درخواست راهنمایی از دوستان با تجربه کاری(در خصوص انتخاب گرایش)

ehsanseh

عضو جدید
سلام دوستان خسته نباشید.ممنون میشم اگه وقت بذارید و منو راهنمایی کنید
( ممنون میشم هم دوستان دانشجو از لحاظ آکادمیک و هم دوستانی که توی محیط کار هستن منو همراهی و راهنمایی کنن )


نتایج کنکور کارشناسی ارشد هفته پیش اعلام شد و من با توجه به اینکه علاقم گرایش خاک و پی هستش، طبق قبولی های سالهای پیش،

در حالت خوش بینانه خاک شبانه خواجه نصیر و در حالت منطقی، خاک روزانه شهید بهشتی (عباسپور ) رو قبول میشم.


اما سوال داشتم از خدمتتون:

با توجه به شنیده ها و پرس و جوهای من ، سطح علمی دانشگاه های تهران ، بعد از خواجه نصیر یه افت شدیدی میکنه و با توجه به این اوصاف،

به نظرتون کار درستیه تو دفترچه انتخاب رشته بعد از انتخاب خاک شبانه خواجه نصیر، گرایش های دیگه رو بزنم تا فقط دانشگاهمو حفظ کنم یا نه؟؟


(با توجه به اینکه اولویت برنامه ریزی من در درجه اول داشتن فرصت کار داخل کشور و در درجه ی دوم اپلای کردن واسه phd ه )
 

ehsanseh

عضو جدید
درخواست راهنمایی از دوستان با تجربه کاری(در خصوص انتخاب گرایش)

سلام عرض میکنم خدمت دوستان عزیز.ممنون میشم اگه لطف کنید و منو راهنمایی کنید

در خصوص انتخاب گرایش کارشناسی ارشد، میخواستم بدونم از بین 2 گرایش ( خاک و پی- سازه ) کدومشون از نظر بازار کاری و میزان درآمد وضع بهتری دارند؟؟

علاقه بیشتر من به گرایش ژئوتکنیک هستش ولی با چند نفر از اساتید و مهندس ها که صحبت میکردم ، میگفتن که فرصت شغلی واسه ارشد سازه بیشتر هست و این حرفا.

از طرفی بعضی از دوستان هم میگفتن که نه، کسی که خاک و پی خونده توی دفترفنی انتظار دارن که کار مهندس سازه (طراحی سازه ) رو هم انجام بده ولی مهندس سازه

نمی تونه کار مهندس ژئوتکنیک رو انجام بده و به این دلیل، واسه ارشد خاک و پی فرصت کاری بیشتری موجود هستش.

( از طرفی هم خودم شنیدم که ارشد خاک و پی میتونه تو کارهای جانبی مثل تاسیس آزمایشگاه مکانیک خاک و پیمانکاری نیلینگ و انکر و گوبرداری هم وارد بشه و درامد داشته باشه)

با توجه به این دونظر و علاقه شخصی خودم کمی دچار سردرگمی شدم و ممنون میشم با توجه به تجربیاتتون توی محیط کار و شرایط بازار کار کنونی و چن سال آینده بنده رو راهنمایی کنید.

با تشکر
 

ehsanseh

عضو جدید
درخواست راهنمایی از دوستان با تجربه کاری(در خصوص انتخاب گرایش)

--------------
 
آخرین ویرایش:

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
سلام

به نظر من گرایش سازه در ایران اشباع شده . و تقریبا رتبه های برتر ارشد میرن سراغ سازه . شما با اطلاعات در حد کارشناسی میتونید تو بحث طراحی سازه و اجرای اون وارد بشید ، اما برای ورود به حرفه ژئوتکنیک داشتن اطلاعات علمی در حد کارشناسی اصلا کافی نیست ، بنابراین همونطور که خودتون گفتید یه مهندس سازه نمیتونه به صورت تخصصی به طراحی و اجرای پروژه های ژئوتکنیک بپردازه .
به نظر من گرایش ژئوتکنیک بسیار گرایش خوبیه به چند دلیل . اول اینکه تخصصیه و کار هر کسی نیست که پروژه هاشو انجام بده . دوم اینکه به نسبت سازه گرایش راحت تریه . سوم که شاید جالب به نظر برسه اینه که علم سازه به قول استادم به اتمام رسیده و هر دانشجویی برای پایان نامه خودش یه سازه رو مدل و بررسی میکنه . اما در گرایش خاک و پی فرصت های تحقیقاتی بسیاری وجود داره .

این از نظر من برای شما

اما نظر کلی من درباره گرایش های عمران اینه که در حال حاضر بهترین گرایش عمران ، راه و ترابری و ترافیک میباشد

موفق باشید و پاینده
 

ehsanseh

عضو جدید
سلام

به نظر من گرایش سازه در ایران اشباع شده . و تقریبا رتبه های برتر ارشد میرن سراغ سازه . شما با اطلاعات در حد کارشناسی میتونید تو بحث طراحی سازه و اجرای اون وارد بشید ، اما برای ورود به حرفه ژئوتکنیک داشتن اطلاعات علمی در حد کارشناسی اصلا کافی نیست ، بنابراین همونطور که خودتون گفتید یه مهندس سازه نمیتونه به صورت تخصصی به طراحی و اجرای پروژه های ژئوتکنیک بپردازه .
به نظر من گرایش ژئوتکنیک بسیار گرایش خوبیه به چند دلیل . اول اینکه تخصصیه و کار هر کسی نیست که پروژه هاشو انجام بده . دوم اینکه به نسبت سازه گرایش راحت تریه . سوم که شاید جالب به نظر برسه اینه که علم سازه به قول استادم به اتمام رسیده و هر دانشجویی برای پایان نامه خودش یه سازه رو مدل و بررسی میکنه . اما در گرایش خاک و پی فرصت های تحقیقاتی بسیاری وجود داره .

این از نظر من برای شما

اما نظر کلی من درباره گرایش های عمران اینه که در حال حاضر بهترین گرایش عمران ، راه و ترابری و ترافیک میباشد

موفق باشید و پاینده


سلاام.ممنون مهندس عزیز بابت راهنمایی های خوبتون

راجع به راه و ترابری و ترافیک هم که آخر صحبتتون گفتید میشه دلیلشو بگید؟؟؟

چون درسته من شنیدم مخصوصا ترافیک ( حمل و نقل) واسه اپلای کردن خیلی عالیه ولی شنیدم که این دو رشته اگر هم کاری واسشون باشه به صورت تمام وقت و با درآمد حداقل مهندسی هستش.(یعنی منظورم اینه

که کار روتین واسشون زیاده اما با یه درآمد اندک)
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
ممنون
دلیل اینکه میگم راه و ترابری و ترافیک گرایش های خوبی هستن اینه که ظرفیت این رشته ها کمه درنتیجه فارغ التحصیلان کمتری نسبت به گرایش های دیگه داره . سوما اینو همه میدونن که پول تو راهسازیه . میتونید تو شرکت های مشاور در زمینه راه و باند با حقوق های بسیار خوب استخدام بشید . دلیل دیگه اینه که برای ورود به ادارات مختلف مثل اداره راه و شهرسازی و شهرداری و راهداری و سایر ارگان ها فارغ التحصیلان راه و ترابری و ترافیک شانس بالاتری جهت استخدام دارن
 

ehsanseh

عضو جدید
رتبه خوبی آوردی آفرین

فکر کنم بتونی تهران قبول بشی . راه علم و صنعت میتونی قبول بشی فکر کنم

ممنووونم .:smile: والا راستیتش علاقم خاک و پی هستش.به نظرتون راه علم و صنعت رو بالاتر از خاک شهیدبهشتی(عباسپور) بزنم؟
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
ببینید دوست من ، هر دانشگاهی تو یه رشته خاص سرامده ، به نظر من تو گرایش راه ترابری دوتا دانشگاه واقعا برترن ، یکی تربیت مدرس و دیگری علم و صنعت . قصد اهانت ندارم ولی دانشگاه عباسپور به هیچ وجه اعتبار علم و صنعت رو نداره . اگه نظر من رو بخواهی میگم راه علم و صنعت . ولی بازم علاقه بسیار مهمه . اما روی اعتبار دانشگاه هم کمی فکر کن
 

ehsanseh

عضو جدید
ببینید دوست من ، هر دانشگاهی تو یه رشته خاص سرامده ، به نظر من تو گرایش راه ترابری دوتا دانشگاه واقعا برترن ، یکی تربیت مدرس و دیگری علم و صنعت . قصد اهانت ندارم ولی دانشگاه عباسپور به هیچ وجه اعتبار علم و صنعت رو نداره . اگه نظر من رو بخواهی میگم راه علم و صنعت . ولی بازم علاقه بسیار مهمه . اما روی اعتبار دانشگاه هم کمی فکر کن

بله درست میفرمایید.ممنونم خیلی استفاده کردم.
حتما میرم راجع به این 2 گرایش هم بررسی میکنم.الان که رتبه ها رو میدیدم اتفاقا حمل و نقل علم و صنعت تا 840 گرفته.
ولی راه و ترابریش متاسفانه تا 600 گرفته!!
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
نظرتون درباره دانشگاه های شهرستان چیه ؟ فقط تهران میخواهید ؟

به طور مثال خاک و پی دانشگاه تبریز
 

ehsanseh

عضو جدید
نظرتون درباره دانشگاه های شهرستان چیه ؟ فقط تهران میخواهید ؟

به طور مثال خاک و پی دانشگاه تبریز

والا بله چون ساکن تهران هستیم فقط همینجا میخوام.
نظرم اینه هرجوری هست امسال تهرانو برم و دیگه همزمان با ارشد کارمم جدی استارت بزنم
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
با سلام :
نطر من با مهندس بهروز یکی است-بعنوان یک کارشناس با 35 سال کار در مشاور وپیمانکار ایرانی وخارجی(قبل 1360) : سازه اشباع است. ودر مشاوران خود شاهد کمبود متخصص ژئو تکنیک بودم وبخصوص در مشاوران شهرساز وراه کمبود شدید:متخصص:حمل ونقل وترافیک-اینها حقایق وواقعیت بازار کار در ایران وحتی اروپاست.(من د ر سفرهایی به ایتالیا-فرانسه- اسپانیا و..) عملا شاهد این موضوع بودم. در هر مشاور وشرکت وکنسرسیوم:متخصص سازه 5 تا6 نفر حداقل ولی ژئوتکنیک یک یا دونفر مشترک در چند شرکت!-وهمینطور ترافیک وحمل ونقل-بهر حال من واقعیت را گفتم .خود بهتر می دانید.موفق باشید.
 

ehsanseh

عضو جدید
با سلام :
نطر من با مهندس بهروز یکی است-بعنوان یک کارشناس با 35 سال کار در مشاور وپیمانکار ایرانی وخارجی(قبل 1360) : سازه اشباع است. ودر مشاوران خود شاهد کمبود متخصص ژئو تکنیک بودم وبخصوص در مشاوران شهرساز وراه کمبود شدید:متخصص:حمل ونقل وترافیک-اینها حقایق وواقعیت بازار کار در ایران وحتی اروپاست.(من د ر سفرهایی به ایتالیا-فرانسه- اسپانیا و..) عملا شاهد این موضوع بودم. در هر مشاور وشرکت وکنسرسیوم:متخصص سازه 5 تا6 نفر حداقل ولی ژئوتکنیک یک یا دونفر مشترک در چند شرکت!-وهمینطور ترافیک وحمل ونقل-بهر حال من واقعیت را گفتم .خود بهتر می دانید.موفق باشید.

سلام خیلی ممنونم جناب ترکاشون که تجربیاتتون رو در اختیارم گذاشتید.مطلب بسیار مهمی رو فرمودید ، تشکر میکنم.موفق و موید باشید
 
بالا