درخواستها و مشاوره کارشناسی ارشد

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید یه سوال برام پیش امده شما نمیدونید هر دانشگاه تا حدود چه رتبه هایی رو برای روزانه میگیره؟
متشکرم
باغبانی
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت نارون خانم عزیز
پاسخ سوال شما در صفحه شماره 2 تاپیک مشاوره کارشناسی ارشد قرار داره لطفا به اونجا مراجعه کنید.
با تشکر
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
:w17::w17::w17::w17:آفرین محس عزیز آفرین به چه نکته مهمی اشاره کردید که همهگی میدونیم ولی نمی فهمیم اماااااااااااااااااا..........................:w06::w06:( واااااااااااااااااااای از خودم )
 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
اقا محسن ممنون من ظرفیت ها را قبل دیدم و حتی شما زحمت دفترجه رو برام کشیدید و پست کردید.
منظور من اینه که مثلا دانشگاه شیراز تا رتبه 20 برای روزانه میگره دانشگاه اصفهان تا رتبه 30 میگیره(به عنوان مثال)
منظور من این هست که شما راجع به این ها اطلاعاتی ندارید
 

honey66

عضو جدید
سلام خدمت سروران عزیز
من یه سوالی داشتم.اگه یه نفر کنکور ارشد قبول بشه اما تا اول مهر کارشناسی تموم نکنه و چند واحدش بمونه برای ترم 9 این شخص وضعیتش چطور میشه؟قبولیش به باد میره؟
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
سلام خدمت سروران عزیز
من یه سوالی داشتم.اگه یه نفر کنکور ارشد قبول بشه اما تا اول مهر کارشناسی تموم نکنه و چند واحدش بمونه برای ترم 9 این شخص وضعیتش چطور میشه؟قبولیش به باد میره؟
سلام دوست عزیز:gol:
تا جایی که من میدونم میتونین اون ترم اول رو مرخصی بگیرین و کارشناسیتون رو تموم کنین و از ترم بهمن ارشد رو شروع کنین به خوندن
این جوری نیست که از دستتون بره
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
باتشکر و اجازه افسون جان در پاسخ honey66عزیز باید بگم که طبق بند11 دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد که نام این بند هست تذکرات و یادآوری های مهم و قسمت (ی) این بند چنانچه داوطلبی تا تاریخ 31/6/88 فارغ التحصیل نشود و یا اینکه احتمال میده که تا این تاریخ فارغ التحصیل نشه بایدشخصا و به همراه شناسنامه و اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه ونسبت به تکمیل فرم انصراف از گزینش آزمون اقدام کنه و رسید دریافت کنه و یا بصورت نامه کتبی و همراه با کپی شناسنامه و کارت ملی تا تاریخ 31/4/88 اقدام کنه.
درصورت عدم اقدام نه تنها قبولی این فرد کان لم یکن تلقی میشه بلکه حق شرکت در آزمون سال 1389 رو هم نخواهد داشت.
البته خاطر نشان بکنم که حرف افسون خانم گل در مورد آزمون دانشگاه آزاد صدق میکنه ولی برای ملی نه و مطمئنم منظور افسون گل آزاد بوده.
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت نارون خانم عزیز
من اطلاعاتی در این مورد دارم شما بگید کدوم دانشگاه و چه گرایشی مد نظرتون هستش تا من پاسخ بدم.
با تشکر از همه دوستان به خصوص افسون عزیز
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
از همه دوستان عزیزی که اینجا فعالیت میکنند صمیمانه تشکر میکنم.
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوست خوبمون لینا نمکی
خوب گرایش گیاهان دارویی به طور خاص نیست بلکه جزو زیرمجموعه باغبانی هستش و ظرفیتش به صورت زیر هستش

روزانه : 18 نفر
شبانه: 10 نفر

این ظرفیتها مربوط به آزمون ارشد سال 1388 هستن.
اگه سوال دیگه ای داشتید لطفا مطرح کنید
موفق باشید.
 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون اقا محسن اول اینکه یه سوال به سوالاتم اضافه شد شاید هم قبلا پاسخ داده باشید اینکه گرایش گیاهان دارویی کدوم دانشگاه ها دارند؟ با چه رتبه هایی می پذیرند؟

سوال قبلی: مثلا تمام گرایش های که دانشکده پردیس کرج داره چه رتبه ای میخواد؟
میوه کاری تربیت مدرس؟
صنعتی اصفهان
دانشگاه شیراز میوه و گلکاری
 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال بعدی من اینه که کدوم یک از دانشگاه هایی که کشاورزی دارند بهتر هستند؟؟ به ترتیب!!!!
 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه درخواست هم دارم اقا محسن توی این تایپیک یه پست درمورد ارشد داده بودین که خواستن توانستن است و................... و خواسته بویدن که اگر تمایل داریم تقاضای ادامه این بحث را بدیم به نظر من بحث خوبیه و میتونه برای ما کنکوری یک انرژی مثبت باشه
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت نارون خانم عزیز پاسخ سوالاتتون رو به زودی در سایت قرار خواهم داد.
خیلی خوشحالم که شما از مطالبم خوشتون اومده حتما ادامه خواهم داد.
موفق باشید
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاسخ سوالات نارون خانم عزیز

پاسخ سوالات نارون خانم عزیز

با عرض سلام خدمت نارون خانم و همه دوستای عزیز
اماپاسخ سوالات نارون عزیز
خوب ببینید اینکه با چه رتبه هایی میشه قبول شد بستگی به علاقه و رتبه کسب شده و انتخاب سایر دوستان داره مثلا شما رتبه تون 32 شده و کل ظرفیت روزانه دانشگاه تهران و تربیت مدرس 27 نفر هستش .در عین حال ممکنه افراد دیگری با رتبه بهتر به جای اینکه دانشگاه تهران رو انتخاب کنند دانشگاه شهر خودشون رو انتخاب میکنند. بعید به نظر میرسه که یک دوست مشهدی دانشگاه فردوسی رو انتخاب نکنه و در عوض دانشگاه تهران رو انتخاب کنه در مورد دانشگاههای اصفهان و شیراز تبریز هم همینطور و اینطوری شانس قبولی شما بالا میره حتی ممکنه رتبه 60 هم دانشگاه تهران یکی از گرایشهای باغبانی روزانه رو قبول بشه پس نمیشه گفت یه رتبه خاص برای ورود به پردیس کرج نیاز هستش حتی هستندافراد زیادی که شباهنه دانشگاه تهران رو به روزانه دانشگاههای بزرگ دیگه ترجیح میدهند که باز هم شانس قبولی ارشد روزانه توی دانشگاههای دیگه مثل شیراز و اصفهان و تبریز بالاتر میره اما بطور کل میشه گفت که :
رتبه ای که شما برای پذیرفته شدن در کارشناسی ارشدباغبانی توی پردیس کرج نیاز دارید داشته باشید باید بین 1 تا 27 باشه که با رتبه ای توی این حد فاصل شما انشاالله صددرصد روزانه باغبانی در پردیس کرج قبول میشوید اما بطور خاص برای اطمینان از قبول شدن در گرایش مورد نظرتون رتبه 1 تا هفت تضمین کننده هستش.
برای گرایش میوه کاری تربیت مدرس رتبه 1 تا 10 تضمین کننده قبولی شما بصورت روزانه هستش.ولی برای قبولی در صنعتی اصفهان رتبه 40 هم شانس قبولی بسیار بالایی داره و دانشگاه شیراز و همینطور مثل دانشگاه صنعتی اصفهان.
درمورد گیاهان دارویی هم باید بگم که دانشگاه تربیت مدرس این گرایش رو داره که با رتبه 1 تا 10 میشه تربیت مدرس رو قبول شد و دانشگاه تهران که نیاز به رتبه 1 تا 27 داره ودانشگاه فردوسی که با رتبه تا 40 شانس بسیار بالایی داره و دانشگاه گرگان و دانشگاه ارومیه و دانشگاه زابل که با رتبه 90 کارشناسی ارشد باغبانی هم شانس قبولی روزانه دارن.
بطور کل با ید بگم از اونجا که مواد آزمون کارشناسی ارشد باغبانی یکسان هستش و در مرحله انتخاب دانشگاه گرایش هم باید انتخاب بشه بنابراین پیش بینی رتبه برای قبول شدن توی یک دانشگاه خاص مشکل هستش.
این رتبه هایی که من گفتم مربوط به دوستانی هستش که الان توی این دانشگاهها مشغول به تحصیل هستن و شما میتونید بصورت تقریبی رتبه مورد نیاز برای هر دانشگاهی رو پیدا کنید که باز هم تاکید میکنم عوامل زیادی توی انتخاب دانشگاه موثر هستند الان با رتبه 40 هم توی دانشگاه تهران دانشجوی کارشناس ارشد داریم.
در مورد دانشگاهها که گفتید باید اینطور بگم که
1: دانشگاه تهران
2:دانشگاه تربیت مدرس
3: دانشگاه فردوسی مشهد
4: دانشگاه صنعتی اصفهان
5: دانشگاه شیراز
6: دانشگاه تبریز
7: دانشگاه چمران اهواز
این دانشگاهها بهترین دانشگاههای کشور برای تحصیل در رشته های کشاورزی هستن البته باز بستگی به گرایش هم داره مثلا از نظرگرایش اصلاح نباتات اول دانشگاه صنعتی اصفهان و بعد تبریز و در مکان سوم دانشگاه تهران قرار دارند. اما توی رشته های باغبانی اولویت دانشگاههای تربیت مدرس و تهران هستند.
امیدوارم که پاسخ سوالهاتون رو گرفته باشید. اگه سوال دیگری یا ابهامی داشتید مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما رو بدم.
این رتبه هایی که گفته شد رتبه هایی هستن که با داشتن اونها 90 درصد شانس قبولی دارید.اما عوامل ذکر شده در بالا تاثیر بسیار زیادی دارند.بهترین کار اینه که شما انشاالله پس از اینکه مجاز به انتخاب رشته شدین فقط و فقط بر اساس علاقه انتخاب دانشگاه و گرایشتون رو انجام بدین چرا که سایر داوطلبان هم فقط بر اساس علاقه انتخاب دانشگاه و گرایش میکنند.
با تشکر از همه دوستان عزیز.

 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
اقا محسن ممنون
خیلی خوشحالم که به سوالاتم با حوصله جواب دادین

خیلییییییییییییییییییی متشکرم
میخونمش مطمئنم بازم از توش سوال در میاد برام!!!!!!!!!!!!!!
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
واسه موفقیت تصمیم بگیر

واسه موفقیت تصمیم بگیر

خوب دوستای عزیز کنکوری مون تا اینجا رسیدیم که بعضی از دوستان هستند که دلشون میخواد واقعا ادامه تحصیل بدن و به عبارتی دلشون واسه خودشون میسوزه، خوب روی سخن من با شماست. اگه واقعا میخوای به جایگاه خودت توی جامعه برسی باید یک تصمیم جدی بگیری تصمیمی که توش اثری از دلهره و اضطراب و بی ثباتی نباشه. ببین دوست خوبم روزایی که داری از دست میدی دیگه تکرار نمیشن و شما بخصوص اگه دانشجوی سال آخر هستی نباید حتی یک ثانیه از این وقت با ارزشت رو هدر بدی . برای قبول شدن توی آزمون ارشد هیچ نیازی به انجام دادن کارای عجیب و غریب نیست و بهترین کار فقط یه چیزه : تصمیم و تلاش و تلاش و تلاش
اینکه بنشینی توی خونه و منتظر باشی که اتفاقاتی بیفته که باعث بشن یه تکونی به خودت بده همه اش وقت گذرونیه . خودت باید حرکت کنی باید تصمیم بگیری ببین الان روزهایی هستش کع بسیار یرنوشت ساز هستن. همین الان که شما توی خواب خرگوشی هستی کسانی هستن که شبانه روز حداکثر6 ساعت میخوابند و روزانه حداقل 14 ساعت درس میخونند من افراد زیادی رو میشناسم که دارن با جدیت واسه کنکور 89 میخونن اونوقت شما که بهترین شرایط رو داری وقت با ارزشت رو بیهوده پای تلویزیون تلف میکنی.ببین تلویزیون و مسافرت و جمع دوستانه همیشه هست اما شما همیشه شرایطی که الان داری رو نداری کافیه فقط 1 سال از فارغ التحصیلی ات بگذره شما دیگه حس و میل درس خوندن رو از دست میدی پس به امید سالهای بعد و رتبه بهتر و... الانت رو از دست نده. باور کن دوست خوب من الان افرادی هستن که دارن برای رتبه اول درس میخونن نهایتش 6 ماه سختی هستش اما بعد از اعلام نتایج عمری آسایش .آیا 6 ماه سختی درس خوندن به یک عمر راحتی نمی ارزه؟آیا ترک کردن تفریحات اضافی و تماشای تلویزیون برای مدتی به آوردن یه رتبه خوب و زندگی بهتر و احساس آرامش حاصل از این نتیجه نمی ارزه؟شمایی که الان سال آخر هستی خیال نکن وقت زیادی داری ، 60درصد نتیجه آزمون شما بستگی به تابستون داره با شروع سال تحصیلی و درسایی که باید توی طول ترم بخونی وقت چندانی برات نمیمونه .3 نفر از دوستان دانشگاهی ام که با دوستاشون که همکلاسی هم بودن میرفتن بیرون و تفریح و با هم درس میخوندن اما همکلاسیه قبول شد ولی اونا قبول نشدن میدونی چرا؟ چون که همکلاسیه توی تابستون درساشو کامل خونده بود و توی طول ترم فقط مرور میکردو وقت آزادشون رو با اینا میگذروندن اما اون رفقای بیچاره من نمیدونستن که این دوستای عزیزی که اینقدر باهاشون مهربون هستن در واقع میخوان توی بازار رقابت اینا رو کنار بزنن و با تفریح و .... نگذارن که اینها درسشون رو به خوبی بخونن پس اگه رفتین دانشگاه و دیدین دوستاتون باهاتون مهربون شدن اونوقت بدونید که این مهربونی دلیل داره ودلیلش رو هم گفتم.حتی اگه یک ماه توی تابستون درس بخونی من بهت قول میدم ارشد روزانه قبول میشی البته باید درس بخونی و تلاش کنی.تصمیم بگیر یکبار برای همیشه واسه خودت تصمیم بگیر اگه مرد میدون هستی وارد شو و اگه میبینی که نمیتونی واسه همیشه بیخیال شو و برو دنبال یه کار دیگه و درآمد نباید شبانه روز به این فکر باشی که توی مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل بدی اما هیچ کاری در این راستا انجام ندی پس تکلیفت رو لااقل با خودت روشن کن و به اینده ای که در انتظارته و الان در دستای خودت هستش فکر کن مطمئن باش خدا اصلا سنگدل نیست که تلاشت رو بی پاسخ بگذاره عدل الهی اینو میگه که خدای بزرگ به هر کسی به اندازه تلاشی که انجام داده پاداش میده وهمیشه پاداش الهی بیشتر از تلاش ما آدمهاست. حالا میدونی باید چکار کنی؟؟؟
اول باید خودت و روحیاتت رو بشناسی باید بدونی به چه رشته ای یا گرایشی علاقه داری و آیا توانایی خوندن این رشته رو داری یا نه. ببین نباید خودت رو گول بزنی اگه مثلا توی ژنتیک و اصول اصلاح نباتات ضعیف هستی نباید واسه ادامه تحصیل گرایش اصلاح نباتات رو انتخاب کنی چرا که یا قبول نمیشی و یا اگر هم قبول بشی باید دست به عصا راه بری در حالی که مثلا اگه گرایش تکنولوژی بذر رو انتخاب میکردی الان جزو رتبه اولها میبودی. پس شما اول باید بدونی به چی علاقه داری و توانایی خوندنش رو داری یا نه؟ بعدش باید یا علی بگی و حرکت کنی نیازی هم نیست که به دوستانت و دیگران بگی درس میخونی هر وقت ازت پرسیدن بگو ای بابا مشکلاتم اونقدر زیادن که اگه بتونم 2 تاشون رو حل کنم کلاهم رو میندازم هوا دلت خوشه ها! حتی به نزدیکترین دوستانت هم حرفی در این مورد نزن. ثصمیم بگیر از لیسانس تا فوق لیسانس فقط دو کلمه فاصله هستش : تصمیم و تلاش
انشاالله این بحث رو ادامه خواهم داد شما هم اگه مسئله ای داشتین یا مشکلی توی همین تاپیک مشاوره مطرح کنید و یا بهم پیام خصوصی بدین . پس تا بعد بدرود دوستان عزیزم.
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
هدفت رو بشناس

هدفت رو بشناس

سلام دوستای عزیز کنکوری خسته نباشید
به مرحله سوم برنامه آمادگی برای کارشناسی ارشد 89 رسیدیم. امیدوارم که اونایی که تصمیم شون رو گرفتن واسه ادامه تحصیل مصمم باشن که تصمیمی که گرفتن رو عملیاتی کنن. خوب شما الان با گرفتن تصمیم جدی واسه ارشد 30 درصد راه رو رفتین. بله شما 30 درصد راه ارشد رو رفتین و باید این رو باور کنید چرا که شما با گرفتن این تصمیم هدف خودتون رو تعیین کردینو به بسیاری از باید ها و نباید ها و افکار مزاحم پایان دادین والان میدونید در آینده کجا خواهید بود و درحقیقت به استعداد های خودتون اجازه شکوفایی دادین. اصل مهم قبولی توی ارشد همونطور که توی مراحل 1 و 2 گفتم تصمیم گیری و تلاش هستش که تصمیمی به تلاش و تلاشی به موفقیت ختم میشه که با جدیت گرفته شده باشه. دراین مورد چون زیاد گفتم دیگه ادامه لزومی نداره. حالا شما در اوایل راه قرار دارین و هدف خودتون رو تعیین کردین و پذیرفتین که تفریحاتتون تا یه مدتی باید تا حد زیادی کم بشه و میخواهید بدونید که در ادامه باید چکار کنید؟
مرحله بعدی تعیین گرایشی هستش که میخواهید توش ادامه تحصیل بدین که گفتم باید بر اساس توانایی ها تون تصمیم بگیرین و نه صرفا علاقه چرا که بعدا حتی در صورت قبولی حتما به مشکل بر خواهید خورد. مثلا میبینید زمانی که استاد در حال درس دادن یک درس هستش همکلاسی هاتون به راحتی متوجه میشن اما شما چیز زیادی نمیفهمید و این خودش باعث ناراحتی و افسردگی و شاید در نهایت خدای نکرده به انصراف از ادامه تحصیل منجر بشه که با این آخری همه چی تموم میشه در صورتی که اگه توی گرایش دیگری ادامه تحصیل میدادین حداقل این بود که چون بر اساس توانایی هاتون اون گرایش رو انتخاب کرده بودین پیشرفت قابل توجهی نصیب شما میشد و بهش علاقه هم پیدا میکردین.پس قدم سوم تعیین گرایش بر اسا واقعیتها و توانایی ها و تا حدودی علاقه هستش. چنانچه شما گرایشی رو براسا س توانایی ها و استعداد هاتون انتخاب کنید باید به شما تبریک بگم چرا که تا اینجا شما 40 درصد (10 درصد به خاطر تعیین گرایش) راه رو رفتین. باور کنید شما این راه رو رفتین چرا که الان میدونید چی میخواهید و با اراده کامل تصمیم برای تحقق هدفتون گرفتین و دیگه افکار مزاحم کدوم گرایش و کدوم رشته و .......... دیگه به سراغ شما نمیان به عبارتی شما یک هدف کاملا مشخص دارین به نظرتون تا اینجا 40 درصد رو نرفتین؟؟؟ اگه پاسختون منفی بود باید کمی فکر کنید و مشکل رو پیدا کنید چرا که تصمیم قاطع و تعیین هدف باعث افزایش فوق العاده اراده واعتماد به نفس لازم که تاثیری فوق انتظار برای قبولی در آزمون دارن، در شما میشه . تبریک منو پذیرا باشید.
اما مرحله بسیار مهم بعدی اینه که شما کتابها و جزوات و بطور کل تمامی منابع معتبری که سوالات آزمون از توی اونها طرح میشه رو تهیه کنید. شما بعد از اطلاع از منابع آزمون باید با جدیت به دنبال پیدا کردن اونها برید و تاجایی که میتونید مهمترین ها رو لااقل تهیه کنید. ممکنه کتابی رو پیدا نکنید و انتشاراتش هم چاپ مجدد نکرده باشه اصلا مهم نیست چرا که معمولا از هر کتابی که در مورد یک رشته چاپ میشه لااقل یک نسخه توی کتابخونه هر دانشگاهی که اون رشته رو داره وجود داره بنابراین شما میتونید با امانت گرفتن کتاب و کپی زدن تمامی صفحات و یا حالا صفحات مهمش این مشکل رو رفع کنید . اهمیت تهیه منابع تا این حد هستش که بسیاری از دوستان بدون توجه از این موضوع میگذرند اما چون اساتید طراح سوال از این منابع استفاده میکنند در زمان امتحان کسانی که بی توجه به این مساله به راحتی از کنارش گذشتن ، در پاسخگویی به سوالات دچار مشکل شده و به جای حل تستها به در و دیوار و پاسخنامه دوستان کناریشون خیره میشن و همونجا اولین فکرشون اینه که چقدر آسون و راحت سالی از عمرشون رو از دست دادن ولی به جایی که میخواستن نرسیدن. تا اینجای سخنم رو داشته باشید تا انشاالله روزهای آینده این بحث رو ادامه بدم.
موفقیت شما دوست عزیز آرزوی منه . در صورتی که مشکل و یا مساله ای داشتین میتونید مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ شما رو بدم.
موفق و شاد باشید
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت آقا مرتضی عزیز
به زودی پاسخ شما در سایت قرار خواهد گرفت
موفق باشید
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
منابع کارشناسی ارشد مدیریت منابع آب

منابع کارشناسی ارشد مدیریت منابع آب

خوب آقا مرتضی گل
اینا منابع کارشناسی ارشد گرایش مدیریت منابع آب هستن که رتبه اول آزمون سال 1387 معرفی کردن.
امیدوارم مورد استفاده شما قرار بگیرند.

منابع :

1-ریاضیات:ریاضیات مسعود نیكوكار جلد اول كامل و جلد دوم مباحث مرتبط-ریاضیات كیوان سیفی-ریاضیات فولادی و تفكری (سوالات كارشناسی ارشد آبیاری و ماشینهای كشاورزی)
2-هیدرولیك و هیدرولیك انهار:مكانیك سیالات راهیان ارشدتالیف بهزاد خدا كرمی جلد 1 كامل و جلد 2 مباحث مربوطه-مكانیك سیالات وهیدرولیك كانال های باز دیباگران فقط مباحث مربوط به هیدرولیك كانال هابی باز- هیدرولیك دیباگران-كتاب كانال های باز دكتر ابریشمی فقط 5 فصل اول- هیدرولیك كانال های باز مقصودی و كوچك زاده
3-هیدرولو‍ی آبهای سطحی و زیر زمینی:هیدرولو‍ی كاربردی دكتر امین علیزاده-تست هیدرولو‍ژی دیباگران چاپ قدیم دكتر علیرضا شكوهی-تست هیدرولوژیدیباگران چاپ جدید مهدی رضاییان زاده
4- مدییت منابع:جزوه مدییت منابع آب دانشگاه تهران-مجموعه قوانین ومقررات آب (قوانین توزیع عادلانه آب)
5-آمارواحتمالات:امار دكترعبدالمجیدرضایی-تست امارو احتمالات كشاورزی دیباگران-تست آمار كاردانی به كارشناسی دكتر نیكوكار
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
برنامه ریزی گامی مهم به سوی موفقیت

برنامه ریزی گامی مهم به سوی موفقیت

سلام عزیزان خوبید؟ نمیدونم حقیقتا چند نفر از شما این مطالب رو خوندین و یا اینکه استفاده کردین یا نه ، فقط خوندین و .....خوب بگذریم.رسیدیم به بحث تهیه منابع برای شرکت در آزمون و حالا ادامه:
همونطور که اشاره شد تهیه منابع خیلی مهم هستن چرا که شما باید برای انجام هر کاری از راهش وارد بشید و راه ارشد هم توی داشتن منابع معتبر هستش. اهمیت موضوع اونجاست که شما با خوندن منابع اصلی میتونید تمامی سوالات سالهای قبل رو به راحتی پاسخ بدین و یا لااقل 75 درصد رو میتونید درست جواب بدین و این یک مزیت هستش.گرچه در کنکور سال 1388 بعضی رشته ها مثل زراعت و اصلاح نباتات ،سوالات امسال با سالهای دیگه متفاوت بود اما در غالب رشته ها 40 درصد سوالها تکرار سوالهای سالهای گذشته هستش واز اونجا که شما از این سوالات به عنوان یک منبع علمی برای افزایش اطلاعاتتون استفاده میکنید میتونید از این امتیاز هم بهره کافی رو ببرید پس اگه به فکر موفقیت هستین بدونید که باید ابزار رسیدن به هدفتون رو در اختیار داشته باشید و توی این ابزار باید بهترینها رو در دست بگیرید.دیگه درنگ جایز نیست همین الانم شما از رقبای اصلی تون خیلی عقب افتادین و نباید بی خیال باشید چرا که همین الانی که شنا بی تفاوت هستین ،افرادی دور اول مطالعه کتابهاشون رو تمام کردن و کم کم دارن آماده دور دوم میشن البته نمیخوام ته دل تون رو خالی کنم اما اگه تصمیم برای ادامه تحصیل دارین باید به تمام این تفریحات پایان بدین . باور کنید با چند ماه توی خونه نشستن و برای آینده تلاش کردن چیزی از دست نمیدین هیچ بلکه موقع اعلام نتایج ،باعث خوشحالی خود و خانواده تون هم خواهید شد پس اگه به اهمیت این موضوع و منابع آزمون پی بردین همین الان برید دنبال تهیه منابع.
بعد از اینکه منابع مورد نیازتون رو تهیه کردین نوبت میرسه به اینکه چطور باید بخونید. این خیلی مهمه البته میدونم اکثرا میدونید چطوری باید بخونید ولی خوب باید حق مطلب رو ادا کنم.
برای خوندن منابع درسی شما نیاز به یک برنامه کامل و جامع دارید.نیاز به برنامه ای دارین که علاوه بر ایجاد انگیزه و شور و نشاط در شما برای خوندن،از کنار نیازهای اساسی تون به راحتی نگذره.اولین قدم برای این کار لیست کردن دروس و منابع مربوط به هر درس هستش که بعد از این کار شما باید تعیین کنید که در کدوم درس قوی هستید و در کدوی یک کمی مشکل دارین. برعکس سایرین که عقیده دارن شما باید از درسی که توی اون مشکل دارین شروع کنید من بهتون میگم شما باید از درسی شروع کنید که نه تنها به خوندنش خیلی علاقه دارین بلکه توی اون خیلی قوی هستین و بهترین نمرات اون درس رو همیشه میگرفتین.میدونید چرا؟ به این خاطر که اگه شما از درسی که توش مشکل دارین شروع کنید به خوندن ،خاطرات بدی که ازش داشتین هی بهتون هجوم میارن و شما نمیتونید بخوبی آغاز کنید و با اینکه اراده خوبی داشتین اما پس از مدتی دچار بیخیالی و تزلزل خواهید شد اما اگه از دروسی آغاز کنید که توی اونا قوی بودین اون خاطرات خوبی که داشتین باعث میشن که شما بخوبی بخونید و علاقه تون روز به روز بیشتر بشه و در نهایت زمانی که به درس مشکل دار رسیدین اونقدر روحیه تون قوی و قدرتمند شده که به راحتی اون درس رو هم فرا خواهید گرفت چرا که دیگر نمیخواهید یک درس مانع پیشرفت شما بشه بنابراین اون درس رو برای اینکه به دور بعدی برسید حتما میخونید و اینم باعث افزایش روحیه شما خواهد شد. چیزی که واقعا روز آزمون بهش نیاز دارین جدای از اطلاعات همین روحیه بالا و قدرتمندی هستش که از خوب درس خوندن شما ناشی شده.در ضمن باید به این اشاره کنم که یک درس تاثیر زیادی توی نتیجه آزمون نداره مگر اینکه ضریب بالایی مثلا 4 داشته باشه به همین خاطر هستش که اکثر رتبه های خوب کنکوری زبان نمی خونند و وقت زبان رو برای سایر دروس میگذارند البته من توصیه اکید میکنم که به هیچ وجه از زبان نگذرید چرا که همین موضوع که اکثر داوطلبان زبان نمیخونند و سفیدش میگذارند واسه شما یک امتیاز بزرگه که با توجه به ضریب 2 بودن زبان شما میتونید جبران درسایی رو که کمتر پاسخ دادین رو با زدن تستهای زبان بکنید.برای برنامه ریزی باز هم تاکید میکنم شما باید اول از درسایی که خاطره های خوب ازشون دارین شروع کنیدو در کنار تنظیم برنامه درسی باید به تفریحات هم بها بدین.اینکه من میگم تفریحاتتون رو کم کنید منظورم این نیستش که خودتون رو زندانی کنید البته اگه این کار رو بکنید خیلی به خودتون کمک کردین ولی چون مشکله باید مثلا به جای هفته ای 3 بار رفتن به پارک این زمان رو به یک روز و یک ساعت کاهش بدین . این کاهش فقط تا زمان آزمون هستش. بعد از آزمون هر چی دلتون میخواد تفریح کنید ولی خواهشا این چند ماه رو کمی بی خیال شید و دلتون برای خودتون بسوزه.
خوب برای امروز کافیه من ادامه خواهم داد چرا که اگه فقط و فقط یک نفر از کسانی که اینها رو میخونند به چیزایی که گفتم عمل کنه و به موفقیت برسه برای من خیلی ارزشمند و خوشحال کننده خواهد بود. همین الان دست به کار بشید و اگه مشکلی داشتید مطرح کنید .
با پشتکار وموفق و شاد باشید.
 

mohsen.agri

عضو جدید
سوالی در رابطه با ازمون ارشد(لطفا کمک کنید

سوالی در رابطه با ازمون ارشد(لطفا کمک کنید

با سلام خدمت اعضای محترم
برای حضور در آزمون ارشد88 تصمیم گرفتم تو یکی از موسسات سنجش و دانش یا ماهان ثبت نام کنم...میخواستم ببینم اینجا کسی هست که از بسته های آموزشی و آزمونهای این موسسات استفاده کرده باشه............؟ و اگه کسی استفاده کرده موفقیت آمیز بوده ؟
در نهایت هم میخواستم بدونم کدوم موسسه رو پیشنهاد میکنید.....

باتشکر
 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
به تایپیک مشاوره کارشناسی ارشد در قسمت کارشناسی ارشد مراجعه کنید.
شما چه گریش هستید؟
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
چشم نارون خانم عزیز حتما قسمت بعدی رو امشب توی سایت قرار میدم.
خیلی خوشحالم که شما از این مطالب استفاده میکنید.
 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب دوستای خوب کنکوری رسیدیم به یکی از مهمترین مراحل برنامه مون. امیدوارم که تا اینجای برنامه خوب پیش رفته باشید. و من هم تونسته باشم سهم کوچکی در افزایش روحیه شما داشته باشم. تا اینجا پیش رفتیم که منابع خیلی مهم هستن و تهیه منابع آزمون مهمتر و از همه اینا مهمتر ثصمیمی هستش که شما برای خوندن منابعی که در اختیار دارین جهت آزمون کارشناسی ارشد هستش. اما اینجا سوالاتی براتون قطعا پیش میاد مثل: چطور این منابع رو بخونید؟ زمان بندی برای هر کتاب و جزوه چگونه باید باشه؟اهمیت هر درس در آزمون چقدر هستش و کدوم درسها باید بیشتر خونده بشن و....؟
خوب من الان میخوام به تعدادی از این سوالات جواب بدم و شما هم اگه سوال دیگه ای داشتید بپرسید تا پاسخ بدم. ببینید عزیزان شما برای اینکه در آزمون موفق بشید نیاز دارین نحوه ارزش گذاری هر درس رو بدونید. به طور کلی باید به این موضوع بپردازم که شما بعد از شرکت در آزمون و اعلام نتایج اولیه ،کارنامه ای دریافت میکنید که حاوی رتبه شما در رشته ای که شرکت کرده اید هستش که جدا از تاثیر 20 درصدی معدل کارشناسی تون ، 80 درصد باقیمانده مربوط به درصدهایی هستش که شما توی آزمون کسب کردین. اما این درصد ها اهمیت بسیاری دارند و اهمیت این درصد ها به رتبه شما برمیگرده و اهمیت رتبه شما به دروسی هستش که خوندین. منظورم چیه؟ خوب الان توضیح میدم.
شما برای اینکه در آزمون کارشناسی ارشد سال 1389 و یا هر سالی موفق بشید باید بیشترین بها رو به دروسی بدین که ضریب بالاتری دارند .دردفترچه شماره 1 که هنگاه ثبت نام برای آزمون دریافت میکنید برای هر رشته ، دروس یا همون مواد امتحانی به اضافه ضرایب هر درس ذکر شده و شما با اطلاع از این ضرایب باید برنامه ریزی انجام بدین. یک مثال میزنم مثلا در گرایش زراعت درس زراعت ضریب 4 و درس طرح آزمایشات کشاورزی ضریب 2 و درس خاکشناسی ضریب 1 هستن پس برای موفقیت در آزمون این رشته باید بیشترین بها به درس زراعت داده بشه که ضریب 4 هستش و بعد به طرح با ضریب 2 و در نهایت کمترین زمان به خاکشناسی با ضریب 1 باید اختصاص پیدا بکنه چرا که اون چیزی که واقعا در رتبه شما توی آزمون مهم هستش یکی درصد هر درس و دیگری ضریبش هستش . بازم مثال میزنم ببینید یک داوطلب زراعت اگر خاکشناسی رو 100 درصد بزنه ولی زراعت رو 30 درصد بزنه شانس بسیار پائین تری نسبت به داوطلبی داره که درس زراعت رو 60 درصد و خاکشناسی رو 30 درصد زده باشه به این دلیل که جمع درصد موثر داوطلب اول 220 و جمع داوطلب دوم 270 برای این دو تا درس خواهد شد که به این ترتیب حتی اگر جمع درصد های هر دو نفر برابر بشه باز هم به دلیل اینکه داوطلب دومی درسی رو که ضریب بالاتری داشته بیشتر زده رتبه به مراتب بهتری کسب خواهد کرد. پس دوستای خوبم شما در برنامه ریزی هاتون حتما به این نکته که بسیاری از دوستان ازش غافل هستن دقت کنید و دروسی رو که ضریب بیشتری دارند هم بیشتر از سایر دروس بخونید و هم سعی کنید تمامی منابع این دروس ضریب بالا رو تهیه کنید چرا که تاثیر درصد این دروس رو بعد از اعلام نتایج اولیه خواهید دید. شما اگر 3 تا درس ضریب بالا رو خوب بزنید با درصدهای بیش از 60 و 3 درس باقیمونده رو حدود 30 بزنید مطمئن باشید که 100 درصد ارشد روزانه توی یک دانشگاه خوب قبول خواهید شد پس از همین حالا آستیناتون رو بالا بزنید و برید دفترچه شماره یک رو ببینید و مطابق با ضرایب دروس گرایش یا رشته ای که برای ادامه تحصیل مدنظر دارین برنامه ریزی کنید و شروع به خوندن کنید . اگه دفترچه یا ضرایب رو هم ندارید کافیه همینجا پیام بگذارید تا در کمترین زمان ممکن درصد ها رو براتون توی سایت بگذارم. ضرایب رو که دیدین و به اهمیت هر درس هم پی بردین حالا واسه برنامه ریزی به اهمیت منابعی که در اختیار دارین توجه کنید و باز بر اساس این منابع و ترتیب اهمیتشون برنامه تون رو تنظیم کنید. در روزهای آینده بیشتر به این موضوع خواهم پرداخت. شما هم چنانچه تمایل دارید در مورد موضوع خاصی از آمادگی آزمون کارشناسی ارشد بنویسم لطفا همینجا مطرح کنید.
منتظر نظرات خوب شما هستم.
به امید موفقیت همه شما دوستای عزیزم
شاد باشید.

 

محسن88

عضو جدید
کاربر ممتاز
منابع ارشد خاکشناسی

منابع ارشد خاکشناسی

سلام دوست عزیز
اینا منابع ارشد خاکشناسی رتبه اول آزمون سال 1387 هستن. امیدوارم مورد استفاده شما قرار بگیرن. سوال دیگه ای داشتین بگید تا جواب بدم.
ممنونم
ـ فیزیک خاک:جزوه دکتر شرفا دانشگاه تهران--کتاب فیزیک خاک تکمیلی دکتر برزگر
-2-شیمی خاک:جزوه شیمی خاک دکتر توفیقی دانشگاه تهران -خزوه شیمی خاک دکتر اوستان تبریز- جزوه شیمی خاک دکتر کلباسی دانشگاه صنعتی اصفهان-
3-بیولوژی خاک:جزوه بیولوژی خاک دکتر علی اصغرزاده دانشگاه تبریز-جزوه بیولوژی خاک دکتر صالح راستین دانشگاه تهران-جزوه بیولوژی خاک بشارتی دانشگاه تهران
4- فرسایش خاک:جزوه دکتر گرجی دانشگاه تهران -جزوه دکتر جلالیان دانشگاه صنعتی اصفهان
5-- رده بندی خاک:جزوه دکتر خادمی دانشگاه صنعتی اصفهان-جزوه دکتر محمودی دانشگاه تهران-
6- کتاب خاصلخبزی مناطق خشک دکتر ملکوتی-جزوه حاصلخیزی میرخسینی دانشگاه تهران-جزوه خاصلخیزی دکتر مفتون دانشگاه شیراز
 
بالا