درباره کفسابی و سنگ سابی بیشتر بدانید

mahrokhok

عضو جدید
کف سابی و سنگ سابی برای برگرداندن حالت اولیه سنگ هایی که به مرور زمان کثیف شده و یا از حالت اولیه خود خارج شده اند انجام می شود.با کف سابی و سنگ سابی می توان به جای هزینه اضافی برای تعویض سنگ سنگ ها را به حالت اولیه بر گرداند.کفسابی به روش های مختلفی انجام می شود .و برای انواع سنگ های موزاییک، گرانیت،هرسین ،مرمریت،بتون و سنگ های چینی و ... مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای جرم گیری و براقیت انواع سطوح و کف و دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.و از دیگر کاربرد های کف سابی وسنگ سابی تبدیل انواع سنگ کهنه و قدیمی به سنگ نوو از بین بردن نا همواری های سنگ و یکدست کردن آن است.
در برخی مواقع از جوهر نمک و مواد اسیدی به اشتباه برای تمیز کردن کف استفاده می شود و این مواد اسیدی موجب کدر و سیاه شدن و زبر شدن سنگ کف می شود و برای از بین بردن این حالت به وسیله دستگاه کفسابی لایه نازکی از سنگ برداشته شده و سنگ به حالت اولیه یا بهتر از آن برگردانده می شود. پس از اجرای سنگ اغلب برای یک دست شدن سنگ کفسابی انجام می شود که این کار موجب می شود:
-شفافیت و براقیت و زیبایی کف بعد از سابیدن چندین برابر شود
-سطح کف صاف شود و پستی بلندی های بین سنگ ها از بین برود
-موجب می شود سنگ ها چرک و سیاهی کمتری به خود بگیرد به دلیل اینکه سطح بند های بین سنگ ها صاف و صیغلی می شود
-نظافت سطح کف را بسیار راحت تر می کند
-دوام سنگ ها بیشتر می شود دستگاه کفسابی تک فاز و دستگاه کفسابی سه فاز دو نوع از دستگاه های کفسابی است که نوع سه فاز آن قوی تر و با کیفیت تر است و برای منازلی که دارای برق سه فاز هستند می توان از آن استفاده کرد.
می توانید سنگ ساب نشده یا خام را با هزینه کمتر خریداری و اجرا و سپس کفسابی کنید. یک کفسابی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
-یکدست و یکنواخت است و قسمت های مختلف سنگ از لحاظ شفافیت تفاوتی با هم ندارند
-بندهای بین سنگ ها خالی نیست
-قسمت هایی که قابل دسترسی با دستگاه نیست مثل کناره های دیوار به صورت دستی ساب خورده می شود
-ناهمواری های سنگ ها به طور کامل از بین میرود کف سابی به روش های گوناگونی انجام می شود :
کفسابی با فرچه سیمی:در این روش کف به وسیله فرچه ساییده و تمیز می شود اما به دلیل به دست نیاوردن شفافیت لازم برای برطرف کردن کثیفی با گذشت زمان سنگ دوباره کثیف می شود.
کفسابی کامل:کفسابی کامل شامل لایه برداری و یکپارچه کردن می باشد که در چند مرحله انجام می شود و در مرحله نهایی ساب براق کننده نیز با دقت اجرا می شود.
کفسابی با رزین:درکفسابی رزین شیوه کار مانند کف سابی کامل است و تنها در
کفسابی رزین مرحله رزین کاری نیز به آن اضافه می شود.به این ترتیب که سوراخ هایی که دربرخی سنگ ها در نتیجه کفسابی ایجاد می شود توسط ماده ای به نام رزین پر شده و پس از خشک شدن کامل دوباره ساب زده می شود. پولیش:پولیش مواد جامد و یا مایعی است که پس از اجرای کفسابی به درخواست کارفرما روی کار انجام می شود در سنگ سابی درزها پس از سنگ کاری با رزین پر شده و پستی و بلندی سنگ با دستگاه کفسابی صاف می شود و درزها و روی سنگ دوباره با فرچه سیمی کاملا تمیز و خشک می شود و سپس روی کل سنگ یک لایه رزین به صورت ماستیک کشیده و پس از 12 ساعت که به طور کامل خشک شد ساب های بعدی با دستگاه کفسابی انجام می شود که مراحل ساب های بعدی به نوع سنگ بستگی دارد.منبع:کفسابی اسدی

 

Similar threads

بالا