دانلود نرم افزار های ریاضی

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
math_graphing.JPG
در این تاپیک لینک سایت های ارائه دهنده نرم افزار های ریاضی برای دانلود قرار داده می شند. امیدوارم که براتون مفید باشه
نرم افزار های بسیار زیادی در این زمینه وجود داره که شاید آپلود کردن اون ها خیلی سخت باشه. ما تصمیم گرفتیم معروف ترین این نرم افزار ها رو معرفی کنیم و لینک دانلودشون رو از سرور های پرقدرت سایت های داخلی براتون قرار بدیم. برای اینکه با نرم افزار های رشته ریاضی آشنا بشید لینک های زیر رو ببینید:
لینک 1
لینک 2

 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Maple

Maple



نرم افزار Maple برای حل مسائل ریاضی است که اولین بار در سال ۱۹۸۱برای انجام مجموعه ای از محاسبات در دانشگاه waterllo طراحی شد. در سال ۱۹۸۸، این نرم افزار توسعه داده شد و به توسط یک کمپانی کانادایی مستقر در دانشگاه به بازار تجاری کامپیوتر عرضه شد. فروش و عرضه این نرم افزار به بازار سود زیادی را نصیب، صاحبان شرکت کرد. این نرم افزار ابزاری قدرتمند در انجام محاسبات ریاضی و مهندسی می باشد.Maple یک مفسر، برای زبان برنامه نویسی پویا است، به طور معمول، عبارات جبری و عبارات منطق در حافظه کامپیوتر، ذخیره می شوند و پس از آن بوسیله این نرم افزار پردازش شده و حل میگردند. از این نرم افزار در حل مسایل مختلف ریاضی از قبیل هندسه، حساب و ... استفاده می شود.
وقتی Maple بار می شود (اجرا می گردد) فقط هسته که پایه و اساس سیستم Maple و شامل دستورات بنیادی و اولیه می باشد را به حافظه منتقل می کند. هسته از کدهایی به زبان C تشکیل شده که تقریبا ۱۰ درصد کل سیستم Maple را در بر می گیرد. به منظور سرعت و کارایی بیشتر هسته کوچک نگه داشته شده است. 90 درصد بقیه به زبان Maple نوشته شده است که در کتابخانه های Maple قرار دارد. امروزه بیشتر الگوریتم‌ها توسط رایانه اجرا می‌شوند نرم افزارهایی برای اجرای محاسبات ریاضی طراحی شده اند. از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آنها می‌توان به نرم افزارهایی زیر اشاره کرد:
- Scilab
- Maple
- Mathematica
- GNU Octave
- Matlab
- زبان برنامه‌نویسی IDL
- زبان برنامه‌نویسی R
اما در این میان نرم‌افزار Maple یا سامانه رایانه‌ای جبری Maple یکی از نرم‌افزارهای مشهور ریاضی است. نام آن به معنی درخت افرا (درختی شبیه چنار) است که عکس برگ آن بر پرچم کانادا وجود دارد. دلیل این نام‌گذاری نوشته ‌شدن این نرم‌افزار در دانشگاه‌های کانادا خصوصاً دانشگاه واترلو ‌است. Maple نرم‌افزاری بسیار قوی در زمینه ریاضی است که کار عملی ۱۰۰ دانشجو بوده است. ولی به وسیله ی مایکروسافت منتشر شده است.
از خصوصیات نرم افزار Maple طراحی الگوریتم های ریاضی و به نوعی برنامه نویسی ریاضیات است. و اما الگوریتم، مجموعه‌ای متناهی از دستورالعمل‌ هاست که به صورت دقیق و بدون ابهام بیان شده‌اند و اگر به ترتیب خاصی اجرا شوند، مسئله حل می‌شود. به عبارت دیگر، الگوریتم روشی گام به گام است که برای حل مسئله به کار می‌رود.
برای دانلود به لینک زیر مراجعه کنید:
http://p30download.com/fa/entry/11990/
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Matlab

Matlab

Matlab.R2013a.www.IR-DL.com.C.jpg
Mathworks Matlab R2014b یک نرم افزار قوی جهت دانشجویان و محققین رشته های ریاضی و مهندسی است که اولین نگارش آن در دانشگاه نیومکزیکو و استانفورد در سال ١٩٧٠ در جهت حل مسائل تئوری ماتریسها، جبر خطی و آنالیز عددی بوجود آمد و امروزه صدها هزار کاربر دانشگاهی، آکادمیک، صنعتی و ... در زمینه های بسیار متنوع مهندسی نظیر ریاضیات پیشرفته، جبر خطی، مخابرات، مهندسی سیستم و ... با MATLAB بعنوان یکی از اولین محیط های محاسباتی و تکنیکی که قادر به حل مسائل آنهاست، آشنا می شوند.
ریاضیات، زبان مشترک بسیاری از علوم مهندسی است. ماتریس ها، معادلات دیفرانسیل، رشته های عددی اطلاعات، ترسیمات و گراف ها از لوازم اصلی بکار گرفته در ریاضیات و نیز در MATLAB هستند.
MATLAB اکنون یک سیستم مؤثر و زبان برنامه نویسی بسیاری از محاسبات علمی و مهندسی است.
قابلیت های کلیدی نرم‌افزار Mathworks Matlab :
  • مدل‌سازی فیزیكی
  • تحلیل‌های آماری
  • منطق فازی
  • واقعیت مجازی
  • پردازش تصویر
  • طراحی فیلتر
  • تحلیل‌های اقتصادی
  • شبكه‌های عصبی
  • طراحی سیستم‌های مخابراتی
  • و ...
لینک دانلود:
http://p30download.com/fa/entry/978/
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Mathematica

Mathematica

Mathematica.9.0.1.Win.Linux.jpg
Wolfram Mathematica10.2.0 یکی از کامل ترین ابزار های محاسباتی جهان می باشد. این برنامه به منظور اجرای محاسبات در زمینه ی آماده سازی مستندات و برنامه نویسی های فعل و انفعالی می باشد. از این محصول می توان در تحقیقات علمی، آنالیزهای مهندسی و شبیه سازی های علمی در مدارس تکنیکی استفاده نمود. این محصول با بیش از 20 سال تجربه و میلیون ها کاربر در سراسر جهان در استفاده ی هزاران دانشگاه و ادارات دولتی می باشد .

قابلیت های نرم افزار Wolfram Mathematica :

  • ابزار پیشرفته به منظور محاسبات
  • راه حلی در زمینه ی آماده سازی مستندات و برنامه نویسی های فعل و انفعالی
  • قابلیت استفاده در مدارس تکنیکی و تحقیقات علمی و ...
  • مورد استفاده توسط میلیون ها کاربر و ادارات دولتی
  • و ...
  • لینک دانلود:
    http://p30download.com/fa/entry/12750/
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Algebrator

Algebrator

Algebrator.jpg
با استفاده از نرم افزار Algebrator می توانید فرمول ها و معادلات فوق العاده پیچیده ی ریاضیات را در مدت بسیار کمی حل نمایید . شما با کمک این نرم افزار قادر خواهید بود معادلات مطرح شده در مبحث های مختلف ریاضیات مانند معادلات، انتگرال گیری، بررسی توابع، ریشه یابی، لگاریتم، ماتریس، توابع مثلثاتی و … را نوشته و حل نمایید. Algebrator مهارت شما را در حل تمرینات دشوار بالا برده تا قادر باشید سخت ترینمسائل ریاضی را به آسانی حل کنید و اگر از درسی عقب مانده اید یا آن را بخوبی متوجه نشده اید، پاسخ تشریحی تمام سوالات خود را ریز به ریز و مرحله به مرحله از این برنامه دریافت کنید.
لینک دانلود:
لینک دانلود از سایت yasdl.com
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Geogebra

Geogebra

نرم افزار Geogebra محصول تیم متخصص با پشتیبانی دانشگاه سالزبورگ اتریش و سرپرستی مارکوس هوهن وارتر است که برای ترسیم اشکال هندسی به کار میرود. نرم افزار پوشش نسبتاً جامعی به مباحث حساب، جبر و هندسه فراهم کرده است. در برنامه محیط ترسیم اشکال هندسی، محیط ورود فرمان های ریاضی و ناحیه اطلاعات جبری در نظر گرفته شده است. خروجی جاوا اپلت این نرم افزار بدون نقص به همراه گزینه های فراوانی است که طراح آموزشی را قادر به تولید طرح درس های تعاملی با کیفیت بالا می کند. نرم افزار GeoGebra در مقایسه با دیگر نرم افزارها از لحاظ توانمندی های ترسیمی، ظاهر، وسعت عمل، محتوای آموزشی برای معلمین و دانش آموزان، ارتباط با کاربران، خروجی جاوا و بروز بودن مناسب ترین نرم افزار محسوب می شود.لینک دانلود از سایت پی سی دانلود:
لینک

 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
SPSS

SPSS

IBM SPSS Statistics نرم‌افزار رایانه‌ای است که برای تحلیل‌های آماری به کار می‌رود. SPSS مخفف عبارت Sciences Statistical Package for the Social به معنی بسته ی آماری برای علوم اجتماعی می باشد. پس از خریداری شدن شرکت سازنده این نرم افزار توسط IBM در 28 جولای 2009 این نرم افزار با نام PASW که مخفف Predictive Analytics SoftWare است منتشر شد. اما در نسخه 19 دوباره نام SPSS Statistics را اختیار کرد.
SPSS از جمله نرم‌افزارهایی است که برای تحلیل‌های آماری در علوم اجتماعی، به صورت بسیار گسترده‌ای استفاده می‌شود. این نرم‌افزار توسط پژوهشگران بازار و داد و ستد، پژوهشگران سلامتی، شرکت‌های نقشه ‌برداری، دولتی، پژوهشگران آموزشی، سازمان‌های بازاریابی و ... به کار می‌ رود. افزون بر تحلیل‌های آماری، مدیریت داده‌ها و مستندسازی داده‌ها نیز از ویژگی‌های نرم‌افزار هستند.
لینک دانلود از سایت پی سی دانلود:
لینک
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Grapher

Grapher

Grapher یک برنامه نموداری کارآمد و قدرتمند می باشد که تمامی احتیاجات شما را در زمینه رسم نمودارهای پیچیده برآورده می کند و به عنوان برنامه ای ایده آل برای دانشمندان، مهندسان و تجارت های حرفه ای، شناخته شده است. Grapher مجموعه ای از آخرین تکنیک های رسم نمودار را در دسترس شما قرار می دهد. این نرم افزار کاربردی آسان داشته و برنامه ای پویا و قدرتمند است که امکان ایجاد و انتشار نمودارهای با کیفیت، تاثیر گذار و حرفه ای را فقط با صرف چند دقیقه وقت، برای شما فراهم می کند، به طوریکه مخاطبان شما در هر لحظه، از تماشای آن ها تعجب خواهند نمود.
لینک دانلود از سایت پی سی دانلود
http://p30download.com/fa/entry/33100/
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Minitab

Minitab

Minitab یک نرم افزار کنترل کیفیت آماری و مناسب برای پروژه های Six Sigma و بهبود کیفیت می باشد. این نرم افزار به عنوان یکی از نرم افزارهای تخصصی آمار برای کنترل کیفیت، کار بر روی اعداد و تجزیه و تحلیل داده های خام شناخته شده است و در بسیاری از واحد های صنعتی بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و به وسیله آن می توان با تجزیه و تحلیل داده های آماری به طراحی آزمایشات پرداخت. همچنین انجام برخی عملیات ها مانند تولید اعداد تصادفی که از توزیع های آماری خاصی مانند توزیع نرمال، کی دو، گاما، اف، برنولی، پواسن، بتا، وایبل و ... پیروی می کنند، پرداخت.
در واقع نرم افزار Minitab (مینی تب) یکی از نرم افزارهای مطرح آماری می‌باشد که در برخی زمینه های علم آمار، از جمله کاربرد آمار در صنعت و اقتصاد از قابلیت های خاصی برخوردار می‌باشد.
تحلیل های سری زمانی با گستردگی و دقت بیشتری در این نرم افزار ارائه شده است.
مبحث کنترل کیفیت آماری (SPC) که رشته آمار را به صنعت و مقوله کنترل کیفیت پیوند می‌دهد نیز از جمله موضوعات آماری است که به تفضیل در این نرم افزار به آن پرداخته شده است. همچنین طرح های عاملی و آنالیز واریانس (ANOVA) به طور کامل مد نظر قرار گرفته شده است.
علاوه بر این با توجه به ویژگی های این نرم افزار در بسیاری موارد از آن برای تحلیل سری های زمانی و پیاده سازی مدل های ARMA و ARIMA استفاده می گردد.
از امکانات این برنامه می توان ارتباط با دیگر نرم‌افزارها مخصوصاً نرم‌افزارهای بانک اطلاعاتی (ODBC)، اعمال توابع محاسباتی و ریاضی و نیز امکان کارکردن با داده‌ها از جمله رتبه‌بندی، مرتب‌کردن، فیلترکردن داده‌ها، ادغام کردن کاربرگ‌ها و ... را نام برد.
از دیگر قابلیت های این نسخه تعریف فایلی تحت عنوان پروژه می‌باشد که چندین کاربرگ، نمودار، تحلیل‌های آماری جدا و قالب‌بندی شده را در یک فایل پروژه ذخیره می‌کند و با Project Manager مدیریت آن ها را دنبال می‌کند.
نرم‌افزار Minitab در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه از نظر توانایی نرم‌افزاری در حد معمول و متعادل است ولی از آن جایی که کار با نرم‌افزار و ورود اطلاعات و مدیریت آن ها نسبتاً ساده است به عنوان یک نرم‌افزار کاربر پسند بشمار می‌رود و در صنعت استفاده از آن به وفور مشاهده می‌ شود.
دانلود از سایت پی سی دانلود:
لینک
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
GAMS

GAMS

GAMS نرم افزاری است بسیار کاربردی که برای حل مسائل بهینه سازی اعم از خطی، غیرخطی و مسائل برنامه ریزی صحیح طراحی شده است و بسیار قدرتمند می باشد. این نرم افزار به کاربر امکان تمرکز بر روی مسائل مدل بندی و تصمیم را می دهد. در حالت خاص، این نرم افزار برای حل مسائل با
بعد بالا و یا مختلط بسیار کاراست. کاربر با این نرم افزار سودمند می تواند به سرعت و به راحتی فرمول بندی مساله ی تحت بحث و یا نوع روش حل را تغییر دهد. همچنین او می تواند یک مساله ی خطی را به غیرخطی تبدیل کند. این نرم افزار از سرعت بسیار بالایی در حل مدل های بزرگ برخوردار است. در واقع می توان از GAMS به عنوان بهترین نرم افزار حل مسائل بهینه سازی بسیار بزرگ و پیچیده نام برد. GAMS در واقع مخفف کلمه (The General Algebraic Modeling System) است. از GAMS برای حل مسائل برنامه ریزی خطی LP، برنامه ریزی غیرخطی NLP، برنامه ریزی صحیح مختلط MIP، برنامه ریزی غیرخطی صحیح مختلط MINLP و مسائل مکمل خطی MCP استفاده می کنند.همچنین GAMS یکی از نرم افزارهای حرفه ای در حل مسائل بهینه سازی ریاضی می باشد.
لینک دانلود از سایت پی سی دانلود:
لینک
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Statistica

Statistica

نرم افزار Statistica از جمله نرم‌افزارهای تخصصی آماری و کنترل کیفیت بوده که محصول شرکت Statsoft می‌باشد.قابلیت های کلیدی نرم افزار STATISTICA:
- تقسیم‌بندی مباحث علمی و نرم‌افزاری تحت عنوان ماژول‌های مربوط
- قابلیت سفارشی‌شدن، خودکار عمل کردن و توسعه‌یافتن
- قابلیت انجام آماره‌های توصیفی، ضریب همبستگی، محاسبه احتمالات و ...
- قابلیت رسم و ارائه بیش از صدها نوع نمایش گرافیکی با اتصال پویا بین نمودارها و داده‌ها (یعنی اتصالی که با تغییر داده‌ها نمودارها تغییر می‌کند.)
- قابلیت برازش انواع توزیع‌ها به داده‌های عددی
- قابلیت انجام آنالیز واریانس و کوواریانس یک‌طرفه و چند طرفه
- انواع رگرسیون خصوصاً انجام رگرسیون با هزاران متغیر
- قابلیت انجام آنالیز داده‌های ناپارامتری
- قابلیت رسم نمودارهای کنترل کیفیت و تحلیل آن ها و نیز ویرایش این نمودارها
- قابلیت تجزیه و تحلیل سری‌های زمانی و طراحی و تحلیل آزمایشات
- قابلیت حل مسائل از طریق شبکه‌های عصبی و همچنین وجود یک سیستم خبره پیشنهاد کننده آسان و در دسترس
- و ...
لینک دانلود از سایت پی سی دانلود
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Maxima

Maxima

Maxima نرم افزاری در زمینه جبر است که با یک رابط کاربری مستقل از پلتفرم طراحی شده است. این نرم افزار قادر به حل انتگرال های نامعین، حل معادلات جبری، انجام محاسبات عددی، رسم نمودار های ۲ و ۳ بعدی و بسیاری قابلیت های دیگر می باشد. در این نرم افزار بیشترین دستورات مکسیما از طریق منوهای قرار گرفته در نرم افزار در دسترس کاربران قرار می گیرد، همچنین معروف ترین و پر استفاده ترین توابع نیز در دسترس شما قرار خواهد گرفت.قابلیت های کلیدی نرم افزار Maxima‏‏‏:
- حل انتگرال های نامعین، حل معادلات جبری، انجام محاسبات عددی، رسم نمودار های ۲ و ۳ بعدی
- ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏2D formatted math displa‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
- Menu system: در دسترس بودن بسیاری از دستورات مکسیما از طریق منوها
- Dialogs: برای وارد کردن دستوراتی که به بیش از یک آرگومان نیاز دارند، پنجره ای باز می شود که در این صورت دیگر نیازی نیست که شما سینتکس دقیق را به یاد داشته باشید.
- Command line history‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏
- Create documents: امکان ترکیب متن با عبارات ریاضی برای ایجاد اسناد
- Animations: پشتیبانی از اضافه کردن انیمیشن های ساده
- و ...
لینک دانلود از سایت پی سی دانلود:
لینک
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Mathcad

Mathcad

Mathcad یکی از نرم افزارهایی است که در زمینه محاسبه ریاضی مهندسی کاربرد دارد و کاربران توسط این نرم افزار به راحتی قادر به انجام، مستند نمودن و به اشتراک گذاری محاسبات و نتایج طراحی های خود هستند و رابط کاربری این برنامه از کار با واحدها و نمادهای ریاضی پشتیبانی می کند و می توان گفت تمامی نمادها به شکل خودشان نوشته می شوند که این ویژگی کار با آن را بسیار آسان نموده است. Mathcad علاوه بر اینکه مانند یک ماشین حساب در انجام محاسبات عمل می کند، امکان کشیدن توابع دو بعدی و سه بعدی را نیز فراهم نموده است. نرم افزار Mathcad یکی از نرم افزارهای ریاضی است که دارای قابلیتهای فراوان از قبیل محاسبه مشتق و انتگرال (معین و نامعین) و حل انواع معادلات جبری و محاسبه انواع حد ها و انجام عملیات ماتریسی وحل انواع دستگاه معادلات و انجام تبدیلاتی مانند لاپلاس وفوریه و عکس این تبدیلات و دارای قابلیت برنامه نویسی و تبدیل واحدها است.
لینک دانلود پی سی دانلود:
لینک
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Calculator for Android

Calculator for Android

مشاهده پیوست andy-83-141x235.jpg
برنامه موبایل RealCalc Scientific Calculator 1.7.4 for Android
دانلود ماشین حساب حرفه ای
ماشین حساب یکی از برنامه هایی است که زیاد در گوشی های موبایل زیاد مورد استفاده قرار می گیرد ولی معمولا ماشین حساب های پیش فرض ، امکانات لازم برای انجام امور مهندسی و محاسبات پیچیده را ندارند به همین علت برخی کاربران به یک ماشین حساب جداگانه نیاز پیدا می کنند. RealCalc Scientific Calculator یک ماشین حساب قدرتمند می باشد که در سیستم عامل اندروید مورد استفاده قرار می گیرد.


ویژگیها:

- تاریخچه نتایج

- تبدیل واحد ها

- درصد

- 10 حافظه

- قابلیت های Binary, octal, و hexadecimal

- توابع degrees, radians یا grads

- عملیات مهندسی

- و امکانات دیگر....
لینک دانلود از سافت گذر:
لینک
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
استخراج نقاط از روی نمودار

استخراج نقاط از روی نمودار


یکی از مشکلات اصلی مهندسان و محققین استفاده از داده‌های نمودارهای موجود در کتب و مقالات می‌باشد. در ادامه مطلب چندین نرم افزار مختلف معرفی می‌شود
که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به راحتی تصاویر اسکن شده‌ی نمودارها (با فرمت JPEG) و یا نمودارهای موجود در فایلهای pdf (البته پس از اینکه نمودار را بصورت عکس و با فرمت JPEG ذخیره نمودید) را بصورت داده‌های x و y و سپس به نمودارهای اکسل تبدیل کنید.
برای مطالعه بیشتر و دانلود نرم افزار های مربوط به این مبحث به لینک زیر مراجعه کنید:
http://tarfandha.blog.ir/post/83
 
آخرین ویرایش:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
LINGO

LINGO

با استفاده از این نرم افزار دانشجویان رشته های مدیریت و صنایع می توانند مسائل برنامه ریزی خطی که مربوط به درس تحقیق در عملیات می باشد را حل کنند. نرم افزار لینگو (Lingo ) ساخت شرکت Lindo System می باشد. نرم افزار دیگری به نام لیندو (Lindo‌) نیز موجود است که Lingo کلیه امکانات آن را در خود دارد و در صورت داشتن Lingo‌ نیازی به Lindo‌ ندارید. این نرم افزار نیاز به سیستم قوی ندارد و روی یک سیستم معمولی نصب و اجرا می شود و بسیار سبک است.این نرم افزار می تواند مسائل زیر را حل کند:
Linear
Nonlinear (convex & nonconvex/Global)
Quadratic
Quadratically Constrained
Second Order Cone, Stochastic
Integer optimization

قابلیت های کلیدی نرم افزار Lingo:
- بیان ساده مدل برنامه ریزی
- قابلیت ورود اطلاعات از نرم افزارهای بانک داده و صفحه گستره (Access و Excel )
- قابلیت استخراج و ارسال نتایج حل مسئله به نرم افزارهای اکسس و اکسل
- قدرت بالا در حل مسائل با بهره گیری از بهینه ترین روش
- قابلیت فراخوانی نرم افزار از داخل نرم افزار بانک اطلاعاتی یا ماکرو در اکسل به صورت تعاملی
- دارا بودن یک راهنمای مفصل و کامل و جامع برای کاربران
- و ...
لینک دانلود از پی سی دانلود:
http://p30download.com/fa/entry/36734/
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Engineering Equation Solver

Engineering Equation Solver

Engineering Equation Solver نرم افزاری برای حل معادلات دیفرانسیل غیر خطی است. این نرم افزار در سال ۱۹۹۲ توسط یک محقق امریکایی به نام کلین و تحت پوشش شرکت اف چارت نوشته شد. نرم افزار EES، پس از سال ها تدریس دروس ترمودینامیک و انتقال حرارت مهندسی مکانیک ایجاد گردید چرا که در این علوم برای حل مسایل لازم است همزمان با تنظیم معادلات از خواص ترموفیزیکی مواد نیز استفاده گردد و گاه لازم است یک مسأله چندین بار با داده های مختلف حل شود.
تا قبل از ایجاد این نرم افزار، برنامه نویسی در علوم حرارت و سیالات به شکل پراکنده ای انجام می شد ولی امروزه EES به عنوان یکی از معتبرترین نرم افزار های علوم حرارت و سیالات شناخته شده و در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان در کنار دروس مهندسی مکانیک مورد استفاده قرار می گیرد. کار عمده ای که نرم افزار EES انجام می دهد، حل مجموعه معادلات جبری می باشد. همچنین این نرم افزار قادر به حل معادلات دیفرانسیل، معادلات دارای متغیرهای مختلط، معادلات انتگرالی بوده و امکان حل مسایل بهینه سازی رگرسیون خطی وغیر خطی و ترسیم نمودارها و جداول در آن وجود دارد. این نرم افزار تحت نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز کار می کند. نرم افزار
Engineering Equation Solver یکی از مهمترین نرم افزارهای رشته مکانیک در حل معادلات غیر خطی همچنین جدول خوانی خواص ترمودینامیکی گازهای متفاوت و جداول سایکومتریک است که برای مهندسان مکانیک شاخه حرارت و سیالات بسیار حائز اهمیت است.
این نرم افزار دو برتری مهم نسبت به سایر نرم افزار های حل معادله دارد، اول اینکه EES به طور خودکار معادلاتی که باید همزمان حل شوند را شناسایی و دسته بندی می کند. این مورد مراحل کار را برای کاربر بسیار ساده می کند و مطمئناً بالاترین سرعت و بازده را خواهد داشت. دوم اینکه EES یک سری توابع جهت محاسبه خواص ترموفیزیکی مواد در اختیار کاربر می گذارد. کتابخانه توابع ریاضی و توابع خواص ترموفیزیکی مواد در EES بسیار گسترده می باشد اما ممکن است پاسخگوی نیازهای همه افراد نباشد لذا امکان اضافه کردن توابع دلخواه با استفاده از برنامه نویسی به زبان های سی، پاسکال و فرترن وجود دارد.
اصول کار در EES به این نحو است که ابتدا باید مسأله مورد نظر به طور کامل تحلیل گردیده و معادلات لازم استخراج گردد. بعد از استخراج معادلات باید آن ها را به زبان EES تبدیل نمود. سپس در بخش فهرست متغیرها، اسامی متغیرها و واحدهای احتمالی آنها را مرتب نمود. در صورتی که اقدامات اولیه به شکل صحیح صورت گیرد و مسأله از نظر ریاضی قابل حل باشد می توان یک بار برنامه را اجرا کرد. اگر برنامه در حین اجرای مسایل پیچیده به مشکل برخورد کند باید مقادیری برای برخی متغیرها حدس زد و مسأله را به روش سعی و خطا حل نمود.
لینک دانلود

منبع: p30download.com
 

parienaz

عضو جدید
دانلود Algebrator v5.0.2 - نرم افزار حل مسائل ریاضی به صورت کاملاً تشریحی

دانلود Algebrator v5.0.2 - نرم افزار حل مسائل ریاضی به صورت کاملاً تشریحی

Algebrator نرم افزار فوق العاده ای است که در یادگیری ریاضیات و حل معادلات پیچیده ای که ممکن است بسیاری از دانش آموزان در آن مشکل داشته باشند، بسیار مفید واقع شده است. شما با کمک این نرم افزار قادر خواهید بود معادلات مطرح شده در مبحث های مختلف ریاضیات مانند معادلات، بررسی توابع، ریشه یابی، لگاریتم، ماتریس، توابع مثلثاتی و ... را نوشته و حل نمایید. Algebrator مهارت شما را در حل تمرینات دشوار بالا برده تا قادر باشید سخت ترین مسائل ریاضی را به آسانی حل کنید و اگر از درسی عقب مانده اید یا آن را بخوبی متوجه نشده اید، پاسخ تشریحی تمام سوالات خود را ریز به ریز و مرحله به مرحله از این برنامه دریافت کنید.
برای تمام سنین
نرم‌افزار Algebrator برنامه‌ای با روش کار بسیار ساده است که شما را قادر می‌سازد در هر سن و هر مقطعی که باشید سوالات ریاضی خود را به آسانی حل کنید! و بدون نیاز به ماشین‌حساب‌های گران قیمت و صرف وقت طولانی برای حل مسائل ریاضی، می‌توانید در مدت زمانی بسیار کوتاه صورت مساله را در این نرم‌افزار تعریف و پاسخ را در کسری از ثانیه مشاهده کنید!

پاسخ‌های کاملا تشریحی
نرم‌افزار Algebrator در عین حال که قادر است پاسخ مسائل را در کسری از ثانیه در اختیار شما قرار دهد، به‌گونه‌ای طراحی شده است که پاسخ تشریحی بسیار کاملی را از مراحل حل مساله در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌این ترتیب چگونگی حل هیچ‌یک از مسائل برای شما ابهام نخواهد داشت و به‌طور کامل می‌توانید مساله و روش حل آن را درک کنید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Algebrator:
ـ حل انواع مسائل ریاضی در تمام مقاطع تحصیلی
ـ حل مسائل با استفاده از روش‌های معمول و رایج بین‌المللی
ـ ارائه پاسخ تشریحی مرحله به مرحله همراه با پشتیبانی از قابلیت راهنمایی و آموزش قوانین، قضایا و پیش‌نیازهای حل یک مساله
ـ رسم انواع نمودار و گراف‌های مربوط در کوتاه‌ترین زمان ممکن
ـ پشتیبانی از ویرایشگر قدرتمند WYSIWYG برای نوشتن صورت مساله
ـ انتشار مساله و روش حل آن در فرمت استاندارد به‌صورت یک فایل xhtml قابل مشاهده در تمام مرورگرهای وب
ـ پشتیبانی از حل مسائل با تعداد ارقام بالا.
برای دانلود نسخه 5.02 اینجا کلیک کنید.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
یکی از سخت ترین کارها در زمینه تایپ و نگارش کامپیوتری تایپ فرمول های ریاضیات می باشد که بسیار زمان بر بوده و نیاز به ابزار حرفه ای در این زمینه دارد. نرم افزارهای بسیاری در زمینه فرمول نویسی ارائه شده است که هرکدام نقاط قوت خاص خود را دارند، MathMagic Personal Edition یکی از نرم افزار های حرفه ای و مطرح در زمینه فرمول نویسی می باشد و می توانید از فرمول های ایجاد شده در آن در برنامه های مختلف کامپیوتری و تحریر از جمله: Word ,Notpad ,Power point و ... استفاده کنید و بدون دردسر فرمول های سخت و دشوار ریاضی را تایپ کنید.
قابلیت های کلیدی نرم افزار MathMagic Pro Edition:
- قابلیت ایجاد فرمول های ریاضی
- امکان فرمول نویسی به صورت حرفه ای برای تمامی اساتید
- توانایی استفاده در برنامه های مختلف کامپیوتری و گرافیکی
- محیط کار ساده و کاربر پسند نرم افزار
- و ...
لینک دانلود
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
MedCalc یک نرم افزار کامل و مفید است که برای تجزیه تحلیل و انجام محاسبات آماری مورد نیاز در علوم طبیعی طراحی شده است. این نرم افزار دارای رابط کاربری سریع، کاربر پسند و قابل اطمینانی است و ابزارهای جامعی نیز در این زمینه به شما ارائه می دهد. MedCalc دارای spreadsheet های یکپارچه ای است که می توان آن ها را تا بیش از 100000 سطر پیکربندی نمود و پس از جمع آوری و ثبت اطلاعات آماری می توانید در نهایت از آن ها گراف تهیه کنید. ورودی MedCalc می تواند فایل هایی از برنامه های Excel, SPSS, DBase و Lotus و یا فایل هایی با فرمت های SYLK, DIF یا text باشد. همچنین این برنامه شامل ابزارهایی برای آنالیز های ROC curves و پلات Bland & Altman و رگرسیون Passing و Bablok و Deming برای انجام مطالعات و تحقیقات در زمینه نسبت هاست.
قابلیت های کلیدی نرم افزار MedCalc:
- مدیریت داده ها
- صفحه گسترده با قابلیت نگهداری 16384 ستون در 100.000 ردیف
- استفاده صحیح از داده های از دست رفته
- حذف Outlier
- دارای ویرایشگر متن WYSIWYG
- امکان وارد کردن اطلاعات از نرم افزارهای آماری مانند Excel و SPSS Dbase و Lotus و ...
- وارد کردن فایل با فرمت های SYLK, DIF یا text
- دارا بودن گراف های مختلف و متنوع
- امکانات وسیع در کار با گراف ها
- امکان رسم گراف از داده های آماری
- تعیین زیر گروه برای گراف ها
- امکانات تحلیل منحنی های مختلف آماری (ROC curve)
- دارای راهنمای کامل برای استفاده و همچنین راهنمایی آنلاین
- انجام تحلیل ها و محاسبات آماری مختلف بر روی داده ها
- محاسبه نسبت احتمال و ارزش اخباری مثبت و منفی
- رسم نمودارها به همراه text boxe، خطوط ، فلش و رابطه ها
- نصب سریع و رابط کاربری ساده و سرعت بالا
- و ...
لینک دانلود
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Stata (استاتا) یک برنامه آماری چند منظوره است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۸۵ عرضه شد. این برنامه بین دانشگاهیان و موسسه‌های آکادمیک سراسر دنیا کاربرد فراوان دارد. اکثر کاربران این نرم‌افزار محققینی می‌باشند که در رشته‌های اقتصاد، جامعه شناسی، علوم سیاسی و شاخه‌هایی از علوم پزشکی مشغول به پژوهش و تحقیق می‌باشند. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به مدیریت داده‌ها، تجزیه تحلیل آماری، ترسیم نمودار، شبیه سازی و برنامه نویسی به صورت دلخواه اشاره نمود. کلمه Stata ترکیبی از دو کلمه Statistics و Data می‌باشد و تلفظ آن معمولا به شکل خاصی نمی‌باشد. استتا اغلب روی یک رابط نوشتاری که دستورها را باید در قالب متن برای اجرا در نرم‌افزار نوشت تاکید می‌کند چرا که اعتقاد دارد این روش باعث افزایش سرعت می‌شود. با این حال از نسخه 8 نرم افزار به به بعد یک واسط گرافیکی به شکل منوی افقی در بالای نرم‌افزار در دسترس می‌باشد که بعد از کلیک روی عملیات مورد نظر یک جعبه تبادل دوطرفه برای اجرای دستور ظاهر شده که شما را برای اجرای دستور راهنمایی می‌کند. خصوصیت خوب نرم‌افزار این است که پس از اجرای دستور از طریق رابط گرافیکی، دستور نوشتاری آن نیز نمایش داده‌ می‌شود تا کاربر با فراگرفتن آن بتواند در مرحله بعدی کار را با سرعت بیشتری انجام دهد. دستورهایی که از قبل اجرا شدند را نیز با یک کلیک ساده روی پنجره دستورات میتوان دوباره اجرا کرد. همچنین با ساخت یک Dofile می‌توانید تمامی دستورات مورد نظر را به یکباره اجرا نمایید.این نرم افزار در پنج ویرایش ارائه می‌شود که عبارت است از:
Stata/MP: سریع‌ترین ویرایش برنامه برای رایانه‌های با پردازشگر دو یا چندهسته‌ای
Stata/SE: برای پایگاه‌های داده‌ی بزرگ
Stata/IC: ویرایش پایه‌ی برنامه برای پایگاه‌های داده‌ی متوسط
Small Stata: ویرایش مخصوص دانشجویان برای پایگاه‌های داده‌ی کوچک
Numerics by Stata: نسخه‌ی تحت وب و آنلاین برنامه

قابلیت های کلیدی نرم افزار Stata:
- مدیریت داده‌ها
- قابلیت برنامه‌نویسی
- تجزیه و تحلیل آماری
- امکان شبیه‌سازی داده‌ها
- نمایش گرافیکی و نموداری داده‌ها
- ذخیره‌ی داده‌ها به صورت صفحه‌گسترده
- امکان وارد کردن اطلاعات از نرم‌افزار اکسل
- قابلیت خواندن داده‌های با فرمت اسکی (ASCII)
- رابط کاربری ساده جهت افزایش سرعت عملکرد برنامه
- و...

لینک دانلود
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Mass Calculator یک نرم افزار بسیار سودمند می باشد که برای محاسبه وزن قطعات خام صنعتی مانند میلگردها، لوله ها، تسمه ها، پلیت ها و ورق ها و پروفیل ها و شمش های چند ضلعی منتظم و قطعات و احجام هندسی گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد، که پس از وارد کردن اطلاعات ابعادی و تعیین جنس مورد نظر، وزن آن قطعه را بر اساس جرم حجمی جنس انتخاب شده، محاسبه می کند.
این نرم افزار برای استفاده مهندسین مختلف صنعتی برای به دست آوردن وزن قطعات مورد اشاره و همچنین برای انبارهای آهن و مواد کارخانه ها و کارگاه ها و همچنین واحدهای حسابداری صنعتی شرکت ها مفید است.
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
نرم افزارهای مرتبط با آمار و تحلیل و آنالیز آن ها از جمله نرم افزارهایی هستند که سهولت و همچنین صرفه جویی وقت و هزینه را در کارها به ارمغان می‌آورند و به عبارت دیگر موجب تسریع و اجرای بهتر امور می‌شوند. برای انجام یک پروژه لازم است تا اطلاعات در یک بانک اطلاعاتی قرار گیرند و مورد تحلیل و آنالیز قرار گیرند تا نقص‌های احتمالی برطرف شود و میزان اشتباه به حداقل برسد. در این زمینه نرم افزارهای بسیاری وجود دارد و یکی از گزینه‌های مناسب در میان این گونه نرم افزارها NCSS PASS است که امکانات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به بهترین شکل داده‌های خود را تحلیل نمایید. در انجام این کارها می‌توانید از بیش از ۲۰۰ ابزار گرافیکی و آماری نرم افزار استفاده کنید. از جمله دیگر امکانات نرم افزار می‌توان به امکان رگرسیون خطی و غیرخطی، امکان رسم انواع نمودار و آمار توصیفی اشاره کرد.قابلیت های کلیدی نرم افزار NCSS PASS:
- دارای بیش از ۲۰۰ ابزار گرافیکی
- امکان رسم نمودارهای مختلف
- پشتیبانی از درگ و دراپ
- سازگار با نسخه‌های مختلف ویندوز
- و ...
 

olel_albab

مدیر تالار ریاضی
مدیر تالار
کاربر ممتاز
Math Resource Studio نرم افزاری قدرتمند از سری نرم افزارهای کمک آموزشی در زمینه حل مسائل و معادلات ریاضی محصول شرکت Schoolhouse Technologies می باشد. توسط این نرم افزار می توان سوالات مختلف را حل نموده و به جواب آن ها دسترسی پیدا نمود. از ویژگی های موجود در این نرم افزار می توان به قابلیت حل معادلات مختلف، مسائل هندسی و جبر و انجام عملیات های پیشرفته محاسباتی اشاره نمود. همچنین در این نرم افزار می توان از دیگر ابزارها همانند ابزارهای سرگرمی ریاضی استفاده نمود. به کمک این نرم افزار می توان بر سرعت حل معادلات سخت که به صورت ذهنی و دستی زمان زیادی را برای رسید به جواب می گیرند افزود.قابلیت های کلیدی نرم افزار Math Resource Studio:
- قابلیت حل معادلات مختلف
- محیطی ساده و کاربرپسند
- دارای ابزارهای سرگرمی ریاضی
- امکان تولید صفحات کاری
- و ...

لینک دانلود
 

Similar threads

بالا