[دانلود نرم افزار معماری] نرم افزار Lumion

jhangard

کاربر بیش فعال
Lumion Pro 3.0.1 یک نرم افزار قدرتمند برای مجسم سازی معماری سه بعدی به صورت بلادرنگ می باشد که می تواند ابزاری مفید برای معماران، برنامه ریزان و طراحان شهری محسوب شود. این برنامه برای ساخت فیلم و یا عکس های سه بعدی از یک محیط، با امکان چرخش سریع و تفسیر کامل محیط، بسیار مناسب خواهد بود تا از این طریق مسئولین پروژه بتوانند به طور کاراتری در هزینه، زمان و انجام کارها، صرفه جویی داشته باشند. در حقیقت Lumion یک راه حل ساده برای ایجاد ویدئو و تفاسیر سه بعدی از یک مجموعه در حال توسعه است که با دیدن نتیجه کار شما می توانید کاملاً خود را در محیط شبیه سازی شده تصور کنید.

ویدئو معرفی و نمایش قابلیت های فوق العاده Lumion 3D
http://www.youtube.com/watch?v=PEeh_jDIKFk

قابلیت های کلیدی نرم افزار Lumion:



  • پشتیبانی از فرمت های DAE, FBX, MAX, 3DS, OBJ, DWG, DXF در مدل های سه بعدی
  • پشتیبانی از اغلب فرمت های تصویری رایج از جمله TGA, DDS, PSD, JPG, BMP, HDR و PNG
  • امکان وارد کردن فایل های خروجی از برنامه هایی مانند , Revit , AutoDesk 3s Max
  • مجسم سازی صحنه های محیط اطراف و آب و هوا
  • دارای مجموعه ای عظیم از آبجکت های از پیش طراحی شده مصالح در کیفیت بالا مانند طبقه های چوبی، دیوارهای آجری و ...
  • ساخت مدل های سه بعدی به صورت زمان واقعی
  • حاوی مجموعه ای از آبجکت ها و انیمیشن های متحرک مانند انسان ها و اتومبیل های در حال حرکت، مبلمان، آیتم های موجود در طبیعت و ...
  • تولید فیلم خروجی با کیفیت HD
  • امکان اعمال جلوه های ویژه و فیلتر های مختلف بر روی فیلم
  • آپلود مستقیم خروجی نهایی
  • تنظیم کیفیت خروجی
  • و ...

لینک دانلود

 
آخرین ویرایش:

jhangard

کاربر بیش فعال
هنوز منابع فارسی رایگان حتا انگلیش برای آموزش Lumion نیست اما بهترین ویدئو Tutorial های آموزشی در خود وبسایت Lumion وجود داره حتما رجوع کنید.
 
آخرین ویرایش:

معمار ایرانی

عضو جدید
معرفی نرم افزار Lumion

معرفی نرم افزار Lumion

Lumion یک نرم افزار قدرتمند برای مجسم سازی معماری سه بعدی به صورت بلادرنگ می باشد که می تواند ابزاری مفید برای معماران، برنامه ریزان و طراحان شهری محسوب شود. این برنامه برای ساخت فیلم و یا عکس های سه بعدی از یک محیط، با امکان چرخش سریع و تفسیر کامل محیط، بسیار مناسب خواهد بود تا از این طریق مسئولین پروژه بتوانند به طور کاراتری در هزینه، زمان و انجام کارها، صرفه جویی داشته باشند. در حقیقت Lumion یک راه حل ساده برای ایجاد ویدئو و تفاسیر سه بعدی از یک مجموعه در حال توسعه است که با دیدن نتیجه کار شما می توانید کاملاً خود را در محیط شبیه سازی شده تصور کنید.
قابلیت های کلیدی نرم افزار Lumion:
- پشتیبانی از فرمت های DAE, FBX, MAX, 3DS, OBJ, DWG, DXF در مدل های سه بعدی
- پشتیبانی از اغلب فرمت های تصویری رایج از جمله TGA, DDS, PSD, JPG, BMP, HDR و PNG
- امکان وارد کردن فایل های خروجی از برنامه هایی مانند AutoDesk® 3D Studio Max
- مجسم سازی صحنه های محیط اطراف و آب و هوا
- دارای مجموعه ای عظیم از آبجکت های از پیش طراحی شده مصالح در کیفیت بالا مانند طبقه های چوبی، دیوارهای آجری و ...
- ساخت مدل های سه بعدی به صورت زمان واقعی
- حاوی مجموعه ای از آبجکت ها و انیمیشن های متحرک مانند انسان ها و اتومبیل های در حال حرکت، مبلمان، آیتم های موجود در طبیعت و ...
- تولید فیلم خروجی با کیفیت HD
- امکان اعمال جلوه های ویژه و فیلتر های مختلف بر روی فیلم
- آپلود مستقیم خروجی نهایی
- تنظیم کیفیت خروجی
Byzantos3D-Lumion3-Planar-Reflections2-8.jpgFullscreen-capture-08112011-195400_thumb.jpg
منبع : http://p30download.com
http://lumion3d.com
البته خودم با این نرم افزار کار میکنم کفیت فوالعاده ای داره
کارکردن باهاش به این صورت که حجم مورد نظر رو در یکی از نرم افزار های 3d مدل میکنید وبعد ش وارد این نرم افزار میشه که میتونید به اون متریال رنگ وابجکت های عالیی رو بدید الان در بازار نرم افزار ایران نسخه کرک شده 2.5 اون موجوده نسخه چهارش اومده ولی کرک نشده وهنوز هم من نسخه آماده فروشش رو در بازار ندیدم .
یک مشکل که در پیش روی کاربران برای استفاده از این نرم افزار هست اینکه گرافیک 2 به بالا میخواد چون از جی پیو سیستم استفاده میکنه نه cpu
توضیحات نسخه تازش :
[h=2] معرفی Lumion 4 و خصوصیات آن[/h]
نرم افزار Lumion آنقدر مشهور شده است که همه طرفداران آن در انتظار بروز رسانی نسخه های آن هستند. زمانی که یک نرم افزار قدرتمند می شود و تعداد کاربران آن افزایش پیدا میکند، تیم های کرک نرم افزاری هم زمان بیشتری را برای عرضه آن میکنند.

خوب Lumion 4 نیز آمد. این تغییر با قدرت و افزایش توانمندیها روبرو شده است. مهم ترین بروز رسانی توانایی تولید چمن در صحنه است. این افکت سبب تولید صحنه های واقعی تر شده و کیفیت کار نهایی را افزایش می دهد. از این افکت بیشتر برای تولید صحنه های Outdoor استفاده خواهد شد. اما کاربران خوش فکر میدانند که میتوانند از این قابلیت در تولید انواع فرش و موکت، حوله و ... نیز استفاده کنند. کیفیت چمن ها حقیقتا خوب است. تصاویر و ویدیوهایی که در وب سایت Lumion 4 قرار داده شده بیانگر این حقیقت است که راهی که این نرم افزار در پیش گرفته است، مسیر درستی است.


دیگر اتفاقات پدید آمده در این نسخه میتوان به استفاده مستقیم کاربران Sketchup از Lumion 4 دانست. از این پس کاربران Sketchup میتوانند مستقیما صحنه های خود را با همان فرمت Skp به Lumion 4 وارد کنند و از خدمات آن بهره مند شوند.


در این نسخه کاربران میتوانند متن های دلخواه خود را به انیمیشن تولیدی اضافه کنند. همچنین میتوانید لوگو یا نشان تجاری گروه یا شرکت خود را به فیلم ها اضافه نموده و به راحتی و با خیالی آسوده در اینترنت منتشر کنید. چندین قابلیت مانند حرکت و چرخش متن و لوگو و افکت های سه بعدی متن در این نسخه در اختیار شما خواهد بود.


از آنجایی که روز به روز کیفیت رندرینگ Lumion افزایش می یابد، توسعه دهندگان آن نیز تلاش میکنند که افکت های زیباتر و واقعی تری را به برنامه اضافه کنند. در Lumion 4 افکت ریزش برگهای درختان به طرز زیبایی وجود دارد که کاربران میتوانند شبیه سازی پاییز را در صحنه های خود داشته باشند. البته این افکت بهمراه قابلیت جدید ریزش برف و شبیه سازی رنگ درختان و گیاهان ( بر طبق فصول) و افکت نشستن برف روی درختان در اختیار شما قرار داده شده است. شما میتوانید فصول متنوعی را با کنترل رنگ درختان و گیاهان در صحنه شبیه سازی کنید.



کنترل مایعات در Lumion 4 بهتر شده است. رندرینگ آب دریا زیباتر و بسیار واقعی تر شده است. همینطور افکت های بهتری برای فواره ها و آبهای در حال حرکت در برنامه گنجانده شده است. شفافیت آب و حالت کف برای آب ها متحرک نیز تقویت شده است.در این نسخه افکت های بیشتری برای شما فراهم شده است. رندرینگ نورها بهتر شده و میتوانید از Lens Flare جدید با قابلیت Bloom استفاده کنید. دوربین در Lumion 4 بسیار قدرتمند شده و رندرینگ صحنه ها با کیفیت و توانایی بالاتری صورت خواهد گرفت. البته این نسخه همانند دیگر نرم افزارهای تخصصی از دنیای 32 بیتی خداحافظی کرده و فقط در سیستم عامل های 64 بیت قابل استفاده می باشد.
م:http://www.dfmrendering.com
 

معمار ایرانی

عضو جدید
چرا دوست عزیز شرکت پروفسور آموزش فارسیش رو بیرون داده می تونید تهیه کنید و من هم این نرم افزارو به صورت کامل بلدم اگه سوالی دارید پیام بزارید
معمار ایرانی
 

younesshamsi

عضو جدید
بردن فایل مکس به برنامه ی لومیون

بردن فایل مکس به برنامه ی لومیون

سلام دوستان من کار کردن با این برنامه رو تازه شروع کردم میخواستم بدونم چطور باید مدل رو از 3dmaxبه lumionببرم تا همه ی متریالهای vrayبه برنامه منتقل شوند به یکی از سایتها رفته بودم نوشته بود که باید همه ی متریالهامو به استاندارد تبدیل کنم ویک برنامه به نام autodesk material converterرو معرفی کرده بود منم رفت که دانلودش کنم ولی نشد می خواستم راهنماییم کنید
کلا هرچی برای بردن فایل مکس به لومیون لازم هست رو برام بگید ممنون.
 

معمار ایرانی

عضو جدید
سلام دوست عزیز
به 4روش میتونید این کار رو انجام بدید و آبجکت تون رو انتقال بدید
1 اینکه آبجکت رو خروجی 3ds بگیرید و وارد لومیون کنید مشکل این روش اینکه پس از انتقال آبجکت تون با رنگ واقعی وارد نمیشه
2روش دوم با فرمت fex خروجی بگیرید و رنگ ها واقعی اندولی در اشکال پیچیده جواب نمیده
3در این روش آبجکتها رو انتخاب میکنید از قسمت متریال ادیتور بهشون رنگ می دیدو با فرمت fex خروجی میگیرید
4 حرفه ای ترین روش این است که طرح تون رو با فرمت max سیو کنید و فایل تون رو در نرم افزار لومیون با فرمت مکس از قسمت ایمپورت بازش کنید نرم افزار مکس باهاش باز میشه که کمی سیستم رو سنگین میکنه
بازم سوالی داشتید بگید
موفق باشید
در زمن متریال نیاز نیست چون خود لومیون متریال ها رو مثل ویری نمیشناسه و خودش متریال آبجکت کامل داره و نیازی به متریال نداره شما فقط مدل تون رو درست کنیذ وبه هر قسمت رنگ تخصیص بدید مثلا چهار چوب پنجره یک رنگ وپنجره یک رنگ شما با متریال دادن بیشتر مدل خود تون رو سنگین میکنید و کار رو برای سیستم تون دشوار چون تمام بار بر روی دوش گرافیک و سی پی یو دخالت نداره:)
 
آخرین ویرایش:

younesshamsi

عضو جدید
متریالهای VRAY

متریالهای VRAY

من میگم توی یکی از سایتها نوشته بود میشه با تبدیل متریالها به استاندارد اونارو به لومیون برد من به دنبال اسکریبتAUTODESK MATERIAL CONVERTERهستم چون با اون میشه متریالهارو به لومیون برد چون بعضی از متریالهارو عمرا بشه در لومیون درست کرد از طرفی خود لومیون از لحاظ کیفیت هیچ وقت به پای VRAYنمیرسه پس باید حداقل راهی باشه تا بتونیم متریالهای VRAY به لومیون ببریم .
متریالهای لومیون در حد یک کار حرفه ای نیستند.فقط چیزی که این برنامه رو شاخص کرده کاراکترهای انمیتی هستند که به طور خودکار دارای انمیشن می باشند.
اگه کسی تونست اون برنامه رو پیدا کنه لینک کنه دانلود کنیم.ممنون از پاسخی که برام فرستادید.
 

معمار ایرانی

عضو جدید
من میگم توی یکی از سایتها نوشته بود میشه با تبدیل متریالها به استاندارد اونارو به لومیون برد من به دنبال اسکریبتAUTODESK MATERIAL CONVERTERهستم چون با اون میشه متریالهارو به لومیون برد چون بعضی از متریالهارو عمرا بشه در لومیون درست کرد از طرفی خود لومیون از لحاظ کیفیت هیچ وقت به پای VRAYنمیرسه پس باید حداقل راهی باشه تا بتونیم متریالهای VRAY به لومیون ببریم .
متریالهای لومیون در حد یک کار حرفه ای نیستند.فقط چیزی که این برنامه رو شاخص کرده کاراکترهای انمیتی هستند که به طور خودکار دارای انمیشن می باشند.
اگه کسی تونست اون برنامه رو پیدا کنه لینک کنه دانلود کنیم.ممنون از پاسخی که برام فرستادید.


این آدرس سایتی که می خواستید http://free-downloadz.net/free/autodesk material converter 2.5 download

ولی مهندس عزیز شما همون توری که خودتون گفتید گفتید رندر در ویری کاملا متفاوت درسته چون طراحی شده برای واقعی سازی تازه با فرمت jpg درسته بعدا
لومیون اصلا عملیات رندرینگ توش وجود نداره چون چون اصلا cpu توش دخالت نداره تمام بار سیستم و نرم افزار بر دوش گرافیک gpu این هنر شماست که تو نرم افزار لومیون بتونید تمام کاراکتراتون رو واقعی کنید همه چیز به صورت طبیعی وجود داره این قدرت نگاه شما به این نرم افزار که اون رو با ابزار هاش متفاوت میکنه
:)
 

delava

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان یه آموزش فارسی بابت لومیون معرفی میکنید؟
 

m2e

عضو
سلام خدمت تمام دوستان و سروران گرامی عارضم خدمتتون من بسیار دنبال لومیون 5.3 میگردم هیچ کس هست که بتونه کمکم کنه؟
 

m2e

عضو
چه نشستین که لومیون 6 هم اومد من میخواااااااااااااااااااااااااام
 

sarkhare2003

عضو جدید
کسی نرم افزار لومیون 7.5 با کرک سالم نداره ؟
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Similar threads

Similar threads

بالا