دانلود نرم افزار شبیه ساز .. Eclipse2005full

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
[FONT=#mce_temp_font#]شبیه ساز Eclipse نرم افزاری جامع و کامل جهت انجام عملیات شبیه سازی تمامی انواع مخازن با هر درجه پیچیدگی ساختمانی و یا زمین شناختی و یا نوع سیال است. کاربردهای Eclipse با توجه به قابلیت های گسترده و فراوان آن نسبت به سایر نرم افزارهای شبیه ساز مشابه بسیار زیاد است به طوری که می توان گفت به یک استاندارد جهانی تبدیل گردیده است. این نرم افزار ساخت شرکت Schlumberger بوده و از روش اختلافات محدود در حل مسائل بهره می گیرد.
نرم افزار Eclipse۱۰۰ نرم افزار شبیه ساز نفت سیاه (Black oil) مخزن است که در آن فرض بر این است که سیال مخزن از نفت، گاز محلول و آب تشکیل شده است و نفت مخزن و گاز محلول به هر نسبت با هم امتزاج پذیرند.


[/FONT][FONT=#mce_temp_font#]
[/FONT] [FONT=#mce_temp_font#]از [/FONT][FONT=#mce_temp_font#]Eclipse۳۰۰[/FONT][FONT=#mce_temp_font#] زمانی استفاده می شود که رفتار هیدروکربن ها به صورت میعانی[/FONT][FONT=#mce_temp_font#](condensate)[/FONT][FONT=#mce_temp_font#] و یا نفت تبخیری [/FONT][FONT=#mce_temp_font#](volatile oil)[/FONT][FONT=#mce_temp_font#] باشد. نرم افزار [/FONT][FONT=#mce_temp_font#]Eclipse ۳۰۰[/FONT][FONT=#mce_temp_font#] علاوه بر داشتن ویژگی ها و توانمندی های [/FONT][FONT=#mce_temp_font#]Eclipse۱۰۰[/FONT] [FONT=#mce_temp_font#]می تواند از معادلات حالت و یا نسبت های تعادلی وابسته به فشار نیز در حل مسائل بهره گیرد. این دوره با معرفی و استفاده از نرم افزار [/FONT][FONT=#mce_temp_font#]PVTi[/FONT][FONT=#mce_temp_font#] آغاز می گردد و پس از آشنایی با نحوه ایجاد فایل [/FONT][FONT=#mce_temp_font#]PVT[/FONT][FONT=#mce_temp_font#] ، چگونگی شبیه سازی توسط [/FONT][FONT=#mce_temp_font#]Eclipse۳۰۰[/FONT][FONT=#mce_temp_font#] مورد بحث قرار می گیرد.[/FONT]
[FONT=#mce_temp_font#]
[/FONT]
[FONT=#mce_temp_font#][FONT=#mce_temp_font#]

نرم افزار PVTi در واقع پکیجی بر اساس معادلات حالت می باشد که به منظور ایجاد اطلاعات PVT از اطلاعات آزمایشگاهی سیالات مخزن تهیه شده است. در این نرم افزار امکان انتخاب چندین معادله حالت، استفاده از معادلات مختلف برای ویسکوزیته و نیز امکان tune نمودن معادلات با داده های آزمایشگاهی وجود دارد.


[/FONT]
[/FONT]

Pipesim یکی از پر استفاده ترین نرم افزار های مورد استفاده مهندسان بهره برداری برای بررسی عملکرد تولیدی چاه و تلاش در جهت بهینه نمودن تولید می باشد. معادلات گوناگون چند فازی، مدل های مختلف تکمیل چاه، استفاده از مدل های نفت سیاه و ترکیبی و امکان مدل سازی روشهای فرازآوری مصنوعی (فرازآوری با گاز، استفاده از پمپهای مغرق و ...) pipesim را به یکی از قوی ترین ابزارهای این رشته تبدیل نموده است.





[FONT=#mce_temp_font#]Welltest۲۰۰ و Pansystem از قوی ترین نرم افزارهای چاه آزمایی به شمار می آیند که توانسته اند با ترکیب تکنیک های چاه آزمایی آنالیتیکال و عددی به طرز قابل توجهی توانایی مهندسان را جهت آنالیز چاه آزمایی افزایش دهند.
[/FONT]
[FONT=#mce_temp_font#]

[/FONT]
4shared server

part 1 (98MB)
part 2 (98MB)

part 3 (98MB)
part 4 (98MB)

part 5 (78MB)



منبع :www.oranginaft.mihanblog.com
 

mahmadi1357

عضو جدید
password eclips 2005

password eclips 2005

سلام
ضمن تشکر از ارائه نرم افزار eclips رمز عبور فایلها چیست؟
 

araz59

عضو جدید
سوال در مورد اکلیپس

سوال در مورد اکلیپس

کسی میدونه منظور از VELOILI+ Cm/Hr Asphaltene oil phase velocity در فایل PRT شبیه سازی اسفالتین برایم آمده چیست؟
با هر روشی رفتم و سرعت نفت رو محاسبه کردم به مقداری که در خروجی آمده نرسیدم
 

8543614265

عضو جدید
سلام من فایل هارو دانلود کردم ولی نمیدونم چطور نصب میشن لطفا کمک کنید
 
بالا