[ دانلود ] منابع مطالعاتی مربوط به فیزیک (کتاب- مقاله- جزوه و ...)

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
نظریه مونت کارلوی کوانتمی

نظریه مونت کارلوی کوانتمی

در این مقاله، ایده­های اصولی مرتبط با روش­های مونت کارلو بیان می­شود. نظریه­ی انتگرال­گیری مونت کارلو را توضیح داده، روش مونت کارلوی وردشی و نیز روش پیچیده­تر و دقیق­تر مونت کارلوی پخشی مرور می­شوند. این روش­ها کاربردهایی از انتگرال­گیری مونت کارلو هستند.[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] برای دانلود متن این مقاله اینجا را کلیک کنید.[/FONT]

 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
نیروگاه هسته ای‎

نیروگاه هسته ای‎

عنوان مقاله : نیروگاه هسته ای‎
قالب بندی : Word


شرح مختصر : می‌دانیم که هسته از پروتون (با بار مثبت) و نوترون (بدون بار الکتریکی) تشکیل شده است. بنابراین بار الکتریکی آن مثبت است. اگر بتوانیم هسته را به طریقی به دو تکه تقسیم کنیم، تکه‌ها در اثر نیروی دافعه الکتریکی خیلی سریع از هم فاصله گرفته و انرژی جنبشی فوق العاده‌ای پیدا می‌کنند. در کنار این تکه‌ها ذرات دیگری مثل نوترون و اشعه‌های گاما و بتا نیز تولید می‌شود. انرژی جنبشی تکه‌ها و انرژی ذرات و پرتوهای بوجود آمده ، در اثر برهمکنش ذرات با مواد اطراف ، سرانجام به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. مثلا در واکنش هسته‌ای که در طی آن ۲۳۵U به دو تکه تبدیل می‌شود، انرژی کلی معادل با ۲۰۰MeV را آزاد می‌کند. این مقدار انرژی می‌تواند حدود ۲۰ میلیارد کیلوگالری گرما را در ازای هر کیلوگرم سوخت تولید کند. این مقدار گرما ۲۸۰۰۰۰۰ بار برگتر از حدود ۷۰۰۰ کیلوگالری گرمایی است که از سوختن هر کیلوگرم زغال سنگ حاصل می‌شود. گرمای حاصل از واکنش هسته‌ای در محیط راکتور هسته‌ای تولید و پرداخته می‌شود. بعبارتی در طی مراحلی در راکتور این گرما پس از مهارشدن انرژی آزاد شده واکنش هسته‌ای تولید و پس از خنک سازی کافی با آهنگ مناسبی به خارج منتقل می‌شود. گرمای حاصله آبی را که در مرحله خنک سازی بعنوان خنک کننده بکار می‌رود را به بخار آب تبدیل می‌کند. بخار آب تولید شده ، همانند آنچه در تولید برق از زعال سنگ ، نفت یا گاز متداول است، بسوی توربین فرستاده می‌شود تا با راه اندازی مولد ، توان الکتریکی مورد نیاز را تولید کند. در واقع ، راکتور همراه با مولد بخار ، جانشین دیگ بخار در نیروگاه‌های معمولی شده است.

فهرست :
نیروگاه های اتمی
شکافت یا شکست اتمی
جوش یا گداخت اتمی
نحوه آزاد شدن انرژی هسته‌ای
کاربرد حرارتی انرژی هسته‌ای
سوخت راکتورهای هسته‌ای
غنى سازى اورانیوم
چرخه سوخت هسته ای
راکتورهاى هسته‌اى
نیروگاه هسته‌ای
انرژی بستگی هسته‌ای
کاربرد انرژی هسته ای در تولید برق
نیروگاه شکافت هسته ای
نیروگاه جوش هسته ای
فرآیند عملیاتی نیروگاه اتمی بوشهر
مدار خنک کننده
اجزای راکتور
نیروگاه اتمی بوشهر و محیط زیست
وظیفه سیستم‌های ایمنی در هنگام بروز احتمالی حادثه
 

پیوست ها

  • magh-niroogahe-hastei.zip
    12.5 کیلوبایت · بازدیدها: 1

سنیک

عضو جدید
سلام.خسته نباشید.من انگلیسیم چندان قوی نیست اگه میشه کتابهایی رو که معرفی میکنید هم به فارسی بنویسید هم کتاب هایی رو بذارید که ترجمه شده باشن.ممنونم
 

sinners_silent

عضو جدید
سلام.دوستان واسه پروژهکمک میخوام.موضوعش شبیه سازی کامپیوتری در فیزیکه.کسی میتونه مقاله ای منابعی چیزی بهم بده؟
 

alimohamadmeftah

عضو جدید
سلام
این لینک خراب است و می نویسد "فایل یافت نشد

ضمن عرض پوزش فایل مورد نظر شما یافت نشد.

لطفا تصحیح بفرمایید
 

navid2950

عضو جدید
فیزیک دانشگاه با فیزیک مدرن

فیزیک دانشگاه با فیزیک مدرن




سال 2011 | 1600 صفحه | ISBN: 9780321696861 | 29,7 MB |


دانلود کتاب

معرفی: ویرایش سیزدهم کتاب “فیزیک دانشگاه با فیزیک مدرن” همچنان به تعیین معیار برای وضوح و دقتی که با آموزش موثر و نوآوری مبتنی بر تحقیق ترکیب شده‌است، می‌پردازد.
فیزیک دانشگاه به‌جهت مجموعه‌ منحصر‌به‌فرد، گسترده، عمیق و متفکرانه خود از ابزارهای کلیدی نمونه‌های کار‌شده برای توسعه درک فیزیکی و همچنین مهارت‌های حل مسئله، شناخته شده‌است.
ویرایش سیزدهم کتاب، تمام مثال‌ها و استراتژی‌های حل مسئله را اصلاح کرده تا مختصرتر و مستقیم‌تر باشد.
درعین‌حال رویکرد‌های ساخت‌یافته، سازگار و تمرکز قوی مدل‌سازی و همچنین ریاضی ویراش دوازدهم را حفظ کرده است.
در این ویرایش، برای کمک به دانشجویان در مواجهه با چالش‌ها و مسائل روتین، پل‌زدن به مسائل، به هر فصل اضافه شده‌است که یک مسئله چندمحتوایی و مشکل را مطرح می‌کند و یک راهنمای راه‌‌حل در قالبی از سوالات و نکات ارائه می‌دهد.



بهترین دوست من کسی است که کتابهایی را به من هدیه کند که تا به حال نخوانده باشم."لینکلن"


 

dmst

عضو جدید
سلام .پایان نامه من در مورد هولوگرافیه .میخواستم هر کس مقاله کتاب جزوه یا هر چی در مورد هولوگرافی داره خواهش کنم برام بزاره ...............فقط اگه فارسی باشه بهتره تا حالا هر چی دانلود کردم انگلیسی بوده ..........................بیشتر احتیاج دارم بدونم تجهیزاتش چیه وکجا میتونم گیر بیارم .هر کی از بچه های فیزیک میتونه کمکم کنه ممنون میشم.
 

dmst

عضو جدید
سلام .......................
از دوستان دعوت میکنم هر کی علاقه مند به بحث علمی در مورد هولوگرافیه بیاد .(تالار علوم انسانی .فلسفه .بحث و گفتگوی فلسفی .نظریه هولوگرافیک ) تا در مورد این موضوع علمی تر بحث کنیم
ممنون
 

hojat506

عضو جدید

yalda125

عضو جدید
شتاب‌دهنده‌های ذرات، برخورددهنده‌ها و داستان فیزیک انرژی بالا

شتاب‌دهنده‌های ذرات، برخورددهنده‌ها و داستان فیزیک انرژی بالا




سال 2011 | 233 صفحه | ISBN: 9783642220630 | 4,54 MB |





معرفی:
Ouroboros یک مار کیهانی اساطیری شمالی می‌باشد که گفته شده است در اعماق دریا پیچ خورده است و به‌گونه‌ای که دمش را در دهان خود نگه‌داشته زمین را احاطه کرده است. در علم فیزیک، این مار یک استعاره برای جهان است،‌ مکانی که سر مار قرار دارد، نماد بزرگترین نهاد است به معنی کیهان و دم آن نماد کوچکترین یعنی ذرات بنیادی می‌باشد.
شتاب‌دهنده‌ها، برخورددهنده‌ها و ردیاب‌های ذرات توسط فیزیکدان‌ها و مهندسان جهت رمزگشایی ماهیت جهان ساخته شده‌اند.
کتاب “شتاب‌دهنده‌های ذرات، برخورددهنده‌ها و داستان فیزیک انرژی بالا” خوانندگان را از طریق علم پشت این ماشین تجربی هدایت می‌کند. به کمک این ماشین تجربی هر مرحله از توسعه شتاب‌دهنده‌های ذرات به آشکارسازی اصول فیزیک کمک کرده است، و همچنین وجود ذرات بیشماری کشف شده است.
این کتاب همچنین در یکی از مباحث بسیار مهم خود به تشریح Large Hadron Collider، یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین ماشین‌های عملیاتی دنیا در یک دور تونل 27 کیلومتری نزدیک ژنو می‌پردازد. این برخورد‌دهنده بزرگ ممکن است بسیاری از اصول تئوری ما درباره ماهیت ماده را اثبات یا رد کند.



کتاب، بزرگ‌ترین اختراع بشر است."ویلیام شکسپیر"
 

yalda125

عضو جدید
اپتیک موجی هدایت‌شده و دستگاه‌های فوتونی

اپتیک موجی هدایت‌شده و دستگاه‌های فوتونی




سال 2013 | 564 صفحه | ISBN: 9781466506138 | 20 MB |





معرفی:
کتاب “اپتیک موجی هدایت‌شده و دستگاه‌های فوتونی” بخش گسترده‌ای از موضوعات موجود در این حوزه را، از اصول اپتیک موجی هدایت‌شده و اپتیک‌های غیر خطی تا بیوفوتونیک‌ها، به خوانندگان معرفی می‌کند.
این کتاب با تاکید بر اهمیت خواص پراکندگی در فیبرهای نوری به بحث درباره مفهوم حالت در یک محیط‌ هدایت‌شده می‌پردازد، با یک نگاه بر کاربردهای آینده، تکنیک‌های تولید و توصیف فیبرهای نوری خاکی کمیاب برای تقویت‌کننده‌ها و لیزرها را توصیف می‌کند. با جلوگیری از فرمالیسم پیچیده ریاضی، نظریه اساسی و اصول عملیاتی تقویت‌کننده و لیزرهای فیبر را نیز ارائه می‌دهد. این کتاب همچنین تکنیک‌هایی برای نوشتن توری براگ فیبری که جذابیت‌ خاصی برای کاربردهای سنجش هوشمند دارند را بررسی می‌کند.
یک فصل کتاب نیز بر اصول اساسی اپتیک‌های اولیه و پیاده‌سازی آن‌ها در اپتیک‌های موجی هدایت‌شده، تمرکز دارد.



ستون تمدن، کتاب و مطبوعات است."پلوتارک"
 

pourahmad_meb

عضو جدید
سلام.خسته نباشید.
اگه ممکنه خواهشا ویرایش 10 کتاب مبانی فیزیک جلد اول(مکانیک و گرما) + راهنمای حل المسائلش رو هم بذارید لینکشو(فارسی)
باتشکر
 
آخرین ویرایش:
بالا