[دانلود مقالات پیرامون رشته مهندسی عمران ]

وضعیت
موضوع بسته شده است.

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بررسي ضوابط طراحي سازه هاي فولادي بلند با سيستم دوگانه قاب - ديوار در حوزه نزديک به گسل به روش طراحي بر اساس عملکرد
تهراني زاده محسن,پهلوان يلي احمد*
* دانشکده مهندسي عمران و محيط زيست، دانشگاه صنعتي اميرکبير
در اين مقاله، عملکرد سازه هاي فولادي بلند با سيستم دوگانه قاب - ديوار (شامل قاب خمشي فولادي و ديوار برشي بتن آرمه) در حوزه نزديک به گسل لرزه زا با توجه به معيارهاي پذيرش آيين نامه هاي FEMA356 ATC40 و دستورالعمل بهسازي لرزه اي، مورد بررسي قرار مي گيرد. به منظور بررسي عملکرد سازه در حوزه نزديک و مقايسه با عملکرد آن در حوزه دور از گسل و همچنين بررسي کفايت تحليل هاي استاتيکي غيرخطي در بيان عملکرد سازه، تحليل هاي تاريخچه زماني غيرخطي تحت رکوردهاي حوزه نزديک و دور و تحليل استاتيکي غيرخطي صورت گرفته و عملکرد سازه بر اساس معيارهاي پذيرش آيين نامه هاي ياد شده، کنترل شده است.

نتايج بدست آمده بيانگر آن است که بر خلاف عملکرد مناسب سيستم دوگانه قاب - ديوار در حوزه دور از گسل، عملکرد آن در حوزه نزديک به گسل، به علت فراتر بودن تغيير مکان هاي جانبي نسبي بين طبقه اي از حدود مجاز، قابل پذيرش نمي باشد. از نتايج مهم ديگر مي توان به ضعف آيين نامه 2800 در بيان ترکيب بار بحراني ستون ها و همچنين ضعف روش هاي استاتيکي غيرخطي در بيان عملکرد سازه هاي بلند اشاره نمود.
 

پیوست ها

  • 31713890210.pdf
    597 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اثر تقويت اجزاي مرزي توسط FRP در رفتار ديوار برشي بتن آرمه لاغر
مستوفي نژاد داوود,محمدي انايي مريم*
* دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي اصفهان
ديوارهاي برشي بتن آرمه به عنوان سيستم مقاوم در برابر بارهاي لرزه اي در سازه هاي بلند مرتبه در همه جاي دنيا مورد استفاده قرار مي گيرند. تغيير در نيازهاي آيين نامه اي، و عوامل مخرب باعث شده تا بعضي از ديوارهاي برشي براي ادامه عمر خدمت ضعيف باشند. در سال هاي اخير مواد FRP در صنعت ساختمان مورد توجه قرار گرفته اند. استفاده از اين مواد در طرح هاي بهسازي به دليل ويژگي هاي ممتاز آن ها جذابيت يافته است. با اين وجود مروري بر تحقيقات گذشته نشان مي دهد که بر خلاف ديوارهاي چاق، تا کنون بر روي تقويت ديوار برشي بتن آرمه لاغر با مواد FRP تحت بار مونوتونيک مطالعه آزمايشگاهي يا تحليلي صورت نگرفته است.


در اين مقاله اثر تقويت اجزا مرزي ديوار توسط مواد FRP، بر رفتار ديوار برشي بتن آرمه لاغر مورد مطالعه قرار گرفته است. نرم افزار اجزاي محدود ابتدا کاليبره شده و درستي نتايج آن با مدل سازي نمونه هاي آزمايشگاهي مورد تائيد قرار گرفته است. در اين تحقيق از روش آناليز اجزاي محدود غير خطي بتن آرمه و مدل رفتاري پلاستيسيته آسيب (Damage Plasticity)، به همراه اثر سخت شدگي کششي براي مدل سازي رفتار بتن استفاده شده است. نتايج اين مطالعه نشان داد که تقويت اجزاي مرزي ديوار توسط مواد FRP باعث بهبود باربري ديوار مي شود.
 

پیوست ها

  • 31713890301.pdf
    502.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدل کردن جريان سيال در شکستگي سنگي به روش اتومات سلولي
وارث وزيريان علي*,فهيمي فر احمد
* دانشكده مهندسي عمران و محيط زيست، دانشگاه صنعتي اميركبير (پلي تكنيك ايران)
مدل سازي جريان سيال درون شکستگي طبيعي سنگي يكي از مسائل مهم در ژئومكانيك بشمار مي رود. بطور كلي روشهاي عددي گوناگوني بمنظور مدل سازي جريان سيال در شکستگيها بكار مي روند. در كنار روشهاي عددي متداول، روش اتومات سلولي قابليت زيادي در مدل سازي پديده هاي فيزيكي پيچيده مانند جريان سيال، مدل سازي گسل و ايجاد و رشد ترك از خود نشان داده است و از اين رو مي تواند نقش مفيدي در مدل سازي جريان در شكافهاي سنگي، به كمك ساير روشها ايفا كند.


در اين مطالعه، جريان سيال نيوتني در يک شکستگي با ديواره هاي صاف و نيز زبر با بهره گيري از روش عددي اتومات سلولي مدل شده است. در اين تحقيق سيال بصورت تك فاز در نظر گرفته شده و شكاف طبيعي نيز بصورت دوبعدي مدل مي شود. بمنظور مدل سازي عددي، برنامه اي در محيط برنامه نويسي فرترن تهيه شده و مورد استفاده قرار گرفته است. در اين مقاله، ابتدا روش اتومات سلولي معرفي شده و چگونگي کاربرد آن در مدل سازي جريان سيال تشريح مي گردد. در ادامه، چگونگي مدل سازي جريان سيال و چگونگي شبيه سازي شرايط مرزي بيان مي گردد. در پايان نيز نتايج مدل سازي ارائه شده و با روشهاي تحليلي و تجربي مقايسه مي شود
.
 

پیوست ها

  • 31713890302.pdf
    180 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بررسي ضوابط لرزه اي جديد ساختمان هاي فولادي به روش طراحي بر اساس عملکرد
تهراني زاده محسن,بخشايش اقبالي نسرين*
* گرايش مهندسي زلزله، دانشگاه صنعتي اميركبير
در اين مقاله عملکرد لرزه اي قاب هاي خمشي فولادي (ويژه و معمولي) مورد بررسي قرار خواهد گرفت. تحليل استاتيکي معادل، استاتيکي و ديناميکي تاريخچه زماني غير خطي بر روي قاب هاي خمشي 5، 10 و 15 طبقه بر اساس ويرايش سوم آيين نامه 2800 و همچنين ضوابط لرزه اي جديد انجام شده است و عملکرد اعضا با توجه به معيارهاي دستورالعمل بهسازي لرزه اي ايران تعيين گرديد.

در آناليز تاريخچه زماني از شتاب نگاشت هاي مقياس شده (بر اساس آيين نامه 2800) زلزله هاي نورتريج، امپريال و لوماپريتا استفاده شده است. مدلسازي رفتار اعضاي قاب ها نيز بر اساس دستورالعمل بهسازي لرزه اي ايران و با نرم افزار
D perform 3 انجام گرفته است. در پايان قاب هاي خمشي ويژه که بر اساس ضوابط لرزه اي جديد طرح شده بودند، بر اساس عملکرد طراحي گرديدند به طوري که عملکرد آنها در محدوده اهداف آيين نامه قرار گرفت.
 

پیوست ها

  • 31713890305.pdf
    212.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رفتار ژئوتکنيک زيست محيطي نانورس ها در اندرکنش با آلاينده هاي فلز سنگين
اوحدي وحيدرضا*,اميري محمد
* گروه عمران، دانشكده مهندسي، دانشگاه بوعلي سينا
با وجود تحقيقات مختلف در کاربرد نانو رس ها در طرح هاي مختلف مهندسي، در زمينه کاربرد ژئوتکنيک زيست محيطي نانورس ها، تحقيقات قابل توجهي صورت نگرفته است. در اين پژوهش امکان استفاده از نانورس ها براي جذب آلاينده هاي فلز سنگين مورد مطالعه آزمايشگاهي قرار گرفته است. با انجام آزمايش هاي ژئوتکنيک زيست محيطي، اندرکنش چند نانورس و کاني هاي رسي کائولينيت و بنتونيت با آلاينده هاي فلزي سرب و مس مطالعه شد.

بررسي ظرفيت بافرينگ، ميزان نگهداري آلاينده توسط نانو رس، و نتايج پراش اشعه ايکس نشان داد که در مقايسه ظرفيت تبادل کاتيوني (CEC)، سطح مخصوص و کربنات، بخش قابل توجهي از ظرفيت بافرينگ خاک ناشي از حضور کربنات است وCEC دومين عامل در اين اندرکنش است. با حضور آلاينده سرب در خاک، شدت قله اصلي کليه نمونه ها در پراش اشعه ايکس کاهش نشان داد. در نانو رس کلوزايت 15A که کمترين مقدار جذب آلاينده را داشت بعد از اندرکنش با آلاينده، کمترين کاهش شدت قله (200Cps) ديده شد. همچنين نتايج نشان داد که در نمونه هاي مورد مطالعه، ترتيب قابليت نگهداري آلاينده عبارتست از:
Bentonite>Cloisite?Na[SUP]+[/SUP]>Kaolinite>Cloisite?30B>Cloisite?20A>Cloisite?15A
 

پیوست ها

  • 31713890304.pdf
    295.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آزمايش بارگذاري استاتيكي و ديناميكي پل ها مطالعه موردي پل قلعه مرغي تهران
رضايي فريدون*,نصرآزاداني سيدمسعود,رزاقي سيامك
* دانشگاه بوعلي سينا
به منظور بررسي عملكرد پل ها و سلامت سنجي آن ها از مدل سازي عددي، آزمايش هاي بارگذاري ميداني و يا تركيبي از هر دو روش استفاده مي شود. با توجه به اعمال فرضيات و ساده سازي عوامل پيچيده حاكم بر رفتار واقعي پل ها، روش هاي مبتني بر آزمايش هاي ميداني مي توانند عملكرد واقعي سازه پل ها را با كمترين مقادير خطا و تقريب آشكار نمايند.

در اين مقاله نتايج آزمايش بارگذاري پل قلعه مرغي به منظور رفتارسنجي، عيب يابي و بررسي دلايل لرزش ساختمان هاي اطراف ارائه شده است. در مطالعات عددي، مدل سازه در نرم افزار هاي تحليلي ساخته و تحت بارگذاري هاي آيين نامه اي قرار گرفت. در ادامه رفتار سنجي پل با نصب بيش از يكصد حسگر و انجام آزمايش هاي استاتيكي و ديناميكي اجرا گرديد.

نتايج بيانگر لرزش شديد پل و ارتعاش پيچشي آن در مود اول به جاي ارتعاش خمشي مي باشد كه موجب ايجاد ارتعاشات ناخواسته در پل و ساختمان هاي اطراف شده است. از طرفي به دليل نزديكي فركانس ارتعاشي پل با ساختمان هاي اطراف شايد پديده تشديد رخ دهد. در انتها راهكارهايي براي كاهش ارتعاش پل و جلوگيري از ايجاد تشديد احتمالي در ساختمان هاي اطراف ارائه شده است
.
 

پیوست ها

  • 31713890307.pdf
    1.3 مگایابت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
روشي نوين براي مدلسازي و برنامه ريزي فعاليت هاي گروهي بشري در فضا-زمان
وفايي نژاد عليرضا,آل شيخ علي اصغر,ملك محمدرضا,شاد روزبه,نشاط مهدي
انسان موجودي اجتماعي است که بسياري از فعاليت هايش در همکاري با ساير افراد و به صورت گروهي انجام مي شود. انجام اين فعاليت ها هم به مکان و هم به زمان وابسته مي باشند. بنابراين براي تمامي عملکردها و ساير مواردي که در چرخه مديريت بهينه فعاليت هاي گروهي بشري و چگونگي همکاري بين آنها بکار گرفته مي شوند، بايد هر دو جنبه مکان و زمان را با هم در نظر داشت.

در اين پژوهش تلاش شده که با مدلسازي مکاني – زماني فعاليت هاي گروهي بشري راهي براي افزايش راندمان انجام فعاليت هاي دسته جمعي انسانها ارايه نمايد. بدين منظور تئوري هاگرستراند را به عنوان مبناي مدلسازي در نظر گرفته و آن را با استفاده از برنامه ريزي ابتکاري گسترش داده و در پايان، مدلي جديد براي مدلسازي فعاليت هاي گروهي بشري در بستر مکان و زمان ارايه کرده است. مدل پيشنهادي قابل پيده سازي در سيستمهاي اطلاعات مکاني بوده و باعث حل مسايل چند بعدي در فضاي متناسب خود مي شود.

براي مشخص شدن کارايي مدل، فعاليت هاي دو گروه زنده ياابي و آواربرداري از گروه هاي کاري امداد و نجات زلزله به دو صورت معمولي و در قالب مدل، شبيه سازي و ارزيابي شد. ميانگين نتايج، بهبود 18.83 درصد کارايي گروه ها در صورت استفاده از مدل را نشان مي دهند.
 

پیوست ها

  • 31713880104.pdf
    255.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تحليل پارامتريک رفتار غيرخطي اعضاي لوله اي شکل تحت بار جانبي ديناميکي
بهاري محمدرضا,مهدي زاده رحيمي بابك
بررسي رفتار غيرخطي اعضاي لوله اي شکل تحت تاثير بار جانبي که به صورت ديناميکي وارد شود، موضوع مقاله حاضر است. با بررسي منحني هاي نيرو – تغيير مکان فرضي که توسط روشهاي عددي به دست آمده مشخص شد که پارامترهاي مختلف از جمله ضخامت، پيش بارگذاري محوري و شرايط انتهايي تاثير بسزايي بر ظرفيت باقيمانده عضو لوله اي تحت اثر ضربه جانبي دارد. بر اين اساس روش مناسبي براي محاسبه ظرفيت باقيمانده عضو لوله اي شکل ارايه شده و نتايج در قالب يک نمودار با روشهاي پيشين مقايسه شده است. تفاوت نتايج تحليل شبه استاتيکي تحقيقات گذشته در اين زمينه با نتايج ديناميکي در اين تحقيق مقايسه و براي سنجش دقت مدل پيشنهادي، نتايج به دست امده با نتايج موجود در مقالات و آزمايشات عملي در اين زمينه مورد مقايسه قرار گرفته است.
 

پیوست ها

  • 31713880106.pdf
    812.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تعيين فاصله عددي مطمئن براي ايجاد ظرفيت باربري کامل نوک شمعهاي درجاريز در خاکهاي لايه هاي در شرايط ماسه بر روي رس
احمدي محمدمهدي,خبازيان مجيد
در اين تحقيق، با استفاده از روش هاي عددي به بررسي ظرفيت باربري نوک شمع هاي درجاريز در خاک هاي لايه اي و تعيين فاصله عددي مطمئن قرارگيري نوک شمع براي ايجاد ظرفيت باربري کامل در شرايط ماسه بر روي رس پرداخته شده است. ابتدا به توضيح مختصر مدل سازي ظرفيت باربري نوک شمع درجاريز در خاک همگن، مدل رفتاري انتخاب شده براي خاک و پارامترهاي مدل رفتاري و سپس به مدل سازي ظرفيت باربري نوک شمع در خاک لايه اي پرداخته شده است.

آناليزهاي عددي انجام شده نشان مي دهد مقدار فاصله اي که در آن ظرفيت باربري نوک شمع تحت تاثير خاک رسي قرار مي گيرد به نسبت حداکثر ظرفيت باربري نوک شمع در خاک رسي همگن به حداکثر ظرفيت باربري نوک شمع در خاک ماسه اي همگن بستگي دارد. در پايان نتايج به دست آمده در آناليزهاي عددي با مقادير تجربي پيشنهاد شده توسط محققين ديگر مقايسه شده است.
 

پیوست ها

  • 31713880107.pdf
    1.2 مگایابت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تحليل و بررسي روش هاي اجراي پروژه از ديدگاه کارفرمايان ايراني
سبط محمدحسن,گل باباپور وحيد
در طرحهاي صنعتي نظير صنايع نفت، نيروگاهها و طرحهاي زيربنايي که به گونه اي بارز از تحولات فن آوري تاثير مي پذيرند استفاده از روشها و ساختارهاي نوين مديريت، اجتناب ناپذير است. مديران پروژه ها بايد با بهره گيري از آخرين دستاوردهاي علمي در اين زمينه، از کاربرد روشهاي ناکارآمد سنتي رهايي يافته تا بتوانند به وسيله روشهاي جديد، پروژه هاي اجرايي خود را در محدوده زمان و بودجه مشخص با کيفيت مطلوب انجام دهند.

در کشور ايران نيز به دليل روند رو به رشد سرمايه گذاري در طرحهاي بزرگ به ويژه صنايع نفت، گاز و پتروشيمي، بکارگيري و بهبود روشها و ساختارهاي نوين مديريت پروژه به منظور دستيابي به اهداف برنامه هاي توسعه اقتصادي–اجتماعي لازم است. در اين تحقيق، ابتدا به صورت کوتاه 3 روش متداول اجراي پروژه (مديريت اجرا، طراحي–قرارداد–ساخت، طرح و ساخت) معرفي و سپس به منظور آشنايي با سلايق و نحوه تفکر کارفرمايان ايراني در خصوص روشهاي مذکور، از ده کارفرما با سابقه اجرايي هر سه روش نظرخواهي گرديده و پس از تجزيه و تحليل نظرات ايشان بر اساس روش AHP، در نهايت ميزان مقبوليت هر يک از روشها از نظر کارفرمايان ارايه گرديده است.


 

پیوست ها

  • 31713880108.pdf
    192.8 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کمانش موضعي صفحات ارتوتروپيک بر روي انواع تکيه گاه داخلي الاستيک به روش نوار محدود اسپلاين
جنتي ايمان,ازهري مجتبي
در طراحي سازه ها بررسي پايداري ورق هاي نازک تحت فشار همواره در از اهميت ويژه اي برخوردار بوده است. با توجه به مشکلات حاکم بر حل دقيق معادلات ديفرانسيل مربوط به تحليل پايداري ورق ها، از روش هاي حل عددي استفاده مي شود. يکي از روش هاي عددي روش نوار محدود اسپلاين مي باشد. انواع تکيه گاه هي داخلي الاستيک را مي توان با استفاده از مدل فنر الاستيک در اين روش اعمال نمود. در اين مقاله با استفاده از روش نوار محدود اسپلاين و همچنين معادلات پايداري صفحات برنامه اي کامپيوتري تنظيم شد که، توانايي مدل کردن انواع تکيه گاه الاستيک و حل مساله پايداري اين صفحات را دارد.

کمانش موضعي صفحات ارتوتروپيک بر روي انواع تکيه گاه هاي داخلي الاستيک بررسي و صحت و دقت روش با روش هاي ديگر مقايسه مي شود. در اين روش همانند ساير روش هاي نوار محدود، از ميزان هم گرايي مطلوبي برخوردار است.

تاثير پارامترهاي موثر بر روي ضريب کمانش موضعي ورق مورد بررسي و مطالعه قرار گرفت. با استفاده از نتايج به دست آمده، مي توان محل مناسبي را براي قرار دادن نوع خاصي از تکيه گاه الاستيک با سختي مشخص، جهت رسيدن به مقادير بالاتري از ضرايب کمانش و افزايش پايداري ورق براي بارگذاري داخل صفحه پيشنهاد نمود.
 

پیوست ها

  • 31713880109.pdf
    331.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ارزيابي تغيير شکل دايم آسفالت متخلخل پليمري
حسامي ابراهيم,خدايي علي,مقدس نژاد فريدون
پديده آب لغزي (Hydroplaning) در مناطقي با ميزان بارندگي زياد، باعث کاهش ايمني در راه ها گرديده است. ايجاد يک لايه آسفالت متخلخل با فضاي خالي بالاي حدود 18 درصد، مي تواند آب را از روي راه دور و به صورت زه کش از جاده خارج نمايد. از طرفي وجود اين لايه مي تواند عامل کاهش آلودگي صدا گردد. پايين بودن استحکام، پايداري، خصوصيات مکانيکي و بالا بودن ميزان تغيير شکل دايمي، از محدوديت هاي استفاده از آسفالت متخلخل به شمار مي آيد. در اين پژوهش تاثير پليمرهاي SBR, APP بر روي تغيير شکل دايم آسفالت متخلخل مورد ارزيابي قرار مي گيرد.


گزينش بهترين دانه بندي براي ايجاد فضاي خالي بالاي 18 درصد و طرح اختلاط آسفالت با استفاده از روش کانتابرو از کارهاي مهم اين پژوهش بود. نتايج آزمايش ها نشان داد ند که افزودن پليمر باعث افزايش وزن مخصوص، افزايش درصد فضاي خالي آسفالت و تقويت، استحکام و پايداري آسفالت متخلخل خواهد شد. در زمان آزمايش خزش آشکر گرديد که آسفالت متخلخل با قير اصلاح شده پليمري، کمترين تغيير شکل اوليه و همچنين تغيير شکل دايم را نسبت به نمونه ساخته شده با قير خالص داشته است. افزودن پليمر باعث افزايش مقادير بازگشت ويسکوالاستيک، افزايش مدول سفتي در تمامي دماها و تنشهاي اعمالي و همچنين تغيير شکل خزشي کمتري در آسفالت متخلخل شده است.
 

پیوست ها

  • 31713880111.pdf
    245.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تحليل حرارتي و مکانيکي جوشو راه هاي کاهش تنش هاي پسماند ناشي از جوشکاري
شهابيان فرزاد*,مصباح مسلم
* گروه مهندسي عمران، دانشكده مهندسي، دانشگاه فردوسي مشهد
تنش هاي پسماند ناشي از جوشکاري در بعضي از موارد مقادير بسيار بالايي دارند و علاوه بر کاهش مقاومت قطعات جوش داده شده، مي توانند باعث ايجاد ترک در جوش شوند. براي محاسبه اين تنش ها لازم است که ابتدا يک تحليل حرارتي براي بدست آوردن گراديان حرارتي و سپس يک تحليل مکانيکي از وضعيت حرارتي موجود به عنوان بارگذاري انجام شود. در اين مقاله با استفاده از نرم افزار اجزاي محدود ANSYS و انجام تحليل حرارتي و مکانيکي جوش، تاثير بعضي از پارامترها در جوشکاري مورد بررسي قرار گرفته است. نتيجه محاسبات انجام شده نشان مي دهد که کم کردن سرعت جوشکاري در کاهش تنش هاي پسماند تاثير چنداني ندارد، اما پيش گرمايش مي تواند باعث کاهش تنش ها به ميزان بيش از 20 درصد گردد. رعايت ترتيب مناسب در اجزاي لايه هاي جوشکاري نيز مي تواند تا 25 درصد مقادير تنش ها را کاهش دهد.




 

پیوست ها

  • فـــــــايل.pdf
    274.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کنترل پيچش ساختمان هاي يک طبقه نامتقارن جرمي توسط ميراگرهاي اصطکاکي
برزويي جمال الدين,سروقدمقدم عبدالرضا*
* پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله
لطفا براي مشاهده چکيده به متن کامل (PDF) مراجعه فرماييد.


دانلود مقاله
 

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کنترل پيچش ساختمان هاي يک طبقه نامتقارن جرمي توسط ميراگرهاي اصطکاکي
برزويي جمال الدين,سروقدمقدم عبدالرضا*
* پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله
لطفا براي مشاهده چکيده به متن کامل (PDF) مراجعه فرماييد.
 

پیوست ها

  • 78313910102.pdf
    790.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اثر سرعت بارگذاري بر ظرفيت باربري شالوده هاي نواري واقع بر خاک ماسه يي مسلح به ژئوگريد
ميرمحمدحسيني سيدمجدالدين*,ابريشمي زند سعيد
* دانشكده مهندسي عمران و محيط زيست، دانشگاه صنعتي اميركبير
لطفا براي مشاهده چکيده به متن کامل (PDF) مراجعه فرماييد.
 

پیوست ها

  • 78313910105.pdf
    801.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ارائه روابطي براي تعيين تغيير مکان لرزه يي ماندگار شيرواني ها، بر اساس داده هاي ارزه خيزي ايران
ميرابوطالبي مسعود,عسكري فرج اله*,فرزانه اورنگ
* پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله
 

پیوست ها

  • 78313910109.pdf
    743.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدل پيش بيني شدت وقوع تصادف براي گذرگاه هاي ريلي-جاده يي ايران
آيتي اسماعيل,ذاكري سردرودي جبارعلي,صادقي علي اصغر*
* دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه فردوسي مشهد
لطفا براي مشاهده چکيده به متن کامل (PDF) مراجعه فرماييد.
 

پیوست ها

  • 78313910201.pdf
    3.7 مگایابت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تحليل ساختار صنعت خدمات مشاوره مهندسي در ايران بر اساس مدل رقابتي پورتر
سلطاني زهره,بخشياني عباس,مفيد مسعود*
* دانشكده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي شريف
لطفا براي مشاهده چکيده به متن کامل (PDF) مراجعه فرماييد.
 

پیوست ها

  • 78313910302.pdf
    13 بایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاربرد روش دلفي و شيوه ديمتل در شناسايي و ساختاردهي به متغيرهاي اثرگذار بر کيفيت سازه ها در تهران
شكوه عبدي مهرداد*,زاهدي مرتضي,ماكويي احمد
لطفا براي مشاهده چکيده به متن کامل (PDF) مراجعه فرماييد.
 

پیوست ها

  • 78313910303.pdf
    13 بایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بررسي باربري جانبي تک شمع قائم مجاور شيب تسليح شده با تريشه هاي موکت به شيوه توزيع تصادفي
زمرديان سيدمحمدعلي*,دهقان ابنوي مجتبي
* بخش مهندسي آب، دانشگاه شيراز
لطفا براي مشاهده چکيده به متن کامل (PDF) مراجعه فرماييد.
 

پیوست ها

  • 78313910304.pdf
    13 بایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
توليد شتاب نگاشت هاي مصنوعي با استفاده از ترکيب شبکه هاي عصبي و ويولت ها
برگي خسرو,كاوه علي,لوكس كارو,رحامي حسين*
* پرديس دانشكده هاي فني، گروه علوم پايه مهندسي، دانشگاه تهران
لطفا براي مشاهده چکيده به متن کامل (PDF) مراجعه فرماييد.
 

پیوست ها

  • مقاله 2.pdf
    1.9 مگایابت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدل سازي اثر ساخت سد خاکي بر روي مقاومت پي آبرفتي در برابر روانگرايي
مهين روستا رضا*,نقي لو رضا
* دانشكده مهندسي، دانشگاه تربيت مدرس
لطفا براي مشاهده چکيده به متن کامل (PDF) مراجعه فرماييد.
 

پیوست ها

  • 78313910404.pdf
    2.6 مگایابت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مقايسه الگوهاي Lax-wendroff و NOC در حل مساله تبادل جريان دو لايه از بين يك تنگ شدگي
صبوري شرق زينب,جمالي ميرمصدق
در اين تحقيق دو الگوي Lax-Wendroff و NOC در مدل سازي پديده تبادل جريان دو لايه غير دايمي مورد مقايسه قرار مي گيرند. جريان تبادلي در اثر حذف يك مانع از كانال متصل كننده در بدنه سيال با تفاوت چگالي اندك، ايجاد مي شود.


پديده هاي تبادل جريان دو لايه، معمولا به صورت لايه هاي هموژن سيال غير گران رو با سرعت هاي عمودي كوچك و قابل اغماض مدل مي شوند، كه در آنها مي توان توزيع فشار را هيدرواستاتيك فرضش كرد و معادلات هيدروليك يا معادلات آب هاي كم عمق را در هر لايه مي توان به كار برد. نتايج دو الگو با نتايجآزمايشگاهي Gu (تبادل جريان دو لايه دايمي در كانالي با عرض و عمق ثابت) و مطالعات عددي Helfrich (تبادل جريان دو لايه غير دايمي غير گران رو در كانالي با عرض متغير) مقايسه شد.

نتايج گوياي آن است كه استفاده از الگوي Lax-wendroff به زمان اجراي كم تري نياز دارد و مطابقت بيشتري با نتايج آزمايشگاهي نشان مي دهد، اگر چه اختلاف نتايج دو الگو در حالت هاي مذكور بسيار اندك است.
 

پیوست ها

  • 78313853506.pdf
    4.5 مگایابت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بررسي تاثير نوع تغيير مكان ديوار بر رانش مقاوم خاك تحت اثر سربارهاي استاتيكي و سيكلي
ميرمحمدحسيني سيدمجدالدين*,شريف زاده اصلي مسعود
* دانشکده مهندسي عمران، دانشگاه صنعتي اميرکبير
يكي از عوامل اصلي در طراحي و ساخت ايمن ديوارهاي حايل، شناخت كمي و كيفي رانش هاي وارد به اين ديوارها است. مدل هاي آزمايشي و تحليلي بسياري براي تخمين رانش خاك ارايه شده است. نظرها و توصيه هاي مختلفي درباره نحوه توزيع و نقطه اثر رانش خاك وجود دارد، اما نوع تغيير مكان و ميزان آن در روابط ارايه شده در نظر گرفته نشده است. در اين مقاله ساخت يك مدل عددي به وسيله نرم افزار"FLAC 2D" براي مطالعه رانش مقاوم خاك تشريح شده است. به كمك اين مدل عددي، تحليل هاي وسيعي در شرايط مختلف روي يك مدل ديوار حايل انجام گرفته و نتايج قابل ملاحظه اي پيرامون كم و كيف رانش خاك بر ديوار هاي حايل به دست آمده كه بخشي از نتايج مربوط به تعيين رانش خاك تحت اثر تغيير مكان هاي مختلف ديوار در اين مقاله ارايه شده است.
 

پیوست ها

  • 31213880108.pdf
    419.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يك مرز انتقالي مناسب براي تحليل ديناميكي سيستم سد وزني ـ مخزن با بكارگيري نرم افزار ANSYS
منصوري عباس*,سبحاني علي
* گروه سازه هاي هيدروليکي مهندسي عمران، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب
مدل كردن اندركنشِ سد ـ مخزن در حالت مخزن نامحدود با استفاده از روشِ اجزاي محدود با مشكلاتي رو به روست كه از طبيعت نيمه نامحدود مخزن ناشي مي شود. نرم افزارهايي مانند ANSYS نيز كه از روشِ اجزاي محدود براي تحليل بهره مي جويند، با اين مشكل مواجه هستند. در اين تحقيق سعي شده است كه روشي براي بر طرف كردن اين موضوع در ANSYS ارايه شود. بدين منظور از يكي از المان هاي موجود در نرم افزار مزبور استفاده مي شود.



اين المان كه تواناييِ جذب نسبيِ امواج را دارد، FLUID129 نام دارد و براي به كارگيري آن، بايد شرايط خاصي را فراهم كرد. در اين مقاله، شرايط مزبور بيان و پاره اي نتايجِ مربوط به آن با پاسخ هاي موجود در سايرِ مراجع مقايسه مي شود تا درستي راهكار پيشنهادي نمايان شود.


 

پیوست ها

  • 31213880101.pdf
    390.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بررسي ظرفيت چشمه اتصال از نقطه نظر مبناي مقاومتي با شرايط هندسي متفاوت
حسيني هاشمي بهرخ,احمدي جزني روح اله
چشمه اتصال يكي از مهم ترين المان هاي قاب خمشي فولادي در انتقال نيروي جانبي است. اين المان بعضا به علت رفتار شكل پذير خود، شكل پذيري كلي قاب خمشي را به همراه تيرها، كه خود عضوي شكل پذيرند، افزايش مي دهد. طراحي درست اين ناحيه و اجزا و جزييات آن ممكن است بر كارايي كلي قاب خمشي فولادي تاثير زيادي داشته باشد.


با توجه به اين كه تاكنون تحقيقات كمي در مورد رفتار لرزه اي چشمه اتصال، خصوصا با تيرهاي نابرابر در دو طرف، صورت گرفته است و تاثيرات نابرابري تيرها در دو طرف، بر چشمه اتصال در هنگام بارهاي رفت و برگشتي كم تر مورد توجه بود ه است. هدف اصلي اين نوشتار بررسي تحليلي ظرفيت چشمه اتصال خصوصا در تيرهاي نابرابر در دو طرح بر مبناي «طراحي مقاومتي چشمه اتصال» است.


روش تحقيق در اين نوشتار به اين صورت است كه ابتدا مشخصات يك نمونه سرهم بندي شده آزمايشگاهي در نرم افزار اجزاي محدود ANSYSمدل سازي مي شود و با استناد به انطباق جواب آزمايشگاهي و جواب تحليلي، نمونه هايي تحليلي كه از نقطه نظر پارامتر هندسي چشمه اتصال، ارتفاع تيرهاي دو طرف و ضخامت بال ستون متفاوت اند، مدل سازي مي شوند. سپس نتايج لرزه اي چشمه اتصال براي بررسي و مقايسه ظرفيت هاي پيشنهادي آيين نامه ها از نظر مبناي مقاومتي (فرمول ارايه شده در استاندارد 2800) براي چشمه اتصال به كار مي رود.


نتايج به دست آمده از اين تحقيق حاكي از اين است كه فرمول هاي ارايه شده در استاندارد 2800 (ويرايش سوم) در مورد تخمين ظرفيت چشمه اتصال در برخي شرايط هندسي محافظه كارانه و در برخي غير محافظه كارانه است. هنگامي كه ضخامت بال ستون افزايش مي يابد ظرفيت چشمه اتصال كه در استاندارد 2800 ارايه شده است، نسبت به مقدار به دست آمده از نتايج تحليل در اين تحقيق كم تر است و هنگامي كه ضخامت بال ستون كاهش مي يابد در حالتي كه ستون تنها به يك تير متصل است، يا در تيرهاي برابر، نتايج تحقيق نسبت بهاستاندارد 2800 كم تر است.
 

پیوست ها

  • 78313853505.pdf
    2.2 مگایابت · بازدیدها: 0

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
با سلام
این تاپیک منحصرا در مورد مقالات رشته ی مهندسی عمران می باشد و از هر نوع اسپم و پیغام غیر مرتبط پاک گردیده است .


تاپیک به دلیل تعدد صفحات ، بسته میشود و تاپیکی مشابه در اینده ایجاد و به این تاپیک لینک میگردد .
:gol:

با تشکر
:gol:
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا