[دانلود مقالات و پروژه و فایل های پاورپویینت رشته ی عمران ]

[دانلود مقالات و پروژه و فایل های پاورپویینت رشته ی عمران ]


  • مجموع رای دهندگان
    13
  • نظرسنجی بسته .
وضعیت
موضوع بسته شده است.

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پروژه ی حاضر با عنوان پروژه ی مهندسی فاضلاب می باشد [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] لینک دانلود فایل [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]لینک کمکی :[/FONT] لینک فایل در دیگر سرورها
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] شماره فایل : 200[/FONT]
-----------------------------------------------------------
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]این پروژه از 7 فصل تشکیل شده است :[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]تعداد صفحات و برگه های نقشه ها : ۱۵۷ برگه می باشد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فصل اول : کلیات .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این فصل اصطلاحات بکاررفته[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] [/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]و نحوه ی برنامه مطالعاتی و اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب معرفی می گردد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فصل دوم : مطالعات جمعیتی [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این فصل مطالعات جمعیتی لازم برای انجام یک پروژه فاضلاب ( طراحی لوله های فاضلاب شهری ) معرفی می گردد. و فاکتورهایی مانند تراکم جمعیت در سال ابتدا و انتها دوره طرح معرفی می گردد .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فصل سوم : تولید فاضلاب [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این فصل به معرفی منابع تولید کننده فاضلاب و نحوه ی اثر آنها در پروژه پرداخته می شود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فصل چهارم : مبانی فنی طراحی [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این فصل به معرفی مبانی فنی طرح از قبیل حداقل و حداکثر سرعت فاضلاب ، عمق و حداکثر شیب نصب فاضلابروها ( لوله ها ) ، حداقل قطر ؛ درصد پرشدگی و ... می پردازیم .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فصل پنجم : طراحی هیدرولیکی فاضلابروها [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]آن چه در این پروژه انجام خواهیم داد منجر به تولید چند جدول می شود . دراین فصل به معرفی تک تک ستونهای مربوط به این جدول ها می پردازیم.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فصل ششم : نمونه طراحی (1)[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این فصل نتایج حاصل از پروژه ی اول به همراه شیت کامل نقشه های مورد نیاز درج گردیده شده است .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]فصل هفتم : نمونه طراحی (2)[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این فصل نتایج حاصل از پروژه ی دوم به همراه شیت کامل نقشه های مورد نیاز درج گردیده شده است .[/FONT]
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
گودبرداری یکی از فعالیتهای عمرانی است که معمولا به منظورهای مختلف مثل رسیدن به تراز بکر و حفاظت فوندانسیونها در برابر یخبندان یا احداث کانالها و مخازن زیر زمینی یا احداث پارکینگ و ... انجام میشود حال برای جلوگیری از تخریب دیوار های گود مجبور به اجرای سازه هایی هستیم که نیروهای مقاوم در برابر تخریب دیوار ها را تقویت نماید متاسفانه همیشه خبر هایی از خسارات جبران ناپذیر گودبرداری به گوش میرسد در کتابچه هایی که امروز قرار میدهیم و مجموعا 38 صفحه است گودبرداری و اجرای سازه نگهبان با شکلهایی توضیح داده شده است به امید روزی که دیگر شاهد خبرهای ناگوار از گودبرداری نباشیم

 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
در این کتابچه آموزشی درمورد سقفهای تیرچه بلوک بحث شده است و درمورد آن به تفصیل مطالببی گنجانده شده است این کتابچه 28 صفحه ای به کوشش مهندس مهدی هادیزاده نوشته شده است که رئوس مطالب آن بشرح زیر است
مقدمه, اجزاي تشكيل دهنده سقف تيرچه بلوك,محدودیت‌ها و ویژگی‌های فنی سقف تیرچه‌بلوک, محدودیت‌ها و ویژگی‌های فنی اجزاي سقف تیرچه‌بلوک, تيرچه‌ها , عضو كششي, ميلگردهاي عرضي, ميلگرد بالايي,ميلگرد كمكي اتصال,بتن پاشنه,بلوك‌ها,ميلگردهاي افت و حرارت,بتن پوششي,جزئيات اجرايي سقف‌هاي تيرچه بلوك,قالب‌بندي,كلاف مياني (Tie Beam),جزئيات اجراي تيغه روي سقف تيرچه‌بلوك,سقف‌هاي طره‌اي,تحليل و طراحي سقف تيرچه بلوك,تعيين بار طراحي,تعيين لنگر طراحي,تعيين آرماتورها براي عضو فشاري (در محل لنگرهاي منفي),طراحي آرماتورهاي برشي,



 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
احداث ساختمان بمنظور رفع احتیاج انسانها صورت گرفته و مهندسین، معماران مسئولیت تهیه اشکال و اجراء مناسب بنا را برعهده دارند؛ محور اصلی مسئولیت عبارت است از:
الف ) ایمنی ب ) زیبائی ج) اقتصاد


با توجه به اینکه ساختمان های احداثی در کشور ما اکثرا" بصورت فلزی یا بتنی بوده و ساختمانهای بنایی غیر مسلح با محدودیت خاص طبق آئین نامه 2800 زلزله ایران ساخته میشود، آشنایی با مزایا و معایب ساختمانها می تواند درتصمیم گیری مالکین ، مهندسین نقش اساسی داشته باشد.

مزایای ساختمان فلزی:

مقاومت زیاد: مقاومت قطعات فلزی زیاد بوده و نسبت مقاومت به وزن از مصالح بتن بزرگتر است ، به این علت در دهانه های بزرگ سوله ها و ساختمان های مرتفع ، ساختمانهائی که برزمینهای سست قرارمیگیرند ، حائز اهمیت فراوان میباشد .

خواص یکنواخت : فلز در کارخانجات بزرگ تحت نظارت دقیق تهیه میشود ، یکنواخت بودن خواص آن میتوان اطمینان کرد و خواص
آن بر خلاف بتن با عوامل خارجی تحت تاثیر قرار نمی گیرد ، اطمینان در یکنواختی خواص مصالح در انتخاب ضریب اطمینان کوچک مؤثر است که خود صرفه جو یی در مصرف مصالح را باعث میشود .

دوام : دوام فولاد بسیار خوب است ، ساختمانهای فلزی که در نگهداری آنها دقت گردد . برای مدت طولانی قابل بهره برداری خواهند بود
- خواص ارتجاعی : خواص مفروض ارتجاعی فولاد با تقریبی بسیار خوبی مصداق عملی دارد . فولاد تا تنشهای بزرگی از قانون هوک بخوبی پیروی مینماید . مثلآ ممان اینرسی یک مقطع فولادی را میتوان با اطمینان در محاسبه وارد نمود . حال اینکه در مورد مقطع بتنی ارقام مربوطه چندان معین و قابل اطمینان نمی باشد .

شکل پذیری : از خاصیت مثبت مصالح فلزی شکل پذیری ان است که قادرند تمرکز تنش را که در واقع علت شروع خرابی است ونیروی دینامیکی و ضربه ای را تحمل نماید ،در حالیکه مصالح بتن ترد و شکننده در مقابل این نیروها فوق العاده ضعیف اند. یکی از عواملی که در هنگام خرابی ،عضو خود خبر داده و ازخرابی ناگهانی وخطرات ان جلوگیری میکند.

پیوستگی مصالح : قطعات فلزی با توجه به مواد متشکه آن پیوسته و همگن می باشد و ولی در قطعات بتنی صدمات وارده در هر زلزله به پوشش بتنی روی سلاح میلگرد وارد میگردد ، ترکهائی که در پوشش بتن پدید می آید ، قابل کنترل نبوده و احتمالا" ساختمان در پس لرزه یا زلزله بعدی ضعف بیشتر داشته و تخریب شود .

مقاومت متعادل مصالح،مقاومت : مصالح فلزی در کشش و فشار یکسان ودر برش نیز خوب و نزدیک به کشش وفشار است .در تغییر وضع بارها، نیروی وارده فشاری ، کششی قابل تعویض بوده و همچنین مقاطعی که در بار گذاری عادی تنش برشی در انها کوچک است ، در بارهای پیش بینی شده ،تحت اثر پیچش و در نتیجه برش ناشی از ان قرار میگیرند. در ساختمانهای بتنی مسلح مقاومت بتن در فشار خوب ، ولی در کشش و یا برش کم است. پس در صورتی که مناطقی احتمالآتحت نیروی کششی قرار گرفته و مسلح نشده باشد تولید ترک و خرابی مینماید.

انفجار : در ساختمانهای بارهای وارده توسط اسکلت ساختمان تحمل شده ، از قطعات پرکننده مانند تیغه ها و دیواره ها استفاده نمی شود . نیروی تخریبی انفجار سطوح حائل را از اسکلت جدا می کند و انرژی مخرب آشکار میشود ، ولی ساختمان کلا" ویران نخواهد گردید . در ساختمانهایی بتن مسلح خرابی دیوارها باعث ویرانی ساختمان خواهد شد .


تقویت پذیری و امکان مقاوم سازی : اعضاء ضعیف ساختمان فلزی را در اثر محاسبات اشتباه ، تغییر مقررات و ضوابط ، اجراء و .... میتوان با جوش یا پرچ یا پیچ کردن قطعات جدید ، تقویت نمود و یا قسمت یا دهانه هائی اضافه کرد .

شرا
یط آسان ساخت و نصب : تهیه قطعات فلزی در کارخانجات و نصب آن در موقعیت ، شرایط جوی متفاوت با تهمیدات لازم قابل اجراء است .

سرعت نصب : سرعت نصب قطعات فلزی نسبت به اجراء قطعات بتنی مدت زمان کمتری می طلبد .

پرت مصالح : با توجه به تهیه قطعات از کارخانجات ، پرت مصالح نسبت به تهیه و بکارگیری بتن کمتر است .

وزن کم : ‌میانگین وزن ساختمان فولادی را می توان بین 245 تا 390 کیلوگرم بر مترمربع و یا بین 80 تا 128 کیلوگرم بر مترمکعب تخکین زد ، درحالی که در ساختمانهای بتن مسلح این ارقام به ترتیب بین 480 تا 780 کیلوگرم برمترمربع یا 160 تا 250 کیلوگرم برمترمکعب می باشد .


اشغال فضا :‌ در دو ساختمان مساوی از نظر ارتفاع و ابعاد ، ستون و تیرهای ساختمانهای فلزی از نظر ابعاد کوچکتر از ساختمانهای بتنی میباشد ، سطح اشغال یا فضا مرده در ساختمانهای بتنی بیشتر ایجاد میشود .

ضریب نیروی لرزه ای : حرکت زمین در اثر زلزله موجب اعمال نیروهای درونی در اجزاء ساختمان میشود ، بعبارت دیگر ساختمان برروی زمینی که بصورت تصادفی و غیر همگن در حال ارتعاش است ، بایستی ایستایی داشته و ارتعاش زمین را تحمل کند . در قابهای بتن مسلح که وزن بیشتر دارد ، ضریب نیروی لرزه ای بیشتر از قابهای فلزی است . تجربه نشان میدهد که خسارت وارده برساختمانهای کوتاه و صلب که در زمینهای محکم ساخته شده اند ، زیاد است . درحالیکه در ساختمانهای بلند و انعطاف پذیر ، آنهائی که در زمینهائی نرم ساخته شده اند ، صدمات بیشتری از زلزله دیده اند . بعبارت دیگر در زمینهای نرم که پریود ارتعاش زمین نسبتا" بزرگ است ، ساختمان های کوتاه نتایج بهتری داده اند و برعکس در زمینهای سفت با پریود کوچک ، ساختمان بلند احتمال خرابی کمتر دارند.

عکس العمل ساختمانها در مقابل حرکت زلزله بستگی به مشخصات خود ساختمان از نظر صلبیت و یا انعطاف پذیری آن دارد و مهمترین مشخصه ساختمان در رفتار آن در مقابل زلزله ، پریود طبیعی ارتعاش ساختمان است.

معایب ساختمانهای فلزی:

ضعف در دمای زیاد : مقاومت ساختمان فلزی با افزایش دما نقصان می یابد . اگر دکای اسکلت فلزی از 500 تا 600 درجه سانتی گراد برسد ، تعادل ساختمان به خطر می افتد .

خوردگی و فساد فلز در مقابل عوامل خارجی : قطعات مصرفی در ساختمان فلزی در مقابل عوامل جوی خورده شده و از ابعاد آن کاسته میشود و مخارج نگهداری و محافظت زیاد است .

تمایل قطعات فشاری به کمانش : با توجه به اینکه قطعات فلزی زیاد و ابعاد مصرفی معمولا" کوچک است ، تمایل به کمانش در این قطعات یک نقطه ضعف بحساب می رسد .

جوش نامناسب : در ساختمانهای فل
زی اتصال قطعات به همدیگر با جوش ، پرچ ، پیچ صورت میگیرد . استفاده از پیچ و مهره وتهیه ، ساخت قطعات در کارخانجات اقتصادی ترین ، فنی ترین کار می باشد که در کشور ما برای ساختمانهای متداول چنین امکاناتی مهیا نیست . اتصال با جوش بعلت عدم مهارت جوشکاران ، استفاده از ماشین آلات قدیمی ، عدم کنترل دقیق توسط مهندسین ناظر ، گران بودن هزینه آزمایش جوش و ...... برزگترین ضعف میباشد.

تجربه ثابت کرده است که سوله های ساخته شده در کارخانجات درصورت رعایت مشخصات فنی و استاندارد ، این عیب را نداشته و دارای مقاومت سازه ایی بهتر در برابر بارهای وارده و نیروی زلزله است.

دانلود این مقاله
منابع:

1- بتن و بتن فولادی ، دکتر شمس الدین مجابی

2- رفتار و طرح لرزه ای ساختمانهای بتن مسلح و فلزی ، عباس تسنیمی

3- طرح و محاسبات ایستائی – آرگ مگردیچیان

4- آئین نامه 2800 و بتن ایران

5- سازه های فلزی ، شاپور طاحونی

6- انجمن عمران آموزش عالی نجف آباد_اصفهان
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک پروژه فولاد 360 صفحه ای بسیار کامل از پژوهشکده مهندسی زلزله که کاری است از مهندس مسعود حسن زاده و انصافا باید به این مهندس عزیز برای ارائه چنین پروژه کاملی خسته نباشید گفت اما توضیحات مربوط به این پروژه " خلاصه عناوين پروژه · طراحي شبه ديناميكي (استاتيكي) و ديناميكي طيفي سازه دو جهت خمشي · طراحي شبه ديناميكي (استاتيكي) و ديناميكي طيفي سازه يك جهت خمشي و يك جهت سيستم دوگانه (خمشي - مهاربندي هم محور) · طراحي شبه ديناميكي (استاتيكي) و ديناميكي طيفي سازه دو جهت سيستم دوگانه (خمشي - مهاربندي برون محور) دوستان این پروژه دارای 2 لینک دانلود میباشد هر دو را دانلود کنید ." منبع: ایران سازه-مهندس جعفری

 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز


در طراحی این مجموعه از ترکیب منطقی اشکال هندسی در راستای راه اصلی لنداسکیپ و ایجاد چند فضای متنوع و متفاوت دراستفاده شده است که همین امر جلوهای زیبا به این طرح بخشیده است ،اگر به جانمایی این مجموعه دقت کنید متوجه این موضوع می شوید که این plan به صورت دوقطبی ترسیم شده است که در یک قطب آن فضای آرامش و در قطب دیگر مکانی برای تفریح و بازی تعبیه شده است.

دانلود این برنامه
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز


شهربازی به نمایش گذاشته شده به طراحی (مهندس فریبرز جعفری کجور) دارای امکانات و وسایل کامل بازی میباشد همانطور که در فرم کلی کار فوق مشهود است،برای شما شکل یک ماهی زیبا تداعی میشود.به همراه پلان فوق نقشه تپوگرافی زمین نیز برای شما کاربران عزیز آماده دانلود است.

دانلود این برنامه
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروژه بهسازی سازه فلزی 7 طبقه

فایل اصلی پروژه
دانلود

لینک زیر حاوی فایل مربوط به پروژه بهسازی یک ساختمان فولادی ٧ طبقه و فایل etabs هست.

فایل مربوط به سطح خطر 1 ، خدمت رسانی بی وقفه

دانلود

فایل مربوط به سطح خطر2 ، ایمنی جانی

دانلود

گزارش مربوط به پروژه

دانلود
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
طرح بهسازی ديوار مصالح بنايی صدمه ديده در زلزله


ساختمانهای آجری غیر مسلح متداولترین و قدیمی ترین نوع ساختمان را در ایران تشکیل می دهند.در این سازه ها از دیوار به عنوان اعضاء باربر ثقلی و جانبی زلزله استفاده می گردد. از آنجاییکه در ساخت این دیوارها از مصالح ترد استفاده می گردد با وقوع زلزله آسیب های زیادی به آنها وارد می گردد که می توان اعضای ترک خورده را با روشهای متفاوتی بهسازی نمود تا مقاومت از دست رفته خود را بدست آورند. این موضوع از دو جنبه حایز اهمیت است:
اولاً اعضاء ترک خورده بعد از زمین لرزه زیاد هستند.لذا تخریب و بازسازی آنها هزینه و زمان بسیاری در بر دارد.
ثانیاً بدلیل از دست رفتن مقاومت جانبی بعلت ترک خوردگی المانهای باربر ، سازه در مقابل زمین لرزه آتی بسیار آسیب پذیر خواهد شد.
در این تحقیق یک طرح برای بهسازی یک طرفه دیوارهای مصالح بنایی آسیب دیده ارائه و رفتار آزمایشگاهی دیوار سالم و دیوار صدمه دیده بهسازی شده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنم حتماً فایل زیر رو دانلود کنید و آنرا به دقت مطالعه نمایید.



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

omidshsh

عضو جدید
سلام.کسی می تونه این مقاله ها رو برام پیدا کنه؟!؟!

[FONT=&quot]Manufacture technology of 8 000 m~ 3 spherical tank for liquified petroleum gas[/FONT]
[FONT=&quot]Manufacturing of Big-sized Liquefied Petroleum Gas Storage Tank[/FONT]

[FONT=&quot]Heat and mechanics response rule of LPG tanks exposed to pool fire and under spraying fire environment [J][/FONT]

[FONT=&quot]Safety design policy of large spherical holder for liquefied petroleum gas [J][/FONT]

[FONT=&quot]Engineering Economy Study on LPG Low Temperature Storage Processes I. Storage Processes and Influence Factors[/FONT]

[FONT=&quot]Design of Normal/Low Temperature Spherical Tank[/FONT]

[FONT=&quot]Insulation calculation for LNG spherical tank [J][/FONT]

[FONT=&quot]Design of 1500m~ 3 Liquefied Natural Gas Storage Tank[/FONT]

[FONT=&quot]Engineering Economy Study on LPG Low Temperature Storage Processes I. Storage Processes and Influence Factors[/FONT]

[FONT=&quot]Sloshing Effects on the Seismic Design of Horizontal-Cylindrical and Spherical Industrial Vessels[/FONT]

[FONT=&quot]Sloshing Effects in Half-Full Horizontal Cylindrical Vessels Under Longitudinal Excitation

[/FONT]
[FONT=&quot]Discrete Models for Seismic Analysis of Liquid Storage Tanks of Arbitrary Shape and Fill Height[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot]Finite Element Analysis of Externally-Induced Sloshing in Horizontal-Cylindrical and Axisymmetric Liquid Vessels[/FONT]

[FONT=&quot]Variational Solutions for Externally Induced Sloshing in Horizontal-Cylindrical and Spherical Vessels[/FONT]
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروژه ساختمان مسکونی اسکلت بتنی 3 طبقه
کل متراژ : 300 متر مربع
دو جهت قاب خمشی
خاک : نوع 3 نقشه های معماری و سازه و محاسبات توسط بنده طراحی و انجام شده است.
دانلود نقشه های سازه و معماری با حجم 780 کیلو بایتhttp://persiandrive.net/623007
دانلود نقشه های تاسیسات برقی و مکانیکی با حجم 269 کیلوبایتhttp://persiandrive.net/926613
دانلود فایل های etabs & safe با حجم 10 کیلوبایت
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
دفترچه راهنمای نکات حائز اهمیت در محاسبات و نقشه های سازه
شامل:
موارد کلی درباره نقشه های شالوده
موارد عمومی در نقشه های سازه
نکات حائز اهمیت در جزئیات سازه های بتنی
نکات حائز اهمیت در جزئیات سازه های فلزی
نکات مهم در دفترچه محاسبات
نکات کلی درباره فایل مدل کامپیوتری سازه تهیه شده توسط آقای مهندس حسین صفرمردانلو در سازمان نظام مهندسی استان تهران
دانلود با حجم 590 کیلوبایتhttp://persiandrive.net/27335
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
۲ چک لیست جهت مدل سازی و طراحی ساختمان چک لیستی که با فرمت doc می باشد عمده آن از کتاب آموزش کاربردی محاسبات ساختمان از آقای طباطبایی برداشت شده است.
چک لیست دیگر توسط آقای مهندس جلالی قمی تهیه شده است.
دانلود با حجم 16 کیلوبایت
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
پروژه مهندسی محیط زیست(آلودگی خاک) Download

پروژه مهندسی محیط زیست(آلودگی هوا) Download

پروژه مهندسی محیط زیست(آلودگی محیط زیست) Download

پروژه مهندسی محیط زیست(آب و آلودگی آب) Download
 

yasser_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
گزارش کارآموزی(ساختمان بتنی) Download

پروژه کارآموزی(ساختمان فولادی) [FONT=arial, helvetica, sans-serif]همراه با فایل اتوکد Download

[/FONT]
 

**زهره**

عضو جدید
کاربر ممتاز
راهنمای آبگیری از رودخانه و حفاظت آن

راهنمای آبگیری از رودخانه و حفاظت آن

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور

راهنمای آبگیری از رودخانه و حفاظت آن

نشریه شماره 509

معاونت نظارت راهبردی
وزارت نیرو
دفتر مهندسی و معیارهای فنی آب وآبفا
دنتر نظام فنی اجرایی

فایل: پی دی اف
صفحه:174

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پروژه: سازه های بتنی

پروژه: سازه های بتنی

عنوان پروژه: سازه های بتنی
قالب بندی : PDF


شرح مختصر : برای طراحی ستونها، در هر طبقه فقط یک تیپ ستون طراحی کرده ام . مشخصات و میلگرد گذاری ستونها در ارتفاع در هر دو طبقه تغییر خواهد کرد ( گروه بندی : طبقه همکف و اول- طبقه دوم و سوم – چهارم و خرپشته ) بعلت اثر همزمان نیروی محوری و لنگر خمشی در حول هر دو محور x و y ستونها در حالت خمش دو محوره ( Biaxial Bending ) می باشند. در این حالت چون امکان طرح مستقیم سطح مقطع میلگردها وجود ندارد ، لذا آرایش و سطح مقطع میلگردها برای یک لنگر تک محورة معادل ( Mequ ) طراحی شده و سپس برای ترکیبات مختلف خمش دو محوره کنترل شده است. برای این چنین ستونهایی میلگردها بطور یکنواخت در محیط مقطع توزیع شده اند. البته زمانی که لنگر حول یک محور نسبت به لنگر حول محور دیگر ناچیز باشد، نقطه تمرکز طراحی لنگر بزرگتر می باشد و از اثر لنگر حول دیگر محور صرف نظر می شود. در این بخش نیز سعی بر این است که جزئیات با ذکر پاورقی بر مبنای آخرین تدوین مبحث ۹ مقررات ملی ساختمان آورده شود و در صورت وجود اختلاف بین مراجع ، ترجیح داده شده که مقررات ملی که ملزم به رعایت آن هستیم مورد استناد واقع شود.
کلمات کلیدی : مساحت زمین، تعداد طبقات مسکونی، کاربری ساختمان ،ارتفاع پیلوت از معبر، ارتفاع طبقات، سیستم کف ها در طبقات، قاب خمشی، سیستم ثقلی سازه تیر و ستونی، محل پلکان چشمه میانی، دیوارها بلوک سفالی ،ظرفیت باربری مجاز خاک ، مقاومت فشاری مشخصه بتن، تنش تسلیم میلگردهای اصلی، نش تسلیم میلگردهای برشی، پروژه سازه های بتنی، پروژه رشته عمران، پروژه رایگان تحلیل ساختمان،
 

پیوست ها

  • prozhe-sazehaye-betoni-final-[www.prozhe.com].zip
    4 مگایابت · بازدیدها: 0

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
با سلام
این تاپیک منحصرا در مورد مقالات ،نشریات و پاورپویینت های پیرامون رشته ی مهندسی عمران می باشد و از هر نوع اسپم و پیغام غیر مرتبط پاک گردیده است .


تاپیک به دلیل تعدد صفحات ، بسته میشود و تاپیکی مشابه در اینده ایجاد و به این تاپیک لینک میگردد .:gol:
(پ ن : به دلیل قدیمی بودن تاپیک ، لینک های دانلود خراب و غیرقابل دانلود و نامعتبر حذف و یا با لینک سالم جایگزین گردیدند.)
با تشکر
:gol:
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا