دانلود فیلم جالب از شیشه خودرو تولید شده به روش نانو تکنولوژی

avisaafhar

کاربر فعال مهندسی مواد, ارتباط با صنعت
دانلود فیلم جالب از شیشه خودرو تولید شده به روش نانو تکنولوژی


برای شما دو فیلم بسیار جالب از شستن شیشه خودرو ساخته شده باروش فناوری نانو قرار داده ام. توجه داشته باشید در فیلم اول فقط قسمتی از شیشه خودرو با فناوری نانو و قسمت دیگر از شیشه های معمولی ساخته شده است . امیدواریم مورد رضایت شما قرار گیرد . تفاوت را تماشا کنید.


حجم فیلم:980 کیلوبایت
زمان: 40 ثانیه

برای دانلود فیلم اول کلیک کنید.



توصیف:



سطح شیشه بر خلاف ظاهر آن کاملا صاف نمی باشد. بنابراین وقتی آب و یا هر آلودگی دیگری بر روی آنها بریزد به راحتی به سطح شیشه می چسبد و آلودگی از این طریق ایجاد می گردد. با نانو کردن ، سطح شیشه کاملا صاف می گردد و سطح صاف اجازه ماندگاری آلوده کننده ها را نمی دهد. آلودگیها با آب ترکیب و بدون دخالت هیچ ماده دیگری از روی شیشه سر می خورند.

حجم فیلم:1.3 مگا بایت
زمان: 37 ثانیه


برای دانلود فیلم دوم کلیک کنید.


توصیف:



شیشه هایی که با استفاده از فن آوری نانو ساخته می شوند اجازه می دهند که آلودگی ها با آب ترکیب شوند و به این وسیله بدون دخالت هیچ ماده دیگری از روی شیشه سر بخورند. این مواد همچنین مانع از رسوب نمکها بر روی سطوح شیشه می شوند. همچنین این مواد به وسیله آب، مواد پاک کننده و یا فشار فیزیکی از سطح شیشه جدا نمی شوند. این محصول نانو تضمین می کند که از وضوح شیشه ها و همچنین شفافیت آنها کاسته نشود. نگهداری این شیشه ها نیز بسیار ساده و کم هزینه است. اگر بوسیله میکروسکوپ به سطح شیشه نگاه کنیم می بینیم که سطوح شیشه ای کاملا صاف نمی باشند، بنابراین وقتی که آب و یا هر آلودگی دیگری بر روی آنها بریزد به راحتی می چسبد. فرورفتگیهای میکروسکوپی در سطح شیشه و نشست ذرات گردوغبار و ترکیب آنها با آب و چربیها می باشد. ماده نانوئی با قرار گرفتن بر روی سطح شیشه ، باعث پوشش فرورفتگی ها شده و سطح شیشه کاملا مسطح میگردد. از اینرو مانع از کثیف و خیس شدن سطح می شود و در نتیجه با یک بار بارش باران و یا آب ریختن بر روی سطح تمامی کثیفی آن از بین می رود.



دیدگاه علمی



باید توجه کنید که این ماده یک لایه نیست که بر روی سطوح کشیده شود، بلکه تغییر شیمیایی در سطح مولکولی می باشد، که از آلوده شدن سطوح جلوگیری می نماید. این ترکیب آبگریز، نمیگذارد تا آب و یا هر ذره دیگری بر روی سطح شیشه و یا سرامیک بنشیند. این ماده بسیار نازک و شفاف است و اصلا قابل مشاهده به وسیله چشم نیست و در نتیجه سطوح شفاف مانند شیشه ها و لنزهای دوربین نیز به وسیله آن به راحتی محافظت می شوند. این ذرات نانو بر روی مولکولهای سطوح می چسبند و مانع از نفوذ هر نوع ماده دیگر بر روی سطح می شوند. می بینید که آب هرگز بر روی سطوح آغشته شده بوسیله این ماده نمی ایستد، بنابراین اگر جسمی بر روی این سطوح بنشیند تنها با ریختن آب بر روی سطح و یا باریدن باران پاک خواهد شد.

مزایای استفاده از ماده نانو بر شیشه خودرو:



پس زدن آب از روی شیشه خودرو.


پاک شدن گل و لای بوسیله آب باران.


پاک شدن شیشه خودرو در زیر باران.


عدم رسوب گرفتن شیشه اتومبیل.


عدم رؤیت توسط چشم.(وضوح دید را کاهش نمی دهد)


پایدار نمودن شیشه خودرو در برابر فرسایش.


ممانعت از خوردگی شیشه توسط هوا.


جلوگیری از رشد قارچ ها.


سهولت در پاکیزگی.


صرفه جویی در آب و مواد پاک کننده.


مقاومت حرارتی بالا تا حدود 400 درجه سانتی گراد.


برای بدن مضر نمی باشد و مسموم کننده نیست.

 

Similar threads

بالا