دانلود فایلهای تورنت با لینک مستقیم

Sarp

مدیر بازنشسته
فکر کنم تقریبآ همه کم و بیش با تورنت و فایل‌های آن آشنا باشند. بدون شک تورنت یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای پیدا کردن و دانلود برنامه ، فیلم ، آهنگ و هر چیز دیگری است و تنها با جستجوی نام چیزی که دنبالش هستیم همراه با کلمه torrent در گوگل ، دهها فایل تورنت جهت دانلود آن به دست می‌آوریم.(اطلاعات جامع و کامل در مورد تورنت)

با آنکه تورنت روش بسیار خوبی برای دانلود چیزهای مختلف است ، ولی مسلمآ به اندازه دانلود با لینک مستقیم لذت بخش نیست! امروزه بعضی از سایتها مثل سایت معروف رپیدباز

امروز با یک سایت در همین زمینه آشنا شدم که هم رایگان است و هم سریع و قدرتمند.

Torrific سایتی است در زمینه تبدیل لینک‌های تورنت به لینک مستقیم. برای این منظور ابتدا باید در سایت عضو شوید که فعلآ عضویت در آن رایگان و بدون نیاز به دعوتنامه است. پس از عضویت در سایت می‌توانید شروع به استفاده از سیستم کنید.
حال برای تبدیل فایل تورنت به لینک مستقیم کافی است آدرس لینک دانلود فایل تورنت را در کادر بالای سایت وارد کنید و دکمه get را بزنید.
سپس به صفحه‌ای نظیر تصور زیرمنتقل می‌شوید که فایلهای موجود در داخل تورنت درخواستی شما را نمایش می‌دهد. در این صفحه اگر email alert me when available را تیک بزنید , پس از آنکه فایل‌ها قابل دانلود شدند, با ارسال یک ایمیل شما را آگاه می‌کند.

سرویس تبدیل کردن تورنت به لینک مستقیم را ارائه می‌کنند ولی معمولآ رایگان نیستند.



معمولآ اگر تورنت شما به میزان کافی Seeder داشته باشد ، فایل در عرض چند دقیقه آماده دانلود می‌شود.

تورنت‌هایی را که درخواست می‌دهید همواره در صفحه اول سایت برایتان قابل مشاهده است. آنهایی که آماده دانلود هستند با عنوان available و آنها که در لیست دانلود قرار دارند ، با عنوان queuing مشخص می‌شوند. مثل تصویر زیر:



وقتی انتقال فایلتان تمام شد و available شد، با کلیک برروی آن به صفحه دریافت آن منتقل می‌شوید. بهترین مزیت این سایت در اینجاست که فایل‌های مختلف درون تورنت , به طور مجزا قابل دانلود هستند و مجبور نیستید همه آنها را دانلود کنید.

مطمئن هستم که اگر تورنت باز باشید ، این سایت خیلی به دردتان می‌خورد ولی حتی اگر تورنت‌باز نباشید و اطلاعات زیادی هم در مورد آن نداشته باشید و ندانید که از کجا می‌توانید تورنت محصول خاصی را پیدا کنید ، باز هم این سایت برایتان مفید خواهد بود؛ می‌توانید در کادر بالای صفحه به جای قرار دادن لینک فایل تورنت ، به جستجوی تورنت محصول موردنظرتان بپردازید و پس از پیدا کردنش برروی آن کلیک کنید، خود سایت فایل تورنت را شناسایی کرده و اقدام به دریافت آن می‌کند. بنابراین حتی اگر تا به حال هم از تورنت استفاده نکردید ، از این سایت به عنوان مرجعی برای پیدا کردن و دانلود کردن برنامه‌ها ، فیلم‌ها ، کتاب‌ها و .... با لینک مستقیم می‌توانید استفاده کنید.

سرعت دانلود فایل‌ها هم بسیار بالاست و قابلیت resume (توقف دانلود و ادامه آن در نوبتی دیگر) را هم وجود دارد. از نظر حجمی و زمانی هم محدودیتی در خصوص فایلها وجود ندارد.(حداقل من موردی مشاهده نکردم)
تنها نکته منفی که در خصوص سایت به نظرم می‌رسد این است که لینکهای مستقیمی که به شما ارائه می‌دهد را فقط خود شما می‌توانید دانلود کنید(تنها با Ip شما قابل دانلود هستند) و نمی‌توانید آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید که صدالبته منطقی هم به نظر می‌رسد؛ چون در آن صورت هزینه ایجاد یک همچین سایتی بسیار سرسام‌آور می‌شد!

کد:
[SIZE=2]http://weblogz.ir/post/29
[/SIZE]
 

negin17h

مدیر تالارهای مهندسی کامپیوتر و رباتیکمتخصص #C
مدیر تالار
تنها یه مشکل داشت :D اینکه پسورد داره که واسه گرفتنش میفرستت سراغ سایت های پولی :( الان من اون فايل رو میخوااااااااااااااااااااااام :(
 
آخرین ویرایش:

Sarp

مدیر بازنشسته
تنها یه مشکل داشت :D اینکه پسورد داره که واسه گرفتنش میفرستت سراغ سایت های پولی :( الان من اون فايل رو میخوااااااااااااااااااااااام :(
چی پسورد داره ؟
برنامه ای که از تورنت گرفتی؟
منظورت سریاله ؟
 

gprsm

عضو جدید
آقا من نفهمیدم که این سایت آیا محدودیت حجمی و زمانی داره یا نه
اگه خدماتش این جوری رایگانه پس ملت مگه عقلشون کمه که برن ماهی 10$ اکانت پرمیوم اونو بخرن
اصلا هرچی دنبال اینکه خصوصیت اکانت پرمیومش چیه،توی این سایت، چیزی پیدا نکردم
خواهشا یکی اگه میدونه بگه چون دارم نزدیک 10 گیگ رو ازش دان میکنم
 

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
دنیای torrent

دنیای torrent


آ
شنایی


اکثر شما لینکهای دانلود مستقیم و غیر مستقیم را به خوبی میشناسید اما در مورد تورنت متاسفانه به سیستم شبکه تورنت کمتر پرداخته شده است از انجا که این شبکه یکی از ابزارهای حذف برخی محدودیتهای اینترنتی است در این پست با اشنا میشوید.
تورنت یک پروتکل اشتراک فایل است که در آوریل ۲۰۰۱ توسط برنامه‌نویسی به نام برام کوهن به منظور توزیع حجم بزرگی از اطلاعات بدون کاهش در مصرف منابع پر هزینه سرور و پهنای باند طراحی شد.
آنچه که سبب تکامل بیت تورنت می شود و در عین حال باعث می شود این پروتکل نسبت به P2P ابعاد وسیع تری یابد در پروسه ی دانلود فایل تحت این پروتکل خلاصه می شود، چرا که در بیت تورنت یک فایل به صد ها قطع کوچک تقسیم می شود و در این شرایط نیازی نیست که کاربر همه ی فایل را دانلود نماید تا بتواند به اشتراک گذاشتن آن را بر روی شبکه آغاز کند، بلکه به محض اینکه کاربر یکی از صد ها قطعه ی کوچک فایل را دریافت کرد می تواند آن را به دیگران به اشتراک بگذارد. به همین علت است که بیت تورنت نسبت به پروتکل قدیمی P2P بسیار سریع تر است زیرا به محض اینکه کلاینت بیت تورنت شما یکی از قطعات فایلی که در حال دانلود آن است را دریافت کرد آن را با دیگران به اشتراک میگذارد و این عمل به صورت دائم تا دریافت کامل فایل ادامه میابد.
برای دانلود کردن یک فایل مثلا یک فیلم یا یک آلبوم موسیقی از بیت تورنت بایستی ابتدا فایل تورنت آن را بیابید، اشتباه نکنید فایل تورنت حاوی فایل یا فایلهای مورد نظر شما نیست بلکه این فایل حاوی اطلاعاتی است که توسط آن کلاینت بیت تورنت شما در می یابد که در کجا و چه آدرسی می تواند کاربری را بیابد که این فایل را دارد و آن را تحت پروتکل و شبکه ی بیت تورنت به اشتراک گذاشته و قابل دانلود کردن است.
فرض کنید که میخواهید از طریق اینترنت یک فایل و یا یک پوشه حاوی چند فایل را به دوستتان بدهید چند راه برای اینکار هست :
اول اینکه فایل را روی یک سرور HTTP اپلود کنید و لینک انرا به دوستتان و یا به عموم مردم بدهید مثل همین لینکهای فری نت
دوم اینکه فایل را روی یک سرور FTP قرار دهید که تا حدی مشابه همان روش اول است
سوم اینکه فایل خود را در هاستهای اشتراکی اپلود کنید مثل Rapidshar و Hotfile و Mediafire و ….
اما دولتها و سازمانها و افراد دارای نفوذ در هر سه حالت بالا میتوانند دسترسی دیگران به لینک فایل شما را محدود کنند . در حالت اول و دوم میتوانند با شکایت و یا تهدید مدیر سرورتان باعث شوند که سرورتان را از دست بدهید و یا حداقل مجبور شوید فایلتان را از سایت و یا هارد سرور پاک کنید ! در حالت سوم حتی میتوانند لینک شما را کلا از هاستهای اشتراکی پاک کنند .
پس چه کار کنیم ؟ میتوانید فایل را اصلا روی هیچ سروری قرار ندهید ! و بصورت تورنت انرا برای دوستتان و یا بصورت عمومی برای تمام جهان بفرستید . با این مزیت بزرگ که سلامتی دانلود فایل هم گارانتی میشود . در لینکهای عادی خیلی راحت ممکن است فایل خراب شود مخصوصا اگر فایل بزرگ باشد ( احتمالا برای شما پیش امده که ببینید فایلی بد دانلود شده ) اما سیستم تورنت طوری ساخته شده که ممکن نیست فایل بصورت خراب دانلود شود مگر اینکه فایل مبدا خراب باشد .
سیستم شبکه تورنت به این شکل است که نیازی نیست فایل مورد نظرتان ( که میتوانید هر چیزی باشد ) را در یک سرور اپلود کنید ! بلکه کافیست توسط یک نرم افزار تورنت یک فایل تورنت که حاوی ادرس ان فایل در سیستم شماست درست کنید . این فایل تورنت یک فایل چند کیلو بایتی میباشد که همین را به دوستتان میدهید و یا اگر میخواهید فایل را جهانی کنید ان فایل کوچک تورنت را در یکی از سایتهای بزرگ تورنت قرار میدهید تا تمام دنیا بتوانند انرا بگیرند .
روش دریافت فایل مورد نظرتان هم اینگونه هست که هر فردی که ان فایل کوچک تورنت را بگیرد و انرا با نرم افزار تورنت باز کند و ان نرم افزار تورنت فایل مورد نظر را مستقیما از سیستم شما دانلود میکند .و به اعکس اگر شما میخواهید چیزی از تورنت بگیرید روی همان فایل کوچک تورنت که مثلا از سایتها گرفته اید و یا از یک دوست و .. دابل کلیک میکنید و ان به نرم افزار تورنت اضافه میشود و میتوانید فایل موردنظرتان را دریافت کنید .
نکته مهم : کافیست فقط یک نفر فایل را از سیستم شما بگیرد وقتی دانلودش تمام شد سیستم ان فرد هم میشود فرستنده فایل یا به اصطلاح سیدر Seeder
به کسی که در حال دانلود فایل هست هم میگوییند لیچر Leecher
پس اگر شما میخواهید فایل خود را به تمام دنیا بدهید ( مثلا یک فیلم و یا نرم افزار و .. ) سیستم تورنت به این شکل است که وقتی یک نفر فایلی را گرفت ، اگر همچنان نرم افزار را استاپ نکند و سیستم خودش را روشن بگذارد و فایل را از لیست نرم افزار تورنت خودش حذف نکند تبدیل به یک سیدر میشود و شما میتوانید در صورت تمایل فایل را از لیست نرم افزار تورنت خودتان پاک کنید و یا سیستم خودتان را خاموش کنید
جالب اینست که در حین دریافت اولین نفر از سیستم شما هم میتوانید سیستمتان را خاموش کنید ! نکته جالب هم همین است در سیستم عادی اپلود فایل به سرور مثل سه روش بالا عملا ( بدرستی ) نمیشود چنین کاری کرد اما در سیستم تورنت بسادگی میشود یک فایل را بصورت کم کم بفرستید در این صورت روند دانلود ان فرد دریافت کننده متوقف خواهد شد تا زمانیکه دوباره سیستم خودتان را روشن کنید و یا اینکه دوباره روند فرستادن را اغاز کنید .
یعنی میشود که وسط فرستادن فایل و یا دانلود فایل از تورنت هر زمان که خواستید استپ بزنید و بعدا وقتی که خواستید دوباره استارت بزنید تا ادامه روند فرستادن و یا دریافت فایل انجام شود .
خب حالا فرض میکنیم یک فرد فایلتان را دانلود کرد و سیدر شد و شما هم سیستمتان را خاموش کردید و یا نکردید و همچنان سیدر اول هستید در این حالت اگر فرد دیگری بخواهد ان فایل را بگیرد از هر دو سیستم ( هر دو سیدر ) خواهد گرفت و اگر شما سیستمتان را خاموش و یا استپ کنید از ان فرد اولی که فایل را از شما گرفته بود و سیدر شده خواهد گرفت .
نکته مهم : هر چه تعداد سیدر یک فایل بیشتر باشد سرعت دانلود ان فایل نیز بیشتر میشود و اگر سیدر زیاد باشد میتوانید اوج سرعت ممکن خط اینترنت خود را ببینید ! ( پس اگر تعداد سیدر زیاد باشد لینک تورنت از لینک مستقیم هم خیلی سریعتر میشود )
در ضمن یک فایل میتواند بینهایت سیدر ( فرستنده ) و یا لیچر ( دریافت کننده ) داشته باشد
سوال : چه چیزهایی رو میتوانم توسط تورنت بفرستم ؟
هر چیزی حتی کل هاردتان را نیز میتوانید تبدیل به یک فایل تورنت چند کیلوبایتی کنید و در اختیار جهان قرار دهید و یا به دوستی در جای دیگری از دنیا بدهید تا او بصورت خصوصی کل موجودی هاردتان را دریافت کند
در سیستم تورنت نیاز به یک سرور پولی و یا اشتراکی برای گذشتن فایل ندارید . در اینجا سیستمهای افراد از جمله شما نقش سرورهای موقتی و رایگان را بازی میکنند برای همین عملا نمیشود از تورنت کردن یک فایل جلوگیری کرد .( و این یعنی کابوس دولتها و سازمانهای امنیتی )
سوال : من یه فیلم خاص یا کتاب و یا یک نرم افزار کمیاب میخواهم ولی هر چی میگردم لینکهایش پاک شده ایا در این دنیای تورنت گیر میاد ؟
احتمالش زیاد است ! دنیای تورنت منبع بسیار بزرگیست که هر چیزی ممکن است در ان پیدا شود .
سوال : ایااین لینکهای تورنت خطرناک نیست ؟
خطرش از لینکهای عادی ( مستقیم و غیر مستقیم ) کمتر است ! چون در لینکهای عادی فرد فایل مورد نظرش را روی یک سیستم ثابت دیگر میفرستد و ممکن است فایل الوده هم باشد ( چون ان سرور سیستم خودش نیست خیالش راحت است ) اما در سیستم تورنت فایل روی سیستم خوده افراد فرستنده ( سیدر ) میباشد و سیستمش نقش سرور موقتی را دارد در نتیجه چون فایل الوده برای امنیت خوده ان فرد خطرناک است به همین دلیل بر عکس برخی اظهار نظرها فضای دنیای تورنت نسبت به لینکهای عادی امن تر و مطمئن تر است .


منبع
 
آخرین ویرایش:

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
اپلود

اپلود

برای اپلود و دانلود فایل در سیستم تورنت نرم افزارهای مختلفی وجود دارد ، اما یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در سیستم عاملهای ویندوز و مک ، نرم افزار سبک و سریع µTorrent ( بخوانید میکرو تورنت ) است .
همچنین این نرم افزار توسط Wine در انواع گنو لینوکس هم با قدرت اجرا میشود . اما اگر میخواهید از نرم افزارهای ذاتی لینوکس برای اینکار استفاده کنید میتوانید مثلا از Ktorrent و یا Transmission و … بهره ببرید .
در مثال اول یک فایل را برای یک فرد خاص ارسال میکنیم . برای اینکار ابتدااخرین نسخه پایدار نرم افزار µTorrent را از اینجا دریافت کنید :

لینک نسخه ویندوز و Wine
لینک نسخه مک

پس از دریافت نصبش کنید ( روند نصب ساده و مشخصی دارد )
حالا میخواهیم یک فایل مثلا یک عکس ( جهت تست ) برای یک دوستی بفرستیم . نرم افزار را باز کنید . و از منوی File گزینه Create New Torrent را انخاب کنید :



سپس در پنجره باز شده گزینه Add File را بزنید:
نکته : همانطور که مشاهده میکنید میتوانید با گزینه کناریش یک پوشه را نیز تورنت کنید . خیلی ها فایلهایشان را در پوشه ای قرار میدهند و انرا تورنت میکنند مثلا یک فیلم را به همراه زیر نویسش ! )



پس از زدن گزینه Add File مدیر فایل سیستم شما باز میشود و میتوانید یک فایل را جهت تست اضافه کنید . پس از اد کردن در پایین همین پنجره تیک گزینه Start seeding را هم بزنید . و اگر میخواهید یک تورنت خصوصی باشد تیک گزینه Private torrent را هم میتوانید بزنید ( البته من عموما نمیزنم ! ) . در نهایت روی گزینه Create and save as کلیک کنید :



وقتی گزینه Create and save as را بزنید دوباره مدیر فایل شما باز میشود و از شما میخواهد مشخص کنید که فایل تورنت را کجا ذخیره کنید . پس از ذخیره کردنش یک فایل به این شکل خواهید داشت :


همچنین اگر به بخش Completed در نرم افزار µTorrent بروید میبیند که فایلتان در حال سید شدن میباشد :




حالا کافیست هر کسی که مایلید فایل برای مثال همین عکس ( و یا هر چیزی که اد کرید ) را از سیستمتان بگیرد ، باید حتما یک نرم افزار تورنت روی سیستمش نصب باشد ( لزومی نیست حتما µTorrent داشته باشد هر چیزی که تورنت را ساپورت کند کافیست ) و ان فایل کوچک سبز را که در عکس بالا میبیند ( همش یک کیلوبایت است ) به او بدهید ( میتوانید با مسنجرتان ان فایل کوچک را ببرایش سند کنید ) و او ان فایل را با نرم افزار تورنتش باز کند و فایل مورد نظر را از سیستمتان مستقیما دانلود کند !


منبع
 

Sohrab.net

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
خیلی مطلب عالیه بود...ممنونم ...... فقط چندتا سوال داشتم:
اول اینکه واسه دانلود کردن توضیح ندادین فکر کنم....
دوم اینکه نحوه سرچ کردن یه موضوع رو هم اگه میشه توضیح بدین
سوم اینکه این از نظر امنیتی مشکل نداره؟؟ چون اگه یه هکر به کامپیوترت دسترسی داشته باشه، بعد نمیتونه از اطلاعات دیگه ات هم استفاده کنه؟؟
 

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
خیلی مطلب عالیه بود...ممنونم ...... فقط چندتا سوال داشتم:
اول اینکه واسه دانلود کردن توضیح ندادین فکر کنم....
دوم اینکه نحوه سرچ کردن یه موضوع رو هم اگه میشه توضیح بدین
سوم اینکه این از نظر امنیتی مشکل نداره؟؟ چون اگه یه هکر به کامپیوترت دسترسی داشته باشه، بعد نمیتونه از اطلاعات دیگه ات هم استفاده کنه؟؟

سلام خواهش میکنم:smile:
واسه دانلود کردن فایل یه توضیح در همون متن داده شده.
اگر شما میخواهید چیزی از تورنت بگیرید روی همان فایل کوچک تورنت که مثلا از سایتها گرفته اید و یا از یک دوست و .. دابل کلیک میکنید و ان به نرم افزار تورنت اضافه میشود و میتوانید فایل موردنظرتان را دریافت کنید .

برای سرچ کردن کافیه قبل از کلمه یا جمله مربوط به سرچ یه کلمه تورنت اضافه کنید اونوقت در منابع تورنت جستجو انجام میشه.
از نظر امنیتی هم اگر انتی ویروس و فایروال خوب و قوی داشته باشید فکر نمی کنم مشکلی پیش بیاد یعنی اگه فایلی مشکل داشته باشه یا ... باید با اخطار مواجه بشید.
بازم اگر جایی نامفهوم بود بگید.

با تشکر
 

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
نرم افزار FLASHGET 3 هم تورنت دانلود می کنه.
ممنون از مطلبتون.

سلام دوست عزیز خواهش میکنم من با نرم افزار مورد نظر کار نکردم ولی اگر از نرم افزار های مدیریت دانلود باشه فقط میشه فایل تورنت رو دانلود کرد چون اطلاعات فایل تورنت روی سرورهای مختلف به صورت قطعات پراکنده هست و فقط با نرم افزار مربوط به خود تورنت که لینک دانلودش در پست هست میشه دانلود رو انجام داد.

برای دانلود کردن یک فایل مثلا یک فیلم یا یک آلبوم موسیقی از بیت تورنت بایستی ابتدا فایل تورنت آن را بیابید، اشتباه نکنید فایل تورنت حاوی فایل یا فایلهای مورد نظر شما نیست بلکه این فایل حاوی اطلاعاتی است که توسط آن کلاینت بیت تورنت شما در می یابد که در کجا و چه آدرسی می تواند کاربری را بیابد که این فایل را دارد و آن را تحت پروتکل و شبکه ی بیت تورنت به اشتراک گذاشته و قابل دانلود کردن است.

با تشکر
 

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانلود

دانلود

از کجا فایل های تورنت را پیدا کنیم و چگونه آنها را دانلود نمائیم؟
در بخش قبلی نرم افزار میکروتورنت را نصب کردیم . حالا برای دانلود مهم ترین بخش قضیه جستجو به منظور یافتن فایل های تورنت است تا آنها را برای دانلود فایل مورد نظر به کلاینت میکروتورنت خودمان بدهیم، اما خوشبختانه یافتن فایل های تورنت مناسب و مطلوب در اینترنت کار دشواری نیست .
سایت های بسیاری هستند که می توان در آنها تورنت های مورد نظرتان را جستجو کنید و نتایج قابل قبولی نیز به دست آورید برخی از این سایتها عبارتند از :
The Pirate Bay
Mininova
isoHunt
rarbg
torrentscan
1337x.org
TorrentSpy
btjunkie
Demonoid ( این سایت فقط به کاربرانش اجازه جستجو و دانلود فایلهای تورنت را می دهد . اگر بتوانید جز کاربران این سایت شوید عملکرد بسیار عالی اش شما را شاید تا مدت ها از سایر سایتهای تورنت بی نیاز کند، فراموش نکنید عضویت در سایت به صورت دوره یی مثلا هر چند ماه یکبار برای ۱۲ ساعت به صورت رایگان باز می شود و ددیگر مواقع سایت نمیتوان عضو شد ! )
شما ممکن است در هر یک از این سایتها درست همانطور که در گوگل جستجو میکنید در باکس جستجویش آنچه که به دنبالش هستید را تایپ کنید و سپس جستجو نمائید و معمولا هم فایلهای تورنت بسیاری برای آنچه که به دنبالش هستید را می یابید، اما کدامیک از این فایلهای تورنت برای آغاز دانلود فایل مورد نظر از بیت تورنت بهتر و مناسب تر هستند؟
فایلی که seeder بیشتری داشته باشد مناسب تر است (تعداد seeder ها معمولا زیر حرف S در مقابل اطلاعات و یا لینک فایل تورنت مورد نظرتان نشان داده می شود) همانطور که میدانید seeder ها افرادی هستند که در حال حاضر فایل مورد نظر شما را دانلود کرده اند و آن را به اشتراک گذاشته اند هر چه تعداد این افراد بیشتر باشد سرعت و پایداری دانلود شما بیشتر خواهد بود. برخی از سایتها گزینه ی دیگری نیز دارا هستند با عنوان health meter که وضعیت تعداد افراد دانلود کننده را به نسبت seeder ها میسنجد و نشان میدهد آیا شرایط برای دانلود آن فایل توسط شما مطلوب است یا نه.

دانلود کردن فایل تورنت:

بلافاصله بعد از اینکه یک فایل سالم و مناسب تورنت را یافتید آن را از طریق لینک دانلودش دانلود کنید (فایلهای تورنت معمولا حجمشان فقط چند کیلو بایت است) بعد از دانلود آن معمولا مروگرتان از شما سئوال میکند می خواهید با این فایل چه بکنید؟ می توانید در همان جا آن را به کلاینت بیت تورنت خود بسپارید.
نکته : فایل با پسوند .torrent چیست؟
وقتی شما در سایت هایی مانند thepiratebay.org دنبال یک فیلم یا برنامه میگردید ، نهایتا یک فایل با پسوند .torrent به شما میدهد که حجم خیلی کمی دارد. مثلا ۵۰ کیلوبایت است. این فایل شامل اطلاعاتی است که برنامه ی utorrent برای دانلود کردن فیلم موردنظر شما لازم دارد.
در اینجا معمولا بعد از هدایت کردن فایل به کلاینت بیت تورنت کلاینت مورد نظر شما اجرا شده و OK را فشار میدهید و کار تمام است، خواهید دید دانلود فایل اصلی مورد نظرتان شروع می شود. اگر از سرعت دانلود در شروعش راضی نبودید یکی دو دقیقه ای بد نیست تحمل کنید چون معمولا همینقدر زمان طول میکشد تا دانلود از بیت تورنت به حداکثر سرعت برسد. اگر باز هم سرعت مطلوب نبود سعی کنید فایل تورنت دیگری را بیابید که seeder های بیشتر و ترجیحا دانلود کنندگان کمتری داشته باشد.
عملا کلیات بیت تورنت همین است برای مثال می توانید سرعت و مقدار دانلودتان را در کلاینت uTorrent محدود کنید تا در حین دانلود از بیت تورنت به راحتی وبگردی هم بکنید! (برای اینکار کافی است به منوی Options یا امکانات بروید و سپس در قسمت راهنمای سرعت یا Speed Guide تنظیمات مورد نظرتان را انجام دهید).
یا مثلا برای اینکه در بیت تورنت یک کاربر Leecher شناخته نشوید باید همیشه سعی کنید همانقدر که دانلود میکنید همانقدر هم آپلود کنید (یعنی اجازه بدهید دیگران هم از شما دانلود کنند). اکثر کلاینتهای بیت تورنت میزان دانلود و آپلود شما را پیگیری میکنند و بهتر است تا زمانی که یک فایل را دیگران از شما دانلود میکنند و همینطور سهم دانلود و آپلودتان یکی نشده بگذارید از شما دانلود شود بعد میتوانید آن فایل را از حالت Share در بیاورید.
حالا جهت تست مثلا من فیلم Inception 2010 را در سایت The Pirate Bay جستجو کردیم و سایت چند صفحه نتیجه با کیفیتها و تعداد سیدر های مختلف برایمان لیست کرده سیدر ها با عنوان SE و لیچر ها با عنوان LE در سمت راست مشخص هستند :




کمی بررسی میکنم و در نهایت این یکی را انتخاب کردم :





همانطور که میبینید ۱۳۸ سیدر دارد ! در نتیجه دارای سرعت دانلود بسیار بالاییست البته فایل با سیدر بیشتر هم در لیست جسجتو بود اما باید به کیفیتشان و نظراتی که در صفحات دانلودشان وجود دارد نیز دقت کنید . این یکی که انتخاب کردم دارای کیفیت بسیار بالای HD با رزولوشن ۷۲۰ پی میباشد .
روی گزینه سبز رنگ Dwonload this torrent کلیک میکنم . و وقتی فایرفاکس میخواهد فایل کوچک تورنتش را بگیرد تعیین میکنم که با میکروتورنت بازش کند :





میبینم که تورنت حاوی دو فایل است یکی فیلم و یکی هم فایل توضیحاتش . تیک دریافت توضیحات را برداشتم که فقط فایل فیلم را بگیرد .





در نهایت روی گزینه OK کلیک میکنم و دانلود اغاز میشود .
سیدر های خوب : اگر مدتی در دنیای تورنت بچرخید با برخی سیدرهای خوب اشنا میشوید که تورنتهایشان همیشه سالم و با کیفیت هستند مثل این :
http://thepiratebay.org/user/pluto999
و یا این :
http://thepiratebay.org/user/RiddlerA
و بسیاری سیدر های خوب دیگر در موارد مختلف مثل نرم افزار ، بازی ، موزیک ، کتاب و ..
در تست بعدی دنبال یک فایل در سایت torrentz میگردیم . مثلا من میکی موس ۲۰۱۰ را جستجو کردم.





حالا در جدولی که برایتان می اورد ، نشان میدهد که این فایل چند بار روی شبکه تورنت به اشتراک گذاشته شده و یکسری اطلاعات دیگه هم در موردش میده. به اولین لینک اصلی – طبق تصویر بالا – دقت کنید. جلویش نوشته شده ۶ روز پیش . یعنی این فایل ۶ روز پیش به شبکه تورنت اضافه شده و در سمت راست تر حجم این فایل ذکر شده. اون عدد سبز هم که در ستون سمت راستش میبینید تعداد seed ها هستند، کسانی که این فایل رو به اشتراک گذاشته اند .توجه کنید که اگر این تعداد کم باشد ، ممکن است نتوانید فایل مورد نظرتان را دانلود کنید. اما اگر بالای ۲۰ باشد خوب است ( البته شده شخصا فایلی که فقط دو سیدر داشته را نیز به خوبی بگیرم ) . حالا روی مثلا اولین لینک اصلی کلیک کنید. تا وارد صفحه دوم بشوید :





در اینجا یکسری سایت را به شما معرفی میکند. این سایت ها، لینک تورنتی را که در صفحه قبل رویش کلیک کردید، دارند . فرقی نمی کند که فایل تورنت را از کدامیک از سایت های ارائه شده بگیرید. چون همشون یک چیز هستند. پس کافیه روی یکی از این لینک ها کلیک کنید. مثلا روی alivetorrents.com کلیک کنید. حالا شما وارد ان سایت میشوی و باید دنبال لینکی تورنت بگردید که عنوانش هم معمولا هست Download This Torrent . خوب حالا فایل کوچولوی تورنت به شما داده میشود . فایل را باید با برنامه ی میکروتورنت که نصب کردید باز کنید. به محض بازکردن فایل با برنامه ی میکروتورنت، محتویات فایل اصلی به شما نشون داده میشود و میتوانید دانلود فایل اصلی رو شروع کنید.
همچنین میتوانید فقط یک فایل خاص از یک تورنت را بگیرید . فرض کنیم دنبال یک تراک خاص موزیک از یک البوم هستید و لینک تورنت البومش را پیدا کرده اید . در این مواقع وقتی میخواهید دانلود را شروع کنید زمانی که محتویات فایل را به شما نشان میدهد میتوانید تیک دانلود شدن بقیه تراکهای ان البوم را بردارید و فقط تیک دانلود همان تراک خاص را که میخواهید بگذارید تا بیهوده اینترنتتان برای دانلود کل البوم مصرف نشود .
نکته نهایی : در زمان جستجو و انتخاب تورنت مناسب ترجیحا بین سایتهایی که دارای بخش نظرات است بگردید چون ممکن است فایل اولیه مشکلی داشته باشد که در این صورت سریعا در نظراتش منعکس میشود .


منبع
 
آخرین ویرایش:

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
اپلود در The Pirate Bay

اپلود در The Pirate Bay

در پست اپلود اموختید که چگونه یک فایل تورنت بسازید تا دوست و یا دوستانتان فایل دلخواه شما را بگیرند . در این پست می اموزید چگونه با استفاده از سایت The Pirate Bay فایل تورنت خود را جهانی کنید تا تمام دنیا بتوانند ان را بگیرند !
در قدم اول به این لینک بروید :
http://thepiratebay.org/register
و فرم ساده ثبت نامش را پر کنید .سپس در سایت لوگین کنید :
http://thepiratebay.org/login
اینک باید فایل تورنت سازگار با این سایت را بسازید . به جز یک بخش کار بقیه روند ساختن فایل کوچک تورنت عین همان پست اپلود می باشد . تنها بخش متفاوت اینست که قبلا در زمان ساختن فایل در قسمت Torrent Properties بخش Trackers به ان دو لینکی که پیشفرض وجود دارد دست نمیزدیم اما اینبار لازم است چند ادرس به ان دو افزوده شود . یعنی زیر این دو لینک :
udp://tracker.openbittorrent.com:80/announce
udp://tracker.publicbt.com:80/announce




باید این دو لینک را نیز اضافه کنید تا بشود چهار تا :
http://tracker.thepiratebay.org/announce
udp://tracker.thepiratebay.org:80/announce
بقیه روند را هم عین همان پست اپلود ادامه دهید . حالا باید فایل تورنتمان در The Pirate Bay قرار دهیم برای اینکار به این لینک بروید :
http://thepiratebay.org/upload
و در بخش اول Torrent: با زدن گزینه Browse فایل کوچک تورنتتان را از هارد خود انتخاب نمایید .
در بخش دوم torrent name: هم اسم دلخواه خودتان برای این تورنت را بنویسید
در بخش Category: هم با باز کردن رول تعیین کنید که تورنت شما باید در کدام بخش قرار گیرد .
بخش Anonymous هم مهم است در صورتی که مایلید مشخص نشود این فایل را شما تورنت کرده اید و میخواهید مخفی باشید تیک انرا بزنید . اما اگر میخواهید بتدریج یک سیدر شناخته شده شوید ان تیک را رها کنید .
در بخش Tags هم میتوانید کلمات کلیدی را وارد کنید تا تورنت شما در جستجو ساده تر پیدا شود .
در بخش Image tag from هم اگر مایلید میتوانید یک عکس را نیز در سایت bayimg.com اپلود کرده سپس tags عکس را که موقع اپلود کردن تصویر تعیین کرده اید اینجا وارد کنید .
در بخش Description هم میتوانید توضیحاتی را مایلید بنویسید .
در نهایت پس از زدن کد امنیتی گزینه Add to Index را بزنید . حالا فایل تورنت شما یک صفحه اختصاصی دارند و مردم میتوانند انرا پیدا کرده و فایلتان را دانلود کنند و یا در موردش نظر بدهند . فقط یادتان باشد تا وقتی که یک نفر سیدر ( فرستنده ) بطور کامل فایل را از سیستمتان نگرفته روند فرستادن را متوقف نکنید ! اینک که روند کار با یک سایت را اموخته اید میتوانید در سایتهای تورنت هم با روشی مشابه فایلتان را ایندکس کنید .


منبع
 
آخرین ویرایش:

pb0261

عضو جدید
مرسی
ولی اینجوری که خیلی دردسرش زیاده من بخوام یه فیلمو دانلود کنم اول باید بگردم تورنتشو پیدا کنم بعد تازه خودشو از طریق اون دانلود کنم
تازه اگه اون فیلم باشه که نیست هیچکدومش
 

golemaryam_1983

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی
ولی اینجوری که خیلی دردسرش زیاده من بخوام یه فیلمو دانلود کنم اول باید بگردم تورنتشو پیدا کنم بعد تازه خودشو از طریق اون دانلود کنم
تازه اگه اون فیلم باشه که نیست هیچکدومش

سلام دوست عزیز خواهش میکنم سرچ کردن که کار سختی نیست شما اگه نام نرم افزار و یا فیلم رو داشته باشید می تونید در یکی از سایت های معرفی شده در بالا اونو سرچ کنید.
به هر حال هر طور که خودتون راحتر هستید می تونید عمل کنید.


با تشکر
 

sayyad84

متخصص زبان Assembly
کاربر ممتاز
مرسی
ولی اینجوری که خیلی دردسرش زیاده من بخوام یه فیلمو دانلود کنم اول باید بگردم تورنتشو پیدا کنم بعد تازه خودشو از طریق اون دانلود کنم
تازه اگه اون فیلم باشه که نیست هیچکدومش
با سلام،
توجه داشته باشید که اغلب فیلم های جدید رو نمی شه با لینک مستقیم دانلود کرد، چون کم تر سایتی پیدا می شه که این کار رو انجام بده!
جاهای دیگه هم فایل ها رو روی سرورهای پولی به اشتراک می ذارن تا از یه کار غیرقانونی پول در بیارن! تازه شما یه فیلم با 1 گیگ حجم رو باید با 10 تا لینک دانلود کنید. اگه فرض کنیم که سرعت تون خیلی خوب باشه بازم این امکان هست که مثلاً یکی از اون 10 قسمت به مشکل بخوره و کل فایل به درد نخور بشه!
اما به کمک تورنت می شه جدیدترین چیزهایی که هیچ جا پیدا نمی شه دانلود کرد، تا وقتی که دانلود کننده ای وجود داره، می تونید با اطمینان کامل دانلود رو انجام بدید و ...
اگه چیزی دانلود کردید که اونی نبوده که می خواستید به احتمال زیاد اشتباه خودتون بوده! سعی کنید تورنت ها رو از سایت های معتبری مثل Thepiratebay.org یا isohunt.com یا h33t.com دانلود کنید!
 

pb0261

عضو جدید
اخه این سایتارو چرا ***** کردن
:eek:
مرسی دوست من خوب گفتی
بعد ترافیکی مصرف میشه به اندازه مقدار دانلودهشه دیگه؟
 

pb0261

عضو جدید
درسته اشتباه سرچ از من بود من یه e اضافه میذاشتم
من یکی از دوستانم میگفت من روزانه با IDM حدود 600 مگ دانلود میکردم ولی با utorrent رسیده به 2 گیگ این شدنیه ؟:-؟
:gol::gol::gol:TNQ :gol:
 
آخرین ویرایش:

sayyad84

متخصص زبان Assembly
کاربر ممتاز
درسته اشتباه سرچ از من بود من یه e اضافه میذاشتم
من یکی از دوستانم میگفت من روزانه با IDM حدود 600 مگ دانلود میکردم ولی با utorrent رسیده به 2 گیگ این شدنیه ؟:-؟
:gol::gol::gol:TNQ :gol:

با سلام،
ترافیک مصرفی در تورنت به اندازه ی مجموع دانلود و آپلود شماست. شیوه ی کار توی این شبکه این طوره که کسانی که که بخش های دانلود شده از فایل روی سیستم شما مورد استفاده قرار می گیره تا دیگران که هنوز اون بخش رو دانلود نکردن دانلود کنن، این طوری سرعت دانلود هم بالاتر می ره، اما ترافیک شما هم استفاده می شه! پس بهتره که سرعت آپلود رو روی 2 (اگه ترافیک کمی دارید) تنظیم کنید.
در مجموع سرعت دانلود از این شبکه به خاطر به اشتراک گذاشتن اطلاعات و در صورتی که تعداد دانلود کننده ها و ارائه دهنده ها زیاد باشه، بهتر از حالت عادیه اما نمی تونه از حداکثر سرعتی که برای سرویس اینترنت شما در نظر گرفته شده بالاتر باشه(به طور دائمی نه موقتی)!
 

pb0261

عضو جدید
الان فهمیدم چی شد ولی من سرعت اپلودو رو 2 گذاشتم و پهنای باندم رو های گذاشتمو و فورس استارتو زدم
کلا 200 مگابایت دانلود کرد طی 6 ساعت
البته من شبا میزارم رو دانلود مشکله ترافیک ندارم
من با IDM تا دو برابر این دانلود میکنک تو 6 ساعت
 

sayyad84

متخصص زبان Assembly
کاربر ممتاز
الان فهمیدم چی شد ولی من سرعت اپلودو رو 2 گذاشتم و پهنای باندم رو های گذاشتمو و فورس استارتو زدم
کلا 200 مگابایت دانلود کرد طی 6 ساعت
البته من شبا میزارم رو دانلود مشکله ترافیک ندارم
من با IDM تا دو برابر این دانلود میکنک تو 6 ساعت
همون طور که گفتم به تعداد دانلودکننده های اون تورنت و ارائه دهنده ها هم ربط داره (Seeder & Leecher) اما با فرض این که تعدادشون به اندازه کافی بوده، باید به این نکته هم توجه کنید که اغلب ارائه دهندگان اینترنت سرعت دانلود شبانه ی رایگان رو محدودتر می کنن تا همه سیستم رو روشن نذارن برای دانلود!!
 
بالا