[دانلود] راهنمای حل سوالات استعداد تحصیلی (GMAT) دکتری

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
آزمون ورودی : دکتری
نام رشته امتحانی : استعداد تحصیلی (GMAT)-کلیه رشته ها
برگزارکننده آزمون : سازمان سنجش آموزش (سراسری)
سال برگزاری : 1390


GMAT (جی مت) ، كلمه ای مركب از حروف اول كلمات تشكیل دهنده عبارت Graduate Management AdmissionTest است.
GMAT آزمونی استاندارد برای ارزیابی استعداد و آمادگی تحصیل در دوره های تحصیلات تكمیلی مدیریت و بازرگانی(Business) خصوصا دوره های MBA است .
این آزمون در سال 1953 توسط (Graduate Management Admission Counci (GMAC طراحی و اجرا شد .
هدف این موسسه توسعه آزمون استانداردی جهت كمك به كالج های مدیریت و Business بود تا بتوانند دانشجویان شایسته را برای تحصیل در دوره های تكمیلی خود انتخاب كنند. این آزمون در ابتدا تنها توسط 54 موسسه برای گزینش داوطلبان استفاده می شد ، اما امروزه بیش از 1500 دانشكده و 1800 برنامه آموزشی نمره آزمونGMAT را به عنوان یكی از فاكتورهای گزینشی خود قرار داده اند . نمره آزمون GMAT یكی از چندین فاكتوری است كه دانشگاهها در هنگام بررسی درخواست داوطلبان برای ورود به دوره كارشناسی ارشد مدیریت و Business مورد ارزیابی قرار می دهند ، فاكتورهای دیگر می تواند شامل ، سابقه شغلی ، نمرات دوره كارشناسی ، نمره TOEFL ، توصیه نامه ها و ... باشد .
در ایران نیز بعد از سالها برگزاری آزمون GMAT برای داوطلبان رشته های مدیریت اجرایی و MBA از سال گذشته این درس به عنوان ، یكی از مواد امتحانی كنكور نیمه متمركز مقطع دكتری دانشگاه سراسری درآمد. سئوالات این درس در آزمون دكتری در 4 بخش مطرح می شود.
بخش اول: درك مطلب
بخش دوم: منطقی
بخش سوم: استدلال تحلیلی
بخش چهارم: كمیتی
قابل ذكر است كه این 4 بخش برای داوطلبان دكتری رشته های فنی ومهندسی به ترتیب عبارتند از: درك مطلب،كمیتی،تحلیلی و منطقی و تجسمی.
 

پیوست ها

  • GMAT Guide PHD.rar
    953.3 کیلوبایت · بازدیدها: 3
آخرین ویرایش:
بالا