دانلود تحقیق رباتیک، سنسورها، میکروکنترلر

miladahora

عضو جدید
رباتیک
آشنایی با مفاهیم اولیه روباتیک
جمع کثیری از دانشمندان و آگاهان علمی بر این عقیده اند که در آینده ای بسیار نزدیک شاهد انقلاب روباتیک خواهیم بود و با رشد سریع تکنولوژی ، هر لحظه به این رخداد نزدیک تر می شویم . فیلم های معروف سینمایی چون جنگ ستارگان ، پیشتازان فضا ، I robot و مرد دویست ساله تا حد زیادی افکار عمومی را به این واقعیت جلب نموده که ، روبات ها می توانند تاثیراتی بسیار جدی بر زندگی انسان ها بگذارند .
هم اینک روبات ها در زمینه های مختلف مانند : جراحی های ظریف و دقیق ، تحقیقات علمی بخصوص مطالعات فضایی ، ساخت قطعات اتومبیل، ساخت قطعات الکترونیکی ، کشاورزی و انجام کارهای منزل ، صنعت هواپیماسازی ، قالب سازی و قالبریزی ، پتروشیمی و …. کاربردهای وسیعی دارند .
توانایی جمع آوری و تحلیل اطلاعات ، اتخاذ تصمیم و کنترل هر عمل حاصل از آن همواره در حیطه امتیازات مطلق انسان بوده است ، اما بشر امروزی سعی دارد هر سه فعالیت مشاهده ، تفسیر و اقدام فیزیکی را در وجود یک موجود مکانیکیِ خود مختار به نام روبات مدرن جمع آوری کند.
تاریخچه روبات ها
کلمه روبات در اصل به معنا و مفهوم بَرده بوده و با کلمات کار و کارگر مترادف است . اطلاق این کلمه به چنین موجوداتی ، چندان هم بیجا نبوده ، چرا که مهمترین انگیزه ساخت روبات ها تامین نیروی کاری بوده است که بتوان ، بدون احساس گناه ، با آن مانند برده ها رفتار کرد ..........................


برای دانلود این فایل و فایل های رشته مهندسی رباتیک اینجا کلیک کنید
 

Similar threads

بالا