دانش عنبیه شناسی در تشخیص بیماری ها به کمک پزشکان می آید

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک عنبیه شناس با اشاره به کمک علم عنبیه شناسی به پزشکان در تشخیص زود رس بیماری ها گفت: درحال حاضر عنبیه شناسی در بسیاری کشورها به عنوان زیر شاخه ای از طب مکمل در دانشگاه ها تدریس می شود.

دکتر آتنا آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه عنبیه شناسی یک روش تشخیصی نسبتا جدید و زیر مجموعه ای از طب مکمل است گفت: این دانش از طریق تشخیص بیماری، پیش از بروز علایم یا در مراحل ابتدایی بیماری به فرد کمک می کند تا بتواند با اصلاح الگوی تغذیه خود و در صورت لزوم استفاده از داروی مناسب نسبت به درمان یا پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری اقدام کند.

وی تصریح کرد: اطلاعاتی که یک عنبیه شناس با معاینه وضعیت عنبیه چشم از شرایط جسمی و روحی فرد به دست می آورد در کمک به پزشکان جهت تشخیص صحیح بیماری ها بسیار موثر است.

آزاد با اشاره به اینکه عنبیه شناس اجازه هیچ گونه اقدام درمانی ندارد مگر اینکه خود یک پزشک باشد ادامه داد: عنبیه شناس قادر است بیماری هایی همچون چربی خون، احتمال سکته، بیماری های گوارشی، مشکلات روحی و غیره را تا حد زیادی تشخیص دهد.

وی در پایان به کسانی که مایل به یادگیری این دانش هستند توصیه کرد: در دوره های آموزشی مرتبط شرکت کرده و نسبت به دریافت مدرک بین المللی اقدام کنند.

در حال حاضر عنبیه شناسی در بسیاری کشورها به عنوان زیر شاخه ای از طب مکمل در دانشگاه ها تدریس می شود.
 
بالا