دانش‌آموزان پیک نوروزی ندارند/ تکالیف مهارت‌محور در تعطیلات عید

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
دانش‌آموزان پیک نوروزی ندارند/ تکالیف مهارت‌محور در تعطیلات عید

معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: نوروز ۱۴۰۳، پیک نوروزی نداریم اما دانش‌آموزان باید فعالیت‌های مهارت محور انجام دهند.​

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمید طریفی حسینی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست با رسانه‌ها گفت: 70 هزار کودک از 196 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل بررسی و تعیین تکلیف شدند.
وی افزود: دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل موضوعی قدیمی است همچنین در ماده 90 برنامه هفتم توسعه به موضوع بازماندگان از تحصیل پرداخته شده است.
طریفی حسینی افزود: در برنامه هفتم تکالیفی تعریف شده و براین اساس برنامه‌ریزی کردیم که آیین‌نامه انسداد بی‌سوادی و جذب بازماندگان از تحصیل تصویب شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در راستای ماده 90 برنامه هفتم توسعه به مسائلی توجه کردیم همچون تدوین برنامه درسی جذب بازماندگان از تحصیل که باید اطلاعات آنها از نظر زمان و مکان آموزش جمع‌آوری شود و برنامه‌ریزی کردیم در سال تحصیلی آینده، فضای متفاوت در مواجه با موضوع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

196 هزار کودک بازمانده از مدرسه
طریفی حسینی گفت: 196 هزار کودک در سنین تحصیل دوره ابتدایی یعنی 6 تا 11 سال هستند که شرایط تحصیل دوره ابتدایی را برای آنها باید بررسی کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: 70 هزار دانش‌آموز از 196 هزار نفری که اعلام شده تعیین تکلیف شدند، 9 میلیون دانش‌آموز ابتدایی داریم و 432 نفر از 70 هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل به علت اشتغال شرایط حضور در مدرسه ندارند.

جزئیات تکالیف عید
طریفی حسینی درباره تکالیف نوروزی دانش‌آموزان ابتدایی گفت: امسال پیک نوروزی نخواهیم داشت و این موضوع مطابق سال‌های گذشته است. اصولاً هیچ‌گونه تکلیفی که به‌صورت متمرکز از ناحیه ستاد به استان‌ها برای عید نوروز ابلاغ شود که مدارس به‌صورت یکسان عمل کنند، نخواهد بود و به‌جای آن فعالیت‌های مهارت محور انجام می دهند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: سه فعالیت برای عید نوروز دانش‌آموزان تعیین کردیم که مبتنی بر ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین است‌. دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های کارکردی و مهارت محوری را در قالب صوت و فیلم و عکس برای معلم ارسال کنند بطور مثال دانش‌آموزان از مراسم افطار و سایر مراسمی که در آن حاضر می‌شوند، عکس تهیه کنند.
طریفی حسینی عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود را هم در قالب فیلم و توضیح برای معلم ارسال کنند. فعالیت‌های هنری از دیگر برنامه‌ها برای دانش‌آموزان است.
وی با بیان اینکه داستان خوانی، کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شعر و... از دیگر تکالیف عید است، گفت: محور سوم فعالیت‌ها دوستی با طبیعت و محیط‌زیست است و دانش‌آموزان می‌توانند فعالیت و تفریحاتی که در طبیعت انجام می‌دهد را ارسال کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از معلمان خواسته‌ایم به دلیل همزمان شدن نوروز و ماه مبارک رمضان فعالیت‌های سنگینی به دانش آموزان ندهند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

برنامه‌های جایگزین پیک نوروزی دانش آموزان اعلام شد​


برنامه‌های جایگزین پیک نوروزی دانش آموزان اعلام شد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه عید، هنر و داستان جایگزین پیک نوروزی و تکلیف سنتی دانش‌آموزان شد.​

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رضوان حکیم‌زاده در مراسم گشایش نمایشگاه دستاورد‌های معلمان و دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در دوران کرونا، اظهار کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در ایام نوروز می‌توانند در قالب فیلم، نقاشی یا عکاسی در زمینه موضوعاتی از جمله دلتنگی برای مدرسه، دنیای با کرونا، دنیای بدون کرونا، همدلی و مدرسه‌سازی آثار خلاقانه خود را تهیه و به آموزش و پرورش استان‌ها ارسال کنند.
وی گفت: دانش‌آموزان همچنین می‌توانند کتاب مورد علاقه خود را مطالعه و بازنویسی کنند و یا قصه‌های خلاقانه خود یا بزرگتر‌های خود را روایت کنند؛ این برنامه به منظور بروز و شناسایی استعداد‌های هنری دانش‌آموزان اجرایی می‌شود که در کنار آن داستان‌خوانی، داستان‌گویی و داستان‌نویسی را نیز انجام می‌دهند.
حکیم‌زاده اظهارکرد: با شیوع ویروس کرونا و گسترش فضای مجازی در بین قشر‌های مختلف، فرصتی فراهم شد تا تعلیم و تربیت و نظام آموزشی به این سمت برود و نظام تعلیم و تربیت تعطیل نشود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش و کوشش معلمان و مسوولان آموزش و پرورش برای تأمین محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان، گفت: به منظور افزایش سطح یادگیری مهارت‌های سواد پایه کلاس‌های درس پایه اول و دوم ابتدایی، علاوه بر کلاس‌های مجازی به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با جمعیت کم برگزار شد تا دانش‌آموزان زیر نظر معلمان میزان یادگیری مهارت سواد پایه را افزایش دهند.
حکیم‌زاده افزود: برای دانش‌آموزانی که مهارت‌های لازم را فرانگرفته‌اند برنامه جبرانی تدوین شده است تا نقاط ضعف خود در یادگیری را با حضور در کلاس درس و با حضور معلمان برطرف کنند.
وی با اشاره به اهمیت بحث رتبه بندی معلمان ابتدایی گفت: رتبه‌بندی معلمان براساس مقررات و قانون سازمان امور اداری و استخدامی انجام می‌شود.
 
بالا