دانشگاه سمنان

mohammad_rouhbakh

عضو جدید
با عرض سلام و خوش آمد خدمت تمام مهندسين محترم مخصوصا دانشجويان دانشگاه سمنان
 

mohammad_rouhbakh

عضو جدید
دیسکهای ترمز چگونه کار می کنند؟

دیسکهای ترمز چگونه کار می کنند؟

(([FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]براي ديدن عكسها با كيفيت بهتر لينك دانلود عكسها در پايان مقاله آورده شده است ))
با تشكر
روح بخش
-------------------------------------------------------------------------------------------
هنگامی که خودرو در حرکت است و سیستم ترمز عمل خود را برای متوقف کردن آن شروع می کند، نیرو وزن خودرو از روی چرخ های عقب کاسته میشود و بر روی چرخ های جلو متمرکز میشود. بنابراین بایستی نیروی ترمز در چرخ های جلو بیشتر از چرخ های عقب باشد و به همین علت سیستم عمل کننده ترمز در چرخ های جلو قویتر از چرخ های عقب طراحی می شود.ایجاد تناسب لازم در تقسیم نیروهای ترمز بین چرخ های عقب و جلو به نحوی که هیچکدام از آنها قفل نشود از وظایف طراحان سیستم ترمز خودرو می باشد. به همین دلیل بیشتر خودروهای جدید برروی دو چرخ جلوی خود دیسک ترمز دارند و در بعضی از خودروهای هر چهار چرخ مجهز به دیسک ترمز هستند دیسک ترمز بهترین نوع سیستم ترمز شناخته شده تابحال است. دیسکهای ترمز در بسیاری از موارد در توقف لوکوموتیو تا هواپیماهای جت به کار می روند. دیسکهای ترمز دیرتر فرسوده می شود ، کمتر تحت تاثیر آب قرار می گیرد ، خود تنظیم و خود پاک کن است. گریپاژ کمتر و توقف بهتر وسیله نقلیه نسبت به سیستم های ترمز دیگر از خاصیت دیسک های ترمز است.


[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دربالا و پايين شکل شماتیکدیسکترمزبهطورکاملنشاندادهشدهاست.

[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- سیلندر ترمز دیسکی [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دو نوع اصلی سیلندر ترمز دیسکی وجود دارد : سیلندر ترمز دیسکی معلق و سیلندر ترمز دیسکی ثابت.البته انواع دیگری نیز وجود دارد اما این دو نوع ذکر شده رایج تر هستند.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]توجه: سیلندر ترمز دیسکی در صورت مشاهده نشت روغن ترمز باید تعویض شود.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- سیلندر ترمز دیسکی معلق تک- پیستون[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]رایج ترین نوع دیسک ترمز در خودروها جدید سیلندر ترمز دیسکی شناور تک-پیستونی (single-piston floating Caliper) است. معلق بودن این سیلندر به آن خاصیت خود تنظیمی و خود مرکزی می دهد. اين نوع ديسك ترمز امروزه به علت قيمت تمام شده ارزان تر و كارايي مطمئن به طور وسيع مورد استفاده قرار گرفته است.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سیلندر ترمز دیسکی ثابت دو - پیستون[/FONT][/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سیلندر ترمز دیسکی دو- پیستون نیز در بعضی از خوروهای گران قیمت تر نصب می شود که سیستم ترمز آن خودرو را از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار می سازد.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سیلندر ترمز دیسکی ثابت چهار - پیستون[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این نوع سیستم در هر طرف روتور دو سیلندر ترمز قرار دارد. سیلندر ترمز دیسکی ثابت چهار- پیستون از ضریب اطمینان بسیار بالاتری نسبت به دو نوع قبل برخودار می باشد اما به همان نسبت نیز گرانتر و هزینه سرویس کردن آنها نیز بسیار بیشتر از سیستم تک – پیستون است. این نوع سیستم ترمز در خودروهای بسیار گران قیمت و خودروهای پرقدرت نصب می شود.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اما امروزه در تولید انبوه خودروهای ارزان قیمت ، کارخانه های خودروسازی به علت ارزان بودن و ضریب اطمینان مناسب نوع تک – پیستون، طراحی های انواع دو و چهار پیستونی از رده خارج شده اند.[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- در این مقاله ما به بررسی سیلندرترمز دیسکی معلق تک - پیستون می پردازیم.[/FONT]



[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif](در شکل بالا یک نمونه سیلندر ترمز دیسکی معلق تک-پیستون را مشاهده می کنید.)[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif](در شکل بالا سیلندر ترمز دیسکی - روتور - لنت ترمز و جهت حرکت پیستون و سیلندر نشان داده شده است.)[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]-[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اصول ابتدایی دیسک ترمز[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]

[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif](در شکل بالا محل قرار گرفتن دیسک ترمز در سیستم ترمز خودرو نشان داده شده است.)[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اجزای اصلی دیسکي ترمز[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- لنتها(لقمه) ترمز[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- سیلندر ترمز دیسکي که شامل یک پیستون است.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- چرخنده یا روتور که بر روی توپی چرخ سوار میشود.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- لنتهای ترمز[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در هر سیلندر ترمز دیسکی دو لنت ترمز وجود دارد که لنتها به کفشک فلزی پرچ شده اند.لنتها بر روی ترمز دیسکی و در دو طرف روتور قرار دارند. سابقا به علت ویژگی جذب گرما و عملکرد بی صدا آزبست، لنتهای ترمز از آزبست ساخته می شدند اما به علت سمی بودن آزبست و صدمه زدن به سلامتی استفاده از آزبست ممنوع شد و ازعناصر جدید برای ساخت لنت ترمز استفاده میشود. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]لنتهای ترمز در مدت زمان ها معین فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. انواع گوناگونی از لنتهای ترمز با کیفیتهای متفاوت وجود دارد. که این تفاوت عمدتا مربوط به طول عمر مفید لنت ترمز می شود. لنتهای ترمز سخت تر عمر بیشتر و توانایی توقف بهتر خودرو را دارند و در عوض ممکن است صدای ناراحت کننده ای در هنگام عملکرد خود داشته باشند.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif](در شکل بالا لنتهای ترمز نشان داده شده اند)[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ادامه مقاله در تاپيك جديد
[/FONT]
 

mohammad_rouhbakh

عضو جدید
ديسكهاي ترمز چگونه كارمي كنند 2 (ادامه تاپيك قبلي)

ديسكهاي ترمز چگونه كارمي كنند 2 (ادامه تاپيك قبلي)

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دیسک ترمز شباهت زیادی به ترمز دوچرخه دارد.ترمزهای دوچرخه داراری یک سیلندر ترمز دیسکی هستند که لقمه (لنتهای) ترمز را به لاستیک می فشارد.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در دیسک ترمز لنتها به روتور(چرخنده) فشرده می شوند و نیرو به جای اینکه از طریق کابل منتقل شود به صورت هیدرولیکی منتقل می شود.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اصطکاک بین لنتها و دیسک سرعت چرخش دیسک را کاهش می دهد. یک خودروی متحرک میزان انرژی جنبشی قابل توجه ای دارد و وظیفه ی ترمز کاهش این انرژی جنبشیو متوقف کردن آن است.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]-چگونه ترمزها این کار را انجام می دهند؟[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]هر وقت شما خودروی خود را متوقف می کنید.ترمزهای خودرو انرژی جنبشی را به گرما تبدیل می کنند.که این گرما در اثر اصطکاک بین لنت و دیسک ترمز ایجاد شده است.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]وقتی شما پدال ترمز را فشار می دهید روغن ترمز از سيلندر اصلي از طريق اتصالات به سيلندر واقع بر روي ديسك ترمز وارد شده موجب حرکت سیلندر ترمز دیسکی در یک جهت و حرکت پیستون در جهت مخالف می شود. که حركت پیستون لنت ترمز داخلی سمت خود را به روتور(چرخنده می فشارد و از سوي دیگر با حرکت سیلندر در جهت مخالف لنت ترمز كه در سوي ديگر روتور قرار دارد به روتور فشرده میشود. همين امر باعث ايجاد اصطكاك و توليد گرما و همچنين كاهش سرعت خودرو مي شود.از طرف ديگر ديسك ترمز و اجزاي آن مي بايست خنك شوند.تا در ترمز هاي بعدي به خوبي عمل كنند[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بیشتر دیسکهای ترمز به وسیله ی منافذ هوا خنک می شوند.دیسکهای ترمز خنک شونده با هوا دارای یکسری منفذ (پره) در بین سطح یک دیسک ترمز هستند که هوا از داخل آنها پمپ می شود و باعث خنک شدن دیسک ترمز می شود.[/FONT][FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]-خودتنظیمی ترمزها[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دیسک ترمز [سیلندر ترمز دیسکی معلق تک-پیستون] خود تنظیم و خود مرکز است. سیلند ترمز دیسکی توانایی لغزیدن از یک سمت به سمت دیگر ار دارد. بنابراین همیشه زمانی که ترمزها [گرفته میشوند] عمل می کنند.به سمت مرکز بر میگردد.از آنجاییکه فنری برای جدا کردن و بازگرداندن لنتهای ترمز به حالت اولیه خود وجود ندارد.همیشه لنتها در فاصله بسیار کمی از روتور (چرخنده) باقی می مانند. (لغزش روتور و ضربه زدن به لنتها در واقع باعث می شود که لنتها کمی از روتور فاصله بگیرند.)[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- ترمزهای اضطراری[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در خودرهای مجهز به دیسک ترمز بر روی چهار چرخ ، یک ترمز اضطراری با یک مکانیزم عملکرد متفاوت باید فعال باشد تا در صورت عدم عملکرد صحیح ترمزهای اصلی وارد عمل شوند . اکثر خودروها از کابل برای ترمز اضطراری استفاده می کنند.[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]( در شکل کابل ترمز اضطراری- لوله ترمز اضطراری - لوله روغن ترمز نشان داده شده است)[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بعضی از خودروها که بر روی چهار چرخ خود دیسک ترمز دارند دارای یک ترمز کاسه ای مجزا در توپی ترمزهای عقب دارند.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]این ترمز کاسه ای فقط برای ترمز اضطراری می باشد و فقط توسط کابل کار می کنند نه سیستم هیدرولیکی.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]خودروی های دیگر دارای یک اهرم (ترمز دستی) هستند که یک پیچ را می چرخاند یا یک بادامک را فعال می کند.که باعث فشرده سازی پیستون دیسک ترمز می شود.[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- رسیدگی کردن به ترمزها[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]معمولترین سرویس لازم برای ترمزها تعویض لنت ترمز می باشد. لنتهای ترمز معمولا دارای یک قطعه فلزی به نام سایش نما (نمایش دهنده میزان سایش و فرسودگی) هستند[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif] .[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif](در شکل بالا یک سایش نما نشان داده شده که به لنت ترمزها پرچ می شود.)[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]وقتی لنتها به اندازه کافی فرسوده شوند، در زمان گرفته شدن ترمز سایش نما با دیسک ترمز باعث تماس این قطعه با دیسک ترمز شده و صدای غیژغیژ به گوش می رسد که از تماس قطعات فلزی حاصل می شود. [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در ضمن یک دریچه بازدید در سیلندر ترمز دیسکی وجود دارد که از طریق آن می توانید میزان فرسودگی لنتهای ترمز را مشاهده کنید.[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بعضی اوقات خراشهای عمیقی بر روی روتور (چرخنده) ایجاد می شود.این امر زمانی اتفاق می افتد که لتتهای ترمز فرسوده شده باشند و برای مدت طولانی تعویض نشده باشند. روتورهای ترمز همچنین ممکن است دچار پیچش (تاب برداشتن ) شوند که به معنی از دست دادن سطح صیقلی روتورهاست . وقتی چنین اتفاقی می افتد ممکن است در هنگام متوقف کردن وسیله نقلیه دچار لرزش یا ارتعاش شود.که این مساله را می توان در بعضی ازمواقع به وسیله تراشکاری (پرداخت – ماشینکاری) روتور برطرف کرد. با این کار یک لایه از سطح روتور برداشته می شود تا سطح آن صاف و صیقلی شود.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]نیاز به تراشکاری در هر مورد تعویض کفشک ترمز ها لازم نیست.فقط مواقعی که کفشک ترمزها دچار پیچش یا خراش شدید شده باشند از این گزینه استفاده می شود.در واقع استفاده بیش از حد از معمول از ماشینکاری برای صاف کردن سطح روتورها باعث کاهش عمر روتورها میشود زیرا هر زمان که از این روش استفاده می شود باعث کاهش ضخامت روتورها میشود. تمام روتورهای ترمز دارای حداقل حد مجاز ضخامت مخصوص به خود هستند قبل از اینکه نیاز به تعویض آنها باشد.این مقدار حد مجاز ضخامت در دفترچه مشخصات فنی خودرو که در زمان فروش خودرو ارایه می شود وجود دارد.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]لغتنامه[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]این لغتنامه در جهت آشنایی خواننده با اصطلاحات و لغات به کار رفته در شکلها و گسترش دایره لغت آنها ارایه می شود.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]دیسک ترمز[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Disk Brake[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]لنت ترمز[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Brake pade[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]روتور- چرخنده[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Rotor[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پیستون[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Piston[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سیلندر ترمز دیسکی[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Caliper[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]توپی - کاسه[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]hub[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]نحوه سوارشدن سیلندر ترمز دیسکی[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Caliper assembly[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]منفذ - پره[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]vent[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]کابل ترمز اضطراری[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Emergency brake cable[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]لوله ترمز[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Emergency brake linkage[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پشت لقمه (لنت)[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Backing of pad[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سایش نما[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Wear indicator[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]روغن ترمز (هیدرولیکی ) تحت فشار[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Hydraulic fluid under pressure[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پیچ چرخ[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Wheel studs[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]بلبرینگ چرخ[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]Wheel bearing[/FONT]

منابع:
۱)howstuffswork.com
۲)familycar.com


http://rapidshare.com/files/24581604/2690F.jpg
http://rapidshare.com/files/24582476/brake_caliper.gif
http://rapidshare.com/files/24582477/Brake_Disk_Brake.jpg
http://rapidshare.com/files/24582478/brake_pads.gif
http://rapidshare.com/files/24582479/disc-brake1.jpg
http://rapidshare.com/files/24582480/disc-brake2.jpg
http://rapidshare.com/files/24582481/disc-brake3.jpg
http://rapidshare.com/files/24582482/disc-brake6.jpg
http://rapidshare.com/files/24582483/disc-brake7.jpg
http://rapidshare.com/files/24582484/disc-brake8.jpg
 

ahad_yekta2004

عضو جدید
چرا موتور های دیزلی و موتورهای بنزینی توان های متفاوتی دارند؟

چرا موتور های دیزلی و موتورهای بنزینی توان های متفاوتی دارند؟

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]چرا موتور های دیزلی و موتورهای بنزینی توان های متفاوتی دارند؟[/FONT]

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در موتورهای دیزلی زمان هر مرحله بیشتر از موتورهای بنزینی است .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]این به دلیل این است که سیلندر موتورهای دیزلی بلندتر از بنزینی است و حرکت پیستون در سیلندر زمان بیشتری طول می کشد.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در موتوروهای بنزینی با قطر سطح مقطع بیشتر ، حرکت پیستون در سیلندر از بالا به پایین یا برعکس در زمان کمتری رخ می دهد . و این به معنی حرکت تندتر موتور ( در دور بر دقیقه های بیشتر) است . RPM 000 15 در ایده آل ترین موتورها اما دارای گشتاور تولیدی کمتری خواهد بود .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]سرعت موتورهای دیزلی بالاتر از 2000 دور بر دقیقه نمی رسد . اما بدلیل طولانی بودن مرحلۀ حرکت پیستون، دارای گشتاور تولیدی بسیار بزرگی است.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]پس چرا یک موتور با گشتاور تولیدی بزرگ ولی دور بر دقیقه های پایین دارای توان خروجی کمتری خواهد بود.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]البته چیزی که موتور به طور طبیعی تولید می کند گشتاور است .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این جا 3 عامل موثر بر گشتاور وجود دارد.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- قطر سطح پیستون[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- مقدار فشاری که بر اثر انفجار سوخت بر سطح پیستون وارد می شود.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]- مسافتی که پیستون در هر مرحله می پیماید . برای داشتن سیلندر بلندتر و حرکت طولانی تر پیستون باید قطر میل لنگ هم زیاد باشد تا نظم حرکت پیستون ها و حرکت میل لنگ حفظ شود . اگر چنین نشود پیستون تنها در نیمه ی سیلندر حرکت کرده و مراحل تخلیه و تراکم به خوبی انجام نمی شود . بنابراین بازوی گشتاور میل لنگ هم بیشتر می شود و از این جا گشتاور بیشتری تولید می شود.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در این جا یک نسبت مستقیم بین گشتاور و توان وجود دارد.[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]33/(2*pi) =5,252 RPM/ 5,252* گشتاور = توان[/FONT]​
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اگر شما یک اتوموبیل داشته باشید که با یک گشتاور تولیدی ثابت کار کند . [/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]می تواند توان خود را در سرعت های بالا ( دور بر دقیقه های بالا) بیشتر کند . در حالی که اصلاً گشتاور تغییر نکند .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]ماشین های مسابقه ای با اینکه گشتاور کوچکی دارند . ولی چون در دور بر دقیقه های بیشتر کار می کند در نتیجه توان و سرعت بیشتری خواهند داشت . برعکس موتورهای دیزلی دارای گشتاور بسیار بزرگی هستند ولی اصلا ً توان قابل توجهی ندارند .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]اگر2 موتور دارای گشتاور یکسان باشند آن موتوری که در دور بر دقیقه های بیشتری کار می کند کار فیزیکی بیشتری انجام می دهد در نتیجه توان بیشتری خواهند داشت .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]این مسئله همچنین جواب این سوال است که چرا در موتورهای دیزلی از دنده های بیشتری استفاده می کنیم . موتورهای دیزلی تنها بین 1000 تا 2000 دور بر دقیقه کار می کند . در نتیجه برای تولید دور بر دقیقه های لازم در هر سرعتی به استفاده از دنده های بیشتری در موتورهای دیزلی نیاز داریم .[/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif]در قسمت های بعدی به شما خواهیم گفت که چرا بجای استفاده از موتورهای دیزلی از موتورهای بنزینی در شهر استفاده می کنیم.[/FONT]


[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif] [/FONT][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif] [/FONT][FONT=Georgia, Times New Roman, Times, serif] [/FONT][/FONT]

ادامه مطلب در اینجا ببینید
 

googooli

عضو جدید
;)سلام منم دانشجوي دانشگاه سمنانم ترم 5 عمران
به باشگاه خوش اومدي:smoke:
 

meisamrastegar

عضو جدید
با سلام
خدمت اهالي دانشگاه سمنان
اميدوارم مطالب جالبي قرار دهيد.............
 

Dr ehsan

عضو جدید
سلام برو بچ
بالاخره یه جای خز هم تو سایت پیدا شد:D
چطوری دکتر روحبخش؟ ببخشید بقیه رو نشناختم
احسان پزآورفکر;)
 

bi metal

عضو جدید
سلام
منم ترم آخر موادم!
دم همه بچه های دانشگاه سمنان گرم
 

bi metal

عضو جدید
دانشگاه سمنان

سلام من در استانه تعیین رشته دانشگاه هستم ممنون می شم اگه یه مقدار در مورد دانشگاتون و رشته هاش بهم بگین.
سلام دوست عزیز
اگه رشته تحصیلیتون رو میگفتید بهتر بود با این حال من در مورد شاخه مهندسی میگم.
دانشگاه سمنان در رشته های مهندسی برق(الکترونیک،قدرت،مخابرات)،مهندسی عمران، مهندسی مواد (متالورژی صنعتی)،مهندسی شیمی(صنایع شیمیایی معدنی، طراحی فرایندهای صنایع نفت)، مهندسی مکانیک(سیالت، جامدات)، مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) دانشجو میگیره.
مهندسی برق و عمران و مواد از قدیمیترین رشته های این دانشگاه از سال 71 تا کنون هستند هر چند که قدمت مهندسی برق از این نیز خیلی بیشتره!
جدیدترین رشته مهندسی کامپیوتر که 2 سال بیشتر از عمرش نمیگذره!
در مورد دانشگاه میتونم بگم تا چند سال پیش جو دانشگاه آنچنان تحقیقاتی نبود اما با افتتاح پارک علم و فناوری در دانشگاه و تلاش مسولان دانشگاه در جذب نخبه ها و تجلیل از کارهای پژوهشی،راه را برای توسعه این دانشگاه باز کرده.
به لحاظ امکانات زیر ساختی نیز دانشکده علوم پایه و دانشکده انسانی تنها 4 و 2 سال از زمان افتتاح آنها می گذرد و دارای امکانات لوکس و مناسب رفاهی و آموزشی هستند اما دانشکده فنی و مهندسی آن کهنه شده و دارای کلاسهای کوچک و غیر استاندارد است هر چند ساخت دانشکده فنی ومهندسی جدید تا 2 سال دیگر تمام شده وبه بهره برداری میرسد.
در مورد امکانات آزمایشگاهی در رشته خودم (مهندسی مواد)، امکانات آزمایشگاهی برای دانشجویان مهندسی مناسب بود هر چند برای دانشجویان مقطع بالتر امکانات مناسبی وجود نداشت.(آزمایشگاههای گروه مواد: آزمایشگاه انجماد،مکانیکی، شکل دادن،متالوگرافی،ماسه،ریخته گری،مدلسازی)
از نظر سطح علمی دانشگاه در حال ارتقا و توسعه می باشد. در مورد مهندسی مواد ،این گروه دارای 12 استاد با مدرک دکتری از دانشگاههای شریف و تهران و دانشگاههای لیدز ، بیرمنگام و منچستر انگلستان می باشد. وجود این هیات علم باعث شد تا در سال 86 ، نیمی از دانشجویان مقطع کارشناسی در کنکور ارشد پذیرفته شوند.
مطالب بالا اطلاعاتی سطحی در مورد دانشگاه سمنان(مقطع لیسانس،رشته های مهندسی) بود برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه در لینک زیر مراجعه کنید:
www.semnan.ac.ir
 

nahayat_naderi

عضو جدید
با سلام به دوستان خوب دانشگاه سمنان یک سوال از خدمت دوستان داشتم خواهش می کنم هر چند کوتاه اما پاسخ بدین من رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات پذیرفته شدم می خواستم بدونم برای ترم اول با کدوم استاد ها بردارم بهتره متشکرم:gol:
 

M a t i n

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم امسال قبول شدم ...:)
به سوال از اونایی که چند ساله اونجان ...
دانشگاه سمنان چقدر به این عکس شبیه هست ...؟:surprised:

کد:
http://i38.tinypic.com/34ns09e.jpg
 

Dr ehsan

عضو جدید
منم امسال قبول شدم ...:)
به سوال از اونایی که چند ساله اونجان ...
دانشگاه سمنان چقدر به این عکس شبیه هست ...؟:surprised:

کد:
http://i38.tinypic.com/34ns09e.jpg

همینه دیگه ! همش بیابونه :biggrin:
به سمنان خوش امدی ( هر چند که خوش نمی گذره) :D
 

M a t i n

عضو جدید
کاربر ممتاز
از انتخابم شدیدا پشیمون شدم ...:cry:

پس اینا فتوشاپه دیگه:D : ( چون من هیچ بوته ی علفی اونجا نمیبینم :confused:)








اول این نقشه رو دیده بودم گفتم عجب دانشگاه باکلاسیه ...

کد:
[LEFT]http://www.semnan.ac.ir:80/images/picsemnan/pardis1.jpg
[/LEFT]

نگو بیشتر اون ساختمون ها در دسته احداثه ...
 

nahayat_naderi

عضو جدید
سلام بچه ها فضای سبز را ول کنین مکانیکی های جدیدالورود کی کلاساشون تشکیل می شه کسی می دونه:(:cry:
 

nahayat_naderi

عضو جدید
سلام نه عزیز فتوشاپ نیست محوطه خود دانشکده فنی سبز و مرتب و تمیز بود ولی کل دانشگاه اینطور فضای سبز نداره در کل تا حدودی طبیعی هست چون در داخل دانشگاه مشغول ساخت و سازن دانشکده فنی در حال توسعه هست و می خوان دانشکده ها رو جدا کنن لذا در حال ساخت دو دانشکده دیگه هستن یکی برای برق و کامپیوتر یکی هم برای عمران که می گن تا ابان 89 تموم می شه همینطور خوابگاه هم دارن می سازن به همین دلیل خب نمیشه در خیلی جا ها فضای سبز کار کرد از طرفی سمنان جای خشکی هست به همین دلیل کاشت فضای سبز و ابیاری اون در همچین دانشگاه بزرگی(حالا فقط پردیس شماره یک)کلی هزینه به هزینه های جاری می افزاید من دانشگاه رفتم همچین بدم نیست حتی بچه های سال بالایی هم خوابگاه دارن البته خانومها .ضمن اینکه رییس دانشگاه سمنان اظهار کرده بود 98 درصد بچه های غبر بومی اسکان داده شدن خوابگاهشم همچین بد نبود با اینکه مجبورن بیش از ظرفیتش اسکان بدن.من از بچه های اونجا پرسیدم می گفتن هم سایت داره هم سالن کامپیوتر و می گفتن همه نرم افزار های ضروری را هم داره .کلاس زبانم خود جهاد دانشگاهی گذاشته و همین کتاب مطرح اینترچنج را درس میدن با هزینه ی نصف موسسات بیرون مثلا حدود 20000تومان هر ترم .بچه ها می گفتن کلاسهای خوبی هم هست راضی بودن.من خودم ناراحت رفتم چون بعضی ته دلم را خیلی خالی کردن من فکر کردم چه جای بدیه حالا ولی راضی بر گشتم به نظر من کسی همت کنه این دانشگاه می تونه واسش سکوی پرتاب باشه.چون امکاناتش در حد مملکت ما راضی کنندست و میشه خیلی امید به اینده دانشگاه داشت چون از ظاهر امر بر میامد که نسبت به کاستی ها احساس مسولیت کرده بودند و در حال رسیدگی بودند.:smile:
 

M a t i n

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام نه عزیز فتوشاپ نیست محوطه خود دانشکده فنی سبز و مرتب و تمیز بود ولی کل دانشگاه اینطور فضای سبز نداره در کل تا حدودی طبیعی هست چون در داخل دانشگاه مشغول ساخت و سازن دانشکده فنی در حال توسعه هست و می خوان دانشکده ها رو جدا کنن لذا در حال ساخت دو دانشکده دیگه هستن یکی برای برق و کامپیوتر یکی هم برای عمران که می گن تا ابان 89 تموم می شه همینطور خوابگاه هم دارن می سازن به همین دلیل خب نمیشه در خیلی جا ها فضای سبز کار کرد از طرفی سمنان جای خشکی هست به همین دلیل کاشت فضای سبز و ابیاری اون در همچین دانشگاه بزرگی(حالا فقط پردیس شماره یک)کلی هزینه به هزینه های جاری می افزاید من دانشگاه رفتم همچین بدم نیست حتی بچه های سال بالایی هم خوابگاه دارن البته خانومها .ضمن اینکه رییس دانشگاه سمنان اظهار کرده بود 98 درصد بچه های غبر بومی اسکان داده شدن خوابگاهشم همچین بد نبود با اینکه مجبورن بیش از ظرفیتش اسکان بدن.من از بچه های اونجا پرسیدم می گفتن هم سایت داره هم سالن کامپیوتر و می گفتن همه نرم افزار های ضروری را هم داره .کلاس زبانم خود جهاد دانشگاهی گذاشته و همین کتاب مطرح اینترچنج را درس میدن با هزینه ی نصف موسسات بیرون مثلا حدود 20000تومان هر ترم .بچه ها می گفتن کلاسهای خوبی هم هست راضی بودن.من خودم ناراحت رفتم چون بعضی ته دلم را خیلی خالی کردن من فکر کردم چه جای بدیه حالا ولی راضی بر گشتم به نظر من کسی همت کنه این دانشگاه می تونه واسش سکوی پرتاب باشه.چون امکاناتش در حد مملکت ما راضی کنندست و میشه خیلی امید به اینده دانشگاه داشت چون از ظاهر امر بر میامد که نسبت به کاستی ها احساس مسولیت کرده بودند و در حال رسیدگی بودند.:smile:

چه عجب یکی اینجا رو آپدیت کرد ...;)
من کنترل قبول شدم که نیم سال دومه , شنبه برای ثبت نام میام ببینم چه جور جاییه ...:)

...موفق باشی...:gol:
 

mohammad69

عضو جدید
به به سلام به بچه های سمنان یونیورسیتی! منم دانشجو چس ترم برق-مخابرات هستم . بهتر نیست بچه ها بیان خودشونو معرفی کنن ! :D
 

nimaart

کاربر بیش فعال
سلام من از بر و بچ کالج هنر سمنان یونیورسیتی ام
 

feri_mechanic

عضو جدید
سلااااااااااااااااااااااا اااااام

سلااااااااااااااااااااااا اااااام

سلام بچه ها
منم از بروبچ مکانیک سمنانم:D:);)
 

masoud2k

عضو جدید
نبودید ببینید وقتی ما 4 سال پیش رفتیم چه جوری بود الان که بهشت شده به هر حال به هر کسی که سمنان قبول شده تسلیت می گم و ارزوی صبر زیاد براش دارم
;)
 

sahar a

عضو جدید
کاربر ممتاز
از انتخابم شدیدا پشیمون شدم ...:cry:

پس اینا فتوشاپه دیگه:D : ( چون من هیچ بوته ی علفی اونجا نمیبینم :confused:)








اول این نقشه رو دیده بودم گفتم عجب دانشگاه باکلاسیه ...


کد:
[LEFT]http://www.semnan.ac.ir:80/images/picsemnan/pardis1.jpg[/LEFT]

نگو بیشتر اون ساختمون ها در دسته احداثه ...

شك نكن كه ته كلاس:w15:
 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
بابا انقدر ناشکری نکنید سردر به اون خوشکلیم که براتون ساختن، به نظر من تنها نقطه ضعف سمنان آفتاب گرمشه .چون همه با دید منفی میان سمنان همه هم بد میگن نا خودآگاه همه چی برای آدم بد میشه، انصافا اونقدرا هم بد نیست;)
 

thixotrop

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام ببینین هر کسی فقط تو یه دانشگاه بوده و قاعدتا نمی تونه بگه مثلا به طور کلی یه دانشگاه خوبه یا بده. ولی با توجه به اینکه من 5 سال تو سمنان بودم باید بگم تنها جای امن توی دانشگاه توی سایه هست. که اون هم خیلی زیاد نیست!!! دانشگاه سمنان به طور کلی مقدار زیادی بیابون داره و وقتی از دانشکده فنی می ره پایه یا علوم انسانی یا هنر، اشکت در می آد. چون باید از بیابون رد بشی!!!:biggrin::biggrin:

من حق می دم به بچه ها که شاکی باشن. اون عکسی که اونجاس احتمالا مال دانشکده ای هست که بعد از مهدیشهره ( یه شهرستانی که 15 کیلومتر با سمنان فاصله داره)
عکس های سمنان فقط جا های قشنگ رو نشون می دن این رو باید قبول کرد.
 

sadegh_king

عضو جدید
نیا بد بخت میشی .اگه جای بهتر قبول نمیشی بیا چون بچههتی دانشگاه سمنان انصافا گلن.یا علی
 

sadegh_king

عضو جدید
بابا دانشگاه سمنان همش بیابونه اصلا از محوطه ها نداره .چرا میخوای بچه های مردم رو گول بزنی!!!
 

8711180029

عضو جدید
سلام به تمام بچه های دانشگاه سمنان مخصوصاً بچه های گروه مواد!!!!(البته بیشتر ورودیهای 87)
مواد مواد بقیه جواد!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

asiabadboy

عضو فعال
کاربر ممتاز
روزهای گرم با خاطرات تلخ و شیرینی رو در دانشگاه سمنان سپری کردیم ....

همتون موفق باشید ایشالا ....
 

Similar threads

بالا