دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات

mina_srk

کاربر فعال

آبان ماه سال 1363 يكي از مهمترين مراكز دانشگاهي كشور براي تربيت نسل جوان، كارآمد و متخصص در شهر تهران پاي به عرصه حضور گذاشت و فعاليت خود را با رشته هاي مختلف علوم انساني ، فني و مهندسي ، علوم پايه و كشاورزي با جذب 250 دانشجو آغاز كرد
واحد علوم و تحقيقات در مدت زماني كوتاه چنان توسعه پيداكرد كه در حال حاضر داراي 16 دانشكده و 4 مركز تحقيقاتي، آزمايشگاهي با بيش از 344 رشته تحصيلي در مقاطع مختلف كارشناسي ، كارشناسي ارشدو دكترا است و قريب به 15500 نفر از اين واحد دانشگاهي فارغ التحصيل شده اند.
در واحد علوم و تحقيقات با هشتصد عضو هيأت علمي تمام وقت و نيمه وقت و چندين استاد مدعو كه از اساتيد فرهيخته و چهره هاي ماندگا رعرصه علم و دانش كشور محسوب مي شوند بسياري از رشته مطرح در سطح بين المللي با گرايش هاي مختلف تدريس مي شود. تمام مراحل آموزشي و تحقيقاتي اين واحد دانشگاهي مطابق با آخرين مصوبات و شاخصه هاي آموزشي شوراي عالي برنامه ريزي دانشگاه آزاد و وزارت علوم و تحقيقات و فن آوري است كه تاكنون ثمرات بسياري را براي كشور به همراه آورده است و به عنوان نمونه مي توان به ثبت هفت اختراع توسط دانشجويان اين واحد در كشور و چندين مركز علمي مثل بانك ژن جهاني اشاره كرد.
دانشجويان آموزش عالي اين واحد به همراه اعضاي هيأت علمي آن تاكنون با چاپ صدها مقاله در سيستم ISI ، سهم بسزايي در توليد علم كشور و خيزش علمي ايران براي تحقق سند چشم انداز بيست ساله كشور داشته اند.
تأسيس كتابخانه الكترونيكي در كنار كتابخانه مركزي و کتابخانه های دانشکده های مختلف اين واحد و راه اندازي انجمن هاي علمي مختلف ، برقراري ارتباط با سايت هاي علمي و ايجاد سايت هاي علمي گوناگون ، مكانيزه شدن سيستم آموزشي و ارائه خدمات آموزشي اينترنتي به دانشجويان، ارائه ليست دروس و برنامه درسي اساتيد و اعضاي هيأت علمي در هر نيمسال از طريق شبكه اينترنتي ، چاپ مجلات علمي دانشجويي ، دارا بودن امكانات آزمايشگاهي متنوع و تخصصي، ايجاد فضاي مناسب آموزشي و تحقيقاتي، بهره من بودن دانشكده هاي مختلف از امكانات اينترنتي و اطلاعاتي و ايجاد سايت هاي علمي و ارتباطاتي مختلف در دانشكده ها از امور مهم و ارزشمندي است كه در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي به مرحله انجام رسيده اند.
اكنون ربع قرن از فعاليت دانشگاهي كه اولين زمزمه هاي ايجاد آن در ارديبهشت ماه سال 1361 به گوش رسيد مي گذرد و شايسته است يكي از بزرگترين مجتمع هاي آموزشي و تحقيقاتي آن را با هم بهتر بشناسيم و چگونگي شكل گيري دانشكده ها و مراكز آزمايشگاهي و تحقيقاتي واحد علوم و تحقيقات مانند: فني و مهندسي،‌ مهندسي مواد، علوم پايه، كشاورزي و منابع طبيعي، علوم انساني و اجتماعي، زبان و ادبيات، الهيات و فلسفه، علوم و فنون دريايي، مديريت و اقتصاد،‌ دامپزشكي، محيط زيست و انرژي، علوم و مهندسي صنايع غذايي، مهندسي پزشكي، حقوق و علوم سياسي، هنر و معماري، مهندسي نفت، مركز تحقيقات فيزيك، پژوهشكده مهندسي محيط زيست و فن آوري، مركز تحقيقات مطالعات محيط زيست، مجتمع آزمايشگاهي و ساير مراكز را مرور كنيم.

 

mina_srk

کاربر فعال
دانشكده فنی و مهنـدسی با زیربنای 6500 متر مربع و در پنج طبقه یكی از17 دانشكده ومراكز تحقیقاتی واحد



علوم و تحقیقات می باشـد . در مجاورت این دانشكده ساختمان آزمایشگاههـا با زیر بنای 2700 متـر مربع و



در دو طبقـه قـرار گرفتـه است . این دانشكـده دارای 1574 دانشـجو در مقطع كارشناسـی ، 1176 دانشجـو



در مقطع كارشناسی ارشد و 377 دانشجو در مقطع دكتری می باشد .



فعالیـت آموزشی و پژوهشی دانشكـده برای مقاطع دكتری ، كارشناسی ارشد و كارشناسی ارائه می گردد.



رشتـه های تحصیلی فعال در حال حاضر شامـل 30 رشتـه در 11 گرایش در مقطع كارشناسی و 11 رشتـه



و35 گرایش در مقطع كارشناسی ارشد و 11 رشته و 30 گرایش در مقطع دكتـری می باشد .



تعداد اعضـای هیأت علمی دانشكـده 141 نفر می باشد كه علاوه بر این تعداد حدود 200نفر استاد مدعو



نیز درهرترم، امورآموزشی و پژوهشی دانشجویان را با هماهنگی مدیران گروههای آموزشی انجام می دهند .



تعداد دانشجویان فعال دانشكده در كلیه مقاطع در حال حاضر 3135 نفر می باشند و تا كنون حدود 2817


نفر در مقاطع و رشته های مختلف فارغ التحصیل گردیده اند .

اینم دانشکده فنی مهندسی
 

mina_srk

کاربر فعال
گروه مهندسی مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با هدف تربیت متخصصان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این گروه که در ابتدا زيرمجموعه دانشكده فنی و مهندسی بود، از اسفندماه 83 به عنوان يك دانشكده مستقل به كار خود ادامه داده است. در حال حاضر دكتر عبداله افشار رياست دانشكده را بر عهده دارند. طبق آخرین آمار تا کنون بالغ بر 700 نفر در مقطع کارشناسی و 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند.سال 1376 تاسیس شد و بعدها اقدام به پذیرش دانشجو در همه مقاطع نمود

 

mina_srk

کاربر فعال
دانشكده علوم و مهندسی صنایع غذائی در سال 1368 تأسیس و اقدام به پذیرش دانشجو نموده است و اكنون با تربیت حدود 5100 دانش آموخته در رشته‌های مهندسی كشاورزی (علوم و صنایع غذائی) ،مهندسی شیمی (صنایع غذائی) و<SPAN lang=AR-SA style="FONT-FAMILY: Tahoma"> علوم تغذیه با بهره گیری از اساتید مجرب و كارآزموده و كادر آموزشی قوی یكی از مهمترین مراكز آموزشی در رابطه با صنایع غذائی در سطح كشور محسوب می‌شود.
 

mina_srk

کاربر فعال
کاربرد وسیع فن آوری در وسایل و تجهیزات تشخیص پزشکی ، درمانی و آموزشی از یک طرف و توسعه روز افزون تحقیقات در زمینه های پزشکی از دیگر سو ، سبب شده که تربیت متخصص مهندسی پزشکی از نیازهای اساسی در دنیای نو باشد. صنایع مهندسی پزشکی در سه دهه گذشته رشد فزاینده ای داشته است و امروز جز صنایع پیشرو در دنیا به شمار می رود .
در این راستا هم اکنون واحد علوم و تحقیقات تنها واحد دانشگاه آزاد اسلامی است که در همه دوره ها و گرایش های رشته مهندسی پزشکی فعال است. این دانشکده با تکیه بر توان بالای خود بر اساس اعضای هیات علمی مجرب ، کارشناسان متخصص و دانشجویان فعال خود می کوشد تا این آرمان و اندیشه های علمی را تحقق بخشد . گستردگی فعالیت های مهندسی پزشکی در این واحد ، محیط مناسبی برای فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در اختیار دانشجویان قرار می دهد و باعث انسجام سیر تکاملی علمی ــ پژوهشی و ارتقای این رشته در سطوح مختلف می گردد .
دانشکده مهندسی پزشکی با پذیرش دانشجو از سال 1378 ، رسما" فعالیت خویش در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ، ارشد و دکترا ) در گرایش های بیو الکتریک ، بیو مکانیک و بیو مواد و همچنین گرایش بالینی را از سال 1383 آغاز نمود .
آدرس :تهران میدان پونک ، بلوار بابائی ،بلوار عدل ،گلزار یکم صندوق پستی 775/4515 تلفن : 4_44474321
مسئولین دانشکده:
رئیس شورای گروههای مهندسی پزشکی : دکتر سید محمد رضا هاشمی گلپایگانی
رئیس دانشکده: دکتر نادر جعفرنیا دابانلو
معاون آموزشی : دکتر سید محمد فیروز آبادی
مدیر گروه بیو الکتریک تحصیلات تکمیلی : دکتر حمید بهنام
مدیر گروه بیو مکانیک تحصیلات تکمیلی : دکتر ناصر فتورائی
مدیر گروه بیو مواد تحصیلات تکمیلی : دکتر علی اصغر بهنام قادر
رئیس شاخه کارشناسی : دکتر علی مطیع نصر آبادی
مدیر گروه بیو الکتریک کارشناسی : دکتر امیر همایون جعفری
مدیر گروه بیو مکانیک کارشناسی : دکتر سیامک خرمی مهر
مدیر گروه بیو مواد کارشناسی : دکتر اکبر کارخانه
 

mina_srk

کاربر فعال
<SPAN lang=AR-SA>دانشكده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی نزدیك به 18 سال است كه فعالیت‌های آموزشی وتحقیقاتی خویش را در سطوح كارشناسی ارشد و دكتری گسترش داده است. خوشبختانه نتیجه این تلاش پرورش مدرسین، محققین و كارشناسان ارشدی بوده است كه هم اكنون در جای جای این كشور و یا در سطوح بین‌المللی به خدمت مشغول می باشند. بطوریكه تعدادی از اولین فارغ التحصیلان دكتری این دانشكده هم‌اكنون به درجه دانشیاری در دانشگاه‌های مختلف نائل شده‌اند. دانشكده محیط زیست و انرژی با توجه به فعالیت‌های خویش در ابعاد آموزشی و پژوهشی و انتشاراتی در میان سایر دانشكده‌های محیط زیست دانشگاه‌های كشور بعنوان یك واحد نمونه معرفی شده است. بدیهی است این رشد، حاصل فعالیت‌‌های گذشته و حال این دانشكده بوده است. امید است با حمایتی كه مسئولین و مدیران عالی دانشگاه و نیز فارغ التحصیلان این دانشكده از فعالیت‌های آن دارند بتوان شاهد رشد و شكوفایی بیش از پیش دانشكده محیط زیست و انرژی واحد علوم و تحقیقات به عنوان یك كانون علمی و تحقیقاتی غیر دولتی در سطح جهانی بود.
 

mina_srk

کاربر فعال
دانشکده علوم و فنون دریایی


<SPAN lang=FA>دانشكده علوم و فنون دریایی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1384 رسماً آغاز به کار نمود. در حال حاضر دانشكده دارای سه گروه تخصصی زیر می باشد.
1- گروه بیولوژی دریا
2- گروه فیزیك دریا
3- گروه صنایع دریایی
گروه شیمی دریا نیز در حال برنامه ریزی و راه اندازی است.


گروه بیولوژی دریا از سال 1383در مقطع کارشناسی ارشد و از سال در1371 در مقطع دکتری و گروه فیزیک دریا نیز از سال 1382در مقطع کارشناسی ارشد و از سال 1371 در مقطع دکتری اقدام به پذیرش دانشجو نموده است

<SPAN lang=FA style="COLOR: black">گروه بیولوژی دریا در مقطع کارشناس ارشد دارای 4 گرایش زیر بوده و در مقطع دکتری گرایشی ندارد.
 

mina_srk

کاربر فعال

اینم دانشکده خودمون

این دانشكده در سال 1365 تاسیس گردید. از سال 1374 به طور مستقل فعالیت خود را شروع نموده كه از قدیمیترین رشته های دانشكده، رشته‌های زیست شناسی و زمین شناسی می باشد
از سال 1372 تا 1373 اولین مقطع كارشناسی ارشد مربوط به رشته زیست شناسی – ژنتیك تصویب و راه اندازی گردید و در سال 1374 نیز رشته های بیولوژی دریا – فیزیك دریا و ریاضی تاسیس گردید.
این دانشكده در سال 1374 در مقطع دكتری رشته ریاضی دانشجو پذیرش داشته است و در سال 1382 در مقطع كارشناسی در دو رشته زیست شناسی عمومی و زیست شناسی گیاهی دانشجو پذیرش داشته است و هم اكنون این دانشكده در 3 مقطع تحصیلی دكتری ، كارشناسی ارشد، كارشناسی و جمعاً در 54 رشته و گرایش تحصیلی و با 1790 نفر دانشجو فعالیت خود را در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی ادامه میدهد
 

mina_srk

کاربر فعال
دانشکده مدیریت

رشته های مرتبط با مدیریت جزو اولین گروه هایی بود که در دوره عالی تحقیقات (دکتری) و سپس در واحد علوم و تحقیقات تشکیل شد. اولین دوره این رشته با پیروی از تاکید بر رساله شروع اما در عمل و با تصویب ریاست محترم دانشگاه تصمیم گیری های لازم در مورد گذراندن دروس مربوط و امتحان جامع اتخاذ و این تصمیم در مورد دانشجویان دوره اول نیز اعمال شد. <SPAN dir=ltr>
 

mina_srk

کاربر فعال
دانشكده الهیات و فلسفه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در سال 138۱، در چارچوب تشكیلات جدید ،آغاز به كار كرد ، در حالی كه بعضی از رشته های آن به قدمت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه بودند. این دانشكده اینك دارای یازده گروه آموزشی در مقطع كارشناسی ارشد و دكترای تخصّصی است وتاكنون تعداد زیادی از دانشجویان مقاطع گوناگون فارغ التحصیل شده و جذب دانشگاهها، مؤسسات پژوهشی و مراكز اداری كشور گردیده اند. این دانشكده همواره كوشیده است به كمك برجسته ترین استادان و فارغ التحصیلان سطح كیفی آموزش را، در چارچوب برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی،ارتقاء بخشد و پایان نامه های دانشجویی را در جهت پاسخ گویی به نیازهای نظری-عملی كشور در زمینه های مرتبط، سوق دهد
 

mina_srk

کاربر فعال
با توجه به اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی و سیاستهای فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت نیل به خود كفایی در زمینه تربیت افراد متعهد و متخصص و نیاز روز افزون دانشگاهها و موسسات آموزش عالی كشور به اعضای هیات علمی، دانشكده زبان و ادبیات در سال 1364 به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص نخستین بار <SPAN lang=AR-SA style="LINE-HEIGHT: 150%">در مقطع دكتریآموزش زبان انگلیسی تحت پوشش دانشكده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فعالیت آموزشی خود را آغاز كرد.
 

mina_srk

کاربر فعال
دانشکده هنر و معماری با هدف تربیت متخصصان معمار و شهرساز در سال 1383 از دانشکده فنی و مهندسی منفک و بصورت مستقل به فعالیت خود ادامه می­دهد. در حال حاضر دارای 92 دانشجو در مقطع دکتری، 83 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، 8 عضو هیأت علمی تمام وقت، 7 عضو هیأت علمی نیمه وقت و 2 عضو مدعو می­باشد و اولین دانشکده در سطح کشور می­باشد که دو گرایش معماری اسلامی و شهرسازی اسلامی را در مقطع دکتری تخصصی راه ­­اندازی نموده است.
آدرس: تهران- انتهای بلوار اشرفی اصفهانی- بلوار سیمون بولیوار- به سمت حصارک- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات- ساختمان علوم پایه -طبقه دوم شمالی - دانشکده هنر و معماری
 

mina_srk

کاربر فعال
مجتمع‌آزمایشگاهی واحد علوم و تحقیقات در تیر ماه سال 1377 توسط جناب آقای دكتر جاسبی ریاست عالیة دانشگاه‌آزاداسلامی افتتاح شد. هدف اصلی تأسیس این مجتمع تأمین فضای مناسب و تجهیزات تخصصی لازم برای انجام پروژه‌های پژوهشی اعم از پایان نامه‌های دانشجوئی درمقاطع دكتری و كارشناسی‌ارشد و طرحهای تحقیقاتی ارائه شده توسط اعضای هیئت علمی بوده است.
با توجه به نیاز به فضای سبز برای آموزش دروس عملی رشته های مختلف‌ كشاورزی ، علوم‌پایه و صنایع‌غذایی در مقاطع مختلف تحصیلی بخشی از آزمایشگاهها به عنوان فضای آزمایشگاهی آموزشی درنظرگرفته شده است. بر این اساس فضای مجتمع‌آزمایشگاهی با بیش از 3500 متر مربع مساحت به پنج بخش مجزا تقسیم گردید :
1- آزمایشگاههای تخصصی
2- آزمایشگاههای پژوهشی كشاورزی
3- آزمایشگاههای پژوهشی علوم پایه
4/آزمایشگاه های آموزشی
5/آزمایشگاه های دامپزشکی
 

mina_srk

کاربر فعال
سالن اجتماعات نیاوران

سالن نياوران واقع در ميدان نياوران وداراي گنجايش 160نفر و يك سن به مساحت تقريبي 8 متر مربع مي باشد . همچنين اين سالن

به اتاق VIP
سالن تنفس
سه اتاق به منظور ترجمه همزمان
مجهز شده است.
اين سالن داراي امكانات صوتي و تصويري و دوربينهاي مداربسته است كه نياز سالن را براي برگزاري جلسات مختلف ، برآورده مي نمايد.


 

mina_srk

کاربر فعال
سالن اجتماعات خوارزمي

اين سالن كه در دانشكده فني ومهندسي واقع شده است مانند سالن علامه طباطبايي و علامه حلي با كليه امكانات و تجهيزات لازم آماده برگزاري جلسات ، همايشها و ... مي باشد.گنجايش سالن 337 نفر مي باشد
 

mina_srk

کاربر فعال
سالن اجتماعات علامه حلي
اين سالن در طبقه هفتم ساختمان علوم انساني واقع شده است وبا گنجايش 150 نفر با كليه امكانات و تجهيزات صوتي و تصويري از جمله قابليت پخش DVD, CD, VHS, و فايلهاي كامپيوتري بر روي پرده نمايش بزرگ ، آماده برگزاري جلسات و نشست ها و مراسم گوناگون مي باشد.

 

mina_srk

کاربر فعال
سالن اجتماعات علامه طباطبائي

اين سالن در طبقه پنجم ساختمان علوم پايه واقع شده است وتعداد صندلي آن 367 صندلي مي باشد وهم اكنون يكي از مجهز ترين سالن هاي اجتماعات در سطح مراكز آموزشي كشور مي باشد و تاكنون پذيراي برنامه ها و مراسم با حضور شخصيتهاي برجسته سياسي ، اجرايي ، علمي و فرهنگي داخلي و خارجي بوده است
 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
اوووف چه كردي هم يوني ؟!!!!


خيلي باحال شده ... دمت گرم


عكسارو خودت گرفتي؟!
 

shadmehrbaz

عضو جدید
کاربر ممتاز
اوووف چه كردي هم يوني ؟!!!!


خيلي باحال شده ... دمت گرم


عكسارو خودت گرفتي؟!
 

sia_ca

عضو جدید
من نفت میخونم!! دانشکدمونم علوم پایه هست!!! کسی نمیدونه دانشکده نفت رو کی آماده میکنن؟؟
 
بالا