دانستی ها ی کاربردی و تازه های تکنولوژی

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانستی ها ی کاربردی : دسترسي به اينترنت ‌با سن، درآمد و تحصيلات ارتباط مستقيم دارد


بر اساس يك مطالعه در انگليس، افراد جوان،‌ خانواده‌هاي مرفه و تحصيل كرده‌ها بيش از سالمندان،‌ افراد فقير و ناوارد به اينترنت دسترسي دارند.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس گزارشي كه بخش ديجيتالي رو به رشد در انگليس را مورد توجه قرار داده است، در مورد كاربرد رايانه‌ها، تلفن‌هاي همراه و تلويزيون‌هاي ديجيتالي نشان داد كه دسترسي به اينترنت ارتباط مستقيمي ‌با سن، درآمد و تحصيلات افراد دارد.
با توجه به نتايج اين مطالعه، در حالي كه اغلب جوانان انگليس به اينترنت دسترسي داشتند،‌ بيش از نيمي‌ از افراد 50 سال به بالا يا بيشتر در سه ماه گذشته از رايانه استفاده نكرده‌اند.

تازه های تکنولوژی : سيستم سرگرمي‌ خودرو قابل كنترل با فرمان صوتي از سال آينده عرضه مي‌شود


با پيشرفته شدن تراشه‌ها،‌ سيستم سرگرمي‌ خودرو كه قابليت اجرا با فرمان صوتي راننده را دارد، از سال آينده‌ عرضه خواهد شد.
به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در نمايشگاه سبيت در آلمان اعلام شد كه سيستم‌هاي سرگرمي‌ خودروي قابل اجرا با فرمان صوتي، در حالي كه راننده دست‌هايش بر روي فرمان بوده و با چشماهايش مراقب جاده است از سال آينده عرضه خواهند شد.
اينتل اعلام كرد تراشه‌هاي اين شركت براي تحقق اين امر به اندازه‌ي كافي پيشرفته هستند و نمونه‌اي را به نمايش گذاشت كه با بيان عنوان آهنگ توسط راننده، آهنگ مورد نظر را انتخاب مي‌كند.
 
بالا