[دامپتراک ] Dump Truck

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
درود بر شما

در این تاپیک دامپتراکها رو بر اساس وزن قابل تحمل لیست کرده ایم


___________________________________

کوماتسو 830E
قدرت: 2500 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 44 تن


یک کلاس سبک‌تر از ۹۳۰E،‌ می‌بینیم که کوماتسو این مدل را روانه بازار کرده است. دامپ‌تراکی که شرکت پیشرانه آن را به کمک کمپانی معتبر کامینز طراحی و تولید کرده است. حجم این قوای محرکه ۶۰ لیتر و آرایش آن ۱۶ سیلندر Vشکل عنوان شده است. حداکثر سرعت ثبت شده برای او ۶۲ کیلومتر در ساعت است. با ارتفاع ۶٫۷ متری و طول ۱۴ متری آنقدرها هم سبک و کوچک به نظر نمی‌آید. شعاع گردش فرمان کوماتسوی فوق حدود ۱۴ متر است. حجم باک سوخت آن نیز گنجایش ۴۵۴۲ لیتر گازوئیل را دارد. وزن خالصش نیز کمی بیشتر از ۱۸۰ تن اعلام شده است. کوماتسو ادعا می‌کند برای آن از تایرهای ۵۷ اینچی بهره گرفته است.




___________________________________





کاترپیلار 793D
قدرت: 2415 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 240 تن



پیشنهاد دیگر کاترپیلار برای کاربردهایی که آنقدرها هم سنگین و خاص نیست،‌ این مدل با پیشرانه ۷۸ لیتری ۱۶ سیلندر Vشکل است. محصولی که می‌تواند به سرعت نهایی ۵۴ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. ارتفاع و طول ۵٫۷ و ۱۲٫۸ متری‌اش به وضوح نشان می‌دهد که از دیگر عضو خانواده کوچک‌تر و جمع و جورتر است. حتی گردش فرمان آن نیز کمتر شده و به ۱۴ متر رسیده است. حجم باک سوخت نیز کمی کاهش یافته و به مرز ۴۳۵۲ لیتر رسیده است. این مدل با وزن ۱۲۹ تنی‌اش مخصوص استفاده در معادن سنگ‌های تزئینی و یا کارگاه‌های استخراج زغال سنگ است.


___________________________________



هیتاچی Euclid EH4500-2
قدرت: 2700 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 280 تن



در بین لیست بزرگ‌ترین و قوی‌ترین دامپ‌تراک‌های دنیا،‌ بار دیگر نام هیتاچی را می‌بینیم. این بار شاهد حضور یک مدل سبک‌تر برای کارهای پایه‌ای‌تر هستیم. با اینکه پیشرانه آن همان حجم ۶۵ لیتر و همان آرایش ۱۶ سیلندر Vشکل و همان قدرت قبلی را دارد ولی به دلیل ساختار و مکانیزم طراحی، سرعت نهایی‌اش بیش از ۵۵ کیلومتر در ساعت نیست. جالب آنکه از نظر ابعاد درست مانند برادر بزرگ‌ترش از آب درآمده است. حتی از نظر میزان گردش فرمان نیز همان ۱۵ متر را ثبت می‌کند. او نیز دارای یک باک سوخت ۳۷۸۵ لیتری برای گازوئیل است. با وزن خالصی در حدود ۲۱۸ تن شاید توانایی انجام کارهای سخت را نداشته باشد ولی بی‌شک می‌تواند درون یک معدن از چابکی مثال‌زدنی‌اش بهره بگیرد.




___________________________________




هیتاچی Euclid EH5000
قدرت: 2700 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 316 تن



احتمالاً کمتر کسی می‌دانست که برند هیتاچی نیز دستی در دنیای دامپ‌تراک‌ها دارد. آن هم یکی از بهترین‌هایی که در همکاری با کمپانی آمریکایی Euclid طراحی و تولید شده است. این خودرو دارای پیشرانه‌ای به حجم ۶۵۰۰۰ سی‌سی با آرایش ۱۶ سیلندر Vشکل است. به خوبی مشاهده می‌شود که به نسبت پیشرانه، قدرت خوبی فراهم کرده است. سرعت نهایی آن ۶۶ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. ارتفاع و طولش نیز به ترتیب ۷ و ۱۴٫۳ متر شده است. این در حالی است که شعاع گردش فرمان آن ۱۵ متر برآور می‌شود. درون مخزن سوخت آن می‌شود ۳۷۸۵ لیتر گازوئیل گنجاند. این هیتاچی با وزن خالص ۲۳۵ تنی‌اش در کانادا اسمبل و مونتاژ می‌شود.



___________________________________




کوماتسو 930E قدرت: 3500 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 320 تن



یکی از بهترین‌های این ژاپنی غول‌ساز. هیولایی که بی‌تردید همه‌چیز در پیشرانه‌اش خلاصه می‌شود. پیشرانه‌ای به حجم باورنکردنی ۷۸۰۰۰ سی‌سی با آرایش ۱۸ سیلندر Vشکل. سرعت نهایی مدل فوق ۶۴ کیلومتر در ساعت است. این دامپ‌تراک با ارتفاع ۷٫۳ متری و طول ۱۵٫۵ متری‌اش واقعاً مانند یک خانه متحرک است. شعاع گردش فرمان آن چیزی حدود ۱۵ متر است. باور نخواهید کرد اگر بدانید حجم مخزن سوخت این خودرو ۴۵۴۲ لیتر است. وزن خالص کوماتسوی فوق ۲۳۵ تن برآورد شده است. این خودرو از سال ۱۹۹۵ روی خط تولید بخش آمریکایی کوماتسو رفته است.



___________________________________



لیبر TI274
قدرت: 3000 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 320 تن


اصلی‌ترین رقیب آن کوماتسو ۹۳۰E ژاپنی همین سلطان آلمانی است. هیولایی که پیشرانه‌اش با حجم ۷۸۰۰۰ سی‌سی دارای آرایش ۱۶ سیلندر Vشکل است. سرعت نهایی او نیز درست مانند رقیب آسیایی‌اش ۶۴ کیلومتر در ساعت ثبت شده است. دامپ‌تراک فوق با ارتفاع ۶٫۴ متری و طول ۱۲٫۵ متری کمی از رقیب قبلی‌اش کوچک‌تر به نظر می‌رسد. با یک بار فرمان‌گیری این خودرو می‌توان شعاع ۱۶٫۱ متری را پیچید. با یک باک ۴۷۳۱ لیتری سوخت می‌تواند خیال پیمانکار را از بابت اتمام گازوئیل راحت کند. گفته می‌شود وزن خالص این لیبر کمی بیش از ۱۸۷ تن است. این خودرو در دوره‌ای رکورددار بیشترین میزان باربری بوده است.


___________________________________




ترکس MT 5500
قدرت: 2700 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 360 تن



شرکت ترکس برای استفاده‌های پایه‌ای و مصارف سبک‌تر این مدل را پیشنهاد می‌کند. مدلی که پیشرانه ۶۰ لیتری ۱۶ سیلندر Vشکلش را کامنیز طراحی و تولید کرده است. او نیز حداکثر می‌تواند به سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. جالب آنکه از نظر ارتفاع و طول با نسخه قوی‌تر خود برابری می‌کند. ولی به دلیل وجود تایرهای کوچک‌تر شعاع گردش فرمانی معادل ۱۶٫۱ متر پیدا کرده است. باک ۳۰۲۸ لیتری سوخت آن نشان می‌دهد که از نظر مصرف نیز در سطح معقول‌تر قرار گرفته است. با وزن خالص ۲۳۹ تنی‌اش بارها در جنگ عراق توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی از آن استفاده شد.


___________________________________



کاترپیلار 797B

قدرت: 3550 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 380 تن



خیلی حیف می‌شد اگر نامی از «کَت» در این لیست پرافتخار دیده نمی‌شد. حضور این برند کهنه‌کار آمریکایی آن هم با این مدل نشان از خبرگی آن در حوزه دامپ‌تراک دارد. خودرویی توانمند با پیشرانه رویایی ۱۱۷ لیتری که آرایشی ۲۴ سیلندر Vشکل دارد. برخلاف رقبای خود سرعت نهایی این مدل قدری بیشتر از ۶۷ کیلومتر در ساعت است. با ارتفاع ۷٫۳ متری و طول ۱۴٫۳ متری واقعاً نشان می‌دهد که در حد و اندازه‌های سفینه‌ها است. به طرز عجیبی شعاع گردش فرمان آن ۴۰ متر شده است. تازه این در حالی است که حجم باک سوختش بیش از ۶۸۰۰ لیتر است. این غول فضایی وزن خالصی معادل ۳۰۷ تن دارد. کاترپیلار آن را بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ روی خط تولید می‌برد.




___________________________________




لیبر T282B
قدرت: 3650 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 400 تن



شکی نیست که این ژرمن یکی از شاخص‌ترین‌ها در دنیای دامپ‌تراک است. عظیم‌الجثه‌ای که پیشرانه‌ای ۹۰۰۰۰ سی‌سی حجم دارد و با آرایش اعجاب‌آور ۲۰ سیلندر Vشکل طراحی شده است. با این حال به دلیل وزن ۲۵۲٫۵ تنی‌اش نتوانسته به سرعت نهایی بیش از ۶۴ کیلومتر در ساعت برسد. ارتفاع آن ۷٫۶ و طولش ۱۵٫۲ متر اندازه‌گیری شده است. به طرز فوق‌العاده‌ای شعاع گردش فرمانی ۱۸٫۵ متری دارد. در ضمن حجم باک سوخت آن ۴۷۳۱ لیتر است. وزن خالصش نیز کمی بیشتر از ۲۵۲ تن است. این هیولا در قسمت قوای محرکه خود از موتور برقی AC نیز به عنوان نیروی کمکی بهره می‌گیرد.

___________________________________

ترکس MT 6300AC
قدرت: 3750 اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 400 تن



به نظر می‌رسد وقتی همه حواس‌ها روی هیتاچی و لیبر و کوماتسو متمرکز بوده، ترکس آمریکا کار خودش را می‌کرده است. دامپ‌تراک پهن‌پیکری که او نیز مجهز به یک پیشرانه ۹۰ لیتری ۲۰ سیلندر با آرایش Vشکل است. حداکثر سرعت آن در زمانی که بیشترین میزان بار رویش قرار دارد ۶۴ کیلومتر در ساعت است. ارتفاع و طول این ترکس به ترتیب ۷٫۶ و ۱۴٫۶ متر اعلام شده است. با شعاع گردش فرمان ۱۶٫۷ متری‌اش از سوی راه‌سازان با استقبال روبه‌رو شده است. یکی دیگر از مزیت‌های آن باک ۴۹۲۱ لیتری سوختش است. این غول سخت‌کوش با وزن ۲۶۰ تن از سال ۲۰۱۰ به این سو فروش خوبی را تجربه کرده است.

___________________________________

منبع :machinerysystem.blogsky.com وبلاگ سلمان معظمی گودرزی
_______________________________________________________


مدل دستگاه : 75710
قدرت: 23000اسب‌بخار
وزن قابل تحمل: 450تن

شرکت تولید کننده :بلاز Belaz


BELAZ-75710_1(1).jpg



دو موتور 16 سیلندر نیرویی معادل 23 هزار اسب‌بخار تولید می‌کنند، و ظرفیت حمل معادل 450 تن است. اینها اعدادی هستند که متخصصان بلاروسی شرکت Belaz به واسطه رونمایی از جدیدترین محصول خود به آنها رسیده‌اند. زمانی‌که کامیون کمپرسی 75710 این شرکت در سال 2015 / 1394 قدم به جاده بگذارد، بزرگ‌ترین و پر بازده‌ترین کامیون‌های ویژه معادن (دامپ‌تراک) دنیا خواهد بود.
شرکت بلاز که نزدیک به یک سوم تمام دامپ‌تراک‌های مشغول به کار دنیا را می‌سازد، هر ساله حدود 2000 دستگاه از این خودروها را وارد بازار می‌کند. دامپ‌تراک 75710 که آخرین محصول این شرکت است، در مقایسه با بزرگ‌ترین مدل 360 تنی این شرکت 25 درصد ظرفیت بیشتری دارد. در عین حال، به لطف گیربکس الکترومکانیکی ولتاژ مستقیم و چهار موتور الکتریکی کششی روی هر چرخ، مصرف انرژی آن از مدل‌های قبلی کمتر است.
دو موتور وظیفه بلند کردن بارهای سنگین را بر عهده دارند. هر کدام از این موتورها به 16 سیلندر با اندازه مشت مایک تایسون مجهز هستند، و حجم موتور دیوانه کننده‌ای معادل 65 لیتر دارند. در وضعیت خالی، یکی از این موتورها خاموش می‌شود تا مصرف سوخت کاهش پیدا کند؛ اما زمانی‌که هر دو موتور روشن هستند، حداکثر سرعت آن به 65 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مسئولان شرکت ادعا می‌کنند زمانی‌که تمام ظرفیت بارکش مدل 75710 با 450 تن سنگ معدن پر شده و روی شیب 10 درصد (حداکثر شیب مجاز طبق استانداردها) حرکت می‌کند، دامپ‌تراک آنها قادر است به راحتی سرعت خود را در سطح 40 کیلومتر بر ساعت حفظ کند.
مدل جدید شگفتی‌های دیگری هم دارد: 75710 علاوه بر چابکی خودرویی سبز است؛ حداقل در مقیاس خودروهای دامپ‌تراک که وزنی نزدیک به 400 تن دارند. به لطف دو محور صفحه گردان که می‌توانند 8 چرخ این غول آهنی را به طور مستقل حرکت دهند (چرخ‌هایی که هر کدام 1.6 متر ضخامت دارند)، شعاع چرخش این دامپ‌تراک تنها 20 متر است. چنین عددی برای خودرویی که طول کلی آن 20.5 متر است چندان هم بد نیست.
جانمایی کابین 75710 نیز مانند سایر دامپ تراک های بلاز است. بنابراین هر راننده‌ای که با دامپ‌تراک‌های امروزی آشنایی داشته باشد، می‌تواند پشت فرمان مدل جدید نشسته و آن را هدایت کند. با این وجود، شرکت بلاز شبیه‌سازی را برای آموزش رانندگی این مدل ارائه کرده است. یک سیستم باد خودکار فشار تمام چرخ‌ها را کنترل می‌کند. سیستم مراقبت و پایش ویدئویی، گرمایش و سرمایش کابین، و عایق صوتی که میزان سر و صدا را زیر 80 دسی‌بل نگاه می‌دارد همه مطابق با استانداردهای این گونه خودروها هستند.
 

پیوست ها

  • دامپتراک بلاز.jpg
    دامپتراک بلاز.jpg
    17.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
بزرگترین دامپ تراک دنیا مدل MT6300 و طریقه حملش

بزرگترین دامپ تراک دنیا مدل MT6300 و طریقه حملش

[h=1][/h]

یکی از بزرگترین دامپ تراک های دنیا مدل MT6300 شرکت TEREX میباشد که قابلیت حمل ۴۰۰ تن بار را دارد.​
طریقه حمل​
طریقه حمل دامپ تراک​
طریقه حمل ماشین سنگین​
طریقه حمل کامیون بزرگ​
طریقه حمل دامپ تراک​

منبع :.2000dl.ir
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
دامپتراک -Terex 33-19 Titan

دامپتراک -Terex 33-19 Titan




Terex 33-19 Titan

تایتان بزرگترین کامیون کمپرسی سه محوره در جهان است که ویژه کار در معادن طراحي شده و تنها قادر به عبور از بزرگراهها میباشد این کامیون که بزرگترین در نوع خود است توسط شرکت Terex از زیر مجموعه های شرکت جنرال موتورز طراحی و ساخته شده و نمونه اولیه در شعبه جنرال موتورز کانادا در سال 1973مونتاژ شده است این ماشین همچنان بعنوان بزرگترین دامپ تراک (کامیون کمپرسی) دنیا شناخته می شود ولی از لحاظ حمل بار با ظرفیت 350 تن بیشترین در دنیا نیست. تایتان در مجموع به مدت 13 سال (تا سال 1990) در معادن کانادا به کار گرفته شد و سپس در منطقه اسپاروود ایالت بریتیش کلمبیا نزدیک معدنی که در آن کار می کرد به نمایش گذاشته شده است . در حقیقت تایتان برای پاسخ گویی به نیاز روز افزون معادن برای حمل ونقل حجم بالای سنگ معدن ساخته شده است .

در این کامیون دو نوع پیشرانه دیزلی و الکتریکی (Ac ) (در برخی مدل های پایین تر از سری terex 33 پیشرانه دیزلی قطار) به کار گرفته شده که نوع دیزلی مدل 16-645E4 با 16 سیلندر توانی برابر با 3300 اسب بخار (2461 کیلو وات) برای آن فراهم میکند و به این صورت است که این موتور ژنراتور مدل AR10-D14 را به حرکت درآورده تا الکتریسیته مورد نیاز جهت به حرکت درآوردن موتورهای الکتریکی مدل D79CF واقع در چرخ ها فراهم شود.قیمت این کامیون در سال 1976 برابر با 1.5 میلیون دلار معادل با 5.8 میلیون دلار در سال 2011 است(به همراه 200000 دلار قطعات یدکی) جزو گرانترین ها به حساب میاید و به همین دلیل نتوانست بازار قابل قبولی در سطح جهانی کسب کند و اکثر صاحبان معادن به دنبال مدل های کوچکتر وارزان تر آن رفتند (نکته قابل توجه این است که با توجه به کارایی بالایی که ارائه میدهد قیمت قابل قبولی دارد)

حداکثر ظرفیت بارگیری در تایتان 350 تن بوده و وزن خود آن 231 تن که مجموعا به وزنی معادل با 548 تن میرسد و از این لحاظ یکی از قویترین و سنگین ترین ها به حساب میاید
و اینکه تایتان در مدت فعالیت در معدن آهن توانسته 3.5 میلیون تن سنگ و خاک را جا به جا کند

مشخصات عمومی :
ساخت : امریکا
شرکت سازنده : جنرال موتورز
سال ساخت : 1973
وزن : 231 تن
حداکثر بارگذاری : 350 تن
طول : 20.35 متر
عرض :7.80 متر
ارتفاع : 6.88 متر
پیشرانه : از نوع دیزلی مدل 16-645E4 با 16 سیلندر(169.1 لیتر) با حداکثر توان 3300 اسب بخار (2461 کیلو وات) متصل به ژنراتور مدل AR10-D14 / الکتریکی مدل D79CF
 
آخرین ویرایش:

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
معرفی بزرگترین شرکتهای تولید کننده دامپتراک های غول پیکر

معرفی بزرگترین شرکتهای تولید کننده دامپتراک های غول پیکر

شرکت : Terex

در واقع Terex نام یکی از بخش های شرکت جنرال موتورز است. براساس حکم دادگاه در سال 1968 ، جنرال موتورز ملزم به توقف تولید و فروش دامپ تراک در ایالات متحده به مدت 4 سال گردید و دیگر حق استفاده از نام برند " Euclid " را نداشت. جنرال موتورز نام " Terex " را در سال 1968 به ثبت رساند. این نام برگرفته از کلمات لاتینی " terra " به معنی زمین و " rex " به معنی شاه است و برای محصولات و تجهیزات راهسازی و عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد. جنرال موتورز Terex را در سال 1980 به شرکت آلمانی " IBH Holding AG " می فروشد. بعد از اعلام ورشکستگی شرکت مزبور در سال 1983 مالکیت شرکت به جنرال موتورز بازمی گردد و این بار با نام های " Terex Equipment Limited " و " Terex USA " شروع به فعالیت می کند. مقاطعه کار بزرگ آمریکایی " Randolph W. Lenz “ در سال 1986 شرکت " Terex USA " را از جنرال موتورز می خرد و سپس در سال 1987 شرکت " Terex Equipment Limited " را نیز خریداری می کند. در سال 1988 شرکت اصلی خود که در زمینه تجهیزات راهسازی بود " Northwest Engineering Company " را در شرکت " Terex Corporation " ادغام کرد و شرکت مادر را شرکت " Terex Corporation " قرارداد.

شرکت های دیگری که در طول دهه 1980 توسط آقای لنز خریداری شد عبارتند از : " Unit Rig " ، " Terex Equipment Limited " و " Koehring Cranes and Excavators, Inc. " که تمامی این شرکتها در شرکت " Terex Corporation " ادغام شدند کارخانه اصلی جنرال موتورز در هدستون ایالت اوهایو که محصولات برند Euclid را تولید می کرد توسط شرکت Terex Corporation در اواخر ده 80 میلادی بسته شد.

در دهه 70 میلادی Terex بزرگترین دامپ تراک دنیا را بنام Terex 33-19" Titan" تولید کرد. این نمونه تا سال 1990 مشغول بکار بود و در حال حاضر در منطقه اسپاروود ایالت بریتیش کلمبیا نزدیک معدنی که در آن کار می کرد به نمایش گذاشته شده است. این ماشین همچنان بعنوان بزرگترین دامپ تراک دنیا شناخته می شود ولی از لحاظ حمل بار با ظرفیت 370 تن بیشترین در دنیا نیست. در سال 2008 شرکت دامپ تراک های معدنی 400 تنی با نام " MT6300 " را به بازار معرفی کرد. براساس استراتژی دستاوردها شرکت مالک بیش از 50 نوع برندهای مختلف گردید. در فوریه 2010 شرکت بخش تجهیزات معدنی خود را به شرکت " Bucyrus International Inc " بمقدار 1.3 میلیارد دلار فروخت.





مدل فوق قدرت جا به جایی 370 تن مواد را در بادی خود داشت و Terex به جهت حفظ جایگاه خود میان سایر تولیدکنندگان دامپتراکهای عظیم الجثه در سال 2008 اقدام به معرفی مدل MT6300 به ظرفیت 400 تن نمود. (البته بیان این نکته ضروری است که Terex در فوریه سال 2010 نام زیرمجموعه خود که وظیفه تولید دامپتراکهای فوق سنگین را عهده دار است، از Unit Rig به Bucyrus تغییر داد. بنابراین اگر در تحقیقات خود به این نام برخورد کردید، تعجت نکنید.)

این دامپتراک که یکی از بزرگترین ها محسوب می شود در سال 2008 توسط Terex معرفی شده و همانطور که اشاره شد ظرفیت آن 400 تن می باشد. وزن عملیاتی این دستگاه (وزن دستگاه به همراه بار) بیش از 600 تن بوده و 3,750 اسب بخار قدرت مورد نیاز خود را با استفاده از موتور MTU مدل DDC 20V4000 تامین می نماید. فاصله مرکز به مرکز دو محور جلو و عقب این دستگاه 6.65 متر بوده و ارتفاع آن تا قسمت فوقانی Body (قسمت حمل بار) در حالت خوابیده 7.92 متر می باشد. البته در هنگام تخلیه بار، زمانیکه بادی دستگاه کاملاً باز می گردد، فاصله قسمت بالایی آن تا زمین بالغ بر 13.5 متر می گردد.

________________________________________

شرکت : Komatsu

کمپانی Komatsu همانطور که از نام آن مشخص است یک کمپانی ژاپنی است که البته به دلیل تنوع محصولات و همچنین تیراژ تولید دارای خطوط تولید مختلفی در اقصی نقاط جهان بوده و حتی برخی از محصولات خود را در ایالات متحده تولید می نماید. محصولات Komatsu بواسطه بیلهای مکانیکی آن و همچنین بلدوزرهای مدل D155 آن، در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.این کمپانی نیز که از بزرگترین تولیدکنندگان ماشین آلات دنیا محسوب می شود، در خصوص تولید ماشین آلات معدنی بسیار قدرتمند عمل نموده بطوریکه بزرگترین دامپتراک تولیدی کوماتسو، ظرفیت جابه جایی 360 تن بار را دارا می باشد.



دامپتراک مدل 1-960E کوماتسو که مجهز به موتور 18 سیلندر ساخت همین کمپانی به مدل SSDA18V170 و قدرت 3,500 اسب بخار می باشد، در سال 2008 به بازار جهانی معرفی گردید و هم اکنون در کارخانجات کوماتسو واقع در Peoria, Illinois ایالات متحده تولید می گردد.ظرفیت بادی دامپتراک فوق 214 متر مکعب (heaped 2:1) بوده و ظرفیت تانک سوخت آن قریب به 5,300 لیتر می باشد. وزن عملیاتی این دستگاه نیز بیش از 575 تن اعلام گردیده است.
_________________________________________

شرکت : Liebherr

تنوع تولیدات این کمپانی عظیم آلمانی بسیار زیاد می باشد. انواع مختلف جرثقیل، ماشین آلات راهسازی و معدن و حتی تجهیزات و قطعات تخصصی هواپیماهای Airbus تنها بخشی از تولیدات لیبهر می باشد. شاید تعجب کنید اگر بدانید که این کمپانی حتی در زمینه تولید لوازم خانگی نیز فعال می باشد.





خانواده T282 بزرگترین دامپتراکهای تولیدی لیبهر هستند که سری C آن در نمایشگاه Bauma 2010 در مونیخ آلمان معرفی گردید. وزن این دستگاه (بدون بار) 261 تن و ظرفیت جابه جایی بار آن 400 تن می باشد. موتور این دستگاه انتخابی است بدین صورت که می توان از بین موتور MTU مدل 20V4000 که دارای 20 سیلندر و قدرت 3,750 اسب بخار و همچنین موتور Cummins مدل QSK78 که دارای 18 سیلندر و قدرت 3,500 اسب بخار می باشد، با توجه به نوع پروژه و قدرت مورد نیاز آن یکی را انتخاب نمود.

______________________________

شرکت :
Caterpillar

کاترپیلار که معروفترین نام در بین تولیدکنندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی بوده و مقام نخست را نیز در میزان تولید و فروش این محصولات در اختیار دارد، بزرگترین دامپتراک خود، مدل 797F را در اواسط سال 2009 به بازار معرفی نمود. این مدل که جایگزین مدل 797B گردید، مجهز به موتور 20 سیلندر کاترپیلار مدل C175-20 ACERT به قدرت 3,793 اسب بخار می باشد. نکته جالب اینکه در مدل 797B از دو موتور 12 سیلندر 3524 که آنها نیز ساخت کاترپیلار می باشند، جهت تامین قدرت مورد نیاز دستگاه استفاده می گردید.



مخزن سوخت این دستگاه 3,785 لیتر و حداکثر سرعت آن نیز در حین حمل بار 68 کیلومتر بر ساعت می باشد. حداکثر ظرفیت بادی این دستگاه 267 متر مکعب اعلام گردیده است. طول کلی این دامپتراک عظیم الجثه بیش از 15 متر بوده و فاصله مرکز به مرکز دو تایر عقب و جلو نیز 7.1 متر می باشد.



 
آخرین ویرایش:
بالا