داده کاوی DATA MINING

JUMONG360

کاربر فعال تجارت الکترونیک
آقای فردوست اسمش رو دقیق یادم نیست! کتابی رو با مضمون خاطراتی که بدون تحلیل از همراهیش با رضا شاه داشته کتاب جالبیه حتما بخونیدش(هرچند اطرافیان شاه اساس این مطالب رو تکذیب کرده و حتی گفتن این مطالب عقده گشایی های حسین فردوست بخواطر تجاوزی هست که رضا شاه در کودکی به اون کرده!!! که مشخصه برای ماسمالی کردن خصوصیات شاه از زبان کسیه که از کودکی باهاش بزرگ شده....بگذریم اینو گفتم تا یکی از خاطرات این کتاب رو براتون بازگو کنم:
روزی شاه و فردوست به انگلیس و دیدار ملکه میرن بعد از گپ و گفتی طولانی شاه شروع به درد و دل کردن میکنه و میگه من خسته شدم از شاه بودن !یعنی چی مگه آدم چقدر توان داره؟ ملکه میپرسه چطور مگه؟ شاه میگه روزانه هزهران هزار گزارش رو از مناطق مختلف باید بررسی کنم تا اشراف کاملی به مسائل داشته باشم.ملکه در جواب میگه اما من از این کار خیلی لذت میبرم!
در ادامه ملکه میگه من هیچوقت این همه گزارشو مطالعه نمی کنم بلکه ما یک اداره داریم که وظیفش خلاصه سازی گزارشات چندین صفحه ای به چند جملست.در ادامه قرار میزارن که چند نفر بیان انگلیس و تحت آموزش خلاصه سازی برای دربار ایران قرار بگیرن.امروزه همه میدونیم اداره ای که ملکه ازش نام برد همون MI5 یا (MI6 امروزی) هست.

اهمیت خلاصه سازی به جرات می توان گفت که دلیل بسیار مهمی برای پیشرفت کشور های غربی در این چند دهه بوده....همین عمل ساده بود که ادارات اون ها رو متحول کرد.البته برای درک بیشتر این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری داره که پیشنهاد میکنم گشتی در رابطه با این موضوع بزنید.
SUMERIZATION یکی از اصول اساسی در داده کاوی هست.

دوستانی که علاقه دارن هرچند نفر هم که هستن رو دعوت می کنم تا در این تاپیک با هم تبادل اطلاعات داشته باشیم و بتونیم با کمک به پیشرفت علم داده کاوی, کشورمون رو در این ضمینه ارتقا بدیم.
امیدوارم
 
آخرین ویرایش:

sougmad

عضو جدید
سلام.

مرسی..:gol:

من پایه ام
ولی فعلا ترجیح میدم بشنوم:D


------------------------------------------------------------------------------------

:D
 
آخرین ویرایش:

samigorgan

عضو جدید
یه تایپیک دیگه هم هست میتونید اونجا نظر بدین و مطلب بخونید من اونجا نظرمو گفتم http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/315958-تکنیک-های-داده-کاوی?p=6728147#post6728147
 

Similar threads

بالا