خیانت معمولا از جایی آغاز میشود که تصورش را هم نمی کنید

omid_008

عضو جدید
آیا شما فکر میکنید تمام خیانت کاران با هدف خیانت به همسرشان وارد رابطه ای دیگر شده اند؟
نه ابداً ،خیانت معمولا از جایی آغاز میشود که تصورش را هم نمی کنید:از یک درد دل ساده با همکارتان ،دوست دوران مدرسه ، همسر دوست صمیمی و...اول فکر میکنید چقدر خوب درکتان میکند ،بعد تصور میکنید به عنوان یک انسان با او نزدیکی فکری دارید ،به مرور دلتان می خواهد بیشتر با او صحبت کنید چون حرف های او روی شما تأثیر دیگری دارد ،کم کم فکر میکنید فقط وقتی با او صحبت میکنید برایتان همه چیز خوب است حتی گاهی هیچ گله و شکایتی از همسرتان ندارید ولی برای دردودل با او از همسرتان شکایت میسازید (همسرم زشته، اصلا نمی فهمه من چی میگم ،منو درک نمی کنه و...)بعد یواش یواش: مراحل بروز خیانت های زناشویی

خیانت یک شبه اتفاق نمی افتد بلکه طی مراحل و فرایند هایی روی می دهد که شناخت آن ها به پیشگیری به درمان خیانت کمک کند:

مرحله اول: مرحله ی اول آمادگی ذهنی شخص است. این آمادگی را شخص از محیط، همسالان، خانواده، رسانه ها و ... کسب می نماید، به گونه ای که احساس و نگرشی مثبت نسبت به بی وفایی پیدا می کند.

مرحله ی دوم: در دومین مرحله ی حرکت به سوی بی وفایی، ممکن است شخص با فردی خاص اشتغال ذهنی داشته باشد. اگر از شما پرسیده شود «در صورت فوت همسرتان با چه کسی ازدواج خواهید کرد؟» نام اولین شخصی که به ذهن تان می آید نشان می دهد که شما ممکن است در مرحله ی دوم و پیشرفته تر بی وفایی قرار داشته باشید. بنابراین در این مرحله به شخص خاصی فکر می کنید و حضور فیزیکی در اطراف آن شخص برایتان هیجان انگیز است. این شخص خاص در رویای شما حاضر می شود و شما به دنبال بهانه برای بودن در کنار او می گردید. در این جا ممکن است بی وفایی عاطفی روی دهد و حتی هنگام عشق ورزی با همسرتان چهره ی شخص خاص را در ذهن خود داشته باشید.
طبقه بندی در موضوع خیانت پاتریک همسر چارلین بود و در محل کار خود با زنی بنام کنی آشنا شد و با او رابطه نامشروع برقرار کرد. او از این رابطه بسیار خوشحال بود چون هیجانی که در رابطه با چارلین از دست داده بود را دوباره بدست آورده بود. اما اگر کسی از او سوال میکرد میگفت هیچ ارتباطی بین این دو نمیبیند و از زندگی زناشویی خودش هم بسیار راضی است. پاتریک موقع کار نمیتوانست معشوقه اش را از ذهنش دور سازد و گاهی با همسرش ، چارلین به یک متل میرفتند و با هم از عشق میگفتند. او از این همه سرزندگی و شادابی که بدست آورده بود شگفت زده بود و مطلب عجیب این بود که پاتریک وقتی به خانه می آمد «کنی» را کاملا فراموش میکرد و میتوانست چارلین را دوست داشته باشد ، بدون اینکه احساس گناه کند. در ذهنش یک بخش را به "چارلین "و بخش دیگر را به "کنی" اختصاص داده بود. این دو بخش کاملا از هم مستقل و مجزا بودند. روانشناسان این پدیده را طبقه بندی مینامند. معمولا یک همسر بی وفا دروغگوی ماهری میشود. آسیب شناسی وفاداری در زندگی زناشویی(دکتر دان،دیوید لاست)ردلتان می خواهد او را بیشتر ببینید وطولانی تر ببینید و.... بعد کم کم ذهنتان درگیر مقایسه او با همسرتان میشود و در بیشتر اوقات همسرتان در این مقایسه بازنده است همین باعث میشود روابطتان سرد وسرد تر شود ،چون شما کسی را دارید که با او درد ودل کنید وبرایش ناز کنید دیگر حوصله همسرتان را نخواهید داشت ودیگر به آن راحتی که رابطه را آغاز کردید نمی توانید از آن خارج شوید.دیدید خیانت مثل جانوری خزنده بی صدا ، بی دعوت وارد زندگی تان میشود وهمه آن را به خطر می اندازد .مراقب مرزهایتان باشید ، این تصور واهی من با دیگران فرق دارم ودر دام خیانت نمیافتم را دور بریزید میلیون ها نفر با همین تصور اشتباه در همین دام افتاده اند .زندگی را خوب زندگی کنید
 

saragon

عضو جدید
ارتباط پس از ازدواج؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارتباط پس از ازدواج؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام دوستان عزیز
واقعا یه چیزی ذهن منو در گیر خودش کرده چرا بیشتر آقایان و خانم ها با این که ازدواج کردن ولی باز هم می بینیم که با یه پسر یا یه دختر در ارتباط هستن و به قول خودمون دوس پسر و دوس دختر دارن
آیا واقعا لازمه یه نفر سومی باشه یا دلیل دیگری داره
لطفا اگه میشه در باره این مشکل راه حل هایی ارایه بدین

با تشکر
 

saragon

عضو جدید
سلام دوست عزیز من منظورم این نبود گاهی مشاهده میشه یه مرد یا یه زن علاوه بر این که با شوهرش هست با یه پسر یا دختر غریبه ارتباط داره وگاهی این ارتباط ناسالم هست منظور من این هست
 

ali.metal.eng

عضو جدید
تنوع طلبی و میل به لذت بیشتر .... متاسفانه ادمها الان دنبال خوشی و لذت هستند و بعد که دوست زن میگه وقتی شوهرش نیست میگه

بیا خونه شوهرم نیست و..... و اینکه شوهرش هم چون دوست دختر داره میگه عزیزم اشکال نداره الان تهران خیلی موارد من خودم روبرو شدم

سایز شهرها هم هست ولی کمتر.... معلومه که اینطوری میشه... وقتی تو مجردی با صد نفر پسر دوست میشه چطوری میخاد وفادار بمونه؟؟

این یه موضوع روانشناسی هست که طرف عادت میکنه بعد یه مدت سیر میشه و میخاد تنوع بشه

اسم اینم میزاره ازادی و میگه شوهرم چون زن گرفته منم دنبال یه دوست پسرم

خب خانوم نسبتا محترم شما اگه ب شوهرت برسی اگه به جای بودن تو فی س بو ک و هزار کوفت و زهرمار بری به شوهرت برسی

بری وقتی از سرکار میاد با روی خوش باهاش حرف بزنی مگه طرفت مریضه که بخاد بهت خیانت بکنه

ولی میدونید تو تاپیک قبلی هم گفتم این تاپیکا هیچ فایده ای نداره از نظر من

چون گوشی نیست که بخاد گوش کنه همه دنبال این هستند که حرف خودشونو به کرسی بشونند ولی

مساله اینه که جامعه یه کشتی هست وقتی چند نفر سوراخ میکنند همه غرق میشیم

حالا اسمشو بزارید ازادی یا هرچیزی ولی فساد و بی بندباری روزی یقه همه رو خواهد گرفت

بعدش میفهمیم امر به معروف نهی از منکر یعنی چی

الان میگیم هرکی خودش میدونه زندگی خودشه.... اکی راحت باشید به ازادی خودتون برسید
 
آخرین ویرایش:

saragon

عضو جدید
واقعا نمی دونم در این مورد چی بگم
وعض مملکت خیلی خراب شده درسته ادم هایی هستن که این طوری نیستن مشکل از کجا هست خدا می دونه ولی خدا کنه به این راه کشیده نشده واقعا خیلی بده تو جامعه اسلامی از این چیزا ادم ببینه واسه ما مجرد ها سخته پس فردا می خواهیم ازدواج کنیم نمی دونیم بریم سر کار یا به فکر خونه باشیم واقعا سخته
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
من فعلا فعلنا دوست ندارم دراین موردا حرفی بزنم چون حوصله و وقتش رو ندارم. بحثشم مفصله اززوایا و دلایل زیادی میشه بررسیش کرد.
اما ازلحاظ غیراخلاقی بودن بعضی کاراکه غیراخلاقی بودنش مبرهنه؛
فقط نظر کلیم اینه که حضرت سعدی میفرماید:

مــرو از پـي هرچـه دل خـــواهـدت


كـه تمـكين تـن نــور جـان كاهـدت
كُـنـَد مـرد را نفــس امـّــاره خـــوار
اگـر هوشـمـنـدي عـزيــزش مـــدار





گر کیمیای دولت جاویدت آرزوست
بشناس قدر خویش­ که گوگرد احمری
ای مـرغ پـای بسـته بـه دام هـوای نفس
کی بـر هـوای عـالـم روحـانـیـان پـَری
بـاز سـپید روضـه ­ی انـسـی، چــه فـایـده
کـاندر طـلب، چـو بـال بـُریـده کـبوتری
آن راه دوزخ اسـت کـه ابـلیــس مــی رود
بـیـدار بـاش تـا پـی او راه نـسـپـری
 

باران 686

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همگی
با احترامی که به عقاید همگی دارم نظرمو میگم.این نظری که میدم با توجه به تجربه هایی هست که دیدم و شنیدم.
از نظر من رابطه های ناجور و بدون قید و بند چه قبل از ازدواج و چه بعد از ازدواج کلا نادرسته.چه از نظر شرعی و چه از نظر عقلی(البته من شرع و عقل رو از هم جدا نمیدونم.این جمله رو برای مخاطبایی نوشتم که شاید این دو را از هم جدا میدونن.)وگرنه چه دین و چه عقل رابطه درست و با حساب و کتاب و سر و سنگین رو میپسنده و اصلا خیلی وقتا نیازه.
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
شیفته نفس اماره

1- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: در کشاکش انگیزه های شهوت و غضب، عقل بشر تیره و تار می شود و فروغ خود را از دست می دهد.
منبع : مستدرک 2، ص287
2- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: کسیکه مالک شهوت خود نباشد مالک عقل خود نخواهد بود.
منبع : مستدرک 2، ص287
3- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند: دورترین فاصله از خداوند برای آدمی موقعی است که همانند حیوان جز پر کردن شکم و ارضاء شهوت، همّت و هدفی نداشته باشد.
منبع : کافی، جلد دوم، ص319
4- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند: مرد با ایمان هرگز مغلوب شهوت خود نمی شود و شکمش باعث رسوایی او نمی گردد.
منبع : تحف العقول ، صفحه 358
مایه اصلی شهوات
5- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: دارایی و ثروت مایه ی اصلی شهوات بشر است.
منبع : نهج البلاغه، کلمه ی 55
9- حضرت امام علی (علیه السّلام) درباره ی بعضی از مردم راه گم کرده و منحرف با کمیل بن زیاد سخن گفته و در ضمن فرموده اند: آنکس که علاقه ی شدید به لذت دارد و مطیع شهوت خویشتن است یا آنکس که دچار حرص شده و عاشق جمع مال و ثروت است، این دو مراعات عواطف دینی و اوامر مذهبی را در هیچ مورد نمی نمایند. شبیه ترین موجود به این دو طبقه ی منحرف چهارپایان چراگاهست.
منبع : نهج ابلاغه ملا فتح الله ص550
مغلوب شهوت
10- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: آنکس که نفس خود را در شهوات ناروایش اطاعت نماید عملا به تباهی و هلاکت خویش کمک کرده است .
منبع : غررالحکم ، ص 683
11- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: بنده ی شهوت اسیری است که هرگز از بند اسارت رهایی نمی یابد.
منبع : غررالحکمریا، ص498

خطرات شهوت نفسانی
12- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: غلبه و فرمانروایی شهوت، مصونیت اخلاقی را از میان می برد و آدمی را به وادی هلاکت و تباهی می کشاند.
منبع : غررالحکم،ص507
13- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: لذت هایی که باعث ندامت و پشیمانی می شوند و شهوت هایی که درد و رنج به بار می آورند فاقد خیر و خوبی هستند.
منبع : فهرست غرر،ص358
14- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: چه بسا یک ساعت کامروایی و شهوت، اندوه طولانی به بار می آورد و غم و غصه فراوان در پی دارد.
منبع : وسائل،جلد4، باب و جوب غلبه ی عقل، ص29
15- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: خیر و خوبی یافت نمی شود در لذتی که پشیمانی به بار می آورد و شهوتی که درد و ناراحتی در پی دارد.
منبع : فهرست غرر، ص358
16- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: آنکس که در شهوات، تند روی کند آفات و بلایا نیز با سرعت به سوی او می شتابد.
منبع : فهرست غرر، ص188
17- حضرت امام صادق (علیه السّلام) فرموده اند: آنکس که خاطرات شخصی خود را از دل نزداید، و از خطرات نفسانی و شهوی خویش فارغ نشود، افکار شیطانی را از خود نراند، و در پناه خداوند بزرگ نرود، شایسته نیست مردم را امر به معروف و نهی از منکر نماید.
منبع : محجة البیضاء جلد 4 ص109
18- حضرت امام باقر (علیه السّلام) فرموده اند: طبیعت بشر با شهوت و میل و حرص و ترس و خشم و لذت آمیخته شده است جز آنکه در بین مردم کسانی هستند که این پیوند و کشش طبیعی را با نیروی تقوی و حیا و تنزّه مهار کرده اند. موقعیکه نفس متجاوزت، تو را به گناه می خواند به آسمان با عظمت و کیهان حیرت زا نگاه کن و از خداوند بزرگی که جهان را آفریده و بر آن حکومت می کند بترس و از گناه خودداری کن، اگر از خداوند توانا خوف نداری به زمین نظر افکن شاید از حکومت بشری و افکار عمومی شرم کنی و مرتکب معصیت نشوی، اگر جرأت و جسارتت به جایی رسیده که نه از حکومت الهی می ترسی و نه از مردم زمین شرم داری خود را از صف انسان ها خارج بدان و در عداد بهائم و حیوانات به حساب آور.
منبع :مستدرک2،ص287
19- حضرت امام جواد (علیه السّلام) فرموده اند: کسیکه بر مرکب شهوات خویش سوار است و خودسرانه می تازد از لغزش و سقوط رهایی نخواهد داشت.
منبع : بحار 17،ص214
تسلط بر نفس اماره
20- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: بر شهوت خویش مسلط شو پیش از آنکه قدرت تجّری پیدا کند و به تندروی عادت نماید. چه آنکه اگر شهوت در خودسری و تجاوز نیرومند گردد مالک و فرمانروای تو می شود و به هر سو که بخواهد می کشاندت و تو در مقابل نیروی آن، تاب مقاومت نخواهی داشت.
منبع : غررالحکم، ص510
21- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: کسیکه شهوات خویش را محدود نماید ارزش انسانی و شخصیت معنوی خود را محافظت کرده است.
منبع : تحف العقول، ص97
22- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: دشمن ترین دشمنان آدمی غضب و شهوت او است. آنکس که بتواند این دو غریزه ی سرکش را مهار کند و آنها را به فرمان خود درآورد، مقام عظیمی دارد و می تواند به اوج انسانیت برسد.
منبع : غررالحکم ص203
23- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: کسیکه شرافت باطنی و گوهر انسانی خود را بشناسد، این شناسایی او را از پستی های شهوت و آرزو های باطل مصون خواهد داشت.
منبع : غررالحکم، ص710
24- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: کسیکه بر نفس سرکش خود حاکم باشد، شأن و منزلتش بالا می گیرد، و برعکس کسیکه نفس شهوانیش مالک و فرمانروای وی باشد، به ذلت و خواری دچار می شود و قدر و قیمتش پست می گردد.
منبع : مستدرک2، ص186
25- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: از تمایلات ناروای خود اعراض کنید و شهوات نفسانی را ترک گویید که شما را به وادی گناهکاران می کشاند و به طور غافلگیر در آغوش ناپاکی و سیئاتتان می افکند.
منبع : فهرست غرر،ص186
26- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: آنکس که بر تمایل جنسی خود غلبه کند و عنان شهوت را در اختیار بگیرد قدر و شرف خود را حفظ کرده است.
منبع : مستدرک2، ص287
27- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: خویشتن را از آلودگی لذات پلید و عوارض بد شهوات منزّه و پاک نگاهدارید.
منبع : غررالحکم، ص775
28- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: عجب دارم از آنکس که عواقب بد لذت های مضر را می داند چگونه از آنها دست نمی کشد.
منبع : غررالحکم، ص494
29- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: انسان آزاد اگر به بردگی بندگان خود تن در دهد بهتر از آن است که بنده ی شهوات خویش گردد.
منبع: شرح ابن ابی الحدید،ج20،ص334،کلمه ی832
دشمن ترین دشمنان
30- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: دشمن ترین دشمنان آدمی غضب و شهوت او است. آنکس که بتواند این دو غریزه ی سرکش را مهار کند و آنها را به فرمان خود درآورد، مقام عظیمی دارد و می تواند به اوج انسانیت برسد.
منبع : غررالحکم ،ص 203
31- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: بنده شهوت، اسیری است که هرگز آزادی نخواهد داشت.
منبع : غرر الحکم ،ص499و765
32- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: کسیکه مغلوب شهوت خویشتن است ذلّت و خواریش بیش از برده ی زر خرید است.
منبع : غرر الحکم ،ص499و765
33- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: آزاد کسی است که بتواند شهوات ناروا را ترک گوید.
منبع: تحف العقول ص 89
34- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: چه بسا لذت کوتاه و شهوت زود گذری غصه های درازی به دنبال می آورد و اندوه فراوانی در بر دارد.
منبع: .سائل4،ص29
35- حضرت امام علی (علیه السّلام) فرموده اند: عقل آدمی در زمینه ی کششهای هوای نفس و شهوات از میان می رود.
منبع: فهرست غرر،ص 427 و 426
 

saragon

عضو جدید
دوستان عزیز لطفا نظرمنو بخونید بعد پیام بدین
کلا کیا با این که طرف دوست داشته باشه موافق هستن و کیا موافق نیستن
کلا ما ایرانی ها همیشه دوس دارین نظر خودمون رو به دیگری تحمیل کنیم
واین چیزی نیست که من می گم خیلی ها اینو می گن
نظر من کلا این کار اشتباه است درستش اینه اگه بعد از ازدواج دیدین با همسر خود تفاهم ندارین می تونن طلاق بگیرن و دوباره ازدواج کنن یا نکنن یا از راه اسلامی اقدام کنن
اینجوری حداقل یه چیزی درست رو باب می کنید نه چیزی که غرب می خواد انجام بدیم دقیقا زندگی خیلی ها شده مثل فیلم های ترکی ......
 

saragon

عضو جدید
لطفا اگه اشکال نداره جنسیت خود را اخر نظر خودتون بنویسید با تشکر
 

EECi

مدیر بازنشسته
سلام دوستان عزیز
واقعا یه چیزی ذهن منو در گیر خودش کرده چرا بیشتر آقایان و خانم ها با این که ازدواج کردن ولی باز هم می بینیم که با یه پسر یا یه دختر در ارتباط هستن و به قول خودمون دوس پسر و دوس دختر دارن
آیا واقعا لازمه یه نفر سومی باشه یا دلیل دیگری داره
لطفا اگه میشه در باره این مشکل راه حل هایی ارایه بدین

با تشکر
دوستان عزیز لطفا نظرمنو بخونید بعد پیام بدین
کلا کیا با این که طرف دوست داشته باشه موافق هستن و کیا موافق نیستن
کلا ما ایرانی ها همیشه دوس دارین نظر خودمون رو به دیگری تحمیل کنیم
واین چیزی نیست که من می گم خیلی ها اینو می گن
نظر من کلا این کار اشتباه است درستش اینه اگه بعد از ازدواج دیدین با همسر خود تفاهم ندارین می تونن طلاق بگیرن و دوباره ازدواج کنن یا نکنن یا از راه اسلامی اقدام کنن
اینجوری حداقل یه چیزی درست رو باب می کنید نه چیزی که غرب می خواد انجام بدیم دقیقا زندگی خیلی ها شده مثل فیلم های ترکی ......
سلام

نیاز های عاطفی بعد ازدواج باید درون خانواده پاسخ داده بشه ، اگه شخصی این نیاز ها رو ببره خارج از خانواده و دوستی عاطفی و عاشقانه با دیگری برقرار کنه اولین اصل ازدواج یعنی تعهد رو زیر پا گذاشته ، همین موضوع به مرور زمان باعث میشه صمیمیت و اشتیاق که دو ضلع دیگه عشق در خانواده هست از بین بره

این مثلث به اسم مثلث عشقی استرنبرگ هست که توسط یه غربی ارائه شده . بهتره در تحلیل های خودتون انصاف رو رعایت کنید

نکته دوم اینجاست که بررسی تفاهم و هم کفو بودن برای قبل ازدواج است نه بعد اون . توصیه اسلام هم همینه
 

omid_008

عضو جدید
با سلام به دوستان .

این تایپک به دنبال چرایی خیانت های ناشی از تنوع طلبی نیست. وقتی من این متن رو جایی خوندم و با توجه به شنیدنی ها و دیدن تجربیات زندگی چند شخص خیلی برای قابل تعمل بود. که چطوری افرادی که هیچ وقت فکر نمی کردن خیانت کنن و خیلی به خودشون مطمئن بودن و صاحب نظر خیانت می کنن و رابطه شون رو به جای تحکیم به سمت سردی و جدایی پیش می برن.

باید توجه به رابطه هامون داشته باشیم چون احساس چیزی نیست که تابع عقل باشه .باید با عقل مهارش کرد اون هم در اول شکل گیری احساسه. از وقتی بترس که تو ناراحت ش کنی و یکی دیگه ارومش کنه اینجاس که کم کم جایگزین می شی به همین راحتی
 

اینشتین25

عضو جدید
سلام دوستان عزیز
واقعا یه چیزی ذهن منو در گیر خودش کرده چرا بیشتر آقایان و خانم ها با این که ازدواج کردن ولی باز هم می بینیم که با یه پسر یا یه دختر در ارتباط هستن و به قول خودمون دوس پسر و دوس دختر دارن
آیا واقعا لازمه یه نفر سومی باشه یا دلیل دیگری داره
لطفا اگه میشه در باره این مشکل راه حل هایی ارایه بدین

با تشکر

به این دلیل دوست عزیز
 

پیوست ها

  • IMG_2564.jpg
    IMG_2564.jpg
    21.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Similar threads

بالا