خوراکی برای شادابی پوست

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=3][/h]

آیا شما هم از آن دسته از افراد هستید که دلتان می خواهد پوستتان شفاف باشد؟ از این ماده خوراکی بخورید و به پوستی شفاف برسید.

براى برخوردارى از یك پوست زیبا و سالم به دنبال كرم ها و ماسك هاى مختلف نباشید و پولتان را بیش از این هدر ندهید.به ماسك هاى طبیعى متوسل شوید و كمى رژیم غذایى تان را تغییر بدهید تا به پوستى صاف و شفاف دست پیدا كنید.از آنجا كه سرما به دلیل ایجاد خشكى در پوست رابطه مستقیمى با چروك و پیرى زودرس دارد،در این فصل بیشتر به پوستتان رسیدگى كنید.
معناى رسیدگى هم این نیست كه به فروشگاه هاى عرضه محصولات آرایشى و بهداشتى بروید و هرچه در جیبتان است بدهید و یك كرم ضد چروك خریدارى كنید.اگر مى خواهید پوست خوبى داشته باشید،اجازه ندهید كه هیچ گاه پوستتان خشك شود.بهترین وسیله براى چرب نگه داشتن پوست، روغن زیتون است.مصرف روغن زیتون در وعده هاى غذایى به ویژه سالاد و استعمال آن به صورت یك امولسیون طبیعى به دلیل خاصیت آنتى اكسیدانى و دارا بودن ویتامین هاى A ، E ، K و C مى تواند از خشكى و زبرى پوست كه زمینه ساز چروك و پیرى زودرس است، جلوگیرى كند و به پوست شادابى و طراوت بخشد.
علاوه بر روغن زیتون،عسل،زرده تخم مرغ،آب لیمو و بابونه نیز قادرند همانند یك ماسك محافظتى، پوست را در برابر انواع آسیب ها محفوظ نگه دارند.
براى جلوگیرى از چروك پوست،عسل و زرده تخم مرغ را مخلوط کنید و به صورت خود بمالید.
البته اگر پوستتان چرب است این دو ماده را به صورت جداگانه استفاده نمائید.براى از بین بردن التهابات پوستى از بخور بابونه استفاده كنید یا بابونه را آسیاب كنید و به همراه مقدارى آب به صورتتان به ویژه،جاى جوش ها بمالید.
اگر هم پوستتان حساس است و با كوچكترین تغییر مثلاً وزش باد ِسرد دچار خشكى مى شود از آب لیمو استفاده نمایید.مطمئناً با استفاده از روش هاى فوق دیگر هیچ احتیاجى به كرم و امولسیون هاى شیمیایى نخواهید داشت .


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع:tebyan.net

 

Similar threads

بالا