خودکفایی ایران در تولید کیک زرد هسته‌ ای

آقا سید

مدیر بازنشسته
رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: نخستین محموله کیک زرد تولید شده در بندرعباس امروز - یکشنبه - به سایت هسته‌ای اصفهان ارسال شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، صالحی ظهر در نشست خبری در سایت هسته‌ای اصفهان گفت: ایران در تهیه کیک زرد هسته ای خودکفا شده است.

وی تصریح کرد: با ارسال این محموله ، گامی دیگر در تامین نیازهای اساسی صنعت هسته‌ای با قدرت برداشته شد.

صالحی گفت: این دستاورد بزرگ ، در حقیقت قسمت نوید بخش حرکت مستمر و بی‌وقفه تلاشگران و متخصصان این فناوری عظیم در مسیر تکمیل برنامه جامع اکتشاف ، استخراج و تامین مواد مورد نیاز تاسیسات هسته ای کشور است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین خبر داد : معدن اورانیوم ساغند یزد در آینده نه چندان دور بهره‌برداری می‌شود و افزود: فعالیت‌ها مضاعف شده و روند احداث تاسیسات کیک زرد اردکان هم شتاب یافته است.

صالحی افزود: اکتشاف و استخراج با شتاب فراوان در چند سال صورت می‌گیرد و می‌خواهیم از نظر تامین اورانیوم در فاصله پنج سال به جایی برسیم که بتوانیم با اطمینان بگوییم مجموع سوخت مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به ترور شهید دکتر مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان به دست ایادی استکبار افزود: به بدخواهان و جنایتکاران و مجرمان بین‌المللی اعلام می‌کنیم که ما ایستاده‌ایم، مقاومت درس اول انقلاب ماست و یقین بدانید شما را از این حرکات اهریمنی تان مایوس خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما ملتی نیستیم که مایوس شویم ، ما یاس را از جنود ابلیس می‌دانیم. با شهید کردن عالمان و فرهیختگان ما ، نمی‌توانید در حرکت شتابان هسته‌ای ما سستی ایجاد کنید.

صالحی افزود: ملت بزرگ ایران انشاءالله در آینده شاهد دستاوردهای بزرگی خواهد بود. این روز فرخنده از این بابت است که شاهد اولین دستاورد کیک زرد تولیدی داخل کشورمان هستیم و این محموله به طور مستمر از بندرعباس به سایت اصفهان منتقل می شود.
منبع
 
بالا