خودرو رانا - رانا ايران خودرو

yasser_proe

عضو جدید
کاربر ممتاز
در طراحی ظاهری " رانا" با ارائه سیمایی متفاوت جهت معرفی برند ایران خودرو, مدرنیته و پویایی به بیننده القا می شود بی آنکه اهداف قیمتی را تحت تاثیر قراردهد. چهره ای کاملا نو در جلو و عقب شامل در صندوق عقب و موتور, سپرها, چراغها و گلگیرها و همچنین طرحی قوی, ساده و کاربردی برای داشبورد و دیگر تزئینات داخلی را می توان مشاهده کرد.
ساختار بدنه "رانا" از نوع سه محفظه ای بوده و از ورق های فولادی فرم داده شده ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت 0.7 تا 2.5 میلی متر است. از ورق های فولادی با استحکام بالا برای اجزایی استفاده می شود که مقدار تنش آن ها بسیار زیاد است, مانند تکیه گاه های سازه ای جلو و یا رام موتور, این امر هم باعث استحکام بیشتر و هم کاهش وزن حدود 50 درصد برای دستیابی به ورق های معمول می شود که برای مقاومت در برابر تنش های مشابه و شدید می بایست ضخامتی دو برابر آنچه گفته شده داشته باشند.
یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در طراحی یک محصول جدید در شرکت ایران خودرو, ایمنی خودرو شامل ایمنی فعال و غیر فعال است. ایمنی فعال از اجزای مکانیکی و همچنین رفتار دینامیکی خودرو برای پرهیز از تصادف استفاده می کند, در حالی که ایمنی غیرفعال در حقیقت با استفاده از گزینه های مختلف سعی دارد خسارات و صدمات جانی ناشی از تصادف را کاهش دهد و بدون اغراق باید گفت " رانا" خودرویی است با سطح ایمنی خودروهای مدرن جهان, چه در بخش ایمنی فعال و چه در بخش غیر فعال.

نوع موتور
1.6 ليتر - TU5JP4L4
حجم موتور (cc)
1587
حداکثر توان موتور (hp)
110 در 5800
حداكثر گشتاور (Nm)
142Nm@4000 rpm
نسبت تراكم
10.5:1
تعداد سوپاپ
16
نوع سوخت
بنزين با اكتان 95
استاندارد حد آلايندگي
Euro-III-IV-V
سيستم انتقال قدرت
دستی
ترمز ضدقفل
ABS
ترمز جلو
ديسكي تهويه شونده
ترمز عقب
ديسكى توپر
نوع فرمان
هیدرولیک


دانلود كاتالوگ خودرو رانا - مشخصات فني و تصاوير مختلف از نماهاي مختلف خودرو

 

?Why

عضو جدید
اگه به جایِ "رانا" اسمشو میزاشتن "رانی" ، مفهومی تر میشد ... :smile:
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
به نظر میاد با مشخصاتی که ذکر کردین خودرو با کیفیتی باشه البته در کلاس خودش اما اونچه که مهمه اینه که آیا این خودرو با این مشخصات روانه بازار میشه؟ آیا این خودرو همه آپشنهایی که بر شمردینو همیشه با همان کیفیت مطلوب خواهد داشت؟
تجربه که همچین چیزی رو نمیگه...
 
بالا