خودرویی با سوخت سلولی و شتاب زیاد

javad ta

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]خودرویی با سوخت سلولی و شتاب زیاد[/h]

تویوتا از خودروی جدید خود با عنوان "میرای" خبر داده که از هیدروژن انرژی گرفته و نسل جدیدی از خودروهای تولیدی این کارخانه محسوب می شود. به گزارش خبرگزاری مهر، خودروسازان در عصر اخیر به دنبال ساخت خودروهایی هستند که علاوه بر جذب مخاطب و دارا بودن قابلیت های منحصر به فرد با محیط زیست نیز سازگار بوده و بتوانند در شرایطی که آلودگی هوا به نقطه اوج خود رسیده، راهکار جدیدی برای مبارزه با آلودگی هوا نیز ارائه کرده باشند. تویوتا، یکی از کارخانه های خودروسازی است که در این مسیر گام نهاده و از تولید اتومبیل جدیدی با عنوان خودروی پیل سوختی FCV خبرداده است. این خودرو در سال 2016 میلادی عرضه خواهد شد.
"میرای" در زبان ژاپنی به معنای آینده است و می توان پیش بینی کرد که تویوتا از انتخاب این اسم برای خودروهای جدید خود چه هدفی داشته است. تویوتا به دنبال توسعه و عرضه خودروهایی با سوخت هیدروژنی است. این خودرو با یک مخزن هیدروژن و محرکه 153 اسب بخار می تواند مسافتی در حدود 483 کیلومتر را بپیماید. اما این خودرو نیاز به ایستگاه های سوخت یا پمپ هیدروژنی دارد.
هیدروژن فراوان ترین عنصر طبیعت محسوب می شود و خودروسازان مدت ها به دنبال راه حلی بودند تا بتوانند از هیدروژن به عنوان سوخت در خودروها بهره ببرند. هیدروژن گازی بی رنگ و بی بو است که از سوختن آن فقط بخار آب حاصل می شود که سریع و بدون هیچ خطری توسط محیط اطراف جذب می شود. یک کیلوگرم از هیدروژن تقریباً سه برابر همین میزان بنزین انرژی آزاد می کند.
میرای از یک پیل سوختی استفاده کرده و در آن هیدروژن در کنار کاتالیزوری از پلاتین با اکسیژن محیط ترکیب شده و محصول نهایی این فرآیند به جای مونوکسیدکربن، آب خواهد بود. پیش از این نیز هوندا و تسلا ساخت چنین خودروهایی را آغاز کرده بودند.
 
بالا