خواص گیاه رزماری

*E.Kh*

عضو جدید
رزماری رزماری حاوی ترکیباتی به نام «کولین» است که چربی‌های کبد را کنترل می‌کند و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است.
رزماری به دفع صفرا کمک می‌کند و برای مقابله با گرفتگی عضلات دستگاه گوارش، نفخ و یبوست موثر عمل می‌کند.


این گیاه معطر حاوی خواص دیورتیکی (ادرارآوری) است و برای همین هم روی کلیه‌ها اثر می‌گذارد و از ابتلا به روماتیسم پیشگیری می‌کند.
اگر نمی‌خواهید کلیه‌هایتان سنگ تولید کنند و یا اینکه خدای نکرده بیماری نقرس به جانتان بیفتد به سراغ رزماری بروید.


رزماری نیز مانند آویشن خاصیت خلط‌آوری دارد و جوشانده‌ی آن برای مقابله با عفونت‌های برونشیتی و درمان سرفه موثر است.
متخصصان مصرف رزماری را برای تسکین اعصاب، رفع بی‌خوابی و استرس نیز توصیه می‌کنند. باید بدانید که یونانی‌های باستان از رزماری برای تقویت حافظه‌شان استفاده می‌کرده‌اند.
در نهایت اینکه اگر دوست دارید موهای بلند و پرپشتی داشته باشید نیز به رزماری نیاز خواهید داشت.


روش استفاده


خواص رزماری در برگ‌ها و سرگل‌های آن تجمع دارد. راحت‌ترین روش‌های استفاده از رزماری استفاده از جوشانده و یا عصاره‌ی روغنی آن است. می‌توانید به راحتی برگ‌های این گیاه معطر را دم کنید. برای این کار یک قاشق چای‌خوری رزماری را با یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید. روزانه می‌توانید 2 تا 3 فنجان از این جوشانده میل کنید.
توصیه می‌کنیم یک یا دو شاخه‌ی کوچک رزماری را داخل شیشه‌ی روغن زیتون‌تان بیندازید. می‌توانید چند حبه سیر هم به آن اضافه کنید. خواهید دید روغن زیتونتان چه طعم خوب و دل‌انگیزی پیدا خواهد کرد.
متخصصان مصرف رزماری را برای تسکین اعصاب، رفع بی‌خوابی و استرس نیز توصیه می‌کنند. باید بدانید که یونانی‌های باستان از رزماری برای تقویت حافظه‌شان استفاده می‌کرده‌اند


اگر از روماتیسم رنج می‌برید پاها و دست‌هایتان را به این گیاه معطر بسپارید. برای این کار یک مشت شاخه‌های کوچک گل دار رزماری را در یک لیتر آب بریزید و دست‌ها و پاهایتان را در آن بگذارید.
برای درمان زخم‌ها و جراحات بهتر است برگ‌های رزماری را خشک و سپس آن‌ها را بکوبید تا پودر شود. پودر به دست آمده را روی زخم بریزید. البته از این روش برای زخم‌های سطحی استفاده کنید.
عصاره‌ی روغنی رزماری برای ماساژ فوق‌العاده است. برای این کار دو تا سه قطره از این عصاره را با یکقاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده و استفاده کنید.

توجه داشته باشید که این گیاه عوارض جانبی خاصی ندارد اما توصیه می‌کنیم اگر مشکل خاصی دارید قبل از استفاده از این گیاه با پزشکتان مشورت کنید.



منبع : http://www.tebyan.net
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]آشنایی با خواص دارویی گیاه رزماری یا اکلیل کوهی[/h]


رزماری یا اکلیل کوهی، گیاهی چند ساله، معطر و از خانواده نعنائیان است که برگ‌های سوزنی شکل و همیشه سبز دارد.

این گیاه، در کشورهای اروپایی جایگاه ممتازی در آشپزخانه داشته و در تهیه سس‌ها و گوشت کباب وجود آن ضروری است.
این گیاه، بومی مناطق مدیترانه و اوروگوئه است. گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی می‌رویند.
نام رزماری برگرفته از کلمات لاتین ""ros به معنای شبنم و "marinus" به معنای دریا است. ارتفاع بوته این گیاه 50- 20 سانتی‌متر است و در شرایط مناسب آب و هوایی که برای این گیاه همان هوای گرم و مرطوب است ارتفاع آن به 150 سانتی‌متر هم می‌رسد.
از نظر خواص طبی و دارویی رزماری اثر ضدعفونی کننده و معرق داشته و جریان خون را در اندام‌های شکمی افزایش می‌دهد و در تحریک میزان ترشح شیره‌های گوارشی و صفرا بسیار مفید است.
برخی از مهمترین خواص دارویی گیاه رزماری یا اکلیل کوهی عبارتند از:
ضد درد، ضدعفونی‌کننده، ضد افسردگی، ضد التهاب، خلط‌ آور، ضد ویروس و تقویت کننده نیروی جنسی است.
این گیاه شفا‌بخش، برای معالجه رماتیسم، فلج، سستی اعضاء، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و همچنین نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید و موثر است.
باعث گشادی رگ‌ها و تقویت گردش خون می‌شود بنابراین برای جلوگیری از ریزش موها مفید است.
محققان در تحقیقات خود متوجه شدند این گیاه نه‌ تنها حافظه بزرگسالان را تقویت می‌کند بلکه برای تقویت حافظه دانش‌آموزان نیز مفید است.
خستگی‌های مفرط را بهبود بخشیده و برای رفع اضطراب و پریشانی توصیه می‌شود.
دردهای عضلانی را تسکین می‌بخشد و سوءهاضمه ناشی از استرس را برطرف می‌می‌کند.
در رایحه‌ درمانی استفاده‌های بسیاری از این گیاه می‌شود که ایجاد احساس جوانی و شادابی، ‌عشق و سلامتی و نیز خواب راحت از جمله کاربردهای موثر این گیاه در این حرفه است.
از گیاه رزماری برای رفع چاقی، بیماری‌های کبدی و معدی، برونشیت و آسم استفاده می‌شود.
استفاده از این گیاه برای تنظیم ضربان قلب توصیه می‌شود.
توجه:
مادران باردار،‌ مبتلایان به صرع از مصرف این گیاه خودداری کنند همچنین در موارد حساسیت‌های شدید از این گیاه دارویی استفاده نشود.
 

تیرنگ

عضو جدید
[FONT=&quot]بوییدن این گیاه، حافظه را تقویت می کند[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]استشمام کردن گیاهان می تواند به بیماران کمک کند که داروی خود را سر وقت مصرف کنند و یا حتی به افراد فراموشکار کمک کند تا تولد دوستانشان را سر وقت تبریک بگویند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]در یک سری آزمایشهای انجام شده با روغن عصاره رزماری، مشخص شده است که این گیاه شانس به خاطرآوردن انجام کارهایی را در آینده 60 تا 75 درصد درمقایسه با افرادی که این روغن را بو نکرده اند، افزایش داده است[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]سایر تحقیقات نیز نشان می دهد که این روغن سطح هوشیاری را افزایش داده و به تقویت حافظه بلند مدت کمک می کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT][FONT=&quot]ارتباط[/FONT][FONT=&quot] [FONT=&quot]رزماری[/FONT][/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]با حافظه از مدتها پیش مطرح شده است به طوری که شکسپیر این مسئله را در نمایشنامه هملت هم مطرح کرده است. این گیاه در علم پزشکی مدرن به عنوان مسکن خفیف و مشکلات هاضمه و میگرن به کار می رود[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]یک تیم از روانشناسان دانشگاه نورثومبریا در نیوکاسل بریتانیا اثرات روغن عصاره رزماری را بررسی کردند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]دکتر مارک ماس که قرار است نتایج این تحقیقات را در همایش انجمن روانشناسی بریتانیا اعلام کند گفت: مزایای استفاده از عطرها از طریق تحقیقات علمی مشخص می شود[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]وی افزود: در این تحقیق ما روی حافظه مربوط به آینده متمرکز شدیم، حافظه ای که دربرگیرنده توانایی به خاطر آوردن رویدادهایی است که قرار است در آینده رخ دهد و کارهایی که قرار است در آینده سر وقت انجام شوند. این توانایی برای علمکرد روزانه حائز اهمیت است[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]روغن عصاره رزماری در اتاقی آزمایش شد که در آن یک دستگاه خوشبو کننده هوا وجود داشت تا 5 دقیقه پیش از ورود افراد مورد آزمایش روشن شد[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]66 نفر در این تحقیقات شرکت کردند که به طور تصادفی تعدادی از آنها در اتاقی با عطر رزماری و اتاقی بدون هیچ عطری قرار گرفتند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]در هرکدام از اتاقها شرکت کنندگان آزمایشی که مربوط به ارزیابی عملکرد حافظه مربوط به آینده بود را انجام دادند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]این آزمایشها دربرگیرنده کارهایی چون پنهان کردن اشیاء و درخواست رای یافتن آنها در پایان جلسه آزمایشی نیز بود. همه آزمایش شوندگان سلامت و بزرگسال بودند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]نتایج این آزمایشها نشان می داد که عملکرد شرکت کنندگان در اتاقی که عطر رزماری در آن به مشام می رسد درباره کارهای مربوط به حافظه آینده بهتر از عملکرد شرکت کنندگانی بوده است که در اتاق بدون عطر قرار داشتند[/FONT][FONT=&quot].
[/FONT][FONT=&quot]تحقیقات پیشین نشان می دهد که مولکولهای فرار عصاره روغنها از راه بینی جذب جریان خونی می شوند. این مواد عصب بویایی را به طور مستقیم در بینی تحریک می کند که این امر در عملکرد مغز نیز تأثیرگذار است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT][FONT=&quot]منبع[/FONT][FONT=&quot] : salamatnews.com[/FONT]
[FONT=&quot]seemorgh.com[/FONT]
 

تیرنگ

عضو جدید
[FONT=&quot]آشنایی با خواص درمانی رزماری[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]رزماری، گیاه بومی منطقه مدیترانه است. گل و برگ‌های این گیاه بوی تندی شبیه به کافور دارد[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]رزماری علاوه بر کاربرد دارویی، در پخت و پز نیز استفاده می‌شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]رزماری منبع عالی ویتامین[/FONT][FONT=&quot] E [/FONT][FONT=&quot]است و با رادیکال های آزاد مقابله می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]روغن طبیعی آن مجرای تنفسی را باز می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]با مالیدن پودر رزماری روی بدن بوی ایجاد شده از باکتری و قارچ از بین می‌رود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]قبل از تمیزکردن زخم، برگ‌های تازه را روی قسمت مورد نظر قرار دهید تا مانع از عفونی شدن آن شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]دم کرده آن به طور طبیعی خستگی مفرط را برطرف می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]تاثیر ضد‌اسپاسمی دارد و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]آنتی اکسیدان آن مانع از تشدید بیماری آرتریت می‌شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]برای پیش‌گیری از بروز آب‌ مروارید، دم کرده رزماری را به طور مرتب بنوشید[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]تقویت کننده بدن است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]سردرد را رفع می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]گردش خون را تحریک می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]در صورت مصرف منظم، عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد و جریان ادرار را افزایش می‌دهد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]منبع[/FONT][FONT=&quot] : Hamshahrionline.ir[/FONT]
 

تیرنگ

عضو جدید
[FONT=&quot]رزماری، برطرف کننده خستگی عصبی است[/FONT][FONT=&quot][/FONT]

[FONT=&quot]
[/FONT][FONT=&quot]رزماری یکی از قدیمی ترین گیاهان درمانی به حساب می آید. در قرن های گذشته برای مقابله با طاعون در اروپا رزماری سوزانده می شد تا هوا از این بیماری مسری پاک شود.مصری ها در گذشته از این گیاه برای درمان و پاک سازی استفاده می کردند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]این گیاه[/FONT][FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]رزماری[/FONT][FONT=&quot]) [/FONT][FONT=&quot]حافظه را تقویت می کند، درد عضله را تسکین می دهد و اضطراب را کاهش می دهد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]خستگی عصبی، افسردگی و سردردهای میگرنی بر اثر استرس را درمان می کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]با بهبود گردش خون در سراسر بدن، میزان خون رسانی به پوست را افزایش می دهد و باعث شادابی پوست می شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]شست و شوی موی سر با دم کرده آن باعث تمیز شدن پیازهای مو و رشد مو می شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]باعث تقویت مویرگ ها می شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]آنتی اکسیدان موجود در رزماری نقش موثری در حفاظت سلول های بدن از آسیب رادیکال های آزاد دارد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]با بهبود گردش خون، حافظه را تقویت می کند و روند بیماری آلزایمر را کند می سازد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]به کیسه صفرا کمک می کند تا صفرا را از بدن خارج کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]سندروم روده تحریک پذیر را تسکین می دهد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]علایم ناخوشایند گوارشی مانند نفخ را برطرف می کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]استنشاق این گیاه باعث بهبود روحیه می شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]خاصیت قوی ضدباکتریایی دارد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]غرغره با دم کرده آن دهان را خوش بو می کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]استنشاق روغن آن ناراحتی های تنفسی بر اثر سرماخوردگی، آلرژی و آنفلوآنزا را برطرف می کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]منبع:روزنامه خراسان[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
 

تیرنگ

عضو جدید
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]یک شاخه رزماری یک دنیا خاصیت[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]مجموعه[/FONT][FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]داروهای گیاهی و طب سنتی[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]رزماری یعنی معدن خاصیت، یعنی دوست سلامت بدن، یعنی عطر دل انگیز تندرستی! در این مطلب کوتاه گلچینی از خواص این گیاه معطر و روش‌های استفاده از آن را مرور می‌کنیم[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]لطفاً با ما باشید[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]رزماری حاوی ترکیباتی به نام «کولین» است که چربی‌های کبد را کنترل می‌کند و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT][FONT=&quot]رزماری به دفع صفرا کمک می‌کند و برای مقابله با گرفتگی عضلات دستگاه گوارش، نفخ و یبوست موثر عمل می‌کند[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]این گیاه معطر حاوی خواص دیورتیکی (ادرارآوری) است و برای همین هم روی کلیه‌ها اثر می‌گذارد و از ابتلا به روماتیسم پیشگیری می‌کند[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]اگر نمی‌خواهید کلیه‌هایتان سنگ تولید کنند و یا اینکه خدای نکرده بیماری نقرس به جانتان بیفتد به سراغ رزماری بروید[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]رزماری نیز مانند آویشن خاصیت خلط‌آوری دارد و جوشانده‌ی آن برای مقابله با عفونت‌های برونشیتی و درمان سرفه موثر است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT][FONT=&quot]متخصصان مصرف رزماری را برای تسکین اعصاب، رفع بی‌خوابی و استرس نیز توصیه می‌کنند. باید بدانید که یونانی‌های باستان از رزماری برای تقویت حافظه‌شان استفاده می‌کرده‌اند[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]در نهایت اینکه اگر دوست دارید موهای بلند و پرپشتی داشته باشید نیز به رزماری نیاز خواهید داشت[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]روش استفاده[/FONT][FONT=&quot]
[/FONT][FONT=&quot]خواص رزماری در برگ‌ها و سرگل‌های آن تجمع دارد. راحت‌ترین روش‌های استفاده از رزماری استفاده از جوشانده و یا عصاره‌ی روغنی آن است. می‌توانید به راحتی برگ‌های این گیاه معطر را دم کنید. برای این کار یک قاشق چای‌خوری رزماری را با یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید. روزانه می‌توانید 2 تا 3 فنجان از این جوشانده میل کنید[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]توصیه می‌کنیم یک یا دو شاخه‌ی کوچک رزماری را داخل شیشه‌ی روغن زیتون‌تان بیندازید. می‌توانید چند حبه سیر هم به آن اضافه کنید. خواهید دید روغن زیتونتان چه طعم خوب و دل‌انگیزی پیدا خواهد کرد[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]اگر از روماتیسم رنج می‌برید پاها و دست‌هایتان را به این گیاه معطر بسپارید. برای این کار یک مشت شاخه‌های کوچک گل دار رزماری را در یک لیتر آب بریزید و دست‌ها و پاهایتان را در آن بگذارید[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]برای درمان زخم‌ها و جراحات بهتر است برگ‌های رزماری را خشک و سپس آن‌ها را بکوبید تا پودر شود. پودر به دست آمده را روی زخم بریزید. البته از این روش برای زخم‌های سطحی استفاده کنید[/FONT][FONT=&quot].[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT][FONT=&quot]عصاره‌ی روغنی رزماری برای ماساژ فوق‌العاده است. برای این کار دو تا سه قطره از این عصاره را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده و استفاده کنید[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]توجه داشته باشید که این گیاه عوارض جانبی خاصی ندارد اما توصیه می‌کنیم اگر مشکل خاصی دارید قبل از استفاده از این گیاه با پزشکتان مشورت کنید[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]منبع[/FONT][FONT=&quot]: canalevie
tebyan.net[/FONT]
 

تیرنگ

عضو جدید
[FONT=&quot]آشنایی با خواص درمانی رزماری[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]رزماری، گیاه بومی منطقه مدیترانه است. گل و برگ‌های این گیاه بوی تندی شبیه به کافور دارد[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]رزماری علاوه بر کاربرد دارویی، در پخت و پز نیز استفاده می‌شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]رزماری منبع عالی ویتامین[/FONT][FONT=&quot] E [/FONT][FONT=&quot]است و با رادیکال های آزاد مقابله می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]روغن طبیعی آن مجرای تنفسی را باز می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]با مالیدن پودر رزماری روی بدن بوی ایجاد شده از باکتری و قارچ از بین می‌رود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]قبل از تمیزکردن زخم، برگ‌های تازه را روی قسمت مورد نظر قرار دهید تا مانع از عفونی شدن آن شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]دم کرده آن به طور طبیعی خستگی مفرط را برطرف می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]تاثیر ضد‌اسپاسمی دارد و ناراحتی‌های گوارشی را برطرف می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]آنتی اکسیدان آن مانع از تشدید بیماری آرتریت می‌شود[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]برای پیش‌گیری از بروز آب‌ مروارید، دم کرده رزماری را به طور مرتب بنوشید[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]تقویت کننده بدن است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]سردرد را رفع می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]گردش خون را تحریک می‌کند[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]* [/FONT][FONT=&quot]در صورت مصرف منظم، عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد و جریان ادرار را افزایش می‌دهد[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
 

Similar threads

بالا