خواص کدو سبز

nargessamiri

عضو جدید
[h=2]خواص کدو سبز[/h]


کدو سبز میوه ای است که می تواند تا حدود یک متر رشد کند ولی به دلیل اینکه در اندازه های کوچکتر خوشمزه تر است و برای بدن مفید مفید تر است زودتر برداشت می شود و همانند بسیاری از کدوها مانند کدو تنبل در گونه تخم پوست کاغذی دسته بندی می شود. کدو سبز از نظر تغذیه ای به علت داشتن انواع املاح و مواد معدنی منیزیم, پتاسیم, فیبر, فولات, فسفر, ریبوفلاوین و ویتامین هایی مانند ویتامین A و C و B دارای ارزش فراوان غذایی است . سعی کنید کدوهایی را بخرید که اندازه متوسطی دارند و پوست براق و وزن شان نسبت به اندازه شان سنگین تر باشد همچنین دقت کنید پوست آن ها نباید خیلی سفت باشد چون پوست سفت نشان دهنده رسیدن بیش از حد کدو است. [h=2]خواص مفید کدو سبز[/h] [h=3]مفید برای کاهش وزن و لاغری [/h] به دلیل اینکه ۹۵ درصد کدو سبز را آب تشکیل می دهد و ۱۰۰ گرم کدو سبز فقط ۲۵ کالری دارد و همچنین چونکه این میوه متابوبیسم و سوخت و ساز بدن را بالا می برد آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم غذایی دارند پیشنهاد می کنند.
[h=3]مفید برای سلامت پوست[/h] کدو سبز به دلیل داشتن مقادیر بالایی آب, ریبوفلاوین و ویتامین C موجب بهبود سنتز کلاژن در پوست می شود و با تولید الاستین موجب جوان سازی پوست شده و چین و چروک را از بین می برد. همچنین لوتئین و آب موجود در کدو سبز موجب آبرسانی در پوست شده و به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کند.
[h=3]مفید برای تقویت حافظه و ضد پیری[/h] کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری است آنتی اکسیدان های موجود در این میوه موحب تقویت حافظه شده و کاهش مشکلات وابسته به سن تا میزان ۴۰ درصد می شود. همچنین دانشمندان معتقدند ویتامین های A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا ۳ جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کنند و به این روش به بازسازی سلول های مغزی کمک می کنند.
[h=3]مفید برای کبد های چرب[/h] کدو سبز از جمله سبزیجاتی است که مقادیر بسیار بالایی سدیم دارد و سدیم هم بدن را قلیایی کرده و در درمان و سم زدایی کبد های چرب بسیار مؤثر است.
[h=3]مفید برای جلوگیری از سرطان[/h] کدو سبز به علت اینکه حاوی مقادیر زیادی از مواد سرطان زا و آنتی اکسیدان است مصرف آن در خطر ابتلا شدن به سرطان مفید و از پیری زودرس سلول ها جلوگیری می کند. این گیاه به دلیل اینکه حاوی مقادیر زیادی فیبر است و فیبر هم موجب دفع سموم سرطان از سلولهای کولون می شود و ویتامین C و فولات و بتاکاروتن موجود در کدو سبز از این سلول ها در برابر مواد شیمایی که موجب سرطان کولون می شود محافظت می کند.
 

Similar threads

بالا