خواص شگفت‎انگیز آووکادو

mousa mp

عضو جدید
حکیم مهر - آووکادو، میوه‌ای به شکل گلابی و با پوستی به رنگ سبز بسیار تیره یا حتی سیاه و هسته‌ای نسبتا بزرگ است که پیش‌بینی می‌شود نزدیک به 10 هزار سال قبل از میلاد در مکزیک رشد می‌کرده است! شاید این موضوع کمی برایتان عجیب به نظر برسد چون آووکادو چند سالی بیشتر نیست که پایش به کشور ما باز شده و هنوز خیلی از ما با طعم آن آشنا نیستیم.

هنس اسلوان انگلیسی در سال 1696 نام آووکادو را برای این میوه انتخاب کرد و از آن زمان تا به حال تمام دنیا آن را با نام آووکادو یا گلابی آمریکایی می‌شناسند. اگر شما هم از طرفداران این میوه بومی قاره آمریکا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید تا بیشتر با تمام زوایای آن آشنا بشوید.

هر 100 گرم از آووکادو نزدیک به 160 کیلوکالری انرژی، 53/8 گرم کربوهیدرات، 66/0 گرم قند، 7/6 گرم فیبر، 66/14 گرم چربی، 13/2 گرم چربی اشباع، 80/9 گرم چربی تک‌زنجیره‌ای غیراشباع، 82/1 گرم چربی چندزنجیره‌ای غیراشباع، 2 گرم پروتئین،
5 درصد ویتامین B1 ، پتاسیم، فسفر، منیزیم، 4 درصد آهن، یک درصد کلسیم، مقداری ویتامین B2، B3، B5، B6 و 6 درصد روی دارد. با این حساب می‌بینید که این میوه از نظر مواد معدنی و ویتامین، بسیار غنی است و به خاطر چربی نسبتا بالا، مصرف آن به کسانی که در دوران رژیم لاغری به سر می‌برند چندان توصیه نمی‌شود.

بیشتر انرژی آووکادو هم به چربی موجود در آن برمی‌گردد و پتاسیم این میوه 60 درصد بیشتر از موز است. البته به دلیل اینکه آووکادو سرشار از ویتامین‌های گروه B، ویتامین E و K است، مصرفش به تمام افرادی که علاقه بسیاری به داشتن پوست و مویی شفاف و زیبا دارند، پیشنهاد می‌شود!

6 خاصیت آووکادو

پژوهشگران و متخصصان تغذیه در سراسر دنیا، خواص و مزایای بسیار زیادی را برای آووکادو ذکر کرده‌اند که ما در اینجا 6 مورد از مهم‌ترین آنها را برایتان توضیح می‌دهیم:

1 تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف منظم آووکادو می‌تواند تا حد قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

2 پژوهشگران می‌گویند که ترکیبات موجود در آووکادو می‌تواند سلول‌های پیش‌سرطانی و سرطانی که عامل ابتلا به سرطان دهان هستند را از بین ببرند.

3 آووکادو هم مانند روغن زیتون سرشار از اسید اولئیک است. این ماده یکی از بزرگ‌ترین عوامل پیشگیری از ابتلا به سرطان پستان محسوب می‌شود.

4 آووکادو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنند.

5 اضافه کردن آووکادو به سالاد باعث می‌شود که مواد مغذی موجود در سبزیجات سالاد 5 برابر سریع‌تر و بیشتر جذب بدن شما شود.

6 سطح بالای فولات موجود در این میوه می‌تواند خطر سکته قلبی را در افراد مستعد کاهش دهد.

رابطه‌ آووکادو با زیبایی

از آنجایی که این میوه سرشار از پروتئین و چربی است، مصرف آن می‌تواند به حفظ لطافت و شادابی موهای شما کمک کند. به علاوه اگر موهای خشکی دارید، می‌توانید نصف آووکادو را رنده و با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یک عدد زرده تخم‌مرغ مخلوط کنید و هر روز به مدت 20 تا 30 دقیقه آن را روی موهای خودتان که از قبل مرطوب کرده‌اید، ماساژ دهید و بعد موهایتان را با یک شامپوی ملایم و آب گرم شست‌وشو دهید.
به این شیوه کمتر از یک ماه، موهایی نرم و براق خواهید داشت! شما می‌توانید برای شاداب شدن پوست صورت و گردنتان هم از ماسک طبیعی آووکادو استفاده کنید. اگر پوستتان خشک است، آووکادو را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد با آب ولرم آن را بشویید. اگر هم پوستتان معمولی یا چرب است باید برای تهیه ماسک آووکادو آن را با 1 قاشق چای‌خوری آبلیمو مخلوط کنید.

آووکادو در سراسر دنیا

در استرالیا و نیوزیلند، مردم میوه آووکادو را روی نان تست یا داخل ساندویچ مرغشان می‌گذارند و می‌خورند. برزیلی‌ها آن را با شکر و کمی آبلیمو مخلوط و آن را به عنوان دسر یا میان‌وعده، سرو می‌کنند. مردم سریلانکا، آووکادو را با شکر، شیر و کمی کاکائو مخلوط می‎کنند و آن را به عنوان یک نوشیدنی مغذی در وعده صبحانه یا عصرانه می‌نوشند.

مکزیکی‌ها هم که بزرگ‌ترین تولیدکننده آووکادو هستند، آن را به سالاد، انواع ساندویچ‌ها، سوپ یا حتی برنج اضافه می‌کنند و می‌خورند. کالیفرنیایی‌ها هم عاشق املت آووکادو هستند و با ترکیب کردن این میوه با تخم‌مرغ، املتی خوشمزه از آن درست می‌کنند! فقط فراموش نکنید که این میوه به دلیل چرب بودن پرکالری است پس اگر اضافه وزن دارید به انرژی روزانه و میزان کالری که در طول روز دریافت کرده‎اید دقت داشته باشید.

avocado-cameroon579.jpgAvocado.jpg
 

تیرنگ

عضو جدید
 خواص آووكادو

مجموعه: داروهای گیاهی و طب سنتی
آووكادو درختي است كه ارتفاع آن به حدود 6 متر مي رسد و درقسمت هاي گرم آمريكا و برزيل و غرب هندوستان پرورش مي يابد .
منشاء آووكادو آمريكاي جنوبي بوده كه از آنجا به نواحي ديگر دنيا راه يافته است . برگهاي اين درخت ضخيم و سبز و گلهاي آن كوچك و سبز رنگ است . ميوه آن مانند گلابي و دراي پوستي سخت برنگ سبز تيره و يا سياه است در حدود 400 نوع مختلف آووكادو وجود دارد كه بعضي از آنها دراي پوست صاف و سبز رنگ بوده ولي پوست برخي از آنها سياه و خشن است / مدركي در دست است كه نشان مي دهد ماياها و اينكاها از اين ميوه استفاده مي كرده اند .

تركيبات شيميايي:
آووكادو چرب است و دراي اسيدهاي آمينه مختلف مانند سيستين Cystine تريپتوفان Tryptophane و تيروسين Tyrosine مي باشد . در تحقيقات جديدي كه انجام شده وجود چند نوع آنتي بيوتيك در آووكادو ثابت شده است . دانه گياه دراي مقدر كمي ( در حدود 2 درصد ) روغن است . اين روغن غليظ و سفت و به رنگ زرد مايل به سبز بوده كه دراي بو و طعمي مطبوع است . روغن دانه آووكادو دراي حدود 7 درصد روغن هاي اشباع شده مانند اسيد پالمتيك Palmitic و اسيد استئاريك Steraric Acid اسيد آراشيديك Arachidic Acid ، اسيد ميريستيك Myristic Acid و در حدود 80 درصد روغن هاي اشباع نشده مانند اسيد اولئيك Oleic Acid و اسيد لينولئيك Linoleic Acid مي باشد . در يكصد گرم آووكادو مواد زير موجود است : آب 80 گرم
انرژي 150 كالري

پروتئين 1/8 گرم

چربي 14 گرم

مواد نشاسته اي 5 گرم

كلسيم 8 ميلي گرم

فسفر 35 ميلي گرم

آهن 5/0 ميلي گرم

پتاسيم 600 ميلي گرم

ويتامين آ 250 واحد

ويتامين ب 1 0/08 ميلي گرم

ويتامين ب 2 0/15 ميلي گرم

ويتامين ب3 1/4 ميلي گرم

ويتامين ث 12 ميلي گرم

خواص داروئي:
1) جوشانده برگهاي آووكادو قاعده آور است .
2)
آووكادو تقويت كننده معده است .

3)
نفخ و گاز معده را از بين مي برد .

4)
براي درمان يرقان مفيد است .

5)
جوشانده برگهاي آووكادو اسهال خوني را برطرف مي كند .

6)
آووكادو تقويت كننده بدن است .

7)
آووكادو رشد بچه ها را جلو مي اندازد زيرا دراي مواد معدني بسياري است .

8)
آووكادو خون ساز است و آنهايي كه مبتلا به كم خوني هستند بايد از آو وكادو استفاده كنند .

9)
آووكادو بدن را قليايي كرده و تميز مي كند .

10)
چون آووكادو شكر و مواد نشاسته اي كمي درد براي آنهايي كه بيماري قند دارند نيز مناسب است .

11)
براي دوره نقاهت به مريض آووكادو بدهيد . ضعف عمومي را برطرف مي كند .

12)
خستگي را برطرف مي كند .

13)
ناراحتي روده و معده را معالجه مي كند .

14)
بيخوابي را درمان مي كند زيرا دراي تريپتوفان است . اگر به كم خوني دچار هستيد حتما با شام خود آووكادو بخوريد .

15)
براي درست كردن سس سالاد از آووكادو استفاده كنيد .

طرز استفاده: روغن آووكادو دراي ويتامين هاي مختلف مانند P ، C، K ، H ، E، D ، B، A مي باشد . بنابراين ارزش غذايي زيادي درد .
1- روغن آووكادو ضد رماتيسم است و اگر مفاصل شما درد مي كند آنرا با روغن آووكادو ماساژ دهيد .
2- براي جلوگيري از ريزش مو ، هرشب مقدري از روغن آووكادو را به سر بماليد و صبح بشوئيد .
3- شوره سر را از بين مي برد .
4-براي براق شده موها ، بعد از شستشوي سر چند قطره آووكادو را به موها بماليد .
5-روغن آووكادو بهترين كرم براي پوست است زيرا به آساني در پوست نفوذ يم كند و به پوست شادابي مي دهد . و بالاخره آووكادو بهترين ماسك براي برطف كرده چين و چروك هاي صورت و جلوگيري از پيدايش آن است . براي اين منظور آووكادو را پوست كنده و له كنيد و بصورت ماسك بر روي صورت و گردن بگذاريد و بعد از نيم ساعت بشوئيد .
مضرات : مضرات خاصي گفته نشده است .



آواکادو و سویا، درمان زانو درد


درد و التهاب ناشی از بیماری آرتریت با مصرف مخلوطی از آواکادو و روغن سویا مشخصاً کاهش می یابد. آواکادو و سویا دارای ویتامین های متعدد و ترکیبات ضد التهابی هستند که مصرف خوراکی آن ها به طور منظم موجب تخفیف دردهای زانو و مفاصل می شود.

آواکادو و سویا بسیاری از اطرافیان ما مثل پدر و مادرمان از درد و مشکلات التهابی استخوان‌ ها و مفاصل، خصوصا زانو درد رنج می ‌برند شاید خود ما هم مبتلا به درد زانو باشیم. جهت درمان این درد، بسیاری از افراد به داروهای ضدالتهابی و ضددرد پناه می ‌برند. این داروها به ‌طور موقت بر درد غلبه می ‌کنند، ولی درمان دائمی فراتر از این حرف‌ ها است.
طبیعت زمین در ذات خود درمان تمامی بیماری ‌ها را داراست. در حقیقت طبیعت، مواد غذایی را که بهترین درمان برای بیماری‌ های گوناگون است، برای انسان ‌ها فراهم نموده است. درد زانو دلایل متعددی از جمله التهاب استخوان‌ ها و مفاصل، جابه‌جایی مفاصل و خشکی و سختی استخوان‌ ها دارد. افراد دچار زانودرد، بسیاری از شیوه‌ های درمانی از جمله تمرینات ورزشی، تزریقات استروییدی و جراحی را متحمل می ‌شوند، ولی با رژیم غذایی مناسب بسیاری از مشکلات التهابی آن ها حل می ‌گردد.
مواد غذایی مشخصی وجود دارند که حاوی مقادیر مناسبی از مواد ضدالتهابی و مسکن‌ های درد هستند: آواکادو یکی از این مواد غذایی است که اثر درمانی ویژه ای در درمان درد زانو دارد. منشاء آووکادو، آمریکای جنوبی بوده و از آن جا به نواحی دیگر دنیا راه یافته است. برگ‌ های این درخت ضخیم و سبز و گل‌ های آن کوچک و سبز رنگ است. میوه ی آن مانند گلابی و دارای پوستی سخت به رنگ سبز تیره و یا سیاه است در حدود 400 نوع مختلف آووکادو وجود دارد که بعضی از آن ها دارای پوست صاف و سبز رنگ بوده ولی پوست برخی از آن ها سیاه و خشن است.
آووکادو چرب است و دارای اسیدهای آمینه مختلف مانند سیستئین، تریپتوفان و تیروزین می ‌باشد. در تحقیقات جدیدی که انجام شده وجود چند نوع آنتی‌ بیوتیک در آووکادو ثابت شده است‌. دانه ی گیاه دارای مقدار کمی(در حدود 2 درصد) روغن است. این روغن غلیظ و سفت و به رنگ زرد مایل به سبز بوده که درای بو و طعمی مطبوع است‌.
مصرف خوراکی آواکادو نیز در کاهش درد زانو بسیار موثر است. زیرا تحقیقات مشخص ساخته است؛ آواکادو دارای ترکیباتی بنام فیتو استرول است که اثرات ضد التهابی و همچنین اثرات ضد درد دارد
روغن دانه آووکادو دارای حدود 7 درصد روغن‌ های اشباع شده مانند اسید پالمیتیک و اسید استئاریک اسید آراشیدیک، اسید میریستیک و در حدود 80 درصد روغن‌ های اشباع نشده مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک می ‌باشد‌. آواکادو دارای اثرات دارویی و درمانی متعدد است ولی یکی از بارزترین فواید آن درمان زانو درد است.
روغن آووکادو دارای ویتامین ‌های مختلف مانند C، K ، H ، E، D، B، A است و ارزش غذایی زیادی دارد. این روغن ضد رماتیسم است و ماساژ روغن آووکادو به محل هایی از زانو که دردناک است موجب تخفیف درد می شود. مصرف خوراکی آواکادو نیز در کاهش درد زانو بسیار موثر است. زیرا تحقیقات مشخص ساخته است؛ آواکادو دارای ترکیباتی بنام فیتو استرول است که اثرات ضد التهابی و همچنین اثرات ضد درد دارد.
سویا نیز از مواد غذایی موثر در درمان درد و التهاب مفاصل است. طبق بررسی متخصصین تغذیه ی دانشگاه ایالتی اکلاهاما، با مصرف روزانه ی سویا به مدت سه ماه، بر درد و رنج ناشی از زانو درد می‌ توان غلبه نمود. سویا از طریق مصرف سالاد، برگرهای سویا، مخلوط ‌های حاوی مواد غذایی گیاهی و شیر سویا تامین می ‌گردد.
این ماده ی غذایی منبع غنی ایزوفلاون‌ ها است. ایزوفلاون ‌ها به سبب توانایی خود در تعدیل فعالیت استروژنی بدن(با اتصال به گیرنده‌ های استروژنی سطح سلول ‌ها)، شناخته می ‌شوند. محققین آزمایشگاهی ثابت نموده‌ اند، ایزوفلاون ‌های سویا التهاب مفاصل را کاهش داده، بافت غضروف را بهبود می‌ بخشند و در نهایت سبب کاهش درد می ‌شوند. درد و التهاب ناشی از بیماری آرتریت با مصرف مخلوطی از آواکادو و روغن سویا مشخصاً کاهش می یابد. طی مطالعه ای در کشور فرانسه انجام شد، به بیمارانی که درد شدیدی در زانو و باسن داشتند، 300 یا 600 میلی گرم مخلوط عصاره آواکادو و روغن سویا داده شد.
پس از 6 هفته درد زانو در این افراد به گونه بهتر شد که بیش از نیمی از آن ها دیگر نیاز به درمان دارویی نداشتند. مخلوط غیر صابونی آووکادو و سویا در درمان التهاب مفاصل توصیه می‌ شود.
در چهار آزمایش بالینی مرتبط، مخلوط غیر صابونی آووکادو و سویا(عصاره حاصل از روغن سویا و آووکادو) در درمان درد و خشکی زانو و در نتیجه کاهش مصرف انواع دارو موثر شناخته شده است. این محصول در بسیاری از نقاط دنیا به‌ صورت مکمل مصرف می ‌شود. دوز عادی آن 300 میلی ‌گرم بوده و دو ماه برای تاثیر ضدالتهابی آن، زمان لازم می‌ باشد.

منبع:تبیان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
14) بيخوابي را درمان مي كند زيرا دراي تريپتوفان است . اگر به كم خوني دچار هستيد حتما با شام خود آووكادو بخوريد .


نکته : کسانی که فشار خون درند. و از اسپیرین استفاده میکنن با احتیاط مصرف کنن.
 

تیرنگ

عضو جدید
 [h=2] آواکادو و سویا، درمان زانو درد[/h]مجموعه: داروهای گیاهی و طب سنتی


درد و التهاب ناشی از بیماری آرتریت با مصرف مخلوطی از آواکادو و روغن سویا مشخصاً کاهش می یابد.

آواکادو و سویا دارای ویتامین های متعدد و ترکیبات ضد التهابی هستند که مصرف خوراکی آن ها به طور منظم موجب تخفیف دردهای زانو و مفاصل می شود.



آواکادو و سویا


بسیاری از اطرافیان ما مثل پدر و مادرمان از درد و مشکلات التهابی استخوان‌ ها و مفاصل، خصوصا زانو درد رنج می ‌برند شاید خود ما هم مبتلا به درد زانو باشیم.
جهت درمان این درد، بسیاری از افراد به داروهای ضدالتهابی و ضددرد پناه می ‌برند. این داروها به ‌طور موقت بر درد غلبه می ‌کنند، ولی درمان دائمی فراتر از این حرف‌ ها است.
طبیعت زمین در ذات خود درمان تمامی بیماری ‌ها را داراست. در حقیقت طبیعت، مواد غذایی را که بهترین درمان برای بیماری‌ های گوناگون است، برای انسان ‌ها فراهم نموده است. درد زانو دلایل متعددی از جمله التهاب استخوان‌ ها و مفاصل، جابه‌جایی مفاصل و خشکی و سختی استخوان‌ ها دارد. افراد دچار زانودرد، بسیاری از شیوه‌ های درمانی از جمله تمرینات ورزشی، تزریقات استروییدی و جراحی را متحمل می ‌شوند، ولی با رژیم غذایی مناسب بسیاری از مشکلات التهابی آن ها حل می ‌گردد.
مواد غذایی مشخصی وجود دارند که حاوی مقادیر مناسبی از مواد ضدالتهابی و مسکن‌ های درد هستند:

آواکادو یکی از این مواد غذایی است که اثر درمانی ویژه ای در درمان درد زانو دارد. منشاء آووکادو، آمریکای جنوبی بوده و از آن جا به نواحی دیگر دنیا راه یافته است.

برگ‌ های این درخت ضخیم و سبز و گل‌ های آن کوچک و سبز رنگ است. میوه ی آن مانند گلابی و دارای پوستی سخت به رنگ سبز تیره و یا سیاه است در حدود 400 نوع مختلف آووکادو وجود دارد که بعضی از آن ها دارای پوست صاف و سبز رنگ بوده ولی پوست برخی از آن ها سیاه و خشن است.

آووکادو چرب است و دارای اسیدهای آمینه مختلف مانند سیستئین، تریپتوفان و تیروزین می ‌باشد. در تحقیقات جدیدی که انجام شده وجود چند نوع آنتی‌ بیوتیک در آووکادو ثابت شده است‌.

دانه ی گیاه دارای مقدار کمی(در حدود 2 درصد) روغن است. این روغن غلیظ و سفت و به رنگ زرد مایل به سبز بوده که درای بو و طعمی مطبوع است‌.

مصرف خوراکی آواکادو نیز در کاهش درد زانو بسیار موثر است. زیرا تحقیقات مشخص ساخته است؛ آواکادو دارای ترکیباتی بنام فیتو استرول است که اثرات ضد التهابی و همچنین اثرات ضد درد دارد

روغن دانه آووکادو دارای حدود 7 درصد روغن‌ های اشباع شده مانند اسید پالمیتیک و اسید استئاریک اسید آراشیدیک، اسید میریستیک و در حدود 80 درصد روغن‌ های اشباع نشده مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک می ‌باشد‌. آواکادو دارای اثرات دارویی و درمانی متعدد است ولی یکی از بارزترین فواید آن درمان زانو درد است.
روغن آووکادو دارای ویتامین ‌های مختلف مانند C، K ، H ، E، D، B، A است و ارزش غذایی زیادی دارد. این روغن ضد رماتیسم است و ماساژ روغن آووکادو به محل هایی از زانو که دردناک است موجب تخفیف درد می شود. مصرف خوراکی آواکادو نیز در کاهش درد زانو بسیار موثر است. زیرا تحقیقات مشخص ساخته است؛ آواکادو دارای ترکیباتی بنام فیتو استرول است که اثرات ضد التهابی و همچنین اثرات ضد درد دارد.
سویا
نیز از مواد غذایی موثر در درمان درد و التهاب مفاصل است. طبق بررسی متخصصین تغذیه ی دانشگاه ایالتی اکلاهاما، با مصرف روزانه ی سویا به مدت سه ماه، بر درد و رنج ناشی از زانو درد می‌ توان غلبه نمود.
سویا از طریق مصرف سالاد، برگرهای سویا، مخلوط ‌های حاوی مواد غذایی گیاهی و شیر سویا تامین می ‌گردد. این ماده ی غذایی منبع غنی ایزوفلاون‌ ها است. ایزوفلاون ‌ها به سبب توانایی خود در تعدیل فعالیت استروژنی بدن(با اتصال به گیرنده‌ های استروژنی سطح سلول ‌ها)، شناخته می ‌شوند. محققین آزمایشگاهی ثابت نموده‌ اند، ایزوفلاون ‌های سویا التهاب مفاصل را کاهش داده، بافت غضروف را بهبود می‌ بخشند و در نهایت سبب کاهش درد می ‌شوند. درد و التهاب ناشی از بیماری آرتریت با مصرف مخلوطی از آواکادو و روغن سویا مشخصاً کاهش می یابد.

طی مطالعه ای در کشور فرانسه انجام شد، به بیمارانی که درد شدیدی در زانو و باسن داشتند، 300 یا 600 میلی گرم مخلوط عصاره آواکادو و روغن سویا داده شد.

پس از 6 هفته درد زانو در این افراد به گونه بهتر شد که بیش از نیمی از آن ها دیگر نیاز به درمان دارویی نداشتند.
مخلوط غیر صابونی آووکادو و سویا در درمان التهاب مفاصل توصیه می‌ شود. در چهار آزمایش بالینی مرتبط، مخلوط غیر صابونی آووکادو و سویا(عصاره حاصل از روغن سویا و آووکادو) در درمان درد و خشکی زانو و در نتیجه کاهش مصرف انواع دارو موثر شناخته شده است. این محصول در

بسیاری از نقاط دنیا به‌ صورت مکمل مصرف می ‌شود. دوز عادی آن 300 میلی ‌گرم بوده و دو ماه برای تاثیر ضدالتهابی آن، زمان لازم می‌ باشد.
منبع: روزنامه مردم سالاری
 

Similar threads

بالا