خواص درمانی لیمو ترش

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
لیمو سرشار از خواص درمانی
آب لیمو ترش و اسانس آن برای بدن، ذهن و روح بسیار مفید است. اسانس لیمو به واسطه انرژی زا بودن آن مشهور است. در کشور ژاپن به واسطه اثرات شاداب کننده و فرح بخش این اسانس، آن را به هنگام کارکردن کارمندان در فضا منتشر میکنند. همچنین میتوان از چند قطره از اسانس لیمو به عنوان بخور استفاده کرد، یا مقداری ازآن را در وان حمام ریخت. این کار باعث سرحال شدن کلیه اعضا بدن میشود. البته نباید هرگر اسانس لیمو را بدون رقیق کردن برروی پوست بکار برد زیرا باعث بروز مشکلات پوستی میشود.

درخشان کننده چشمها : سعی کنید در نوشیدنی هایتان از آب لیمو استفاده کنید. فرضا" هر روز صبح یک عدد لیمو را با مقداری آب گرم میل کنید. نوشیدن این مایع به جای نوشیدن چای باعث میشود شما بدن سالمتری داشته باشید. همچنین در اثر نوشیدن مایعات حاوی آب لیمو، چشمهای شما درخشانتر شده و پوستی سرحال تر از قبل خواهید داشت. در صورت تمایل برای بهتر کردن طعم آن میتوانید از شکر یا عسل استفاده کنید.

تسکین دهنده گلودرد : لیمو دارای اثرات ضد عفونی کننده و قابض است و بدین جهت میتوان از آن برای درمان گلودرد استفاده نمود. با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین "ث" موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن میشود. برای فرد مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.

نیرو بخش و تب بر : مصرف آب لیمو باعث کاهش تب در افراد بیمار میشود. به عنوان مثال اگر چند قطره از اسانس لیمو یا مقداری آب لیمورا به آب سرد اضافه کنید، سپس با استفاده از یک دستمال آن را روی پیشانی تب دار قرار دهید، این کار باعث کاهش تب وتقویت نیروی بدن خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که قبل از قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب باید از قرار دادن اسانس لیمو به صورت مستقیم برروی پوست خودداری شودزیرا ممکن است باعث بروز حساسیتهای پوستی گردد.

تسکین دهنده درد : لیمو باعث تسکین سردردهای معمولی و سردردهای میگرنی میشود. برای این منظور میتوان 5 قطره اسانس لیمو را در25 میلی لیتر از یک روغن حامل مناسب (مانند روغن بادام) مخلوط کرد و آنرا با استفاده از یک دستمال کتانی برروی ناحیه مبتلا به درد ماساژ داد.

پاک کننده پوست : اگر پوست شما چرب است میتوانید آنرا با لیمو که یک ماده قابض است تمیز کنید. به این ترتیب که یک قاشق چای خوری آب لیمو را در دو فنجان آب مقطر بریزید و با یک پنبه تمیز صورت خود را با آن پاک کنید. این کار باعث کاهش چربی پوست میشود و از پدید آمدن جوشهای صورت جلوگیری میکند. در صورت استفاده از این لوسیون برای جلوگیری از رشد باکتریها بهتر است هرروز یک محلول تازه درست کنید. مصرف این محلول باعث خشک شدن پوست میشود و برای پوستهای چرب بسیار مفید است. اما در صورت داشتن پوست خشک از مصرف آن خودداری کنید.


شاخه ای از یک درخت لیمو
ضد شوره و بر طرف کننده خارش پوست سر : آب لیمو برای پوست سر بسیار مفید است و شوره سر را کاهش میدهد. عصاره حاصل از آبگیری یک لیموی تازه را حدود 10 دقیقه برروی پوست سر مالش دهیدو سپس آن را با آب به طور کامل بشوئید. همچنین آب لیمو میتواند به عنوان یک تقویت کننده مو وضد خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سر استفاده شود.

ضد سرماخوردگی : آب لیمو یک ضد ویروس عالی میباشد و همچنین مصرف آن برای سرماخوردگی شدید بسیار مفید است. بدین منظور یک عدد لیمو را با مقداری نمک میل کنید. در صورت تمایل میتوان عصاره گرفته شده را در آب رقیق کرد و سپس مصرف نمود.

یک حالت دهنده خوب برای موها : بعلاوه شستشوی موی چرب با استفاده از آب لیمو باعث کاهش چربی آن میشود. به این صورت که عصاره حاصل از ابگیری دو عددلیمو در یک لیتر آب مورد استفاده قرار دهید و موهایتان را با این محلول بشویید. این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها میشود. همچنین مصرف آن باعث میشود موهای طلایی رنگ روشنتر شوند.

نرم کننده مناسب برای پوست آرنج : برای نرم کردن پوست زبر ناحیه آرنج، آرنجتان را حدود 10 دقیقه برروی یک برش لیمو ترش فشار دهید.

تقویت کننده حافظه : لیمو تقویت کننده حافظه است. چند قطره از اسانس لیمو را روی یک دستمال ریخته و از طریق بینی استنشاق کنید. همچنین میتوان این کار را در مواقعی انجام داد که میخواهید چیزی رابه یاد بیاورید. مغز شما با استنشاق اسانس لیمو نیروی تازه ای بدست خواهد آورد.

آرامش دهنده روح : لیمو همواره به عنوان یک ماده تسکین دهنده روح مطرح بودهاست. استشمام رایحه معطر لیمو در طی تمرینات تمرکز و تعمق روح (مدیتیشن) بسیار مفید است. برای انجام این کار کافی است که سه قطره از اسانس لیمو را به یک کاسه حاوی آب گرم افزود و آنرا در هوای اتاق قرار دهید. به این ترتیب در طول استشمام رایحه معطر لیمو به یک آرامش مطلوب فکری و روحی دست خواهید یافت.ادامه ...
 

na.go

عضو جدید


از ویتامین های لیموترش می توان درصد بالای ویتامین ث، ویتامین های گروه ب و ویتامین آ، و از املاح معدنی بی شمار و بسیار مفید آن پتاسیم، منگنز، منیزیم و ... را نام برد.

لیموترش عامل زیبایی

لیمو ترش یک ماده تقویت کننده زیبایست و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات می شود.

مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می شود، برای پاکسازی لکه های پوستی می توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می توانید خستگی پوست و ترک های پوست را از بین ببرید.
اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید.

پوست لیمو ترش را روی پوست خشک یا جای پوسته پوسته شده بمالید تا مشکلات پوستی برطرف شود، برای نرم شدن پوست ضخیم شده آرنج نیز پوست لیمو ترش مفید است.

از لیمو ترش تجزیه شده 6 تا 8 درصد اسید سیتریک تهیه و از هسته های آن روغنی به نام لیمو تن تهیه و در طب مصرف می شود.


لیمو ترش استرلیزه کننده آب مشکوک

خواص اسیدی این میوه یک ضد عفونی کننده قوی است، به همین دلیل توصیه می شود اگر در مسافرت به آب آشامیدنی مشکوک شدید به آن چند قطره لیمو ترش اضافه کنید و بعد از آن، آب استرلیزه شده را می توانید نوش جان کنید.


لیموترش درمانگر بیماری ها


همچنین آب لیمو ترش که ماده ای خنک کننده (سرد کننده) است باعث از بین بردن سموم میکروب بیماری هایی مانند دیفتری، حصبه و برخی امراض مهلک و خطرناک می شود؛ ترشح صفرا را افزایش می دهد و در رفع یرقان(زردی) و دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند موثر است.


رابطه لیموترش و درمان چاقی

لیمو ترش درمان کننده چاقی و برطرف کننده بزرگی طحال، شفادهنده گواتر و میخچه، وبا، اختلالات جریان گردش خون، مشکلات گوارش، یبوست، سوء هاضمه، زردی و یرقان است و خواص ضد سرطان دارد.

پوست لیمو ترش ویار زنان باردار را کاهش می دهد و قوه هاضمه آنها را تقویت و تهوع آنها را از بین می برد.

کسانی که فشار خون بالایی دارند بهتر است لیمو ترش بخورند زیرا فیبر آن کمک مضاعفی به کاهش فشار خون می کند، بهترین دارو برای گلودرد است و غرغره مخلوط لیمو ترش و آب نیم گرم ورم گلو و گلو درد را برطرف می کند خواص ضد عفونی کننده ای که دارد زکام را درمان می کند.


رابطه لیموترش و دندان ها


لیموترش باعث محافظت از دندان ها و لثه ها و حفظ سلامت آنها می شود، بهترین دارو برای اسکوربوت(خنریزی لثه ها و تغییر حالت بافت لثه) و مخلوط آب لیموترش و عسل و آب برای رفع خونریزی پیشنهاد می شود.

لیمو ترش خاصیت ضد پوکی استخوان داردو به افزایش جذب کلسیم کمک می کند و نوشیدن یک لیوان لیمو ترش به افراد در معرض خطر به خصوص زنان یائسه بسیار توصیه می شود.

لیموترش برای خونریزی های ریوی، معده، روده، رحم، کلیه ها و دیگر اندام های داخلی درمانگر است و لازم است در این موارد چند بار در روز مقداری آب لیموترش را آب میل کنید؛ برای پیشگیری از خونریزی نیز می توانید یک تکه پنبه را به لیمو ترش آغشته کنید و در سوراخ بینی بگذارید و مانع خونریزی شوید.


تاثیر لیموترش بر حافظه


لیموترش تقویت کننده حافظه نیز است؛ وقتی که می خواهید چیزی را به یاد آورید کافی است چند قطره اسانس لیمو ترش را بر روی یک دستمال بریزید و از طریق بینی استنشاق کنید!


لیموترش از بین برنده خستگی


برای رفع خستگی های روزانه نیز پس از اینکه پاهایتان را در آب گرم قرار دادید و منافذ پاها حسابی باز شد پاها را از آب خارج کنید و هر کدام از پاها را به یک نصف لیمو آغشته کنید، با این کار علاوه بر رفع خستگی سموم را نیز از ظریق منافذ باز شده از بین می برید.



لیموترش درمانگر سردرد و ***که


لیموترش بزاق دهان را زیاد می کند، شیره معده را زیاد می کند، سردردهای میگرنی را از بین می برد، برای این کار کافیست هنگام سردرد در یک فنجان قهوه یا چای لیمو ترش ریخته و میل کنید.

گذاشتن یخ لیمو ترش روی زبان ***که را درمان می کند؛ مخلوط آب لیمو ترش و آب به همراه شکر یا عسل نوشیدنی مناسبی برای انواع درد مریضی ها است.

 

تیرنگ

عضو جدید
لیموترش یکی از محبوبترین چاشنی ها در آشپزی جهان است. مزه ترش و حس تازگی لیموترش مذاق را تازه و خنک می کند.
اما در کنار مزه خوب، بوی مطبوع و رنگ زیبا، خواص درمانی زیادی هم دارد که از قدیم الایام در ایران و بسیاری کشورهای دیگر شناخته شده اند. لیمو ترش منبع بسیار خوبی از ویتامین C، منیزیم، ویلو فلاوین، ویتامینB، فسفر و پتاسیم و 5 درصد آب آن از نوعی اسید به نام اسید سیتریک تشکیل شده که در همه مرکبات یافت می شود. این محتوای غنی غذایی باعث شده لیموترش به عنوان ماده ای درمانی برای انواع بیماریهاي جسمی و حتی گاهی روحی مورد استفاده قرار بگیرد.

- آب لیمو بوی دهان را رفع می کند؟


آب لیمو برای مراقبت های دندان هم به کار می رود. با ریختن آب لیموی تازه روی قسمتهایی که دچار درد است، درد دندان كمتر می شود. ماساژ دادن لثه ها با آب لیمو خونریزی لثه را متوقف می کند. برای رفع بوی دهان می توانید کمی پوست لیموی تازه را بجوید یا اگر تلخی آن ناراحتتان می کند، کمی لیموی تازه را در دهان خود بچکانید. این کار باعث می شود تا مدتی دهان تان تازه شود و بوی نامطبوع آن هم برطرف شود.


- چگونه ناخن ها را محکم کنید؟

یک عدد تخم مرغ را با پوست، درون یک لیوان آب لیمو بیندازید، پس از دو روز تخم مرغ را از آب لیمو در آورده و روزی نیم ساعت ناخن هایتان را در این محلول قرار دهید. ناخن های شما پس از مدتی سخت و سفت می شوند. می توانید در صورت تمایل با یک پنبه آغشته به این محلول، ناخن ها را ماساژ داده و کمی صبر کنید. سپس برای حفظ چربی و لطافت ناخن، کمی روغن زیتون اطراف ناخن ها با حوصله ماساژ دهید تا گرمای دستتان به جذب روغن کمک کند. اجازه دهید تا مدتی این چربی روی ناخن شما باقی بماند.

- چربی موها را بگیرید.

برای ایجاد هایلایت های طبیعی طلایی و قهوه ای در موهایتان، کمی آب لیمو به موها بزنید و سپس آفتاب بگیرید. این کار را چند بار تکرار کنید تا رنگ موهایتان به طور طبیعی روشن تر شود.
آب لیمو برای پوست سر مفید است و شوره سر را کاهش می دهد. عصاره حاصل از آبگیری یک لیموی تازه را حدود 10 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید، سپس آن را با آب به طور کامل بشویید. اگر پوست سرتان خارش دارد، آب لیموی تازه درمان آن است، شما می توانید با مقداری آب لیموی تازه رقیق شده، پوست سر را ماساژ دهید سپس با آب خنک سر را آبکشی کنید، البته در صورتی از این درمان استفاده کنید که با خاراندن، پوست سرتان را زخم نکرده باشید. یکی دیگر از فواید آب لیمو برای سر، رفع چربی زیاد آن است. عصاره دو عدد لیمو ترش تازه را در یک لیتر آب خنک حل کنید و موهایتان را با این محلول بشویید. این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها می شود و تأثیر مواد شیمیایی کدر کننده را از مو پاک می کند.

- آب لیمو چه تأثیری در کاهش تب دارد؟

مصرف آب لیمو باعث کاهش تب در افراد بیمار می شود. برای این منظور چند قطره آب لیموی تازه را با آب خنک مخلوط کرده سپس توسط یک حوله، بیمار تب دار را پاشویه کنید. آب لیمو با افزایش تعرق به پایین آوردن تب بیمار کمک می کند.

- چگونه گلو درد را درمان کنیم؟

لیمو خواص ضد عفونی کننده دارد و یکی از بهترین درمان های گلو درد است. ضمن اینکه مقادیر بالای ویتامین C موجود در لیمو ترش، باعث افزایش سیستم دفاعی بدن و مقاومت بیشتر در مقابل سرما خوردگی می شود. اگر سرما خورده هستید، بهتر است آب لیمو را با عسل و چایی مخلوط کرده و بنوشید. معجون جوشانده زنجبیل، آب لیمو ترش و عسل هم در درمان گلو درد معجزه می آفریند. برای رفع ورم گلو یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش را در آب نیمه گرم بریزید و با آن غرغره کنید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

- تأثیر لیمو ترش برای درمان یبوست

لیمو اگر با اب گرم مخلوط شود می تواند بسیاری از مشکلات گوارشی را از بین ببرد. حالت تهوع، سوزش معده و انگل از مشکلاتی هستند که با مصرف آب لیمو ممکن است برطرف شوند. خواص گوارشی آب لیمو، علایم ناراحتی معده مثل سوزش، نفخ و باد معده را از بین می برد، با نوشیدن منظم آب لیمو، در دفع مواد زاید به روده ها کمک کرده و یبوست را درمان می کند. همچین برای برطرف کردن ***که هم مفید است. آب لیمو به عنوان یک ماده نیروبخش برای کبد نیز مفید است و با کمک به کبد برای تولید بیشتر صفرا در هضم بهتر غذا تأثر دارد.

- تقویت کننده حافظه

لیمو تقویت کننده حافظه است. چند قطره از اسانس لیمو را روی یک دستمال ریخته و از طریق بینی استنشاق کنید. همچنین می توان این کار را در مواقعی انجام داد که می خواهید چیزی را به یاد آورید. مغز شما با استنشاق اسانس لیمو نیروی تازه ای به دست خواهد آورد.

- آب گوارا

لیمو یک ضد عفونی کننده طبیعی است. اگر می خواهید به مسافرت بروید و از کیفیت آب آشامیدنی مقصد اطمینان ندارید چند عدد لیمو با خود ببرید. پس از جوشاندن آب چند قطره آب لیمو به آن بیفزایید و با خیالی راحت تر آب را نوش جان کنید.

- ضد خون دماغ

برای جلوگیری از خونریزی بینی یک تکه پنبه آغشته به آب لیمو را در سوراخ بینی گذاشته و سرتان را کمی به عقب متمایل کنید. پس از مدتی خونریزی بینی بند خواهد آمد.
سه نکته تکمیلی

- شفافیت را به پوست برگردانید. لیمو کبد را تصفیه کرده و شما را از درون زیباتر می کند. برای اینکه پوستتان زیبا و درخشان شود، هر روز صبح یک لیمو ترش را در آب بریزید و کمی عسل به آن اضافه کنید. در صورتی که ناراحتی معده ندارید این نوشیدنی را ناشتا بنوشید. انداختن یکی دو برگ نعنا در این نوشیدنی هم طراوت خاصی به آن می دهد. آب لیمو به عنوان یک داروی ضد پیری هم عمل می کند و می تواند چین و چروک و جوش های سر سیاه را از بین ببرد. وقتی آب لیمو را روی نواحی سوختگی بمالید جای زخم را از بین می برد و از آنجا که ماده ای خنک کننده هم به حساب می آید احساس سوزش روی پوست را از بین می برد.


- ماسک لیمو به چه درد می خورد؟ برای کوچک کردن منافذ پوست های چرب می توانید مخلوطی از آب لیمو و آب خنک را هر شب تازه تهیه کنید و با استفاده از پنبه، پوست خود را با آن پاک کنید.
این کار نه تنها چربی اضافی، باقی مانده مواد آرایشی و آلاینده های هوا را از روی پوستتان می زداید بلکه از بروز جوش های پوستی هم جلوگیری می کند و ظاهری شفاف تر و سفت تر به پوستتان می دهد. اگر پوست خشکی دارید هرگز از این محلول استفاده نکنید.

- پس از ظرفشویی استفاده کنید: مخلوط گلیسیرین و آب لیمو بهترین و ارزانترین کرم دست است. آب لیمو و گلیسیرین را به نسبت مساوی مخلوط کنید و به دست های خود بمالید. می توانید این محلول را در ظرف شیشه ای آماده کرده و کنار سینک ظرفشویی بگذارید تا هر بار پس از شستشوی ظرفها، از آن به عنوان کرم دست استفاده کنید.


لیمو ترش در طبیعت سرد
و تر پیدا میشود و در ترکیبات آن ویتامینهای سی و پی زیاد موجود است به هضم غذا کمک و مقوی جگر است. لیموی ترش در امراض جگرمورد استفاده قرار میگیرد ، لیمو اثر مخصوص در جوان نگاه داشتن شرایین دارد.... لیمو برای معالجه روماتیسم نیز بکار میرود و این میوه ضد عفونی کنندة بسیار قوی است برای رفع تشنگی و جلوگیری از دل بدی نیز مفید است.
داکتر جزایری در کتاب اسرار خوراکی ها مینویسد (آب لیمو ضد گوشت های زیادی است که در مغز پیدا میشوند، عصارة لیمو ضد کم خونی، غلظت و رقت خون است، آب لیمو ضد درد است و سر دردی، کمردردی و درد های گرده و شکم را تسکین میدهد. ) آب لیمو ضد ترشی معده و سنگ های جگر است...... عصارة لیمو صفرآ بر است و ضد وحشت و دل تنگی میباشد،آب لیمو ضد امراض جگر، برای تب ها، آب لیمو را جوشانده و برگ کرم، شلغم و گلپر را به آن مخلوط کرده بخورید.
آب لیمو ادرار زیاد میکند و به این وسیله درد های گرده ها و مثانه ها را در مان میکند. آب لیمو بهترین داروی ضد خون دماغ است، برای کسانیکه اشتها ندارند داروی بهتر از لیمو وجود ندارد. عصارة لیموی ترش عمل هاضمه را تحریک مینماید.

آب لیمو از طاس شدن سر جلوگیری میکند و موهای سر تقویت مینمایند

.
برای تآمین این منظور مالیدن آب لیمو روی سر مفید است.
لیمو برای معالجة تمام امراض قلبی مفید است زیرا عدم ترتیب حرکات قلب نتیجه بد هضم و سموم جگر است، برای این کار لازم است که آب لیمو جرعه جرعه با نفس های عمیق نوشید

آب لیمو نور چشم را زیاد میکند و مخصوصآ اگر شب یک قطره در چشم بچکانید
.

بو علی سینای بلخی عالم و فیلسوف افغانستان که شهرت جهانی دارد در مورد لیمو گفته است (لیموی ترش
برای قلب و معده و برای زنان حامله برای دفع استفراق خیلی مفید است.) لیموی ترش برای تکالیف مانند برنشیت، سرما خوردگی، روماتیسم، کمر دردی نقرس، سنگکلیه و مثانه بسیار مفید است.
لیموی ترش را از لحاظ زیبایی باید شناخت : اگر پوست بدن شما چرب باشد در آنصورت، همه روزه صبح صورت خود را با پخته تر نموده و به آب لیمو پاک کنید و اگر لیموی قاش شده را مدت 20 دقیقه بر صورت خود مالش بدهید آنگاه درک خواهید کرد که پوست شما لطیف و با طراوت میشود. برای اینکه زنها دستان نرم و لطیفی داشته باشند از محلول مساوی آب لیمو، گلسیرین و کلونیا به دستان خود هر شب بمالند

.
برای از بین بردن لکه های سرخ که روی صورت پیدا میشوند باید آب لیموی تازه را با نمک مخلوط کرده و آنرا بشکل محلول روی صورت و مخصوصآ روی لکه بمالید بعد از چندی لکه از روی صورت شما ناپدید میشود.
در هفته یکبار دندانهای خود را با آب لیمو مساژ دهید علاوه بر آنکه صاحب دندانهای سفید خواهید شد و اگر میخواهید بچه هایتان زودتر صاحب دندان شوند در آن صورت انگشتان خود را نخست با صابون پاک بشویید بعدآ اب لیمو را با آب جوشانده مخلوط کرد و روز چند بار بیره های کودکان را به آن مالش بدهید، همچنین ناخن های شکننده را نیز میتوان بواسطه مالیدن به آب لیمو معالجه کند در صورتیکه بین شما خونریزی داشته باشد برای جلوگیری از آن پخته را آب لیمو آغشته کنید و در سوراح بین بگذارید فورآ خونریزی قطع میگردد.
پوست لیمو ضد عفونی است و گازات روده ها و امعآ را به کلی دفع میکند، برای تمام جهاز هاضمه بدن مقوی است، با مادة مخصوصی تلخی که دارند معده را تقویت و ضد عفونی میکند و امعآ را پاک کرده و خون را تصفیه مینماید، تمام قسمت های لیمو کرم کش استبنا برایناگر بطور مکمل خورده شود یعنی آب، پوست و هسته آنرا بخورید کرم های روده را کاملآ از بین میبرد.
یک معجزه واقعی !!!! از عصاره ی سیر و لیمو ترش
[

عصاره ی سیر و لیمو ترش

1-
مصرف عصاره :
اگر دچار رسوب گرفتگی در رگهای بدن شده ، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد . زیرا گرفتگی
رگها پس از این شما را آزار نخواهد داد . فقط کافی است ، روزی نصف استکان ( معادل 30 CC)
از این شربت غلیظ و طبیعی میل نمایید ؛ تا به کلی برطرف گردد .

2-
طرز تهیه :
تعداد 30 حبه ی سیر را پوست گرفته همراه با 5 عدد لیموترش بزرگ زرد با پوست که قبلا هسته
های آن را گرفته اید ، در هم زن ( میکسر ) بریزید . پس از آن که همه ی محتویات در میکسر له
شد با یک لیتر آب مخلوط نموده و بجوشانید ( نکته ی مهم : فقط و فقط ، یک بار جوش بخورد ) .
پس از سرد شدن ، آن را از صافی رد نموده و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال
نگهداری کنید.

3- مصرف :
از این مایع ( به اختیار خود تان قبل یا بعد از غذاهای اصلی ) همانطور که قبلانیز گفته شد ، روزانه نصف استکان ( معادلCC 30 )
میل نمایید . پس از سپری شدن سه ( 3 ) هفته از مصرف مداوم این عصاره ی طبیعی ، احساس جوانی و شادابی در تمام وجود بدنتان قابل لمس است . تمامی گرفتگی
های رگ های بدن و سایر عوارض آنها به عنوان مثال دید کم و سنگینی گوش به حالت عادی خود
باز خواهد گشت .
به یاد داشته باشید ؛ بعد از مصرف یک دوره ی سه هفته ای ، شما باید هشت ( 8 ) روز استراحت
کرده و سپس دومین دوره ی مصرف سه هفته ای را اجرا کنید . به این ترتیب یک موفقیت موثر
ایجاد می شود . این دوره ی درمان ، ارزان ، موثر و بی ضرر را می بایست هر ساله تکرار کرد .

4-
بوی سیر :
با خوردن این مایع ، هیچ کس بوی نامطلوب سیر را حس نخواهد کرد ( امتحان کنید ) .

5-
خواص شربت :
نیروهای شفا بخش سیر و لیموترش ، کاملا خود را پس از مصرف این مایع ، نشان می دهند . افرادی
بوده و رگ های آنها رسوب گرفتگی دارد و یا این که مشکل ( LDL ) که مبتلا به کلسترل بد
چربی خون دارند ، می توانند ؛ شبها بدون پریشانی خاطر خواب راحت و آسوده ای داشته باشند . به
فعالیت های بدنی ، ورزش پرداخته ، زیرا انسداد رگهای آنها ، ازبین رفته است .
همچنین مصرف این عصاره را برای کسانی که سایش دندان ( دندان قروچه ) داشته و یا جرم دندان
دارند ، مفید است . در آخر توصیه می کنیم برای اینکه سیر را پوست بکنید ، در کاسه ای آب ریخته
و پس از آن پوست سیر را به راحتی از آن جدا کنید


خواص باورنکردنی
لیمو ترش

لیمو (مرکبات) محصولی معجزه آسا برای کشتن سلول های سرطان است؛ که 10000 بار قوی تر از شیمی درمانی است.


چرا ما در مورد آن نمی دانیم؟



ادامه مطلب را با دقت بخوانید و خودتان قضاوت کنید


چرا ما در مورد آن نمی دانیم؟ چون آزمایشگاه ها(شرکت های دارو سازی) با ساخت مشابه مصنوعی آن سود زیادی میبرند. شما هم اکنون می توانید به یک دوست کمک کنید تا از آنها بی نیاز شود / بداند که آب لیمو در پیشگیری از بیماری مفید است
.

طعم آن شیرین و لذت بخش است و فاقد اثرات وحشتناک شیمی درمانی است.

چگونه است که بسیاری از مردم باید بمیرند، در حالی که این خواص محرمانه و محفوظ نگه داشته شده است، تا مبادا منافع شرکت های بزرگ مولتی ملیونر را به خطر بیفتاد؟
همانطور که می دانید، درخت لیمو در دو نوع لیمو شیرین و لیموترش شناخته شده است. شما می توانید از این میوه به روش های مختلف مصرف کنید:

شما می توانیدآنرا به صورت استفاده از گوشت ، افشره، نوشابه های آماده، شربت، شیرینی، غذا و غیره، مصرف کنید.

خاصیت این گیاه در بهبود سرطان از همه نوع ثابت شده است. برخی می گویند که در تمامی انواع سرطان بسیار مفید است.

همچنین به عنوان یک داروی ضد میکروبی در برابر عفونت های باکتریایی و قارچ، و مقابل انگلهای داخلی و کرم ها موثر است. و همچنین تنظیم کننده فشار خون بیش از حد بالا و ضد افسردگی، استرس و اختلالات عصبی است.

منبع این اطلاعات جالب است: این اطلاعات از یکی از بزرگترین تولید کنندگان دارو در جهان می آید، که می گوید تست های آزمایشگاهی بیش از 20 سال از سال 1970، نشان داد که عصاره لیمو درتخریب سلول های بدخیم در 12 سرطان، از جمله روده بزرگ ، پستان، پروستات، ریه و لوزالمعده... تاثیر دارد.

ترکیبات این میوه 10،000 بار بهتر از محصولAdriamycin، و مواد دارویی که به طور معمول در شیمی درمانی در جهان استفاده می شود، کاهش رشد سلولهای سرطانی را نشان داد. و چه شگفت آور است، و شگفت آور تر اینکه؛ این نوع از درمان با عصاره لیمو تنها سلول های سرطانی بدخیم را از بین میبرد و بر روی سلول های سالم تاثیر نمی گذارد.

اینک شما
میتوانید به دوست نیازمند خود کمک کنید از طریق اینکه به او بگوئید که آبلیمو ترش در جلوگیری از سرطان سودمند است. علاوه بر این طعم آن بسیارخوشایند است و عوارض جانبی شیمی درمانی را ندارد.

اگر میتوانید یک
درخت لیمو در حیاط یا پاسیوی خود بکارید و از میوه معجزه آسای آن بهرهببرید. بسیاری از مردم در اثر سرطان میمیرند در حالیکه این راز همچنان حفظمیشود تا منافع شرکتهای داروسازی به خطر

نیفتد.لیمو ترش را میتوان به
صورتهای متفاوت مصرف نمود، قسمت گوشتی آن را خورد یا آب آن را مصرف نمود. به صورت شربت و یا صور دیگر، جالب ترین خاصیت آن اثرش بر روی کیست ها وتومورهاست.

در مورد این گیاه
ثابت شده است که درمان همه انواع سرطان است. همچنین بعنوان یک ضد قارچ وعفونت و کرمها محسوب میشود. فشار خون بالا را تنظیم میکند و و ضد افسردگیاست و با استرس و اختلالات

عصبی مبارزه میکند
.

 
آخرین ویرایش:

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
روغن لیمو ترش برای استحکام موها/و همچنین ترک بدن و همچنین برای جوش صورت کاربرد داره....
 

تیرنگ

عضو جدید
روغن لیمو در رفع کدری پوست موثر است

مجموعه: داروهای گیاهی و طب سنتی

درخت لیموترش بومی قاره آسیا است و سرشار از ویتامین هاست. روغن لیمو ترش از پوست این گیاه به دست می آید و به علت رنگ زرد آن و بوی مطبوع معروف به روغن خورشید است.

در قرون وسطی از این روغن برای تسکین و کاهش بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین C) و کمبود ویتامین های دیگر روزی یک قاشق غذاخوری به ملوان های نیروی دریایی داده می شد.

● خواص روغن لیموترش

این روغن به طور طبیعی آرامش بخش است و در نتیجه خستگی مفرط ذهنی، سرگیجه، اضطراب و تنش های عصبی را از بین می برد.


علاوه بر آن بوی این روغن به افزایش قدرت آگاهی و تمرکز کمک می کند و با از بین بردن احساسات منفی در ایجاد افکار مثبت تاثیر دارد.


می تواند به بیماران مبتلا به بی خوابی کمک کند.


ویتامین فراوان موجود در آن ایمنی بدن را تقویت کرده و با تحریک گلبول های سفید بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم می کند.


در سرعت بخشیدن به گردش خون نقش مهمی دارد.


با بیماری های عفونی مانند تیفوس و مالاریا مقابله می کند و علایم تب، گلودرد و آسم را کاهش می دهد.


روغن لیمو به طور طبیعی خاصیت سم زدایی دارد و در جوان سازی پوست کدر موثر است و جوش ها و اختلالات پوستی دیگر را نیز درمان می کند.

برای کاهش فعالیت غدد چربی، مورد استفاده قرار می گیرد و برای جوان تر کردن پوست پیر، کم کردن لکه ها و ترک های بارداری موثر است.


اغلب مردم برای داشتن موهای براق، سالم و محکم و از بین بردن شوره ها از روغن لیمو استفاده می کنند.


در کاهش وزن نیز بسیار موثر است.


ناراحتی های معده مانند قولنج، اسیدیته و سوءهاضمه را برطرف می کند.

منبع : سلامت نیوز
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ماسک لیموترش
این ماسک برای پوست های خشک مفید است. برای تهیه این ماسک، آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید و پانزده دقیقه بعد آن را بشویید
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
زمانی که حرف از سلامتی به میان می‌آید نام لیموترش هم می‌درخشد.
آب لیموترش، پوست یا افشره‌ی خوراکی آن حاوی خواص بی‌شماری است که نه تنهای بیماری‌های فصل سرما را برطرف می‌کند بلکه خیلی از دردها و ناخوشی‌های روزمره را هم از بین می‌برد.
با ما همراه باشید تا تأثیر این ماده‌ی غذایی مفید را روی سلامتی مروری بکنیم.
لیموترش برای مقابله با گلودرد
لیموترش سرشار از ویتامین C و حاوی خواص ضدعفونی کنندگی است برای همین هم درمان فوق‌العاده ای برای گلودرد یا آنژین محسوب می‌شود. اگر با این نوسانات دمای هوا دچار گلودرد شده‌اید آب گرم و لیموترش را مخلوط کرده و قرقره کنید. برای این کار کافی است آب یک عدد لیموترش را با نصف لیوان مخلوط کرده و یک قاشق چای‌خوری نمک هم به آن اضافه کنید. هر روز سه تا چهار مرتبه قرقره کنید.
لیموترش برای مقابله با مشکلات گوارشی
لیموترش باعث ترشح اسیدهای گوارشی شده و معده را فعال‌تر می‌کند. برای همین هم افرادی که مشکل گوارشی دارند می‌توانند بعد از هر وعده‌ی غذایی یک لیوان آب را با آب یک عدد لیموترش مخلوط کرده و میل کنند.
لیموترش برای درمان خونریزی لثه
لیموترش دارای خواص ضدعفونی کنندگی است و برای همین می‌تواند برای درمان خونریزی لثه کارساز است. آب لیموترش را با آب رقیق کرده و به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید.
لیموترش برای مقابله با احتباس آب
عصاره‌ی لیموترش ادرار آور است و برای همین با احتباس آب مقابله می‌کند. هر روز با معده‌ی خالی آب لیموترش را با آب مخلوط کرده و میل کنید. سپس پاهای خود را با آب سرد بشویید و بعد از آن پاهایتان را با این روغن دست ساز ماساژ بدهید: برای این کار داخل یک شیشه 2 میلی لیتر افشره‌ی خوراکی سر کوهی و 8 میلی لیتر افشره‌ی خوراکی لیموترش بریزید. سپس چند قطره روغن بادام شیرین هم به آن اضافه کرده و پاهایتان را ماساژ دهید.
کمی لیموترش به چایی‌تان اضافه کنید
زمانی که چای سبز نوش جان می‌کنید کمی لیموترش داخل آن بچکانید تا بدنتان بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز را جذب کند. بر اساس نتایج یک پژوهش آمریکایی افزودن مقدار کمی لیموترش به چای سبز باعث می‌شود که اثرات مثبت چای سبز بیشتر و بیشتر شود. زمانی که چای سبز و لیموترش مخلوط شده باشد کاتچین و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن بیشتر جذب بدن می‌شود. وقتی حرف از کاتچین‌ها به میزان می‌آید باید بدانید که این ترکیبات خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و سکته را از شما دور می‌کند.
به عقیده‌ی محققان کاتچین در روده ها می‌ماند و فقط 20 درصد آن جذب می‌شود. برای همین هم محققان دنبال راهی هستند که جذب این آنتی‌اکسیدان‌های مهم را بالا ببرند. خوشبختانه لیموترش نیز میزان جذب این آنتی‌اکسیدان‌ها را پنج برابر می‌کند. باید بدانید که ویتامین C خالص جذب این ترکیبات را سیزده برابر می‌کند.
توجه داشته باشید هر چقدر که لیموترش خواص چای را بالا می‌برد شیر بر عکس عمل می‌کند. نتایج پژوهشی که در مجله European Heart Journal به چاپ رسیده نشان می‌دهد که اضافه کردن کمی شیر به چای خواص آنتی‌اکسیدان‌های آن‌را خنثی می‌کند. این آنتی‌اکسیدان‌ها برای قلب بسیار مفیدند. به عقیده‌ی محققان برخی از پروتئین‌های موجود در شیر به نام «کازئین» ها با ترکیبات چای سر سازگاری ندارند.
خواص دیگر لیموترش
لیموترش خاصیت ضدباکتری دارد. بنابراین می‌توان از آن برای تسکین تبخال و نیش حشرات استفاده کرد. برای مشکلات دهان مثل بوی بد دهان و یا آفت‌ها نیز می‌توان به لیموترش اعتماد کرد. برای این کار آب لیموترش را گرفته و با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید. روزانه 3 مرتبه دهان را با محلولی که درست کرده‌اید شستشو دهید. توجه داشته باشید وقتی نوشیدنی لیموترش میل می‌کنید برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مینای دندان تا نیم ساعت مسواک نزنید.
سعی کنید همیشه از لیموترش تازه استفاده کنید. اگر از مشکلات کلیوی و کیسه صفرا رنج می‌برید یا معمولاً سوزش معده دارید استفاده‌ی زیاد از لیموترش و یا گرفتن رژیم لیموترش به شما توصیه نمی‌شود. همچنین باید از مصرف پوست لیموترش نیز خودداری کنید.
مراقب کودکان کم سن و سال باشید. عصاره‌ی لیموترش برای کودکان زیر 4 سال به خاطر آسیب رسیدن به سیستم گوارششان توصیه نمی‌شود.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
افشره خوراکی لیمو ترش
Lemon oral drop TS
کاهش دهنده فشار خون،ضد افسردگی و شادی آور
لیمو ترش بومی شمال هند بوده و در آب و هـوای مدیـترانه ای می روید. این گیاه در طب سنتی در درمان روماتیسم، نقرس، نفخ، یرقان، چاقی، سرماخوردگی، التهاب، آفتاب سوختگی، مالاریا و خونریزی بینی استفاده می شود. همچنین به صورت موضعی در رفع التهاب مخاط دهان و زبان، آفت و شکننده شدن ناخن ها موثر است. آب لیمو سرشار از ویتامین "ث" بوده، مدر اسـت و در درمـان اسـکوربوت مصـرف مـی شود. همچنین اسانس لیـمو که از پوسـت آن استخراج می شود آنتی باکتریال، آنتی سپتیک و کاهش دهنده فشار خون اسـت. از لیمو ترش در طب سنتی هند برای درمان سوزش سر دل استفاده می شود. موارد مصرف
  • کاهش دهنده فشار خون
  • ضد افسردگی و شادی آور
مکانیسم اثر کاهش دهنده فشار خون با توجه به اینکه لیمو دیورتیک می باشد لذا می تواند سبب کاهش فشار خون گردد. اسانس لیموترش دارای نیاسین (بیوفلاونوئید) بوده، این ویتامین با حفاظت، نگهداری و تقویت دیواره مویرگ ها و رگ ها و همچنین ممانعت از تشکیـل پلاک ها از تصلب شراییـن جلوگیـری کـرده و نهایتـاً از افزایش فشـار خون جلوگیری می نماید.
  • ضد افسردگی و شادی آور
تحقیقات اخیر در دانشگاه یاماگوچی"Yamaguchi" ژاپن نشان می دهد که سیترال موجود در اسانس لیموترش اثرات ضد اضطراب و ضد افسردگی دارد. همچنین محققان دانشگاه ژاپنی"MIE" نشان داده اند که اسانس مرکبات به ویژه لیموترش در بهبود افسردگی موثرتر از داروهای مورد استفاده در این زمینه است. مقدار و نحوه مصرف روزانه سه مرتبه و هر بار3 تا 5 قطره در یک لیوان آب، چای یا شربت حل کرده و میل نمایید. نکات قابل توصیه
  • افرادی که دچار افت فشار خون هستند، این افشره را با احتیاط مصرف نمایند.
  • از آنجائیکه تولید هر کیلوگرم اسانس طبیعی مستلزم فرآوری چند صد کیلوگرم گیاه دارویی می باشد، از این رو روغن بدست آمده (افشره) بسیار غلیظ و معطر است و مصرف تنها چند قطره از آن می تواند به حفظ و ارتقاء سلامتی شما کمک نماید، ولی در صورت تمایل می توانید مطابق ذائقه خود و به دفعات میل نمایید.
  • قرار دادن این فرآورده در محیط سرد خروج افشره را کند خواهد کرد، لذا برای برگرداندن به حالت اولیه مجدداً افشره را در محیط گرم قرار دهید.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
شرایط نگهداری در جای خشک و تاریک و در دمای محیط (کمتر از 25 درجه سانتی گراد) نگهداری شود.
 

Similar threads

بالا