خلیج همیشه فارس ایران

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز


سومین خلیج بزرگ جهان در طول تاریخ نه تنها بخشی از جغرافیای ایران محسوب می‌شده و حاکمیت آن در دست ایرانی‌ها بوده است‌، بلکه به اذعان تمام منابع تاریخی موجود این پهنه آبی همواره با عناوینی نظیر خلیج فارس‌، خلیج عجم‌، دریای فارس‌ یا بحر فارس‌، شناخته شده است........

۱۰ اردیبهشت چه روزی است؟
پرتقالی‌ها در سال ۹۱۳ هجری قمری بر هرمز مسلط شدند و تا یک قرن بعد شاهان صفوی برای پس گرفتن هرمز به دلیل ضعف نیروی دریای و درگیری‌های مداوم در شرق و غرب ایران نتوانستند کاری انجام دهند. به مرور زمان پرتقالی‌ها هرمز را از صورت سرزمینی تحت‌الحمایه به صورت مستعمره در آوردند. در سال ۱۰۳۱ هجری قمری پرتقالی‌ها شروع به ساختن قلعهٔ جزیرهٔ قشم که محل تأمین آب شرب آن‌ها بود، کردند. شاه عباس صفوی که به دلیل عدم همکاری پرتقالی‌ها با وی در جنگ علیه عثمانی‌ها و اجحافات آن‌ها در سواحل خلیج فارس از پرتقالی‌ها کینه داشت، بهانهٔ لازم برای جامهٔ عمل پوشاندن به آرزوهایش در بیرون راندن پرتقالی‌ها را یافت و به “امام قلی خان” (یکی از فرماندهای ارشد نظامی) دستور داد پرتقالی‌ها را از هرمز بیرون کند.
پرتقالی ها هنوز بنای قلعهٔ خود در قشم را به پایان نرسانده بودند که مورد حملهٔ قوای امام قلی خان قرار گرفتند و در ربیع‌الثانی ۱۰۳۱ هجری قمری، قلعه اشغال شد. حملات پرتقالی ها به شهرها و ده‌های ساحلی خسارت هایی را به بار آورد. با توجه به مشکلات ایجاد شده، امام قلی خان از دو تن از ناخدایان کمپانی هند شرقی انگلیس به نام‌های “بلیت و ودل” درخواست کرد در بیرون راندن پرتقالی‌ها وی را یاری کنند و در صورت عدم همکاری امتیازات بازرگانی آن‌ها در ایران لغو خواهد شد. انگلیس چون با پرتقال در صلح به سر می‌برد اصولاً مایل به جنگ نبود، اما تشویق‌های نمایندهٔ مقیم شرکت در ایران، انگلیس ها را را به این عمل راضی کرد.
پس از امضای قرارداد بین ایران و انگلیس برای همکاری با یکدیگر درجنگ، کشتی‌های انگلیسی در بندر “گمبرون”، امام قلی خان و سه هزار سرباز وی را سوار کرده و به سوی جزیرهٔ هرمز روانه شدند. نیروهای پرتقالی مستقر در جزیره به قشم گریختند. در آنجا قسمتی از سربازان ایرانی از کشتی پیاده شده و قلعهٔ جزیره را محاصره کردند. “روی فریرا” (فرماندهٔ ناوگان پرتقال) بعد از سه روز مقاومت به علت آتش سنگین توپخانهٔ انگلیس و ویرانی قلعه تسلیم شد و به سورات فرستاده شد. بعد از این پیروزی قوای متحد به سمت هرمز حرکت کردند. در ۹ فوریه ۱۶۲۲ سربازان ایرانی به فرماندهی امام قلی خان قلعهٔ هرمز را محاصره کردند و با آتش توپخانهٔ انگلیس قسمتی از دیوار قلعه خراب شد و سپاهیان ایران از آن به درون راه یافتند. پرتقالی‌ها مقاومت را بیهوده دیده و به فرماندهان انگلیس متوسل شدند و چند روز بعد با گرفتن تأمین جانی تسلیم شدند. در این روز پرچم پرتقال بعد از یک قرن در هرمز به پایین آورده شد..........با توجه به اختلاف در مورد روز دقیق شکست پرتغالی‌ها در جنگ های ایران و پرتغال، ریاست جمهوری تعیین دقیق آن روز را به شورای عالی انقلاب فرهنگی موکول کرد و سرانجام بعد از پیگیری‌ها و استعلام‌های متعدد در سال ۱۳۸۴، شورای فرهنگ عمومی با استعلام از دانشگاه تهران، روز ۱۰ اردیبهشت را روز شکست نهایی و خروج پرتغالی ها از ایران معرفی کرد.
 

mer30fery

دستیار مدیر مهندسی مکانیک, متخصص سالید ورک
کاربر ممتاز
روز ملی خلیج فارس

روز ملی خلیج فارس




بمناسبت۱۰ اردیبهشت برابر با ۳۰ آوریل، روز ملی خلیج فارس .
تصویر پویانمایی از نقشه‌های متفاوت در ادوار مختلف تاریخی را که بیانگر و سندی برای نام خلیج فارس است، نمایش می‌دهد.
توضیح: سال‌ها به میلادی است. همچنین این تصویر متحرک،
شامل همه نقشه‌های تاریخی که دربرگیرنده نام خلیج فارس هستند،
نمی‌باشد و تعدادشان در اینجا ۴۷ عدد است.

طراح پونمایی: ‎کاربر:Alborzagros

Full article
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خلیج‌فارس در حال خفه شدن است

خلیج‌فارس در حال خفه شدن است

عضو هیئت علمی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گفت: پساب‌های خانگی، کشاورزی و شرایط نامطلوب رودخانه‌ها، تغییرات بیش از حد و نامطلوب از منابع زنده و غیرزنده دریائی، حمل و نقل و تردد دریائی، خطوط لوله نفت، وقوع چند جنگ منطقه‌ای و به آتش کشیده شدن چاه‌های نفت منطقه و موارد بسیار متعدد دیگر شرایط زیست‌محیطی منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان را به حد غیرقابل قبولی تنزل داده است.

دکتر سعید تمدنی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان به لحاظ اهمیت استراتژیک و وجود بیش از ۶۵ درصد از کل نفت جهان و ۳۴ درصد از گاز جهان و صادرات روزانه ۲۵ میلیون بشکه نفت که حدود ۲۱ میلیون بشکه آن توسط نفتکش‌های غول‌پیکر و از طریق دریا حمل می‌شود، همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، با توجه به وجود هشت کشور ساحلی موجود در کنار این دریاها و استقرار فعالیت‌های مختلف این کشورها در حاشیه دریا و یا در داخل آن، موجب شده که بررسی این منطقه با لحاظ کردن این کشورها مدنظر قرار گیرد.

تمدنی با اشاره چالش‌های زیست‌محیطی در خلیج‌فارس و دریای عمان تاکید کرد: وضعیت محیط ساحلی و دریائی در تمامی مناطق متأثر از فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و شرایط امنیتی در جوامع انسانی است. لذا نگاهی اجمالی به این فعالیت‌ها و عواقب مخرب ناشی از این فعالیت‌ها می‌تواند تصویر روشنی از شرایط محیطی و زیستی آن منطقه ارائه دهد.

وی با اشاره به ورود انواع آلاینده‌های ناشی از توسعه صنعتی که مهم‌ترین آن مربوط به فعالیت‌های نفت، گاز و پتروشیمی و سایر صنایع در منطقه است، افزود: پساب‌های خانگی، کشاورزی و شرایط نامطلوب رودخانه‌ها، تغییرات بیش از حد و نامطلوب از منابع زنده و غیرزنده دریائی، حمل و نقل و تردد دریائی، خطوط لوله نفت، وقوع چند جنگ منطقه‌ای و به آتش کشیده شدن چاه‌های نفت منطقه و موارد بسیار متعدد دیگر که شرایط زیست‌محیطی منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان را به حد غیرقابل قبولی تنزل داده، زنگ‌های خطر را در این منطقه به صدا درآورده است.

عضو هیئت علمی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان اضافه کرد: با توجه به حجم وسیع آلودگی و تخریب در این حوزه، می‌توان اهم فعالیت‌های منطقه مذکور را که موجبات تخریب اکوسیستم خلیج‌فارس و دریای عمان را فراهم آورده، بررسی کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها و ساختارهای اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار در منطقه، آلوده‌کننده‌های اصلی محیط دریائی و سوانح عمده و وقایع موردی، به دلیل اهمیت آن به‌صورت مجزا قابل بررسی است.

تمدنی گفت: به دلیل حضور هشت کشور منطقه راپمی و تردد دائمی شناورها در منطقه، ایجاد شرایط مناسب زیستی برای آبزیان و اکوسیستمی مناسب برای آنان نیازمند عزم و اراده عمومی این کشورهاست که متأسفانه این خواست و اراده به‌صورت مناسبی در گذشته وجود نداشته است.

این کارشناس ژنتیک و بیوتکنولوژی آبزیان، به آلودگی‌های ناشی از صنایع عمده پیرامون خلیج فارس و دریای عمان اشاره کرد و گفت: وجود صنایع تولید اوره گرانول و هم‌چنین آلومینیوم با خلوص بالا در کشور بحرین که ضایعات این صنایع، شامل مقادیر زیادی از گازها، مایعات و جامدات است، هم‌چنین پالایشگاه‌های مختلف در کشورمان، با تولیدات بالا و آلاینده‌های تولید شده از این فعالیت‌ها، وجود برخی مجتمع‌های بزرگ صنایع در ۵ منطقه صنعتی و ۵ شهر واقع در حوزه کارون، شامل صنایع سلولزی، کارخانه‌های پتروشیمی و شیمیائی، صنایع غذائی، صنایع فولاد، پالایشگاه‌های نفت در کشور کویت که حدود ۴۵ درصد از کل تولید نفت را به خود اختصاص داده و آلودگی‌های ناشی از این تولیدات بوده است.

تمدنی ادامه داد: وجود پالایشگاه‌ نفت در کشور قطر که علاوه بر تصفیه نفت و مشتقات آن، کارخانه‌های تولید آمونیاک و اوره، تولید اتیلن، پلی‌اتیلن و گوگرد از سایر تولیدات کارخانه‌های موجود در این کشور، تولیدات نفت در کشور عربستان سعودی و هم‌چنین وجود صنایع پتروشیمی با تولیدات مختلف نظیر، متانول، اتانول، کلرور ایتلن، اتیل بنزن، استیرن، کلر، سود سوزآور، فرمالدئید، گلیکول و وجود پالایشگاه نفت در امارات متحده عربی و تولیدات مربوط به آن که حدود ۱۲ درصد تولیدات نفت این کشور را شامل می‌شود از موارد آلاینده منطقه خلیج فارس و دریایی عمان هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان افزود: هم‌چنین وجود ۶۸ کارخانه آب شیرین‌کن و برق در طول خط کرانه محدوده دریائی راپمی، که حجم بالائی از تولیدات در سطح جهان را به خود اختصاص داده و آب شور گرم تولید شده توسط کارخانه‌های مذکور و بازگشت آن به دریا موجب تغییر خصوصیات فیزیکی آب دریا خصوصاً حرارت و شوری آن می‌شود که موجب بروز آشفتگی در موازنه اکوسیستم دریائی شده و منابع زنده آن را در محدوده‌ای از محل آلودگی در معرض نابودی قرار می‌دهد.

وی به پسماندهای صنعتی مایع کارخانه‌جات پیرامون منطقه اشاره و تاکید کرد: طبق گزارش‌های موجود کارخانه‌های تولید برق و آب شیرین‌کن، حدود ۴۸ درصد پساب خود را وارد دریا کرده و عامل اصلی تولید بار(COD,BOD,SS) مواد جامد معلق در محیط دریا هستند.

تمدنی اضافه کرد: هم‌چنین پالایشگاه‌های تصفیه نفت خام با ۲۸ درصد از مجموع کل بار آلودگی ورودی به دریا در رتبه بعدی قرار داشته و سهم عمده‌ای را در تولید آلاینده‌ها COD، نفت و فلزات هستند. سهم صنایع پتروشیمی فقط معادل ۱۹ درصد و سایر صنایع ۵ درصد کل تخلیه آلاینده‌ها به دریا را به‌عهده دارند.

این کارشناس ژنتیک و بیوتکنولوژی آبزیان افزود: علاوه‌ بر موارد یاد شده وجود سایر صنایع و فعالیت‌ها در خشکی و ورود پسماندهای آنها به محیط دریا شرایط را بحرانی‌تر از آن‌چه که به نظر می‌رسد، نشان می‌دهد. آلودگی‌های ناشی از صنایع کودهای شیمیائی، پتروشیمی، تولید گاز و مواد سوختی، مزارع کشاورزی و صنایع دامی، ساخت و ساز مسکن و جزایر مصنوعی، کشتارگاه‌ها، کاغذسازی، صنعت لبنیات، صنایع آلومینیوم، فولاد، آهن، سیمان، پسماندهای نخاله‌های پلاستیکی و سیلت، دفن زباله‌های شهری و یا پساب حاصله از آنها، تماماً پسماندهای مضر و خطرناکی را تولید و وارد دریا می‌کنند که میزان آنها در طول سال به چندین میلیون تن می‌رسد که بدون شک دریای عمان و خلیج‌فارس توان دریافت، تجزیه و تصفیه این مقدار از مواد مختلف از آلاینده‌ها را در خود نخواهد داشت.

http://alef.ir/vdcgun9x3ak9ux4.rpra.html?275276
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
12 تیر سالروز سقوط هواپيماي مسافربري ايران در خلیج فارس توسط آمریکا/جنایتی که هرگز از یادها نخواهد رفت

12 تیر سالروز سقوط هواپيماي مسافربري ايران در خلیج فارس توسط آمریکا/جنایتی که هرگز از یادها نخواهد رفت

تیر 1367- هواپیمای ایرباس ایران با شلیک مستقیم موشک ناو آمریکایی وینسنس حوالی جزیره هنگام بر فراز خلیج فارس منفجر و تمامی 290 سرنشین آن به شهادت رسیدند.




























روحشان شاد و یادشان گرامی.........
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وزرات امور خارجه ایران ضمن اعلام مجدد مراتب همدردی با خانواده‌های قربانیان حادثه، این اقدام را نقض آشکار قواعد و قوانین بین‌المللی از سوی آمریکا دانست.
وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: «این جنایت که نمونه‌ای از تروریسم دولتی مورد حمایت دولت آمریکا است، هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد و بنیان سست و بی‌پایه ادعاهای آمریکا در حمایت از حقوق بشر و بی‌اعتنایی و نقض مقررات بین‌المللی از سوی این کشور را کاملا عیان و آشکار می‌سازد.»
پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر 12 تیر 1367 (3 ژوئیه 1988) از بندرعباس به مقصد دبی در حرکت بود که با شلیک دو فروند موشک هدایت شونده دریا به هوا از ناو یو‌اس‌اس وینسنس نیروی دریایی آمریکا بر فراز آسمان خلیج فارس سرنگون شد.
تمامی ۲۹۰ سرنشین این هواپیما شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، در این حادثه جان خود را از دست دادند.
ویل راجرز، فرمانده ناو وینسنس در سال 1990 مدال «لژیون لیاقت» را از دستان جورج هربرت بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا، به دلیل «رفتار بسیار شایسته و انجام خدمات برجسته» بین تاریخ آوریل 1987 تا مه 1989 به عنوان افسر فرماندهٔ ناو وینسنس دریافت می‌کند.


الف - بیانیه وزارت خارجه در سالگرد جنایت آمریکا
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
روزی که خلیج‌فارس خونین شد

روزی که خلیج‌فارس خونین شد

۱۲ تیر ماه هرسال یادآور روزی است که آب های نیلگون خلیج فارس با خون ۲۹۰ مسافر پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران رنگین شد.

۲۹۰ مسافر پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ در حالی که نمی‌دانستند چه سرنوشتی در انتظار آنهاست برای پرواز به سمت دبی در فرودگاه بندرعباس حاضر شدند.
ساعت هرچه قدر به ۱۰ نزدیک می‌شد مسافران خود را برای سوار شدن به هواپیما آماده می‌کردند و کودکان به همراه والدین خود پای به هواپیمایی می‌گذاشتند که سفری کوتاه مدت را درپیش داشت. هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که قرار بود ساعت ۱۰ صبح حرکت خود به سمت دبی را طبق معمول دیگر پروازها آغاز کند، حدود ساعت ۱۰:۱۵ صبح شروع به اوج گیری کرد و آخرین سفر این هواپیما آغاز شد. در حالیکه هنوز ۱۰ دقیقه از حرکت این هواپیما نمی‌گذشت، هواپیما در ارتفاع ۱۲ هزار پا و در مکانی نزدیک تنگه هرمز بر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار داشت، اما در این لحظه دیگر صدایی از مسافران این هواپیما شنیده نشد و ناگهان خون مسافران پرواز شماره ۶۵۵ خلیج فارس را رنگین کرد. و این همان زمانی بود که هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران در حالیکه در کریدور هوایی بین‌المللی و در مسیری مشخص در حال حرکت بود به وسیله دو موشک ناو آمریکایی وینسنس، تکه تکه شد و این آغازی بود بر سفر ابدی ۲۹۰ مسافر بی‌گناه این هواپیما. ۲۹۰ مسافر این هواپیما شامل ۶۶ کودک زیر ۱۲ سال، ۱۷۲ مرد و ۵۲ زن بودند که ۳۶ نفر از آنها از اتباع کشورهای هندوستان، پاکستان، ایتالیا، امارات و یوگسلاوی محسوب می شدند که تمامی آنها در یک لحظه با دستور ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا تکه تکه شدند و برروی آبهای خلیج فارس قرار گرفتند. پس از این جنایت هولناک بشری مقامات آمریکایی و فرماندهان ناو وینسنس در ادعایی مضحک مدعی شدند که آنها یک جنگنده اف – ۱۴ را هدف قرار داده‌اند در حالیکه تشخیص این مسئله برای ناو وینسنس که سیستم‌های بسیار پیشرفته ای دارد، بسیار آسان بود و نکته جالب تر اینکه پس از این حادثه آمریکایی‌ها حتی به ویلیایم راجرز که دستور قتل ۲۹۰ انسان بی گناه را صادر کرده بود، مدال افتخار هم دادند.

نوع هواپیما به وضوح برای ناو وینسنس آمریکا قابل تشخیص بوده است
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در این راستا در جمع خبرنگاران جزئیاتی تازه از حادثه حمله ناو «وینسنس» به هواپیمایی ایرباس در ۱۲ تیرماه عنوان کرد. دریادار دوم حسین آزاد در مورد حادثه حمله آمریکا به هواپیمای ایرباس در خلیج فارس بیان داشت: با آغاز جنگ تحمیلی اولین شکست دشمن بعثی در عرصه دریا رقم خورد و نیروی دریایی متجاوز بعثی تا پایان جنگ هیچ عملکرد موثری در خلیج فارس نداشت. وی گفت: به همین دلیل کشورهای فرا منطقه ای به سرکردگی شیطان بزرگ برای جلوگیری از حذف کامل رژیم متجاوز بعثی، خود به طور مستقیم در عرصه دریا و در خلیج فارس حضور پیدا کرده و به روش های مختلف به پشتیبانی از رژیم بعثی در دریا پرداخت. وی عنوان کرد: با ادامه جنگ تحمیلی روز به روز بر سیادت دریایی ایران و حفظ اقتدار در عرصه دریا افزوده شده و این تسلط نه در منطقه بلکه برای کشورهای فرا منطقه ای به اثبات رسید. وی گفت: به همین دلیل استکبار برای کمرنگ کردن اقتدار و توانمندی دریایی کشورمان در چندین مرحله به طور مستقیم پا به عرصه کارزار گذاشت که از آن جمله می توان به اختلال استخراج منابع نفتی از دریا و سکوهای نفتی و سپس رویارویی مستقیم با ناوشکن همیشه قهرمان سهند و ناو موشک انداز جوشن اشاره کرد. فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس خاطرنشان کرد: هنگامی که از این دو اقدام مذبوحانه برایشان سودی حاصل نشد و هیبت و هیمنه استکبار در دریا شکسته شد به یک اقدام رذیلانه و پست دست زدند، یعنی حمله به عده ای از انسان های بی دفاع در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۷ که بیشتر آنها را زنان و کودکان شامل می شدند. وی افزود: اسم آن را جز نقض آشکار حقوق بشر و یک جنایت بی شرمانه چیزی نمی توان گذاشت البته این اعمال فقط از انسان های شیطان صفت و با تفکر شیطانی سر می زند. دریادار آزاد تصریح کرد: این جنایت در حالی رخ داد که فرمانده ناو آمریکایی ادعا می کند با تصور اینکه این هواپیما یک هواپیمای F۱۴ نظامی است به آن اخطار داده اند در صورتیکه اولاً ناو وینسنس آمریکایی با در اختیار داشتن رادارهای اجیس از پیشرفته ترین سامانه های راداری به وضوح نوع هواپیما برایش قابل تشخیص بوده است و دوم اینکه تمامی پیام هایی که از جانب این ناو ارسال شده همه بر روی فرکانس های نظامی به ثبت رسیده و خلبان هواپیمای مسافربری قادر به دریافت هیچکدام نبوده است. وی بیان کرد: البته ناگفته نماند که هر کاربر آماتوری در ناو به این مسائل اشراف دارد. وی افزود: در آن زمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به حفظ خطوط مواصلاتی و شاهراه های اقتصادی در دریا کرد و امنیت اقتصاد کشور را در طول دفاع مقدس می توان ادعا کرد که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مدیریت و حفظ کرد. به گفته دریاردار آزاد، حاصل این تلاش برقراری خطوط مواصلاتی خودی و جلوگیری از پشتیبانی دشمن متجاوز در عرصه دریا بوده و محافظت و همیاری ده هزار کشتی تجاری و نفتکش که مستندات تک تک آن در سوابق نیروی دریایی ارتش موجود است و این بیانگر اقتدار و سیادت نیروی دریایی ارتش در عرصه دریاها از آن زمان تاکنون بوده است. پس از وقوع این حادثه نیروهای نظامی و امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران به سمت محل حادثه شتافتند و صحنه‌ای که با آن مواجه شدند چیزی جز اجساد قربانیان حادثه و تکه‌های هواپیما نبود که بر روی خلیج فارس شناور بودند و از وقوع جنایتی دیگر توسط دولت آمریکا خبر می‌دادند. اجساد قربانیان این حادثه دردناک توسط نیروهای امدادی جمع آوری و به بندرعباس منتقل شد و مردم انقلابی بندرعباس نیز چند روز بعد حضوری باشکوه را در تشییع پیکر شهدای این حادثه رقم زدند. دولت آمریکا تا چند روز پس از این حادثه همچنان با ادعاهای مضحکی حاضر به پذیرش ساقط کردن یک هواپیمای مسافری ایرانی نبود اما در نهایت پنج روز پس از حادثه وزیر دفاع وقت آمریکا این مسئله را پذیرفت اما مسئولان آمریکایی هربار بهانه ای بی معنا برای این اقدام خود داشتند. پس از مخابره تصاویر این حادثه دردناک توسط خبرنگاران داخلی و خارجی به تمامی نقاط دنیا میزان انزجار مردم دنیا به خصوص مردم کشورهایی که در این حادثه تعدادی از هموطنان خود را از دست داده بودند از دولت جنایتکار آمریکا باز هم افزایش یافت اما در این میان شاهد موضع گیری های منفعلانه نهادهای بین المللی تحت سلطه آمریکا همچون شورای امنیت سازمان ملل نیز بودیم.

واقعه ۱۲ تیر ثابت کرد حقوق انسان ها برای آمریکا اهمیتی ندارد

استاندار هرمزگان نیز به مناسبت سالگرد حادثه ۱۲ تیر، گفت: واقعه ۱۲ تیر ثابت کرد که حقوق انسان ها برای آمریکا اهمیت و مفهومی ندارد و آنها به دنبال سلطه بر مردم دنیا هستند. جاسم جادری با گرامیداشت یاد شهدای پرواز ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: در ۱۲ تیر ماه سال ۶۷ هواپیمای ایرباس پرواز ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکای جنایتکار مورد اصابت موشک قرار گرفت و ۲۹۰ انسان بی گناه در این حادثه به شهادت رسیدند. وی ادامه داد: این حرکت ناجوانمردانه آمریکایی ها پس از پیروزی های رزمندگان اسلام که توانسته بودند بر رژیم بعث عراق و حامی آنان یعنی آمریکایی ها پیروز شوند، صورت گرفت که نشان می داد آمریکا از پیروزی رزمندگان ایرانی ناراحت است و برای جبران شکست های خود چنین اقدام وحشیانه ای را انجام داد و یک هواپیمای مسافری را با ۲۹۰ مسافر بر فراز آب های خلیج فارس مورد هدف قرار داد. استاندار هرمزگان افزود: پس از این اتفاق، آمریکا و استکبار جهانی سعی در توجیه این جنایت داشتند اما هیچ کدام از این توجیهات واقعیت نداشت و آنها مرتکب جنایتی بزرگ شدند. جادری با بیان اینکه در این جنایت ۶۶ کودک به شهادت رسیدند، تصریح کرد: آمریکای جهانخوار با این کار خود ثابت کرد که حقوق انسان ها برای آنها مفهومی ندارد و آنها به دنبال سلطه بر مردم دنیا هستند. وی خاطرنشان کرد: حمله به هواپیمای مسافری نشان دهنده عجز و ناتوانی آمریکا در برابر ملت ایران است و این ددمنشان هیچ ارزشی برای حقوق انسان ها قائل نیستند و تحمل آزادی خواهی ملت ها را ندارند. نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار داشت: واقعیت های حادثه ۱۲ تیر و جنایت آمریكا در به شهادت رساندن ۲۹۰ انسان بی گناه باید به خوبی به دنیا منتقل شده و در سطح بین المللی منعكس شود تا جهانیان با این اقدام جنایتكارانه استكبار جهانی آشنا شوند. حمله به هواپیمای مسافری ایران یکی از نمونه های بارز نقض قوانین بین المللی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا بود به گونه ای که ناو آمریکایی وینسنس با عبور از مرزهای آبی کشورمان در آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران یک هواپیمای مسافری را مورد حمله قرار داد. آمریکایی‌ها در حالیکه کشورمان در حال جنگ با رژیم بعثی عراق بود با زیرپا گذاشتن تمامی قوانین بین‌المللی یک هواپیمای ایرانی را آن هم در آب‌های کشور خودمان مورد حمله قرار دادند و شورای امنیت سازمان ملل نیز به راحتی از کنار این مسئله گذشت. دولت آمریکا که از نخستین روزهای تشکیل خود با کشتار سرخپوستان و سپس با جنایتهای خود در جنگ جهانی دوم و کشتن هزاران ژاپنی آن هم طی چند دقیقه با استفاده از بمبهای اتمی همواره به دولتی جنایتکار معروف بوده این بار نیز مهر تاییدی بر تروریست بودن خود کوبید. تنها همین اقدام دولت آمریکا در کشتن ۲۹۰ انسان بی گناه را می توان دلیل و سندی محکم در جنایتکار و تروریست بودن دولت آمریکا دانست. این جنایت هولناک بشری که به هیچ وجه قابل توجیه نیست، میزان نفرت مردم مسلمان و انقلابی ایران را از آمریکای جنایتکار افزایش داد و برای همیشه کشتار مردم بی گناه هواپیمای مسافری کشورمان در یاد مردم باقی می ماند و لکه ننگی برای دولت آمریکا در تاریخ خواهد بود. به هر حال این حادثه پشت پرده مدعیان دروغین حقوق بشر را به خوبی نشان داد و خون شهدای پرواز شماره ۶۵۵ استقامت ملت ایران در مقابل دولت‌های زورگو و جنایتکار بیش از گذشته افزایش داد.
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ساعت 10 صبح 12 تیر سال 67 به مقصد دوبی از باند فرودگاه بین المللی بندرعباس برخاست ولی هنوز دقایقی پرواز نکرده بود که توسط موشک های ناو پیشرفته وینسنس آمریکا که باسامانه های کشف و شناسایی اش می توانست نوع پرندگان در حال پرواز را تشخیص دهد، مورد هدف قرار گرفت و همه سرنشینانش به شهادت رسیدند'.

درمراسم گلباران امروزکه جمعی از شخصیت های مسوولان استان هرمزگان و همچنین خانواده شهدای این حادثه غمبار حضور داشتند شرکت کنندگان از عرشه یک شناور با فریاد مرگ بر آمریکا ومرگ براسراییل محل شهادت این عزیزان را در جنوب جزیره هنگام را گلباران کردند.


این مراسم با قرائت قرآن کریم و نواختن سرود جمهوری اسلامی آغاز شد و سپس هریک ازشرکت کنندگان یک شاخه گل به نیت یکی ازاین شهدا به دریا ریختند و از مقام والا وشامخ این شهدای بی دفاع تجلیل و با آرمانهای امام راحل وشهدا تجدید میثاق کردند.




درابتدای این مراسم یکی از کودکان عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان با زبانی ساده بیانیه ای در محکومیت از جنایت آمریکا درساقط کردن هواپیمای ایرباس وشهادت 290مسافر بویژه شهادت مظلومانه 66 کودک خردسال این حادثه قرائت کرد که با بغض وگریه حضار همراه بود.


معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار هرمزگان دراین مراسم گفت: ملت های جهان باید بدانند که ملت ایران در راه ارمانهای خود چه جنایت هایی از سوی دشمنان خود دیده و متحمل چه سختی ودد منشی ها بوده است.


بهروز اکرمی افزود: دشمنان این ملت بدیهی ترین قوانین جنگی و حقوق انسانی را در برابر ملت ایران رعایت نمی کنند و اعتقادی به قوانینی که خود درسازمان ملل مصوب کرده اند ، ندارند.


وی اظهارداشت:ملت ایران هرساله با گرامیداشت یاد وخاطره فاجعه 12 تیرماه 67 می خواهند مظلومیت شهدای پرواز 655 را برای همیشه زنده نگه بدارند .




وی، با اشاره به جنایت آمریکا در 12 تیر ماه 67 اظهارداشت: فرمانده ناو وینسنس آمریکا به این خاطردست به این جنایت زد که نظارت درونی و بیرونی بر وی وجود نداشت.


به گزارش ایرنا، مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس نیز گفت: آمریکا با هدف قرار دادن هواپیمای مسافر بری جمهوری اسلامی ایران حامل 290 مسافر که 66نفر آنان کودک بودند قبح کودک کشی را در جهان شکست.


سردار حمید سرخیلی افزود: آنان پس ازاین جنایت به فرمانده ناو وینسنس مدال لیاقت داده و نشان دادند می توان کودکان وزنان بی گناه را کشت ومجازات نشد.


وی اشاره کرد: باید گروههای مردم نهاد در جامعه شکل بگیرد و این جنایت ها را با استفاده از فضای مجازی به جهانیان نشان دهند تا سال اینده و سالهای آینده انسان هایی از سراسر جهان برای پاسداشت این شهدا وارد بندرعباس شوند.


دراین مراسم بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندارهرمزگان ، احمد پویا فر فرمانداربندرعباس ، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید وامور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان نیز حضور داشتند.


دراین مراسم کتابچه ای که نام شهدا بصورت کامل نوشته شده بود بین خانواده شهدا ی پرواز 655که عمده آنان از بندرعباس ، میناب ،کهنوج ،کنارک وچابهار آمده بودند توزیع شد.


ناو وینسنس امریکا با هدف قرار دادن هواپیمای ایرباس متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 66 کودک غیر نظامی و بی گناه به همراه خانواده هایشان و برخی از اتباع سایر کشور ها را از حق حیات محروم کرد کودکانی که شاید هرکدامشان افتخار آفرینانی برای خانواده ، جامعه و کشور خود می شدند.


فرمانده ناو وینسنس امریکا با داشتن بهترین سامانه راداری مدعی بود این هواپیمای مسافربری را که علائم رادیویی آن با هواپیمای نظامی تفاوت محسوس و آشکاری دارد اشتباه تشخیص داده است.


فرمانده ناو وینسنس درحالی نشان لیاقت از جورج بوش پدر دریافت کرد که 290مسافر بی گناه را به شهادت رسانده بود که از این تعداد 66 کودک بودند.


دراین حمله حق حیات از 253 ایرانی و 37 نفر غیر ایرانی شامل 13 نفر از امارات متحده عربی، 10 نفر از هند، شش پاکستانی، شش نفر از کشور یوگسلاوی ، یک ایتالیایی و یک فرانسوی توسط امریکا گرفته شد.


به گزارش ایرنا،شیطان بزرگ هیچگاه به خاطر گرفتن حق حیات از زنان، کودکان و افراد غیرنظامی عذر خواهی نکرده و با اعطای نشان لیاقت به ویلیام راجرز به صورت تلویحی نشان داد این حمله وحشیانه مورد حمایت هیات حاکمه و کاخ سفید بوده و است.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز



اگه بده واسه تو هم بده اگه خوبه واسه همه
اگه صلحه که این تنها چیزه که نور راه منه
من یه ایرانیه بی ریام که مخالف درگیریام
وگرنه اگه زور باشه میمونم توی راه یه تنه
بارون و پاکی از آسمونه
اما طوفان و رعد و برق و تگرگم واسه اونه
آتیش هم میسوزونه هم گرما واسه خیلیاست
آب هم غرقت میکنه هم رفع همه تشنگیات
منفی و مثبت هر دو لازم و باهم تو خون ماست
یه سلاح هم میکشه هم امنیت واسه خونه هاست

این حق مسلم ماست، مسلم ماست​
خلیج مسلح فارس، مسلح فارس​
این حق مسلم ماست، حق مسلم ماست​
خلیج مسلح فارس، مسلح فارس​

من نه معلم هندسه و ریاضیم
نه قاطیه بازی سیاسی ام نه
میدونم چی میگذره تو این مملکت​
نه میدونم کی ،کی به کجا حمله کرد
ولی میدونم یه بوی خسته ای میاد
هر چیزی یه انرژی هسته ای میخواد
اگه قوی نباشی توی قلمروئت میتونه هر نظر بسته ای بیاد
یکی مثل بابا واسه خونواده​
مثه جذبه بعد یه رخ شوخ ساده
مثل ابر که سقف واسه آسمون و بارون
اگه رعد و برق نبود میکردن آسمونو داغون
واسه دزد یه چیزی مثل پاسبون و باتوم
یه امنیت لازمه واسه روز ناجور
یه نیرو واسه جلو انداختن رامون
یه چیزی مثل نانو واسه ساختن دارو

این حق مسلم ماست، مسلم ماست​
خلیج مسلح فارس، مسلح فارس​
این حق مسلم ماست، حق مسلم ماست​
خلیج مسلح فارس، مسلح فارس​
داد بزن فریاد بزن، سکوت واسه مجسمه هاست​
این حق مسلم ماست، مسلم ماست
خلیج مسلح فارس، مسلح فارس
این حق مسلم ماست، حق مسلم ماست​
خلیج مسلح فارس، مسلح فارس​
داد بزن فریاد بزن، سکوت واسه مجسمه هاست
.
.
[h=3]اجرای آهنگ خلیج فارس با حضور جناب خان - آپارات[/h]
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز




فرا آب و آتش و عشق
نام تو جاودانس
نامت گواه تاریخ
بر قلب و روح و جان است
ایران بار دیگر نام تو را صدا کرد
ای سربلند تاریخ ایران تو روا صدا کرد
ایران تو روا صدا کرد

حک بر جریده ی عشق
نام خلیج فارس است
نگین آبی عشق
نام خلیج فارس است

حک بر جریده ی عشق
نام خلیج فارس است
نگین آبی عشق
نام خلیج فارس است

با نام تو چه زیباست این آبی همیشه
با نام تو عجین شد این آبو خاک و ریشه
تا پای جان همیشه پای تو سر به خاکیم
ما حافظان خاک این سرزمین پاکیم
ما حافظان خاک این سرزمین پاکیم

حک بر جریده ی عشق
نام خلیج فارس است
نگین آبی عشق
نام خلیج فارس است

حک بر جریده ی عشق
نام خلیج فارس است
نگین آبی عشق
نام خلیج فارس است

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دهم ارديبهشت ماه روز ملي خليج فارس روز غيرت ملي ايرانيان بر تمامی دوستداران ایران مبارک باشد..........

چـو ايـران نباشد تن من مـبـاد
در اين بوم و بر زنده يک تن مباد
همـه روي يکسر به جـنگ آوريــم
جــهان بر بـدانديـش تنـگ آوريم
همه سر به سر تن به کشتن دهيم بـه از آنکه کشـور به دشمن دهـيم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز


امروز در تاریخ ایران روز مهمی است. شاه عباس صفوی با کمک انگلیسی‌ها در این روز در سال ۱۶۲۱ میلادی توانست هرمز را از چنگ پرتقالی ها درآورد، تا همیشه به خاطر این اقدامش از او به نیکی یاد شود.

اما این روز در سال‌های اخیر شرایط دیگری پیدا کرده است. وجه اهمیت تاریخی این روز تحت شعاع تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت ایران قرار گرفته است. تصمیم که ۱۰اردیبهشت را به روز ملی خلیج فارس بدل کرده است.

حال پرسش این است که چرا امروز روز ملی خلیج فارس است؟ چه دلیلی برای انتخاب روز ملی خلیج فارس وجود دارد؟
معمولا روزهای ملی براساس اهمیت یک مکان انتخاب نمی شوند. در تقویم ایران روزهای ملی همچون روز ملی حمل و نقل، روز ملی مقاومت و ایثار، روز ملی شعر و ادب، روز ملی یوز پلنگ، روز ملی انرژی هسته‌ای را می‌توان یافت اما روز ملی اصفهان، شیراز، خزر، دریاچه ارومیه و.. را نمی‌توان یافت. پس بر چه اساسی امروز روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است؟

محمود احمدی نژاد در یکی از اظهاراتش درباره ی روز ملی خلیج فارس گفته است: «برخی خیال می‌کنند اعلام این روز به نام خلیج فارس دعوا بر سر یک نام یا یک عکس‌العمل می‌باشد، درحالی که چنین نیست. ثبت یک روز به نام روزملی خلیج فارس یک غبار روبی و یک یادآوری است.»
این اظهارات نشان می‌دهد جنجال برسر نام خلیج فارس دلیل انتخاب این روز به عنوان روز ملی خلیج فارس بوده است. جنجالی که بارها و بارها در رسانه ها و از سوی سیاسیون عرب زبان مطرح می‌شود.

اماراتی‌ها، کویتی‌ها و عربستانی‌ها از غافله سالاران این جریان هستند، آن‌ها به دلایل سیاسی برای مقابله با ایران و به رخ کشیدن اختلافاتشان بر سر جزایره سه گانه از نام مجعول خلیج (ع ر ب ی) استفاده می‌کنند.جریانی که البته ریشه در سال‌ها پیش دارد. در دهه ۱۳۳۰ خورشیدی به تحریک انگلیسی‌ها کشورهای عربی این نام جعلی را برای خلیج فارس انتخاب کردند. البته این نامگذاری ابتدا به گونه ای دیگر صورت گرفت اما چون با اقبال مواجه نشد تغییر پیدا کرد.دولت انگلیس در سال ۱۲۱۹ خورشیدی، نام دریای بریتانیا را برای خلیج فارس به کار بردند اما این نام پذیرشی نیافت و آن را رها نمودند.

پس از ملی شدن نفت ایران و خلع ید از شرکتهای انگلیسی و قطع روابط ایران و انگلیس ابتدا نماینده سیاسی انگلیسی مقیم بحرین از سال ۱۳۲۹ (۱۹۵۰ م.) عبارت ساحل عربی را برای منطقهٔ جغرافیایی بخش جنوبی خلیج فارس که متعلق به عرب‌های تحت‌الحمایه انگلیس بود مرسوم ساخت و سپس به مرور کلمه خلیج عربی را جایگزین آن ساخت و سپس این نام را به کل خلیج فارس تعمیم داد.

این در حالی است که تا اوایل دهه ۱۹۶۰ درباره نام خلیج فارس هیچ گونه بحث و جدلی در میان نبوده است و در تمام منابع اروپایی و آسیایی و امریکایی، دانشنامه‌ها و نقشه های جغرافیایی این کشورها نام از خلیج فارس درتمام زبان ها به همین نام یاد شده است.



روز ملی خلیج فارس

اصطلاح «خلیج ع رب ی» برای نخستین بار در دوره تحت قیمومت شیخ نشین‌های خلیج فارس توسط کارگزاران انگلیس و بطور ویژه از طرف یکی از نمایندگان سیاسی انگلیس مقیم در خلیج فارس به نام رودریک اوون در کتابی به نام حبابهای طلایی در خلیج ع رب ی در سال ۱۹۵۸ نوشت که «من در تمام کتب و نقشه‌های جغرافیایی نامی غیر از خلیج فارس ندیده بودم ولی در چند سال اقامت در سواحل خلیج فارس(بحرین) متوجه شدم که ساکنان ساحل عرب هستند بنابر این ادب حکم می‌کند که این خلیج را ع رب ی بنامیم».

اما دلایل عرب های آن طرف خلیج فارس نیز برای این نامگذاری در نوع جالب توجه است آن ها هیچ توجهی به پیشینه تاریخی این منطقه ندارند و تمام تحلیلشان مبتنی بر این مسئله است که ساکنان سواحل خلیج فارس عموما عرب زبان هستند. برخی از این تحلیل ها نیز بر عدم تبعیت سواحل از دولت ایران اتکا دارد.
البته باید انصاف را هم رعایت کرد، تمام اعراب این نام را برای خلیج فارس نمی پسندند، بسیاری از متفکران و روشنفکران دنیای عرب مخصوصا اعراب شمال آفریقا معتقد بر اصالت نام خلیج فارس هستند.

در کشورهای عربی شمال آفریقا حتی نویسندگانی هستند که در دفاع از نام خلیج فارس مطالبی منتشر کرده و همزبانان خود را که در جهت تغییر این نام تاریخی سرمایه گذاری می کنند بشدت سرزنش کرده اند. اما اعراب حاشیه خلیج فارس به دلایل سیاسی نام خلیج فارس را به یک بهانه تبدیل کرده اند تا به مقابله رسانه ای و تبلیغاتی با ایران بپردازند.

در سال‌های اخیر این روال دامنه دار تر بوده است در هر مراسمی اعم از سیاسی، فرهنگی و ورزشی اعراب حاشیه خلیج فارس درباره این نام شیطینت هایی را صورت دادند. حتی در برخی مواقع در حضور چهرهای دولتی رسمی ایرانی دست به این کار می‌زدند. ان‌ها فضای اینترنت را نیز از این اقدامات خود مصون نگذاشته اند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به کودکانمان بگوییم که روز خلیج فارس،‌ چگونه روزی است؟

به کودکانمان بگوییم که روز خلیج فارس،‌ چگونه روزی است؟

برای ما به عنوان پدر و مادر ، آموزگار یا کتابدار این روز چه اهمیتی می تواند داشته باشد و وظیفه ما در آگاهی رسانی به فرزندان خویش چگونه باید باشد؟‌
باید به فرزندان خود بگوییم که روز خلیج فارس برای ما تنها یک نام نیست که بر سر آن با مدعیان کشمکش کنیم. خلیج فارس یک موهبت طبیعی، سرشار از منابع زیستی و غیر زیستی است. خلیج فارس با تمامیت ارضی ما گره خورده است. اما شوربختانه، حیات آن به خاطر آلودگی های نفتی، فاضلاب کشتی ها، فعالیت های صنعتی، شهری و بندری و حوادثی همچون غرق شدن کشتی های حامل مواد نفتی و شیمیایی و جنگ های ایران و عراق و عراق و کویت، به خطر افتاده است.




باید به فرزندان خود این آگاهی را بدهیم که خلیج فارس ما زیستگاه بسیاری از جانوران و گیاهان دریایی است و نقش بنیادین در چرخه حیات و ذخیرگاه آبزیان شیلاتی دارد. در این میان می توان به : مناطق مرجانی که درباروری دریا و چرخه غذایی، ماهیگیری و صید صدف های مروارید اهمیت بسیار دارند جنگل های حرا (که هنگام جزر دریا از آب بیرون می آیند و به هنگام مد زیر آب فرو می روند) و یونسکو آن هارا ذخیره گاه زیست کره زمین و سازمان محیط زیست آن ها را منطقه حفاظت شده اعلام کرده است،۲۱ گونه پرنده و نزدیک به ۲۲ میلیون پرنده مهاجرو پستاندارانی همچون دلفین ها، گاوهای دریایی و نهنگ ها (که ساکنان دایمی خلیج فارس نیستند) اشاره کرد. نزدیک به ۳۴ گونه آبزی نیز در خلیج فارس شناسایی شده اند. صدف هایی که در پیرامون بعضی جزایر خلیج فارس صید می شوند، به سبب شفافیت و زیبایی رنگ و نقش و نگارهای آن ها، هواخواهان بسیار دارند. مروارید خلیج فارس بارنگ های مختلف، دوام و درشتی، از جذابیت خاص برخوردار است و از بهترین مروارید های جهان به شمار می رود.

باید این پرسش را در ذهن نسل جوان خود به وجود آوریم که کدام سازمان ها، نهاد ها و افراد، مسول سفید شدگی مرجان های خلیج فارس اند؟ کدام سازمان ها و نهاد ها باید جنگل های حرا را که منبع تهیه ی داروها و رنگ های گیاهی و از عوامل موثر جذب گردشگران خارجی اند، از نابودی و زوال نجات دهند؟ کدام سازمان ها و نهاد ها بایداز مرگ آبزیان، پرندگان و پستانداران دریایی براثر آلوده شدن به نفت و فاضلاب های صنعتی پیشگیری کنند و جلوی صید بی رویه آبزیان خلیج فارس را بگیرند؟
باید به فرزندان خود یاد دهیم که هریک از ما –فرد فرد ما – باید ارزش های این موهبت طبیعی را بشناسیم و قدر بگذاریم. سازمان های دولتی مسول و نهادهای مردمی دوستدار محیط زیست ،نهادهای دوستدار فرهنگ و تمدن ایران زمین وهریک از ما در کنار آن ها، نه تنها در برابرحفظ تمامیت ارضی ایران، بلکه در برابر ثروت های طبیعی و تاریخی و فرهنگی آن مسولیم. مسولیت و ارج نهادن به سرزمین مان و موهبت های طبیعی آن را از کودکی به فرزندان خود بیاموزیم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حک نام خلیج فارس بر گور سرباز آمریکایی

حک نام خلیج فارس بر گور سرباز آمریکایی

پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرامش تصویری از گور یک سرباز آمریکای منتشر کرد که بر گور این سرباز نام زیبای خلیج قارس نقش بسته بود. پرستویی حک نام خلیج فارس بر این گور را سند دورویی دولتمردان آمریکایی دانست و عنوان کرد: "سنگ قبر سربازان آمریکایی نیز بانام خلیج فارس منقش شده است ولی برخی دولتمردان آمریکا برای جلب رضایت متحدین مرتجع خود ازنامهای جعلی دیگر استفاده می کنند."

پرستویی نوشت:
"نام خلیج فارس در قبرستان ملی آرلینگتون ویرجینیا حک شده برگور سربازان آمریکایی سندی برتر از این برای نشان دادن دوروئی دولتمردان آمریکا درباره نام خلیج فارس وجود ندارد. حتی سنگ قبر سربازان آمریکایی نیز بانام خلیج فارس منقش شده است ولی برخی دولتمردان آمریکا برای جلب رضایت متحدین مرتجع خود از نام‌های جعلی دیگر استفاده می کنند. با دقت نوشته ها را بخوانید تا بهتر متوجه شوید."


 

ahora339

عضو جدید
خلیج تا ابد پارس

خلیج تا ابد پارس

خلیج تا ابد پارس
خلیج تا ابد پارس
خلیج تا ابد پارس
خلیج تا ابد پارس
خلیج تا ابد پارس
خلیج تا ابد پارس
خلیج تا ابد پارس
خلیج تا ابد پارس
 

Similar threads

بالا