خط گرم ( کار با برق Hot line )

Mahyar-Nikpayam

عضو جدید
خط گرم در واقع به خط انتقالي گفته مي شود كه برق در آن جريان دارد و به عبارتي ديگر خطي است كه ولتاژ دارد.
اگر درگذشته تنها تامين برق به هر نحو ممكن، براي مشتركان مد نظر بود، اما اكنون با گذشتن از مرزهاي فناوري، افزوده شدن برميزان توليد و برقرساني به دورترين نقاط، تامين برق با كيفيت مورد نظر قرار گرفته است. درهمين راستا نيز فعاليت هاي بسياري صورت مي گيرد كه از جمله آنها تعميرات با خط گرم است.

در واقع يكي از بزرگترين مشكلات شبكه هاي توزيع و انتقال ايجاد خاموشي براي انجام تعميرات در شبكه چه به صورت دستي و چه به صورت اتوماتيك است. ايجاد نارضايتي مشتركان صنعتي خانگي و كشاورزي از اعمال خاموشي در شبكه و آسيب تجهيزات فشار قوي در هنگام قطع و وصل مجدد از جمله پي آمدهاي قطع برق به شمار مي رود.

به جرات و با اطمينان مي توان گفت تعميرات به صورت گرم (Hot Line) مناسب ترين راه جهت كاهش قطعي هاي شبكه و بالا بردن اطمينان و پايداري خط است.

خط گرم در واقع به خط انتقالي گفته مي شود كه برق در آن جريان دارد و به عبارتي ديگر خطي است كه ولتاژ دارد. نيل به اهداف صنعت برق، رضايت مشتركين، فروش انرژي بيشتر، كمك به توليد بيشتر در بخش صنايع، جلوگيري از فرسودگي و استهلاك زود هنگام تجهيزات شبكه بخاطر كليدزني هاي مكرر و كاهش تلفات از جمله مزاياي تعميرات با خط گرم به شمار مي رود.

امروزه در كشورهاي جهان ، عمليات خط گرم به صورت امري متداول و عادي ، در حال انجام است و با اين روش يا HOTLINE مانع از ايجاد ضررهاي اقتصادي فراوان و نارضايتي مشتركان مي گردند و با بهره گيري از تكنولوژي تعميرات خط گرم ، تعداد خاموشي ها به ميزان چشمگيري كاهش خواهد يافت ، چرا كه بسياري از مانورها و تعميرات خطوط به صورت گرم قابل اجرا هستند .

http://neipco.blogfa.com/
 
بالا