خطرابتلا به زوال عقل در زنان بیشتر از مردان است

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=4]گزارش انجمن جهانی آلزایمر:[/h][h=1]خطرابتلا به زوال عقل در زنان بیشتر از مردان است[/h][h=3]تهران-ایرنا-آخرین گزارش انجمن جهانی آلزایمر نشان می دهد که خطر ابتلا به زوال عقل 'دمانس' در زنان بیشتر از مردان است.[/h]
به گزارش ایرنا از انجمن آلزایمر ایران، در این گزارش تحت عنوان 'تاثیر بیش از اندازه دمانس بر زنان' آمده است:اکثر افرادی که با زوال عقل زندگی می کنند، آنهایی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند و همچنین بیشترین تعداد مراقبان و نیروی کار درنظام پزشکی زنان هستند.

بنابراین افزایش آمار شیوع دمانس، اثرات بیماری و عوامل خطر، زنان را بیش از مردان تهدید می کند.

بر اساس این گزارش،نتیجه بازنگری مطالعات انجام شده در جهان حاکی ازآن است که همچنان نیاز به مطالعات گسترده تر مبتنی بر شواهد با رویکرد زنان و برنامه های بهداشتی دمانس در کشورهای با درآمد کم و متوسط احساس می شود ؛ زیرا زنان خانواده دراین کشورها نقش اصلی مراقبت را به عهده دارند.

انجمن جهانی آلزایمر پیش بینی می کند که تا سال 2050، حدود 71 درصد از 135 میلیون نفر مبتلا به این بیماری در جهان در کشورهای با درآمد کم و متوسط زندگی خواهند کرد به احتمال زیاد این افراد درمنازل و توسط یک زن مراقبت خواهند شد.

این گزارش چالش های اقتصادی-اجتماعی و خانوادگی که زنان با آنها روبرو خواهند بود را شرح داده و می گوید که در سراسر جهان، زنان در مقایسه با مردان از حمایت و کمک کمتری برخوردارخواهند بود.

این گزارش در ادامه به تجارب مراقبین زن در کشورهای ثروتمند اشاره دارد و از سیاستگذاران می خواهد تا برنامه های جامع تری برای گروه های مختلف زنان پیش بینی کنند.

با حصول این نتایج، انجمن جهانی آلزایمر از دولت ها می خواهد تا در مورد تاثیربیش ازاندازه دمانس برزنان توجه کنند.

اطلاعات و حمایت مناسب دراختیار آنان قرار دهند تا آنها را در امرمراقبت یاری رسانند و احساس کنند که از خودشان نیزمراقبت می شود.

پروفسور بروکر، مدیر انجمن مطالعات دمانس در دانشگاه ورستر و نویسنده این گزارش اظهار کرد:واقعیت این است که تعداد بیشتری از زنان با دمانس زندگی می کنند، مراقبت خانواده را انجام می دهند و نیروی کار در نظام بهداشتی و اجتماعی را تشکیل می دهند.

سیاستگذاران آگاه باشند که اثرات برنامه های ویژه دمانس بر روی زنان و مردان متفاوت خواهد بود.

این گزارش تاکید داردکه آمار شیوع دمانس در جهان بر زنان تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت و باید در سطح خانواده، جامعه و سیاستگذاری دیده شود.

همچنین مارک ورتمن، مدیر عامل انجمن جهانی آلزایمر اضافه کرد: این گزارش نشان می دهد که دولت ها در سراسر جهان باید اذعان کنند که چالش های پیش روی زنانی که به دمانس مبتلا هستند بخشی از پیامدهای مسائل حوزه زنان است که به آنها باید توجه داشت به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط که باید از هم اکنون برنامه های بهداشت عمومی و راهکار های مراقبتی پیش بینی کنیم که زنان را در طول مسیر دمانس ( چه مراقب چه مبتلا ) از همه نظر پوشش دهد.

انجمن جهانی آلزایمر متشکل از 83 عضو در سراسر جهان است و با سازمان بهداشت جهانی رابطه رسمی دارد.

انجمن آلزایمر ایران، عضو انجمن جهانی و نهادی است غیر دولتی که افراد مبتلا و مراقبان را در ایران حمایت می کند.

 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
love.1982 زوال عقل چیست؟ چرا آلزایمر می‌گیریم؟ مغز و اعصاب 0

Similar threads

بالا