خطاهای رایج در برنامه Eclipse و در برنامه نویسی اندروید

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
فهرست مطالب:

  1. برطرف کردن خطای Invalid project description هنگام وارد کردن (import کردن) یک پروژه اندروید به درون برنامه eclipse
  2. پیدا کردن عبارت خطا در برنامه eclipse ، هنگامی که علامت خطا، تنها در کنار نام پروژه اندروید نمایش داده می شود و فایل مربوط به خطا، مشخص نیست
  3. جلوگیری از خطای out of memory ، در برنامه نویسی اندروید
  4. اخطار در مورد عدم ساخت activity جدید در برنامه eclipse ، هنگام باز بودن فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید (و ویرایش آن فایل)، در برنامه نویسی اندروید
  5. خطای Unable to resolve target 'android-*' در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
  6. خطای Premature end of file ، در برنامه eclipse
  7. رفع مشکل نمایش یک علامت تعجب قرمز رنگ در کنار نام پروژه اندروید در برنامه eclipse ، با تصحیح مسیرها (build path)، در برنامه نویسی اندروید
  8. بر طرف کردن خطای There is no android project named '*' هنگام ساختن فایل apk از پروژه اندروید در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
  9. برطرف کردن خطای Can't find API database; API check not performed در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید
  10. بررسی مشکلاتی که ممکن است بعد از انتشار برنامه اندروید در فروشگاه های اندروید، کاربران با آن روبرو شوند (مشکلاتی از برنامه اندروید که تا زمان انتشار برنامه، متوجه آنها نشده ایم)


منبع: kelidestan
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
برطرف کردن خطای Invalid project description هنگام وارد کردن (import کردن) یک پروژه اندروید به درون برنامه eclipse

برطرف کردن خطای Invalid project description هنگام وارد کردن (import کردن) یک پروژه اندروید به درون برنامه eclipse

گاهی اوقات هنگام وارد کردن (import) کردن یک پروژه اندروید به درون برنامه eclipse ، با خطای Invalid project description روبرو می شویم. یکی از حالت های رایجی که می تواند باعث ایجاد این خطا شود، این است که در مرحله ای که می خواهیم فولدر حاوی پروژه اندروید را انتخاب کنیم، فولدر اصلی (root) را انتخاب کنیم. انتخاب فولدر اصلی پروژه اندروید، می تواند باعث نمایش پیام خطای Invalid project description شود و برنامه eclipse ، از وارد شدن پروژه اندروید، جلوگیری نماید. راه حل این مشکل این است که فولدر اصلی پروژه اندروید را درون یک فولدر دیگر کپی کرده و سپس در هنگام وارد کردن پروژه، آن فولدر دیگر را انتخاب نماییم. در این صورت، دیگر پیام خطای Invalid project description نمایش داده نمی شود و پروژه اندروید، با موفقیت، به درون برنامه eclipse وارد می شود.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
پیدا کردن عبارت خطا در برنامه eclipse ، هنگامی که علامت خطا، تنها در کنار نام پروژه اندروید نمایش داده می شود

پیدا کردن عبارت خطا در برنامه eclipse ، هنگامی که علامت خطا، تنها در کنار نام پروژه اندروید نمایش داده می شود

پیدا کردن عبارت خطا در برنامه eclipse ، هنگامی که علامت خطا، تنها در کنار نام پروژه اندروید نمایش داده می شود و فایل مربوط به خطا، مشخص نیست :


گاهی اوقات، علامت قرمز رنگ مربوط به وجود خطا، در برنامه eclipse ، تنها در کنار نام پروژه اندروید مورد نظرمان نمایش داده می شود، ولی هنگامی که کل فولدربندی پروژه را که در پنجره Package Explorer از برنامه eclipse نمایش داده شده است، جستجو می کنیم، در کنار هیچ فایلی، علامت قرمز رنگ خطا وجود ندارد و بنابراین نمی توانیم متوجه بشویم که خطا مربوط به کدام فایل است (زیرا معمولا فایل را باز کرده و با بردن موس بر روی علامت خطا، در درون خود فایل، عبارت مربوط به خطا نمایش داده می شود). به هر حال برای برطرف کردن خطا، باید ابتدا عبارت مربوط به آن را بدانیم تا بعد به دنبال راه حل بگردیم. بنابراین در ادامه، نحوه یافتن عبارت مربوط به خطا را شرح می دهیم.


در اینگونه موارد، می توانیم از پنجره Problems در برنامه eclipse استفاده کنیم که عبارت مربوط به همه خطاها، در آن نمایش داده می شود. مثل شکل زیر :

android-226.jpg


چنانچه پنجره Problems ، درون پنجره اصلی برنامه eclipse شما نمایش داده نشده است، باید در منوهای برنامه eclipse ، گزینه مربوط به نمایش آن را انتخاب کنید. بنابراین در منوهای برنامه eclipse ، به مسیر زیر بروید :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace]Windows [COLOR=#339933]-->[/COLOR] Show [COLOR=#003399]View[/COLOR] [COLOR=#339933]-->[/COLOR] Problems[/FONT]
[/FONT][/COLOR]
با انتخاب گزینه Problems ، پنجره مربوط به آن، درون پنجره اصلی برنامه eclipse ، نمایش داده می شود.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
جلوگیری از خطای out of memory ، در برنامه نویسی اندروید

جلوگیری از خطای out of memory ، در برنامه نویسی اندروید

مدتی پیش، یک بازی اندروید ساخته بودم و آن را بر روی سه گوشی واقعی نیز تست کرده بودم. پس از انتشار بازی اندروید، یکی از کاربران گفته بود که در نیمه های بازی، با خطای force close روبرو می شود. موفق شدم یک گوشی تهیه کنم که همان خطا را ایجاد کند، نکته ای که جالب بود، این است که پس از یک بار force close ، دیگر با این پیام روبرو نمی شدیم. بنابراین می شد حدس زد که این خطا مربوط به out of memory است.

در بازی، من از انیمیشن های زیادی استفاده کرده بودم که در تعدادی ImageView نمایش داده می شدند. انیمیشن ها به صورت فریم به فریم بودند. در اینترنت برای پیدا کردن راه حل این مشکل جستجو کردم، ولی چون فکر می کردم که حتما روش نمایش انیمیشن مشکلی دارد، نتوانستم به راه حل مناسبی دست پیدا کنم و با امتحان کردن روش های پیشنهادی مختلف، مشاهده کردم که هیچکدام توانایی برطرف کردن این مشکل در بازی اندروید را ندارند. بالاخره متوجه شدم که راه حل، ربطی به نوع نمایش انیمیشن ها ندارد و می توان با یک خط کد، از ایجاد این خطا، جلوگیری نمود.

راه حل مشکل به این صورت است که ابتدا فایل AndroidManifest.xml از پروژه اندروید را باز کرده و سپس درون تگ application ، کد زیر را می نویسیم :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace]android[COLOR=#339933]:[/COLOR]largeHeap[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"true"[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLOR]
یعنی مثلا به صورت زیر :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace][COLOR=#339933]<[/COLOR]application
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]debuggable[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"false"[/COLOR]
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]largeHeap[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"true"[/COLOR]
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]allowBackup[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"true"[/COLOR]
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]icon[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"@drawable/ic_launcher"[/COLOR]
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]label[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"@string/app_name"[/COLOR]
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]theme[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"@android:style/Theme.NoTitleBar"[/COLOR] [COLOR=#339933]>[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLOR]
با نوشتن این یک خط کد، دیگر خطای مورد نظر، نمایش داده نشد. البته همیشه باید سعی کنید که برنامه، کمترین فضای ممکن را اشغال نماید و این نکته باید به عنوان گزینه دوم در نظر گرفته شود (اگر روش های معمول جواب نداد، این مورد را به کار ببرید).

در واقع، سیستم عامل اندروید، به هر یک از برنامه ها، یک مقدار مشخص حافظه می دهد (مثلا 16 مگابایت)، ولی با ذکر مشخصه مورد نظر، مقدار بیشتری حافظه (مثلا 24 مگابایت) را در اختیار برنامه اندروید قرار خواهد داد، بنابراین کمتر با خطای کمبود حافظه روبرو می شویم.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
اخطار در مورد عدم ساخت activity جدید در برنامه eclipse ، هنگام باز بودن فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید (و ویرایش آن فایل)

اخطار در مورد عدم ساخت activity جدید در برنامه eclipse ، هنگام باز بودن فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید (و ویرایش آن فایل)

هنگام ساخت یک activity جدید در برنامه eclipse ، به مورد جالبی برخورد کردم و چون مهم بود، تصمیم گرفتم که در مورد آن، یک مبحث نوشته و به توسعه دهندگان در محیط برنامه eclipse اخطار بدهم. همان طور که می دانید، روند ساخت activity ، به صورت ساخت یک کلاس (class) بر اساس توسعه (extend) کلاس activity و سپس ساخت لایه گرافیکی (فایل xml) متناظر با آن و سپس درج نام activity در فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید می باشد، ولی برنامه eclipse هر سه مورد را به طور همزمان انجام می دهد (با انتخاب منوی New و سپس یافتن گزینه Android Activity که معمولا پس از انتخاب گزینه other ، در یک لیست نمایش داده می شود)، ولی امروز شاهد مشکلی در این فرآیند بودم که قصد دارم آن را شرح بدهم.


فایل AndroidManifest.xml باز بود و من در حال ویرایش کدهای آن بودم، سپس تصمیم به ساخت یک activity جدید گرفتم و از منوی New در برنامه eclipse ، ابتدا گزینه Other را انتخاب کرده و سپس در پنجره ای که باز می شود، گزینه Android Activity را انتخاب کردم و روند معمولی را طی کردم تا activity ساخته شود. سپس به درون فایل AndroidManifest.xml به دنبال نام آن activity گشتم تا یک سری ویژگی به آن اضافه کنم.
نکته جالب در اینجاست که نام activity درون فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید، وجود نداشت. حدس زدم که به علت باز بودن فایل AndroidManifest.xml و ویرایش همزمان کدهای آن، با فرآیند ساخت activity جدید بوده است. مسلما عدم درج اطلاعات activity جدید درون فایل AndroidManifest.xml ، باعث می شود که هنگامی که در برنامه اندروید، وارد آن activity می شویم، یک force close ایجاد شده و برنامه اندروید، بسته شود، زیرا نام activity را در AndroidManifest.xml نمی بابد. بنابراین توصیه می شود که هنگام ساخت یک activity جدید، با روش سریعی که در برنامه eclipse در نظر گرفته شده، سعی کنید که فایل AndroidManifest.xml باز نباشد. اگر این اتفاق رخ دهد، معمولا توسعه دهنده گیج می شود که اصلا مشکل از چیست.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
خطای Unable to resolve target 'android-*' در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید

خطای Unable to resolve target 'android-*' در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید

گاهی ممکن است که هنگام کار با یک پروژه اندروید در برنامه eclipse ، با خطایی تحت عنوان زیر روبرو شویم :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace]Unable to resolve target [COLOR=#0000FF]'android-*'[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLOR]
که در آن، بجای علامت * ، یک عدد نوشته می شود، مثل عبارت زیر :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace]Unable to resolve target [COLOR=#0000FF]'android-15'[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLOR]
همان طور که از خود عبارت خطا نیز می توان متوجه شد، این خطا، مربوط به مشخصه targetSdkVersion است که در فایل AndroidManifest.xml پروژه اندروید، آن را تعیین می کنیم (البته ممکن است عوامل دیگری نیز باعث به وجود آمدن این خطا شود، ولی راه حلی که در اینجا خواهیم گفت، مشکل همه آنها را برطرف می کند). عبارت کلی مربوط به targetSdkVersion در فایل AndroidManifest.xml ، به صورت زیر می باشد (شماره ها قابل تغییر است) :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace][COLOR=#339933]<[/COLOR]uses[COLOR=#339933]-[/COLOR]sdk
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]minSdkVersion[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"4"[/COLOR]
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]targetSdkVersion[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"15"[/COLOR] [COLOR=#339933]/>[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLOR]
معمولا هم وقتی یک پروژه اندروید را به درون برنامه eclipse وارد (import) می کنیم، ممکن است که در کنار نام پروژه اندروید، یک علامت خطا نمایش داده شود، ولی در کنار هیچیک از فایل های پروژه اندروید، علامت خطایی نبینیم و بنابراین متوجه نشویم که خطا از چیست. در اینگونه موارد باید در پنجره Problems از برنامه eclipse ، عبارت مربوط به خطا را بخوانیم. مثل شکل زیر :

android-225.jpg

روش اصلی برای برطرف کردن این مشکل این است که آن نسخه از اندروید را که به عنوان targetSdkVersion در نظر گرفته شده است، در فولدرهای برنامه Android SDK Manager قرار بدهیم. البته اگر برایتان مهم است که targetSdkVersion حتما برابر آن نسخه باشد. برای این منظور هم ابتدا باید آن نسخه اندروید را از اینترنت دریافت کرده و سپس به فولدربندی برنامه Android SDK Manager رفته و آن نسخه از اندروید را درون فولدر platforms کپی نمایید (یا اینکه مستقیما آن را از لیست بسته های نرم افزاری که در پنجره برنامه Android SDK Manager نمایش داده می شود، نصب کنید، بنابراین نیازی به دانلود نیست و خود برنامه Android SDK Manager ، آن بسته را دانلود کرده و در فولدر مورد نظر قرار می دهد). راه حل دیگر هم این است که اصلا مشخصه targetSdkVersion در فایل AndroidManifest.xml را حذف کنید.

برای حذف این مشخصه، به عنوان مثال، کد زیر :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace][COLOR=#339933]<[/COLOR]uses[COLOR=#339933]-[/COLOR]sdk
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]minSdkVersion[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"4"[/COLOR]
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]targetSdkVersion[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"15"[/COLOR] [COLOR=#339933]/>[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLOR]
باید به این کد تبدیل شود :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace][COLOR=#339933]<[/COLOR]uses[COLOR=#339933]-[/COLOR]sdk
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]minSdkVersion[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"4"[/COLOR] [COLOR=#339933]/>[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLOR]
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
خطای Premature end of file ، در برنامه eclipse

خطای Premature end of file ، در برنامه eclipse

ممکن است در برنامه eclipse ، برای یکی از فایل های پروژه اندروید، خطای Premature end of file نمایش داده شود. یکی از مواردی که ممکن است باعث ایجاد این خطا در برنامه eclipse شود، قطعی برق کامپیوتر هنگام باز بودن پروژه اندروید و فایل مورد نظر در برنامه eclipse می باشد (به طور کلی، بسته شدن برنامه eclipse به طور غیر معمولی). زمانی که دوباره برنامه eclipse را باز کنید، خطای Premature end of file در کنار آن فایل نمایش داده می شود.


در ادامه، شیوه برطرف کردن این خطا را شرح خواهم داد، اما قبل از اجرای آن، حتما یک نسخه کپی از پروژه اندروید خود، در محلی امن قرار بدهید و سپس تغییراتی را که شرح می دهم، اجرا کنید (تا در صورت بروز هرگونه مشکل، یک کپی از پروژه اندروید داشته باشید).


برای بر طرف کردن خطای Premature end of file برای یک فایل، ابتدا کدهای آن فایل را در جایی ذخیره کنید، سپس فایل را از پروژه اندروید حذف کرده و دوباره فایلی با همان نام بسازید و کدها را درون آن کپی کنید. دیگر خطای Premature end of file نمایش داده نخواهد شد.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
رفع مشکل نمایش یک علامت تعجب قرمز رنگ در کنار نام پروژه اندروید در برنامه eclipse ، با تصحیح مسیرها (build path)

رفع مشکل نمایش یک علامت تعجب قرمز رنگ در کنار نام پروژه اندروید در برنامه eclipse ، با تصحیح مسیرها (build path)

شاید تاکنون برایتان پیش آمده باشد که یک پروژه اندروید را از اینترنت دانلود می کنید و سپس آن را به درون برنامه eclipse ، وارد (import) می کنید، اما در برنامه eclipse ، در کنار نام پروژه اندروید، یک علامت تعجب قرمز رنگ نمایش داده می شود. مثل شکل زیر :


android-319.jpg

زمانی که به پنجره Problems نگاه می کنیم، مشاهده می کنیم که در متن خطا نوشته شده است که فایل کتابخانه (library) با نام android-support-v4.jar پیدا نشده است :


android-325.png

android-320.jpg

بنابراین نتیجه می گیریم که چون فایل های پروژه اندروید، قبلا در کامپیوتر دیگری بوده اند، بنابراین آدرس تعریف شده برای دسترسی به این فایل در آن کامپیوتر، با آدرس قرارگیری آن در کامپیوتر ما، فرق دارد و بنابراین برنامه eclipse نمی تواند آن فایل را بیابد. بنابراین، در کل، برای رفع اینگونه مشکل ها که مربوط به مسیرها (build path) می باشد، تنها باید آن فایل را در میان فایل هایی که دانلود کرده ایم، بیابیم و سپس مسیر جدید آن را به برنامه eclipse معرفی کنیم. چگونگی این روند را در ادامه توضیح می دهیم.


بر روی نام پروژه اندروید مورد نظر، با موس، کلیک سمت راست کرده و گزینه Properties را انتخاب می کنیم :

android-321.jpg

سپس در پنجره ای که باز می شود، از منوی سمت چپ، گزینه Java Build Path را انتخاب می کنیم. اکنون از تب های (Tab) بالای پنجره، گزینه Libraries را انتخاب می کنیم. همان طور که مشاهده می کنید، در یک لیست، نام فایل android-support-v4.jar وجود دارد که در کنار آن، علامت ضربدر و در انتهای نام آن، عبارت missing نوشته شده است که به معنای این است که برنامه eclipse نتوانسته است آن را بیابد. فایل android-support-v4.jar را از لیست انتخاب کرده و بر روی گزینه Edit کلیک می کنیم تا پنجره ای باز شود. سپس در پنجره باز شده، فایل android-support-v4.jar را در پوشه های کامپیوتر خود پیدا کرده و آن را انتخاب می کنیم و در آخر بر روی گزینه Open کلیک می کنیم :

android-326.jpg

android-328.jpg

android-322.jpg

با نشان دادن مسیر صحیح مربوط به فایل android-support-v4.jar ، دیگر علامت ضربدر قرمز در کنار آن نمایش داده نمی شود :


android-327.jpg

android-323.jpg

بر روی گزینه OK کلیک می کنیم. اکنون دیگر خطا برطرف شده است و در کنار نام پروژه اندروید، هیچ علامت تعجبی وجود ندارد :


android-324.jpg
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
بر طرف کردن خطای There is no android project named '*' هنگام ساختن فایل apk از پروژه اندروید در برنامه eclipse

بر طرف کردن خطای There is no android project named '*' هنگام ساختن فایل apk از پروژه اندروید در برنامه eclipse

ممکن است هنگامی که می خواهیم از پروژه اندروید موجود در برنامه eclipse ، یک فایل apk بسازیم (هنگام export کردن)، با خطایی با عنوان There is no android project named '*' روبرو شویم (به جای علامت * ، نام پروژه نمایش داده می شود)، به عنوان مثال، عکس زیر را ببینید :


android-329.jpg

بنابراین برنامه eclipse اعلام کرده است که هیچ پروژه اندرویدی با آن نام، پیدا نکرده است. نکته مربوط به این خطا این است که برنامه eclipse ، آن پروژه را به صورت کتابخانه (library) شناسایی کرده است. برای رفع این مشکل، بر روی نام پروژه اندروید، با موس، کلیک سمت راست کرده و گزینه Properties را انتخاب می کنیم :


android-321.jpg

پنجره ای به شکل زیر باز می شود :


android-331.jpg

از منوی سمت چپ، گزینه Android را انتخاب می کنیم. همان طور که مشاهده می کنید، در بخشی از پنجره، در کنار عبارت Is Library یک علامت تیک وجود دارد، همین مورد باعث می شود که برنامه eclipse ، پروژه را به صورت یک کتابخانه (library) شناسایی کند، بنابراین باید علامت تیک را از کنار این عبارت، برداریم. سپس بر روی گزینه OK کلیک می کنیم.


اکنون می توانیم که از پروژه اندروید، یک فایل apk بسازیم و دیگر آن پیام خطا، نمایش داده نمی شود.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
برطرف کردن خطای Can't find API database; API check not performed در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید

برطرف کردن خطای Can't find API database; API check not performed در برنامه eclipse ، در برنامه نویسی اندروید

فرض کنید که در پروژه اندروید خود در برنامه eclipse ، با خطای زیر روبرو شده اید :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace]Can[COLOR=#0000FF]'t find API database; API check not performed[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLOR]
برای برطرف کردن این خطا، مراحل زیر را دنبال کنید :

1- در فایل AndroidManifest.xml از پروژه اندروید، موارد مربوط به minSdkVersion و targetSdkVersion را چک کنید و مطمئن شوید که مربوط به targetSdkVersion را نصب کرده اید و همچنین minSdkVersion به درستی تعیین شده باشد (دو عدد زیر را من بر اساس نسخه های SDK برای برنامه خودم تعیین کرده ام و برای شما متفاوت می باشد) :
کد:
[COLOR=#000000][FONT=Tahoma][FONT=monospace][COLOR=#339933]<[/COLOR]uses[COLOR=#339933]-[/COLOR]sdk
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]minSdkVersion[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"8"[/COLOR]
    android[COLOR=#339933]:[/COLOR]targetSdkVersion[COLOR=#339933]=[/COLOR][COLOR=#0000FF]"18"[/COLOR] [COLOR=#339933]/>[/COLOR][/FONT]
[/FONT][/COLOR]
2- بر روی علامت قرمز رنگ خطا، با موس، کلیک سمت راست کنید و سپس گزینه Quick Fix را انتخاب نمایید :

520.jpg

سپس گزینه Disable Check in This Project را انتخاب کنید.
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
بررسی مشکلاتی که ممکن است بعد از انتشار برنامه اندروید در فروشگاه های اندروید، کاربران با آن روبرو شوند

بررسی مشکلاتی که ممکن است بعد از انتشار برنامه اندروید در فروشگاه های اندروید، کاربران با آن روبرو شوند

بررسی مشکلاتی که ممکن است بعد از انتشار برنامه اندروید در فروشگاه های اندروید، کاربران با آن روبرو شوند (مشکلاتی از برنامه اندروید که تا زمان انتشار برنامه، متوجه آنها نشده ایم) :

نکته : این مبحث بر اساس نظرات کاربران، به مرور تکمیل خواهد شد.

واقعیت این است که ما قبل از انتشار برنامه اندروید در فروشگاه های اندروید، از چند مرحله عبور می کنیم تا مشکلات احتمالی برنامه اندروید را پیدا کنیم، اما امکان دارد که باز هم مشکلاتی باقی بمانند. ابتدا بگذارید مراحل را ذکر کنیم :
1- برنامه eclipse (یا همان ADT Bundle)(خود برنامه eclipse ، بسیاری از خطاها را تذکر می دهد و چنانچه برنامه اندروید دارای خطا باشد، از ساختن فایل apk از آن، جلوگیری می کند)

2- تست کردن برنامه اندروید ساخته شده که برنامه eclipse ، هیچ خطایی از آن نگرفته است. تست کردن ممکن است به یکی از روش های زیر باشد :
الف - با virtual device ها در برنامه eclipse
ب- با نرم افزارهای شبیه ساز (مثل YouWave Android و Genymotion و BlueStacks App Player و ...)
ج- با گوشی های واقعی
(برای موارد بالا میتوانید تاپیک مباحث اولیه برای آشنایی با برنامه نویسی اندروید را مطالعه کنید)

3- پس از دادن برنامه اندروید به فروشگاه اندروید، خود مسئولان فروشگاه اندروید هم برنامه را تست می کنند




ولی همان طور که گفتم، هنوز هم ممکن است که برخی از مشکلات باقی بمانند. زیرا پارامترهای تاثیرگذار برای ایجاد شدن یک خطا، زیاد هستند :

1- رعایت نشدن قوانین کدنویسی (متاسفانه برخی موارد را برنامه eclipse نمی تواند تشخیص بدهد و بدون تشخیص آنها، اجازه ساخت فایل apk را می دهد) --> در این حالت، برنامه اندروید بر روی هر گوشی یا شبیه سازی، دچار مشکل شده و بسته می شود، بنابراین سریع متوجه می شویم.

2- مشکل برخی کدها با نسخه های اندروید (API) خیلی قدیمی یا با نسخه های اندروید (API) خیلی جدید (برخی از این موارد را نیز برنامه eclipse نمی تواند تشخیص بدهد) --> در این حالت، با تست برنامه اندروید بر روی virtul device ها یا شبیه سازها یا گوشی های واقعی با نسخه های API مختلف، می توانیم متوجه بشویم که با کدام نسخه ها (API) از اندروید مشکل دارد. ممکن است که با دو حالت روبرو شویم :

الف- با نگاه کردن به قسمت LogCat در برنامه eclipse ، سرنخی در مورد مشکل برنامه با آن نسخه API به دست می آوریم و سپس در جهت رفع آن، اقدام می کنیم (رفع مشکل یا جایگزینی کدی که دیگر با آن نسخه API مشکلی نداشته باشد).

ب- ممکن است که LogCat به ما کمکی نکند و بنابراین مجبور شویم که با بررسی بخش های مهم کدها و جستجو در مورد آنها در اینترنت، متوجه بشویم که با کدام نسخه های API ناسازگار هستند و چگونگی رفع مشکل آنها و یا جایگزینی را برای آنها پیدا می کنیم.

اگر برای نسخه های API خیلی قدیمی، مشکل برطرف نشد، می توانید minSdkVersion را تغییر بدهید تا کاربران با نسخه های API خیلی قدیمی، با دیدن حداقل نسخه لازم، دیگر اقدام به نصب برنامه اندروید نکنند (نتوانند نصب کنند).

3- سخت افزار گوشی (اندازه صفحه نمایش، رزولوشن صفحه نمایش، مقدار حافظه (memory) و ...) --> در مورد پارامترهای صفحه نمایش، قبلا توضیحاتی را داده ایم که چگونه برنامه اندروید را به صورت مناسب برای صفحه نمایش های با اندازه و رزولوشن مختلف طراحی کنیم ( #2 ). اما پارامتر حافظه (memory) یکی از مهمترین مواردی است که می تواند مشکلاتی را به وجود آورد. مثلا دو مورد را که خود من با آن سر و کار داشتم را ذکر می کنم :
الف - بعد از ساخت بازی ((حافظه تصویری))، برنامه در فروشگاه اندروید منتشر شد، اما تعدادی از کاربران از بسته شدن برنامه اندروید در وسط بازی شکایت داشتند. بنده یک گوشی با امکانات سخت افزاری پایین تهیه کردم و متوجه شدم که برنامه اندروید در وسط بازی دچار مشکل شده و بسته می شود. چون لحظه بسته شدن، در هر بار اجرای آن، متفاوت بود، حدس زدم که باید مشکل از حافظه (memory) باشد. بنابراین برای رفع آن، از نکته گفته شده در پست های قبل استفاده کردم.

ب- برای ساخت برنامه ((آموزش برنامه نویسی متلب))، چون دوست نداشتم که کدهای آموزش ها حتی ذره ای جابجا شده و یا در خط بعد قرار بگیرند، آنها را به صورت عکس در برنامه ذخیره کردم (فایل های HTML که محتوایی به صورت عکس داشتند)، اما عکس هایی که خیلی بزرگ بودند، در برخی از گوشی ها با حافظه پایین، نمایش داده نمی شدند (بدون به وجود آمدن خطا و کل فایل HTML به شکل خالی نمایش داده می شد).
 
بالا