خرید کفپوش های مخصوص بیمارستانی

alihasanizadeh

عضو جدید
کفپوش های بیمارستانی سطوح زیادی را تحت پوشش دارند پس بهتر است مطابق استاندارد و از متریال با کیفیت تری انتخاب شوند. نصب یک کفپوش می تواند در بازدهی و نظم بیمارستان، اختلال ایجاد کند و نمی توان هر ساله کفپوش ها را تعویض کرد. کفپوش اتاق عمل، سالن انتظار بیماران، کفپوش اتاق بیمار و حتی سرویس بهداشتی بیمارستان با در نظر گرفتن یکی از این موارد انتخاب می شود.
رنگبندی کفپوش بیمارستانی
طراحی داخلی بیمارستان برای القای حس خوب به بیماران و خانواده هایشان یک موضوع مهم است. کفپوش بیمارستانی باید دارای طراحی و رنگبندی متنوعی باشد تا بتوان با توجه به رنگ دیوارها و تجهیزات بیمارستانی، کف ساختمان را نیز طراحی کرد. این امر تاثیر زیادی در روحیه مراجعین دارد. بدون تردید اینجا مکانی نیست که برای شادی، کسی به آن پا بگذارد. برخی از بیماران یا همراهان بیمار سال ها به این مکان رفت و آمد دارند و حتی مدت ها در اتاق های بیمارستان، بستری می شوند.
تنوع رنگ و قابلیت رنگ پذیری کفپوش بیمارستان، این امکان را فراهم می کند که از خطوط راهنمای رنگی برای هدابت افراد به مسیرهای مختلف استفاده کرد. به این ترتیب دسترسی به قسمت های مختلف برای مراجعین بی حوصله، راحت تر خواهد شد.

مقاومت و دوام کفپوش بیمارستانی
میزان رفت و آمد در بیمارستان ها بسیار زیاد است. متریال کف بیمارستان باید به اندازه کافی مقاوم باشد تا در برابر ترافیک بالای مراجعین، آسیب نبیند. ضریب تحمل بالا در برابر ضربه و فشار از مهم ترین موارد است. در این مورد نگرانی های زیادی وجود دارد زیرا اغلب تجهیزات بیمارستانی نظیر ویلچرها، تخت ها و .... می توانند فشار بیشتری به کفپوش ها وارد کنند. در این مورد استانداردهای بین المللی وجود دارد که شامل تست تاثیر چرخ ویلچر روی کفپوش نیز می شود.
ضریب لکه پذیری کفپوش بیمارستانی
اهمیت حفظ بهداشت عمومی در بیمارستان، بیش از سایر مکان هاست. در این فضا انواع داروها، مواد ضدعفونی کننده، خون و .... وجود دارد. همیشه احتمال ریختن مایعات روی زمین هست. به همین علت میزان نفوذپذیری کفپوش و ضریب لکه پذیری سطح، اهمیت زیادی دارد.
انواع کفپوش خانگی نظیر موکت یا کفپوش های چوبی برای بیمارستان مناسب نیستند. در اینجا از کفپوش های بدون الیاف و دارای جذب پایین، استفاده می شود. برای این منظور یک لایه پلی یورتان روی کفپوس بیمارستان به کار می رود تا از نفوذ و جذب لکه ها روی سطوح، جلوگیری می شود.

سهولت نظافت کفپوش بیمارستانی
یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب کفپوش برای بیمارستان، بحث نظافت و شستشوی کفپوشها است. با توجه به میزان رفت و آمد بالا، آلودگی زیاد و خطر سرایت بیماری ها، لازم است تا به فواصل منظم کفپوش های بیمارستان، با مواد ضد عفونی کننده و آب شستشو داده شوند. بنابراین کفپوش هایی که در برابر آب و رطوبت مقاوم نیستند را نمی توان به عنوان کفپوش راهرو و اتاق های بیمارستان نصب کرد.
جهت سهولت نظافت در این مکان از کفپوش هایی استفاده می شود که دارای درز نیستند و سطوح صاف و صیقلی دارند. به این ترتیب آلودگی های سطح کفپوش به راحتی با تی نمدار و مواد استریل کننده، تمیز می شود. مواد ضد عفونی کننده و شوینده ها می توانند موجب آسیب به برخی کفپوش ها بشوند اما همه می دانیم کفپوش pvc چیست و سطوح وینیلی در برابر مواد شیمیایی مقاومت زیادتری دارد.

کفپوش بیمارستانی آنتی باکتریال
نظافت در محیط بیمارستانی تنها به شست و شو ختم نمی شود. لازم است تا کفپوش بیمارستانی در برابر رسد و تکثیر مواد بیماری زا، مصون باشد. در این فضا همیشه امکان رشد قارچ و کپک و باکتری ها و .... روی سطوح، هست. آنتی باکتریال بودن کفپوش اتاق عمل، اتاق های ایزوله بیماران، بخش مراقبت های ویژه، آزمایشگاه ها و ... یک ضرورت است.
اگر می خواهید در مورد ویژگی های کفپوش آنتی باکتریال بیشتر بدانید، این مطلب را از دست ندهید:
کفپوش بیمارستانی آنتی استاتیک
در مراکزی که تجهیزات حساس و الکترونیکی نگهداری می شود، همیشه از کفپوش آنتی استاتیک ها استفاده می شود. برای حفاظت از دستگاه های بیمارستانی و سیستم های الکتریکال پزشکی نیز لازم است تا این نوع کفپوش در اتاق نگهداری از تجهیزات، نصب شود.
البته این امر مهم تنها برای حفاظت از دستگاه های گرانقیمت پزشکی، انجام نمی شود بلکه حفظ سلامت کارکنان و بیماران نیز در نظر گرفته شده است. آنتی استاتیک بودن کفپوش بیمارستانی به معنای خاصیت تخلیه بار الکتریکیسیته ساکن کفپوش است. تجمع بارهای الکتریکی در محیط، از عوامل آسیب زا به حساب می آید.
با بهره گیری از مواد رسانا در متریال کفپوش بیمارستانی می توان به سادگی مشکل تجمع الکتریسیته ساکن را برطرف کرد.

نصب کفپوش بیمارستانی
یک کفپوش خوب و مناسب برای مکان های درمانی، دارای نصب ساده ای است. این مکان ها پر رفت و آمد هستند و امکان تعطیل کردن چنین مراکزی هم نیست. کفپوش بیمارستانی باید در مدت زمانی بسیار کوتاهی نصب شود. در ضمن این کفپوش ها باید قابلیت تعمیر و ترمیم ساده ای نیز داشته باشند. اگرچه طول عمر کفپوش های بیمارستان و اتاق عمل خیلی زیاد است اما در صورت مشکل احتمالی، باید بتوان بخش آسیب دیده را با کمترین هزینه ای ترمیم کرد.
قیمت کفپوش بیمارستانی
یک بیمارستان بزرگ شامل اتاق انتظار بیماران، اتاق معاینه، اتاق بستری بیمار، اتاق عمل، آزمایشگاه و ... است. فضای بزرگ درمانگاه در همه بخش ها نیاز به کفپوش مناسب دارد. با توجه به ابعاد زیاد و بزرگ بودن کف سطوح بیمارستانی، بحث هزینه نصب کفپوش ها اهمیت زیادی دارد.
ارزان بودن کفپوش بیمارستان یک امتیاز بزرگ است. کفپوش هایی که در عین دارا بودن استانداردهای لازم، قیمت مناسب تری هم داشته باشند در اولویت هستند. کفپوش وینیلی اقتصادی است و می تواند انتخاب خوبی برای چنین فضایی باشد.

چه کفپوشی برای بیماستان یا درمانگاه مناسب است؟
با توجه به موارد ذکر شده، انواع کفپوش پلی یورتان، اپوکسی و پی وی سی برای بیمارستان کارایی بهتری دارند. کفپوش های رولی و بدون درز استاداردهای لازم را دارند. از بین کفپوش pvc و اپوکسی هر دو آنتی باکتریال هستند و به هیچوجه آلودگی ای محیط بیمارستان را در خود نگه نمی دارند.
سطوح کفپوش های ذکر شده دارای تخلخل نیست و قابلیت نظافت و تمیزکاری ساده ای دارند. کفپوش اپوکسی بیمارستانی دارای مقاومت زیادی و به سادگی خش بر نمی دارد. کفپوش پی وی سی و اپوکسی در برابر مواد شوینده و ضد عفونی کننده های بیمارستانی مقاومت زیادی دارند. این کفپوش ها دچار خوردگی و پوسیدگی نمی شوند.
متریال به کار رفته در کفپوش بیمارستانی پلی یورتان طوری است که موقع عبور افراد یا وسایل، صدا تولید نمی کند. این امر در محیط های بیمارستانی مثل اتاق عمل و... دارای اهمیت زیادی است. در ضمن این کفپوش ها همگی دارای تنوع رنگی هستند و قیمت کاملا اقتصادی و مقرون به صرفه ای هم دارند.
طول عمر بالای پی وی سی و اپوکسی در کنار دارا بودن سایر استانداردهای بین المللی و قیمت مناسب، کار انتخاب را ساده کرده است.


منبع : gamantj.com
 

Similar threads

بالا