خرید حوله نوزاد

aliseo

عضو جدید
پوست نوزادان بسیار لطیف و حساس است، بنابراین مستعد ابتلا به حساسیت و بیماری های گوناگون می باشد. برای همین انتخاب با کیفیت ترین حوله نوزاد در بازار بسیار حائز اهمییت است. در برخی از موارد این احتمال وجود دارد که پوست نوزدان دچار عفونت و یا خارش شود و این امر به سادگی توسط یک حوله بی کیفیت امکان پذیر است.


چگونه بهترین حوله را برای نوزادان انتخاب کنیم


برای این که نوزدان پس از حمام دچار سرماخوردگی نشوند باید حوله ای داشته باشند تا هم گرم و نرم باشد و هم اینکه تمام بدن نوزاد را بپوشانند.شاید اهمیت حوله نوزاد زیاد به چشم نیاید، اما اگر حوله نوزاد با کیفیت باشد می تواند تبدیل به بهترین دوست و همراه شما در زمان حمام نوزادتان شود. ضمنا باید بدانید انتخاب حوله مناسب برای نوزاد کاری بسیار آسان است.

حوله ای بدون داشتن رایحه های معطر

در بازار سرویس حوله هایی وجود دارند که آغشته به روایح خوشبوی متنوع می باشند که اصلا برای نوزادان و کودکان مناسب نیستند. حتی اگر بر روی برچسب تجاری حوله قید شده باشد که این محصول برای نوزادان ضرری ندارد باید بگوییم که این جمله ای کاملا اشتباه است.چون این رایحه ها دارای مواد اولیه شیمیایی هستند و می توانند عوارضی جدی برای پوست و دستگاه تنفسی نوزادان داشته باشند.از طرفی دیگر هم باید بگوییم که حوله های معطر برای بزرگسالان هم در مدت زمان نسبتا طولانی می تواند عوارضی مشابه به همراه داشته باشد.

از خرید حوله های زبر بپرهیزید

انواع متنوعی از حوله های پنبه ای و یا حتی نایلونی در بازار وجود دارد که مناسب نوزادان می باشند. حوله های ضخیم هم برای استفاده در فصل زمستان نوزادان نیز بسیار کاربردی هستند. البته اندازه حوله را هم در نظر داشته باشید. بهتر است بدانید هر چه حوله دارای اندازه بزرگتری باشد برای پوشاندن نوزاد مناسب تر است.اگر از حوله پنبه ای استفاده می کنید حتما به اصالت تولید کننده آن هم توجه کنید. چون بسیاری از برندها هستند که پس از شستشو تبدیل به یک حوله زبر خواهند شد که برای نوزادان مناسب نمی باشند.

بهترین حوله را برای نوزاد انتخاب کنید

با دنبال کردن نکات این مقاله از سایت نی نی بابا به راحتی می توانید حوله های مناسب برای نوزادان خود تهیه کنید. همیشه هم به یاد داشته باشید یک حوله خوب برای نوزاد، حوله ای است که سلامتی و رفاه کودک شما را حفظ کند.

حوله های کلاه دار برای نوزدان

حوله های کلاه دار بهترین و کاربردی ترین حوله برای نوزاد به شمار می رود. در میان تمام طرح های ارائه شده برای نوزدان حوله های کلاهدار جزء برترین حوله ها شناخته شده است.در شرایطی که نوزاد خود را برای اولین بار به حمام می برید بسیار مهم است که چگونه شرایط سرد پس از حمام را تبدیل به گرمایی مطبوع برای او کنید. پس حتی بهتر است نوزاد شما دو عدد حوله کلاه دار داشته باشد.سر نوزاد همیشه باید مورد توجه باشد به خصوص نوزادانی که تولدی زودرس داشته اند. پوشش سر نوزاد دارای اهمیت زیادی می باشد. در این صورت شما هم آرامش بیشتری خواهید داشت.

نکات مهم در انتخاب حوله نوزاد
شما زمانی می توانید درباره حوله نوزاد قضاوت کنید که آن را در یک فروشگاه لمس کنید. با این حال باید بدانید که برخی از تولید کنندگان به حوله ها نرم کننده اضافه می کنند تا حوله نرم تر شود.اما در این شرایط پس از چند بار شستشو، حوله ها رو به نازک شدن می روند. حوله هایی که برای نوزادان انتخاب می کنید باید بسیار نرم باشند و باعث تحریک پوست آن ها نشود و یک گزینه بسیار مهم برای راحتی نوزاد شما است.ضمنا برای انتخاب می توانید از حوله های با اشکال حیوانات هم استفاده کنید تا نوزاد شما لحظات دوست داشتنی را پس از حمام تجربه کند.

مواد اولیه حوله ها را بشناسید

یک حوله عالی باید به نوزاد حس یک لباس را بدهد و این حس بستگی به الیاف به کار رفته در حوله دارد. به طور کلی الیاف پنبه به صورت خودکار تا ۲۰ برابر وزن خود می تواند آب و دیگر مایعات را جذب کند.پنبه می تواند نرمی و دوام حوله را بیشتر کند. غیر از حوله های پنبه ای می توانید از حوله های میکروفیبر هم برای نوزاد خود استفاده کنید.

ابعاد مختلف حوله ها را بدانید

ابعاد در انتخاب حوله مناسب برای نوزاد نقش مهمی دارد. اما اندازه ها هم بسته به جثه نوزاد متغیر هستند.حوله های نوزاد در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ هم ارائه می شوند که باید مناسب ترین اندازه را برای نوزاد خود انتخاب کنید تا در زمان خشک کردن هم شما خونسرد باشید و هم نوزادتان در آسایش باشد.

ضخامت حوله ها را در نظر بگیرید

یکی دیگر از نکاتی که والدین کمتر به آن توجه می کنند میزان ضخامت حوله نوزاد است. در تمامی برچسب حوله ها شاخص GSM قرار دارد که تولید کنندگان برای اطلاع شما آن را درج می کنند.
  • از ۲۰۰ تا ۴۰۰ GSM: حوله دارای ضخامت زیادی نیست و کیفیت پایینی دارد.
  • از ۴۰۰ تا ۵۰۰ GSM: ضخامت حوله میزان متوسطی از مایعات را جذب می کند.
  • از ۶۰۰ تا ۷۰۰ GSM: ضخامت این حوله ها برای نوزادان مناسب است.
  • بیش از ۷۰۰ GSM: این نوع ضخامت دارای بهترین سطح برای استفاده نوزادان و کودکان است.
  • بیش از ۸۰۰ GSM: حوله بسیار ضخیم است و مناسب برای استفاده نوزادان نیست.


نوع آب و هوای محل زندگی خود را در نظر بگیرید


در مناطقی که دارای آب و هوای گرم هستند، حوله های پنبه ای برای نوزادان مناسب است. علاوه بر این فرآیند شستشوی حوله آسان تر می شود چون این حوله ها دارای ضخامت مناسبی هستند و کاهش وزن پیدا نمی کنند.اما در مناطق سردسیر باید از حوله های ضخیم برای نوزادان استفاده کنید تا در هنگام انتقال از حمام به اتاق خواب بدن نوزاد گرم باقی بماند.

قبل از شستشو برچسب روی حوله را با دقت بخوانید

اغلب اوقات افراد به برچسب روی حوله توجهی ندارند و فکر می کنند حوله هم مثل شستن لباس ها است. اما باید بدانید که حوله ها از موادهای اولیه متنوع و بر اساس استانداردهای مختلف تولید می شوند. بنابراین خواندن برچسب حوله بسیار مهم و ضروری است.ممکن است سوالات زیادی برای شما پیش بیاید. آیا حوله باید با ماشین لباسشویی شستشو شود؟ آیا بهتر نیست حوله با دست شستشو شود؟ آیا استفاده از صابون حوله را زبر می کند؟ آیا برای شستشو باید از آب داغ استفاده کرد؟ جواب تمامی سوالات شما توسط تولید کنندگان در همان برچسب حوله ها نهفته است.
 
بالا