** خرمشهر قهرمان ** شهر خون و قیام

ali_vb

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
بیانیه امام جمعه خرمشهر



بسمه تعالی

اینجانب سید نبی موسوی امام جمعه خرمشهر از سمت خود استعفا دادم .

بنده علیرغم علم به امکان سوء استفاده ها و شیطنت ها وآگاهی به شرایط اقتصادی موجود ، مصالحی را در نظر گرفته و اقدام به استعفا کردم.
از آن جهت که این حرکت از سوی عده ای آگاهانه یا غافلانه مورد سوء استفاده قرار گرفته و بعضی درصدد تحریف آن بودند لازم دیدم نکاتی صرفاً برای شفافیت عرضه دارم:

1-
بنده علیرغم علم به امکان سوء استفاده ها و آگاهی به شرایط سیاسی و اقتصادی ، مصالح برتری را ملاحظه نموده و این اقدام را انجام دادم. شاید عده ای به تقبیح این حرکت مبادرت نموده و آن را مسئولیت گریزی بپندارند اما توضیحاتی که در پی آمده، تا حدودی امکان قضاوت صحیح را فراهم می کند.

2-
برخی استعفای بنده را اعتراض به بودجه 93 یا عدم همکاری بعضی مسئولین شهری و یا اخلال در خدمت رسانی به زائر ین ابا عبدالله الحسین علیه السلام تقلیل دادند. اولا استعفای بنده قبل از لایحه بوده ، ثانیا دو مورد بعد تنها گوشه ای از دلایل است همانطور که روشن خواهد شد.

3-
از حدود 4 سال پیش که در منصب امامت جمعه ی خرمشهر قرار گرفتم همواره سعی بلیغ کردم تا مشکلات عدیده ی مردم مظلوم خرمشهر را به سمع و بصر مسئولین رده عالی کشوری برسانم. این شهر در جریان دفاع مقدس متحمل خسارت های فراوان گردید به طوری که تقریبا اغلب زیر ساخت های ابتدایی شهر از بین رفت . منابع درآمد زایی شهر هیچگاه به مانند قبل از جنگ باز نگشت خرمشهری های جنگ زده انگیزه ای برای بازگشت نداشتند جز آنکه به ویرانه ای بنگرند که روزی حیات آنها در آن رغم میخورد.البته در دوران بازسازی هزینه های زیادی انجام شد تا شهر به حالت سابق بازگردد اما نتیجه با آنچه مورد انتظار بود فاصله فراوان داشت .

4-
عجیب است که عده ای بیان معضلات و نابسامانی ها را سیاه نمایی و کمک به دشمن میدانند اما بی توجهی مفرط بعضی مسئولین به شهرستانی که نماد مقاومت ملی است را کمک به دشمن نمیدانند، رسانه بیگانه از اعتراض ها سوژه می سازد اما از نابسامانی ها و نارسایی ها ،احساس برانگیز تر و عمیق تر مقصود شوم خود را پی میگیرد.

5-
مشکل خرمشهر این دولت و آن دولت نیست هر دولتی به حمایت رهبر عزیز مستظهر باشد مورد تایید است .آنچه درد انگیز است بی توجهی تمام دولت ها به خرمشهر است . طرفه آنکه در قیافه رسانه ای بعضی مسئولین ، چه حمایت هایی که از این شهر نشده است.

6-
با این بیانات معلوم است که علت استعفای بنده بی توجهی موروثی دولت ها به خرمشهر مظلوم است. اگر صدای خرمشهر از طرق عادی به مرکز نشینان نمی رسد شاید استعفای این حقیر بتواند چنین خاصیتی داشته باشد. من مطمئن و جازمم که قلب رهبر عزیز انقلاب از اوضاع شهری که ارزش های والای دفاع مقدس با نام او زنده می شود دردمند است. اما حکایت ، حکایت امیری است که فرمود: لا رای لمن لا یطاع.
7- در انتها حضرت نائب الامام آیت الله العظمی خامنه ای را مورد خطاب دردمندانه قرار داده و عرضه میدارم:
یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر....:

امام جمعه خرمشهر
سید نبی موسوی
http://front.meraj-kh.ir/index.php/89-news-daftar/231-byaneh
 

ali_vb

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
7- در انتها حضرت نائب الامام آیت الله العظمی خامنه ای را مورد خطاب دردمندانه قرار داده و عرضه میدارم:

یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضر....:
 

ali_vb

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
تا ساعاتی دیگر رییس جمهور محبوب جمهوری اسلامی ایران دکتر حسن روحانی و هیئت همراه وارد شهر مقاوم و شهید پرور خرمشهر خواهد شد.
 

ali_vb

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
سلام و درود بر خرمشهری های عزیز
صبح همگی به خیر و شادی و سلامتی
 

شهید جهان آرا

اخراجی موقت
[h=3]دانلود آهنگ ممد نبودی از غلام کویتی پور[/h]
♫♫ ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته
خون یارا نت پر ثمر گشته
ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته
خون یارا نت پر ثمر گشته
آه و واویــــلا... کو جهان آرا
نور دوچشمان تر ما
ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته
خون یارا نت پر ثمر گشته
ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته
خون یارا نت پر ثمر گشته
آه و واویلا... کو جهان آرا
نور دوچشمان تر ما »
ای نخل غلتیده به خون
اشکی از شادی
هم چو من بفشان ... روز آ ز ا د ی
خیل یاران را ... خیز و یاری کن
دشت شادی را ... آ بـیاری کن
نخل در آ تش شعله ور
گر چه شد بی سر
نو بتی د یگر گشته بار آور
شهد پیروزی خوشـهء خر ما
زورق ومن ... ماهی و در یا
ممد نبودی ببینی
گر یهء باران لاله رو یا ند از تربت یاران
گشته آبادان هرچه و یران شد
تربـت یاران گلباران شد
«ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته
خون یارا نت پر ثمر گشته
ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته
خون یارا نت پر ثمر گشته
آه و و ا و یـــلا... کو جهان آرا
نور دوچشمان تر ما »
 

شهید جهان آرا

اخراجی موقت
«شنوندگان عزيز، توجه فرماييد»، «شنوندگان عزيز، توجه فرماييد»، «خرمشهر، شهر خون و قيام آزاد شد».

این صدای آشنایی است که روز 3 خرداد سال 1361 از رادیو کشورمان شنیده شده و موجی از شادی و سرور در سرزمینمان برپا کرد . این روز بزرگ رو به تمام ایرانیان تبریک میگم و امیدوارم این بار خبر آبادانی بیش از پیش این خطه عزیز رو بشنویم
چه خوش گفت فردوسی عزیز چو ایران مباد تن من مباد
به مناسبت این روز بزرگ تصمیم گرفتم اطلاعاتی در این باره در این تایپیک قرار دهم امید به اینکه شما عزیزان بیشتر در این باره بدانید و عظمت خودباوری و دینمان را بیش از پیش درک کنیم .
در ضمن از دوستانیکه در این باره اطلاعات بیشتری دارند خواهشمندم که این جا رو قابل بدونن و این اطلاعات را در اختیار من وسایر خوانندگان عزیز قرار بدن .
سپاس از همراهیتون .
خُرَّمشَهر شهری است در جنوب غربی استان خوزستان و بسیار نزدیک به شهر آبادان و شهرکوچک مینوشهر. این شهر در زمان حکومت شیخ خزعل مُحمَّره خوانده می‌شد؛ محمره به معنای شهر سرخ است و خرمشهر به این دلیل به این نام خوانده می‌شد که قسمت عظیمی از سواحل شهر، در بیشتر روزهای سال به علّت جزر و مدّ دریا به رنگ قرمز می گرایید. خرمشهر را در زمان جنگ ایران و عراق با نام خونین‌شهر نیز یاد می‌کردند.
آزاد سازی خرمشهر


آزاد سازی خرمشهر در روز سوم خرداد ماه ۱۳۶۱ خورشیدی پس از ۵۷۸ روز اشغال مهم‌ترین هدف اجرای عملیات بیت‌المقدس در طول جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (به فرماندهی علی صیاد شیرازی) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (به فرماندهی محسن رضایی) بود
ایران در جریان این عملیات ۶٬۰۰۰ کشته (۴٬۴۶۰ کشته سپاه و ۱٬۰۸۶ کشته ارتش) و ۲۴ هزار مجروح داد. امام خمینی در ۳ خرداد ۱۳۶۱ به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد. در اولین بخش این بیانیه آمده است:
«با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود. »
در ایران از این عملیات و روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده‌است.

نبرد در خرمشهر

در پی آغاز عملیات بیت المقدس در نیمه شب دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ چند هدف عمده استراتژیک و تاکتیتکی از جانب نیروهای ایرانی دنبال می‌شد این اهداف عبارت‌اند از:

  • بیرون راندن نیروهای متجاوز به پشت مرزهای بین‌المللی
  • نشان دادن برتری قدرت سیاسی‌-نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی به عراق و حامیان او در منطقه
  • انهدام نیروهای متجاوز در منطقه بین غرب کارون تا خط مرزی
  • آزادسازی خرمشهر از اشغال متجاوزین
در این نبرد علاوه بر پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد.
پس از فتح خرمشهر

جنگ ایران و عراق به طور کلی به دو مقطع تقسیم می‌شود، مقطع اول مربوط به آغاز جنگ تا آزاد سازی خرمشهر است که استراتژی ایران نظامی و با هدف بیرون راندن عراق از خاک کشور بود و مقطع بعدی مربوط به پس از آزاد سازی خرمشهر است که استراتژی ایران دوگانه بود.
آن طور که محسن رضایی نقل می‌کند، استراتژی پس از آزادی خرمشهر استراتژی سیاسی شد و شامل انجام یک عملیات نظامی برای تحقق صلح و با استفاده از عملیات نظامی برای آنکه بتوان از طریق دیپلماسی جنگ را تمام کرد. به عبارت دیگر تصمیم بر آن بود تا عملیات نظامی به عنوان ابزاری در خدمت دیپلماسی قرار گیرد. این استراتژی سیاسی بود ولی هدف عملیات و جنگ نبود بلکه هدف حمایت از سیاست خارجی بود.

پيشينه تاريخي خرمشهر
خرمشهر در اوايل سده 13 ه. ق شهر كوچكي بود. در اين ايام به دليل امنيتي كه شيخ‌هاي بني‌كعب در اين حدود برقرار كرده بودند، به سرعت رو به آبادي نهاد و بندر مهمي شد. در سال 1235 ه. ق حصاري به دور آن كشيدند. خرمشهر در نيمه اول سده 13 ق رو به آبادي و پيشرفت نهاد و در سال‌هاي پيش از 1254 ه. ق كه عثماني‌ها به آن هجوم آوردند، به‌صورت يك بندر آزاد درآمد.
در طول تاريخ صدساله اخير، خرمشهر چهار بار اشغال شده است. وجود بندر خرمشهر (محمره) در مجاورت بندر بصره از لحاظ اقتصادي ضررهاي فراواني را به دولت عثماني كه بصره در آن روزگار در دست آنان بود، وارد كرد.
به‌همين دليل در سال 1235 ه. ق زماني كه محمد شاه قاجار به هرات لشكر كشيد، عليرضا پاشا حاكم بغداد با لشكر زيادي به خرمشهر حمله كرد و آن شهر را ويران و مردمش را غارت كرد.
در 23 رجب 1254ه. ق عثماني‌ها بار ديگر با سپاهی بزرگ به خرمشهر حمله کردند و در اين تاخت‌وتاز خرمشهر ويران شد. با ادامه تجاوز عثماني‌ها به مرزهای ايران، اميرکبير با استفاده از جوانان عشاير گارد مرزینيرومندی در خرمشهر پديد آورد و فرماندهی آن را به محمدخان پسر جابرخان سپرد. حاج جابرخان حاکم خرمشهر در چهارم رجب 1266ه. ق پرچم ايران را بر فراز خرمشهر برافراشت و به پاداش اين کار از سوی امير کبير به لقب خانی مفتخر گرديد.
 

شهید جهان آرا

اخراجی موقت
«شنوندگان عزيز، توجه فرماييد»،


«شنوندگان عزيز، توجه فرماييد»،


«خرمشهر، شهر خون و قيام آزاد شد».
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا