خرس‌هاي قطبي همنوع خوار شده اند

aftab

عضو جدید
کاربر ممتاز
جام جم آنلاين: خرسهاي قطبي مقيم كانادا به دليل پديده گرمايش جهاني و ذوب يخها در يافتن غذا با مشكل مواجه شده و ناگزير به همنوع خواري روي آورده اند.
تصاويري كه در خليج هودسون واقع در 200 مايلي شمال مانيتوبا در كانادا گرفته شده اند نشان مي دهند كه خرسهاي قطبي اين منطقه در حال تبديل شدن به حيواناتي همنوع خوار هستند.

در اين تصاوير به وضوح ديده مي شود كه يك خرس قطبي بزرگسال نر با دندانهاي خود سر يك خرس قطبي كوچك را حمل مي كند. اين خرس نر كمي قبل خرس كوچك را كشته و گوشت آن را خورده بود.

اين در حالي است كه خرسهاي قطبي هرگز حيوانات همنوع خواري نبوده اند و به طور طبيعي با شكار فكها در روي قطعات يخ غذاي خود را تامين مي كنند اما اكنون به دليل ذوب يخهاي قطبي به دليل افزايش دماي متوسط منطقه شكار فكها براي اين پستانداران قطبي بسيار دشوار شده است. به طوري كه فكها در اغلب موارد در آب به سر مي برند و به اين ترتيب از دسترس خرسها دور مي مانند.

به گزارش تلگراف، به اعتقاد دانشمندان كاهش قدرت شكار به معني افزايش تغذيه بد و رشد موارد مرگ در جمعيت خرسهاي قطبي است. در حقيقت خرسهاي قطبي با تغذيه بد قادر نخواهند بود چربي كافي را كه براي ادامه حيات در فصل زمستان مورد نياز است، ذخيره كنند.

زيست شناسان تنها در سال 2009 در بين جمعيت خرسهاي قطبي منطقه مانيتوبا 8 مورد همنوع خواري را ثبت كرده اند.

مهر
لينک خبر: http://www.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum=100924833380
منبع خبر: جام جم
 
بالا