خدا از کجا فهمید که آدم از میوه ممنوعه خورده است؟

hamed 33

عضو جدید
یکی از ماجراهای جالب کتاب مقدس ماجرای آگاهی خدا از ماجرای خورده شدن میوه ممنوعه است. آیات ۸ تا ۱۳ از باب سوم کتاب پیدایش به شرح این ماجرا میپردازند:
« و آواز خداوند خدا را شنيدند كه‌ در هنگام‌ وزيدن‌ نسيم‌ نهار در باغ‌ مي‌خراميد، و آدم‌ و زنش‌ خويشتن‌ را از حضور خداوند خدا در ميان‌ درختان‌ باغ‌ پنهان‌ كردند. و خداوند خدا آدم‌ را ندا در داد و گفت‌: «كجا هستي‌؟» گفت‌: «چون‌ آوازت‌ را در باغ‌ شنيدم‌، ترسان‌ گشتم‌، زيرا كه‌ عريانم‌. پس‌ خود را پنهان‌ كردم‌.» گفت‌: «كه‌ تو را آگاهانيد كه‌ عرياني‌؟ آيا از آن‌ درختي‌ كه‌ تو را قدغن‌ كردم‌ كه‌ از آن‌ نخوري‌، خوردي‌؟» آدم‌ گفت‌: «اين‌ زني‌ كه‌ قرين‌ من‌ ساختي‌، وي‌ از ميوة‌ درخت‌ به‌ من‌ داد كه‌ خوردم‌.» پس‌ خداوند خدا به‌ زن‌ گفت‌: «اين‌ چه‌ كار است‌ كه‌ كردي‌؟» زن‌ گفت‌: «مار مرا اغوا نمود كه‌ خوردم‌.»»
خیلی جالب است که اگر سوتی آدم نبود و نمیگفت که بخاطر عریان شدنش پنهان شده است، خدا نمیفهید ماجرا از چه قرار است!!
گویا درخت معرفت آنقدر که باید و شاید او را باهوش نکرده است، در غیر اینصورت، اینگونه خودش را لو نمیداد و خدا هم نمیفهمید و غائله ختم به خیر میشد و لازم نبود به قول مسیحیها خدا مجبور شود برای خشمی که سر این ماجرا بر او مستولی شده است بالای صلیب برود... البته نکته دیگر بحث خرامیدن خدا در باغ است که نشان میدهد که از دید کتاب مقدس خداوند محدود است، زیرا اگر نامحدود بود و همه جا حضور داشت، دیگر لازم نبود که از جایی به جای دیگر بخرامد!!
 

hamed 33

عضو جدید
خب که چی؟
الان راجع به چی تاپیک زدی؟
اگه يكم توجه مي كردي مي فهميدي كه منظورم چيه..
منظور از زدن اين تاپيك نشان دادن تحاريفي است كه در كتاب مقدس رخ داده..
اگه شما دوست نداريد مجبور نيستيد بخونيد..
و در ضمن موضوع تاپيك من به شما هيچ ربطي نداره دوست نداري نخون..
 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
 
خب از کجا متوجه شدید که برای تاکید نیست؟ برای این به چالش میکشم تا بهتر بفهمم.
مثلا حضرت موسی در قرآن خداوند ازشون میپرسن این چیست در دستت؟ آیا خداوند متعال نمیدانند که چه چیزی دست حضرت موسی هست؟ و حضرت موسی توضیح میدهند که این عصای من است، با آن برگ میریزم، به آن تکیه میزنم و ... منظورم اینه که آیا تحقیق کافی در مورد فهم این مطلب از خود یک مسیحی کردین؟ یا تحلیل خاصی در مورد سوال من دارین؟
 

سلام2011

عضو جدید
در مورد کتاب مقدس مسیحیها هم نمیگن الفاظش از خداست ولی میگن معانی از طرف خدا بوده است . باتوجه به این که کتاب مقدس در بعضی جاها نویسنده هایش به طور قطع مشخص نیستند وهمچنین باتوجه به این که کتاب موجود از نسخه های اصلی ترجمه شده و اصل اونها دردست نیست نمی توان آن را تحریف نشده حساب کرد.
 

Soofia

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا از کجا معلوم همین قرآن خودمون تحریف نشده باشه!
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
حالا از کجا معلوم همین قرآن خودمون تحریف نشده باشه!
از اونجایی که تمام نسخه های اون واحده یعنی چیزی که ما به عنوان قرآن میشناسیم یکی بیشتر نیست
همچنین تاریخ گواه این مسئلست
همچنین بعضی توازنهای عددی که به اسم معجزه عددی گفته میشه هم گویای این مسئلست و...
 

Similar threads

بالا