خبرها و تازه های مهندسی آب

Eshgh Khoodayi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب یعنی الان گرایشت مشخص بشه نمیتونی به گرایش دیگه بری؟!
رشته هایی دیگه هم اولا گرایش مشخص بود مثل مهندسی عمران و صنایع ولی الان فقط اسم کلیش هست.
همون رشته و سابغ...
 
  • Like
واکنش ها: n30e

yekariayi

متخصص هیدرولیک
کاربر ممتاز
خوب یعنی الان گرایشت مشخص بشه نمیتونی به گرایش دیگه بری؟!
رشته هایی دیگه هم اولا گرایش مشخص بود مثل مهندسی عمران و صنایع ولی الان فقط اسم کلیش هست.
همون رشته و سابغ...

دقیق اطلاع ندارم چارت انتخاب رشتشون چیه
ولی نهایتش فقط واحدای اختیاری فرق کنه که تاثیری نداره
پس فک کنم بشه تو ارشد به راحتی تو هر گرایشی امتحان داد چون واحدای اصلیو همه میخونن
البته تو ارشد هرکسی میتونه تو هر رشته ای امتحان بده و منعی نداره
 
  • Like
واکنش ها: n30e

yassi66

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارگاه آموزشی روش‌های بهینه‌سازی در سامانه‌های منابع آب

کارگاه آموزشی روش‌های بهینه‌سازی در سامانه‌های منابع آب

انجمن هیدرولیک ایران برگزار می‌کند:



کارگاه آموزشی روش‌های بهینه‌سازی در سامانه‌های منابع آب

مدرس کارگاه: دکتر امید بزرگ حداد و تیم همکار- دانشگاه تهران

تاریخ برگزاری: ۴ و ۵ بهمن ماه ۱۳٩١


دبیرخانه انجمن هیدرولیک ایران
 

پیوست ها

  • 121229_144615.pdf
    140.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

yassi66

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاربرد SMADA در شبیه سازی حوضه و طراحی سد تاخیری

کاربرد SMADA در شبیه سازی حوضه و طراحی سد تاخیری

کاربرد SMADA در شبیه سازی حوضه و طراحی سد تاخیری



 

shila_kt

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان ....
نام رشته ما به (( علوم و مهندسی آب )) تغییر پیدا میکنه و در همین کارشناسی هم گرایش هاش طبقه بندی میشه
علاوه بر گرایشهای کنونی که در ارشد داریم آب و آی تی ... آب و حقوق . اینجور چیزا هم اضافه میشه که قصد دارم تو یه تاپیک جدا مصاحبه ای که در این باره انجام دادم رو بنویسم....
درسها هم اصلاح میشن درسایی مثل گیاهشناسی زراعت باغبانی حذف میشن!!!!;)
 

m_kia

عضو جدید
خواهشا وقتی اطلاع دقیق ندارین اطلاع رسانی نفرمایید. بنده به دلیل اطلاع دقیق از موضوع موارد زیر را نوشته ام
رشته قرار نیست از دانشکده کشاورزی خارج شود. موضوع خروج رشته از دانشکده کشاورزی کلا منتفی است و هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد(فقط در بعضی دانشگاهها این اتفاق افتاده ولی به طور عمومی این اتفاق نخواهد افتاد
قرار است رشته خوشه بندی شود و این شیوه پیشنهاد دکتر ایوب زاده رییس کمیته علوم اب وزارت علوم و استاد دانشگاه تربیت مدرس بوده است
فعلا این موضوع تنها در سطح کمیته گروهها تصویب شده و هنوز این موضوع در کمیته برنامه ریزی وزارت علوم تصویب نشده است و تا تصویب این موضوع زمان زیادی لازم است
این موضوع فعلا تنها در سطح کارشناسی مطرح شده و در سطح ارشد و دکترا هنوز مطرح نشده است
این که در ابتدای عنوان رشته نام کشاورزی باشد یا خیر هنوز معلوم نیست و احتمال برداشته شدن نام کشاورزی به نظر بنده 5% است
تعدادی از دانشکده ها و گروهها با تغییر عنوان رشته به شدت مخالف بوده و خواستار حفظ عنوان کشاورزی بوده اند و حتی برگشت تعدادی از واحدهای کشاورزی حذف شده بوده اند و بع نوعی خواستار نزدیکتر شدن به گذشته بوده اند(مانند دانشگاه شیراز) که در نهایت موفق نشده و تنها خوشه ای تحت عنوان کشاورزی مطرح شده. خوشه های دیگر مطرح شده اب و توسعه-ابو محیط زیست- اب و فناوری اطلاعات-اب و حقوق-بناهای تاریخی ابی به همراه سایر عناوین گذشته مانند سازه ابی و ... بوده اند
سوالات دیگری در این زمینه دارید در خدمتتان هستم
به یک نکته مهم توجه فرمایید به عنوان زیاد کاری نداشته باشید. چون با توجه به شرایط کاری تنهای کسانی علاقه زیادی به رشته دارند و حاصر هستند به خاطر علاقه زمان زیادی را برای رشته صرف کنند موفق خواهند بود. به نظر بنده که تا سطح دکترا در این رشته پیش رفته ام. رشته ما و بسیاری از رشته ها تنها در صورتی که علاقه زیادی داشته باشید امکان موفقیتدر ان وجود دارد .بعضی رشته ها مانند حسابداری در صورتی که علاقه خیلی زیادی هم نداشته باشید امکان موفقیت در ان هست اما در رشته ما اینگونه نیست. به دلیل اینکه شرایط کاری سخت و دشوار است. به نظر مندر صورتی که حس میکنید علاقه زیادی ندارید و فقط به خاطر مدرک گرایی ودر امد بیشتر به دنبال ادامه تحصیل هستید در این شرایط خاص کاری حال حاضر موفق نخواهید بود مگر اینکه انقدر علاقه د اشته باشید که عمرتان رابرروی کار گذارید در این صورت در محدوده سنی 35 تا 40 سالگی اینده خوبی در انتظارتان است
(دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس(دانشجوی اقای دکتر ایوب زاده))
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
روبات شناگر با توانایی رصد آلودگی‌های آب

دانش پژوهان دانشگاه میشیگان یک ماهی روباتیک بسیار پیشرفته ساخته اند که با مهارت جدید خود می تواند به پاکسازی و کاوش رودخانه ها و دریاچه ها کمک کند.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری مهر، این ماهی روباتیک که پیش از این با تکان دادن دمش در آب حرکت می کرد اکنون می تواند با سرخوردن در آب عملا به طور نامحدودی، میزان بسیار اندکی انرژی و یا اصلا بدون مصرف هرگونه انرژی، شنا کند.
توانایی این روبات برای سرخوردن در آب ناشی از پمپ جدیدی است که در این روبات نصب شده که آب را به درون و بیرون ماهی پمپاژ می کند تا ماهی در آب در مسیر دلخواه سربخورد.

"زیائوبو تان" استاد مهندسی برق و رایانه دانشگاه میشیگان می گوید: شنا کردن نیازمند تکان دادن مداوم دم است. یعنی مصرف یک باتری که بیش از چند ساعت دوام ندارد.
از سوی دیگر سر خوردن نیازمند انرژی کمتری است اما نکته منفی آن، حرکت کندتر روبات و قابلیت مانورپذیر کمتر آن است. این درحالی است که این روبات ها می توانند داده های ارزشمندی را برای پاکسازی دریاچه ها و رودخانه ها جمع آوری کنند.

تان تاکید کرد: به همین دلیل در این روبات سرخوردن و شنا را تلفیق کردیم.
وی افزود: چنین تلفیقی به روبات امکان می دهد تا خود را با محیطهای مختلف سازگار کند: از جریان های سطحی یا دریاچه های عمیق، از برکه های آرام تا رودخانه های دارای جریانهای سریع.
محققان نام این روبات را که می تواند 200 کیلومتر شنا کند، graceگذاشته اند.
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
توسعه سيستم‌هاي آبياري تحت فشار در سطح 474 هزار هكتار از اراضي طي 3 سال اخير

به دنبال انتشار مطلبي مورخ6 /12 /91 از سوي خبرگزاري ايلنا با عنوان "سوء مديريت ها كشاورزان را دچار مشكل كرده است " روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي به اين شبهات پاسخ داده است.متن جوابيه به شرح زيراست:
از آنجا كه وزير اسبق كشاورزي صرفاً به نگراني‌هايي در زمينه آب وخاك و كاهش توليد اشاره داشته است به فهرستي از اقدامات انجام شده در اين زمينه اشاره مي‌شود:
- توليد محصولات زراعي از حدود 64 ميليون تن در سال 1383 (سال پايه برنامه چهارم) با متوسط نرخ ساليانه 7/2 درصد به 2/77 ميليون تن در سال 1390 افزايش يافت.
- توليد محصولات باغي از حدود 1/13ميليون تن در سال 1383 با متوسط نرخ ساليانه 9/3 درصد به 1/17 ميليون تن در سال 1390 افزايش يافت.
- توليد محصولات دام وطيور از حدود 3/9 ميليون تن در سال 1383 با متوسط نرخ ساليانه 3/6 درصد به 3/14 ميليون تن در سال 1390 افزايش يافت.
- توليد محصولات شيلات و آبزيان از حدود 474 هزار تن در سال 1383 با متوسط نرخ ساليانه 5/6 درصد به735 هزار تن در سال 1390 افزايش يافت.
- درخصوص اجراي سيستم‌هاي آبياري تحت فشار از ابتداي فعاليت تا پايان دي ماه 1391، يك ميليون و257هزارهكتار اراضي كشاورزي كشور تحت سيستم‌هاي آبياري تحت فشار قرار گرفته‌اند. سيستم‌هاي آبياري تحت فشار از ابتدا تا تيرماه 1384 معادل 493 هزار هكتار، طي چهار سال دولت نهم معادل 291 هزار هكتار (ميانگين سالانه 73 هزار هكتار) اجرا شده است. تلاش‌هاي انجام شده طي 3 سال اخير منجر به توسعه سيستم‌هاي آبياري تحت فشار در سطح 474 هزار هكتار (ميانگين سالانه 158 هزار هكتار) گرديد.
- احداث شبكه‌هاي فرعي آبياري و زهكشي از ابتداي اين فعاليت تا پايان دي ماه 1391 حاكي از احداث 603هزار و672هكتار شبكه‌هاي فرعي آبياري و زهكشي در كشور مي‌باشد كه از اين ميزان 261هزار و948هكتار از ابتداي فعاليت تا آخر تيرماه 1384، 85 هزارو 349هكتاراز تيرماه 1384 تا مرداد 1388 و 256هزارو 375هكتار از شهريور 1388 تا آذر 1391 احداث شده است.
- اقدامات انجام شده تحت عنوان عمليات تجهيز و نوسازي اراضي مدرن شامل تجهيز و نوسازي اراضي در شاليزارها، تعاوني‌هاي توليد، طرح احيا و توسعه كشاورزي و شركت هاي سهامي و زراعي از ابتداي فعاليت تا پايان ديماه 1391 به ميزان 898 هزارو 814هكتار از تيرماه 1384 تا مردادماه 1388 و 199 هزار و 382هكتار از شهريور ماه 1388 تا پايان ديماه 1391 انجام شده است.
- اجراي عمليات احداث و بهسازي كانال هاي آبياري عمومي از ابتداي فعاليت تا پايان آذر 1391 به ميزان يك ميليون و5هزارو950 هكتار بوده است كه از اين ميزان 566 هزارو 649هكتار آن از ابتدا تا تيرماه 1384، 254هزارو 882هكتار طي سال هاي 88-1384 و 184 هزارو 419هكتار از شهريور 1388 تا پايان آذر 1391 انجام شده است.
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ایران برای اجرای پروژه های آبی و برقابی در بنین آماده است.
سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای پروژه های آبی و برقابی در بنین خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "علیرضا دائمی" در دیدار وزیر انرژی، تحقیقات نفتی و معدنی و توسعه انرژی های تجدیدپذیر کشور آفریقایی بنین، به پتانسیل ها و توانمندی های فنی و مهندسی موجود در ایران در زمینه سدسازی، نیروگاه های برقابی، خطوط انتقال آب، تصفیه خانه های آب و فاضلاب و ظرفیت نیروگاه های برقابی نصب شده در ایران اشاره کرد و افزود: ایران برای اجرای پروژه های آبی و برقابی در بنین آماده است.
در این دیدار، وزیر انرژی بنین به برنامه های این کشور برای احداث چندین سد و نیروگاه برقابی کوچک اشاره کرد و گفت: مطالعه شماری از این سدها به صورت کامل انجام شده که مهمترین آن طرح سد و نیروگاه گاجارالا است.
"باتلمی کاسا" (Bathelemy Kassa) به نمایندگان شرکت های ایرانی حاضر در این دیدار توصیه کرد هرچه زودتر طرح خود را برای پروژه سد و برقابی گاجارالا به دولت بنین ارایه کنند.

وی توصیه کرد: شرکت های ایرانی به آن کشور عزیمت کنند و ضمن بازدید و مذاکره، در جریان طرح های انرژی و آبی بنین قرار گیرند.
در این دیدار، نماینده شرکت صانیر ضمن اشاره به پروژه های این شرکت در کشورهای مجاور و غیر مجاور ایران در عرصه های برق و آب، برای اجرای پروژه های انرژی و آب به ویژه خطوط برق، پست و سامانه صورتحساب و کنتورهای هوشمند اعلام آمادگی کرد.
همچنین در این دیدار، مدیرعامل شرکت "پترو پارس" با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های گسترده این شرکت در اجرای پروژه های نفتی و گازی در ایران از جمله توسعه میادین پارس جنوبی و میادین نفتی در ایران، آمادگی خود را حسب دستور وزیر نفت برای حضور در طرح های نفتی و گازی بنین اعلام کرد.
وزیر انرژی بنین نیز با اشاره به وجود ذخایر مهم گاز و نفت در آن کشور، حضور شرکت های خصوصی ایرانی در این طرح ها را خواستار شد.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) - کد خبر: 4836
۲۲ فروردین ۱۳۹۲
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تصفیه خانه ششم تهران، بزرگترین تصفیه خانه آب خاورمیانه است

طرح بزرگ آبرسانی از سد تنظیمی امیر کبیر به تهران یکی ازبزرگترین طرح های شرکت آب منطقه ای تهران است که به منظور ایجاد سیستم انتقال جدید آب از منابع غربی تهران احداث می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از ایسنا، خسرو ارتقایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: تونل انتقال آب در دو قطعه 16 و 14 کیلومتری بالغ بر 30 کیلومتر و در منطقه 22 تهران احداث شده و آب را از سد تنظیمی امیرکبیر به مناطق شمال و شمال غرب تهران منتقل می کند.

وی این طرح را یکی از مهم ترین و فنی ترین پروژه هایی دانست که در صنعت تونل سازی و زودتر از برنامه زمان بندی به اجرادرآمده و افزود: در اجرای این تونل که بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد با تکمیل بند انحراف، قادر خواهیم بود در هر ثانیه بالغ بر 16 مترمکعب بر ثانیه آب را از سد تنظیمی امیرکبیر به تهران منتقل کنیم.


ارتقایی با اشاره به ویژگی های تونل اظهار داشت: این تونل توسط دستگاه حفاری تمام مکانیزه TBM حفاری و پوشش بتنی شده است و یکی از مهم ترین تونل هایی است که آب را در تراز بالا وارد شهر تهران در منطقه می کند و به این ترتیب بسیاری از هزینه های مصرف برق و پمپاژ آب کم شده و آلودگی های مسیر نیز حذف می‌شود.

وی احداث تصفیه خانه ششم آب تهران و تونل آبرسانی را یکی از شاهکارهای مهندسی آب عنوان کرد و افزود: این طرح به همت متخصصان داخلی شامل مشاور، پیمانکار و همچنین کارفرمای آن که ازمتخصصان و مهندسان داخلی شرکت آب منطقه ای تهران هستند به انجام رسیده است که با اتمام این طرح، آب سد امیرکبیر از طریق تونل تازه احداث شده و آب سد طالقان از خطوط انتقال قبلی که شامل چهار خط لوله می باشد وارد تهران می شود.

تونل و تصفیه خانه ششم تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در ادامه اظهار داشت : تونل انتقال آب این طرح با 70 درصد پرشدگی مقطع، 16 متر مکعب در ثانیه آب را منتقل می کند. در انتهای این تونل بزرگ، تصفیه خانه ششم آب تهران در حال ساخت است.

وی مصرف آب شرب شهر تهران را به طور متوسط 35 متر مکعب در ثانیه اعلام کرد و گفت: این تونل بیش از یک سوم آب مصرفی را می تواند منتقل نماید و ظرفیت تصفیه خانه ششم تهران، 15 متر مکعب در ثانیه خواهد بود و این ظرفیت جمعیتی بالغ بر 3.5 میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد. به این ترتیب با توجه به اتمام تونل انتقال و تکمیل تصفیه خانه در دست احداث، امکان افزایش ظرفیت تصفیه آب آشامیدنی شهر تهران ایجاد خواهد شد.


رکوردهای طرح آبرسانی از سد تنظیمی کرج به تهران

ارتقایی با اشاره به ویژگی های خاص طرح، تصریح کرد : این پروژه جزء پروژه های بزرگ ایران از نظر تونل های انتقال آب است. تونل انتقال آب اجرا شده علاوه بررعایت استانداردها و کیفیت معیارهای اجرای صحیح تونل از نظر زمان بندی و سرعت اجرا نیز جزء بهترین هاست.


وی رکورد حفاری و لاینینگ 65 متر طول تونل در طول 24 ساعت در این پروژه را از رکورد های بالا و دومین رکورد جهانی معرفی و تصریح کرد: از نظر کیفیت بتن و مصالح نیز این طرح از بالاترین استانداردها ی لازم برخوردار
است ضمن آنکه متخصصان داخلی توانسته اند از گسل های منطقه با کمترین آسیب عبور کنند.

وی در ادامه افزود: برای اجرای بهینه پروژه از آزمایشگاه کنترل کیفیت و از نظر مقاومت و دوام بتن، نیز از باکیفیت ترین و بهترین مصالح استفاده شده است.

ویژگی های تصفیه خانه ششم تهران

ارتقایی این تصفیه خانه را بزرگترین تصفیه خانه خاور میانه و چهارمین تصفیه خانه بزرگ دنیا عنوان کرد واظهار داشت : در انتهای تونل 30 کیلومتری آبرسانی از سد تنظیمی امیرکبیر به تهران که در تراز بالا ساخته شده است آب به صورت ثقلی به مناطق شمال و شمال غرب تهران می رسد و در مرحله اول ظرفیت تصفیه خانه 7.5 مترمکعب در ثانیه و در مرحله دوم نیز 7.5 مترمکعب در ثانیه آب منتقل می شود که در مجموع 15 متر مکعب در ثانیه خواهد شد.

وی افزود: این تصفیه خانه در دراز مدت بالغ بر 30 درصد آب مورد نیاز شهر تهران را تصفیه و تامین می کند که در ابتدا بخشی از مناطق 21و22 و شمال و شمال غرب تهران بهره‌مند خواهند شد و به تدریج این تصفیه خانه تمام این مناطق را تحت پوشش قرار خواهد داد.

ارتقایی با اشاره به این که درصدد هستیم تا بتوانیم اوایل سال جاری بخش اول طرح را به بهره برداری برسانیم، اظهار داشت: در فاز اول 2.5 مترمکعب در ثانیه آبرسانی انجام می شود و عملیات اجرایی در تمام قسمت ها در حال انجام است ضمن آن که اولین تصفیه خانه ایران است که توسط متخصصین ایرانی طراحی و ساخته می شود که فیلتر آن به صورت دو لایه آب را وارد مخزن کرده و پس از کلر زنی، آب وارد شبکه می شود.

زمان بهره برداری طرح

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در ادامه افزود: امیدواریم بتوانیم 7.5 متر مکعب در ثانیه فاز اول را در نیمه اول سال 93 به بهره برداری برسانیم و حداقل سه سال زمان نیاز است تا 7.5 مترمکعب بعدی به بهره برداری برسد.

وی آغاز بهره برداری از طرح را سال 92 عنوان کرد واظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و در صورت تامین به موقع اعتبارات و رفع موانع در تیر ماه سال جاری، آبرسانی به میزان 2.5 مترمکعب در ثانیه آغاز می شود.

ارتقایی با اشاره به اعتبارات طرح گفت: تا کنون حدود 2000 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است ودر حال حاضر بیش از 200 میلیارد ریال به پیمانکاران طرح بدهکار هستیم که با تخصیص1200 میلیارد ریال اعتبار جدید می توان تونل انتقال آب از سد امیرکبیر به تهران و نیز فاز اول تصفیه خانه را به اتمام رساند.

وی بخشی از این تصفیه خانه را جزء طرح های مهر ماندگار عنوان کرد و تصریح نمود: در صورتی که مشکلات ارزی مورد نیاز برای تجهیزات برقی و مکانیکی تامین شود، مصمم هستیم تا بتوانیم اوایل سال آینده بخش اول پروژه را به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی تامین اعتبارات از سوی شرکت آب و فاضلاب کشور و حل مسایل ارزی و تامین تجهیزات تصفیه خانه را مهم عنوان و تاکید کرد: امیدواریم در صورت تامین منابع ارزی و با مصوبه شورای عالی فنی بتوانیم مسایل ارزی را حل نموده تا مشکل مرتفع شود.

ایسنا - کد خبر :92012005787
۲۱ فروردین ۱۳۹۲
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
جزئیات اجرای بزرگترین طرح انتقال آب ایران/ اولویت جدید وزارت نیرو


با کلنگ زنی طرح بزرگ انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور در فروردین ماه سال گذشته از سوی رئیس جمهور و رفع موانع قانونی آن، مجید نامجو وزیر نیرو اعلام کرد پس از اجرای طرح های گتوند و سیاه بیشه و کلنگ زنی بختیاری، اولویت مهم وزارت نیرو در سال جاری اجرای طرح بزرگ انتقال آب دریا به مرکز کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری مهر، یکسال پیش در فرورین ماه 91 یکی از بزرگترین و در عین حال بلندپروازانه ترین طرح های کشور در بخش آب در سواحل دریای خزر توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری کلنگ زنی شد و وی رسما اجرای طرح بزرگ انتقال 500 میلیون مترمکعب آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران را با رمز "یامهدی (عج)" اعلام کرد.
این طرح خیلی زود فراگیر شد و تقریبا بسیاری از مردم کشور از آن اطلاع یافتند و البته این موضوع در استان هایی مانند سمنان، قم، کاشان و اصفهان که قرار شد آب دریای خزر برای استفاده آنها از طریق دریای خزر و در فاز اول منتقل شود، بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
در فضای کارشناسی مباحث فراوانی پیرامون عدم امکان اجرای این طرح مطرح شد و کارشناسان تخریب زیست محیطی و از نگاه مالی غیراقتصادی بودن طرح را مورد اشاره قرار دادند و مطرح شد اساسا اجرای چنین طرحی امکانپذیر نیست و به لحاظ هزینه هایی که خواهد داشت نیز نمی توان جنبه اقتصادی بودن کار را پذیرفت.
کلنگ زنی یک طرح بزرگ با رمز یا مهدی
با این حال، مقامات وزارت نیرو مصمم شدند این طرح بزرگ را که برای اولین بار در کشور اجرا می شود را دنبال کنند و برنامه انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران و آبرسانی به دشت مرکزی را ارائه دهند. از سویی طرحی نیز برای شیرین سازی آب خلیج فارس و انتقال آن به بخش های دیگری از کشور مطرح شد.
وزارت نیرو اعلام کرد در فاز اول قرار است 200 میلیون مترمکعب و در نهایت تا 500 میلیون مترمکعب آب دریای خزر برای استفاده های شرب، صنعت و کشاورزی مناطق مرکزی کشور منتقل شود و برای تامین نیازهای آبی مناطق وسیعی از مرکز کشور، چاره ای جز این راه نخواهد بود.
همچنین قرار شد ابتدا آب دریای خزر به سمنان و در مراحل بعدی به قم، کاشان و بخش هایی از اصفهان منتقل شود. همچنین یک مسیر دیگر انتقال آب نیز در آینده قرار است آب دریای خزر را به جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی برساند.
طبق برنامه از پیش تعیین شده، انتقال آب دریای خزر و ایجاد خط انتقال از طریق مسیری خواهد بود که پیش تر برای انتقال نفت ایجاد شده و از اینرو مقامات وزارت نیرو می گویند امکان تخریب وسیع زیست محیطی و جنگل از بین خواهد رفت، همچنین تملک زمین نیز اتفاق نمی افتد.
کسب مجوزهای قانونی
با این حال، یکی از ایرادات مطرح شده درباره اجرای طرح بزرگ انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران، ایراداتی بود که از سوی مجلس در زمینه لزوم کسب مجوزهای لازم مطرح شده بود که پیش تر و در سال گذشته مسئولان وزارت نیرو از حل این مشکل قانونی خبر داده بودند.
پیش تر علیرضا دایمی، سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو به مهر گفته بود که با وجود اتمام منابع آب سطحی و زیرزمینی که می توانستیم استفاده کنیم امروز دیگر دوره استفاده از آب های غیرمتعارف و پساب ها فرا رسیده و استفاده از این آب ها نه تنها در ایران بلکه در کشورهای آسیای میانه و کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس هم مطرح است.
سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با طرح این سوال که چرا ما از آب دریاهای شمال و جنوب کشور استفاده نکنیم؟ اظهار داشت: ما نمی توانیم بیاییم و خودمان را از یک منبع طبیعی که در اختیار داریم محروم کنیم و هیچ گزارش کارشناسی نیز تاکنون در نفی این کار منتشر نشده است.
وی خاطر نشان کرد: اینکه ما می گوییم رعایت فلان قانون شود یا مطالعات و کارشناسی ها تکمیل شود، همچنین رعایت مسائل زیست محیطی در اجرای پروژه بشود درست است ولی کسی در نفی انتقال آب تاکنون صحبتی نکرده است.
در هر صورت همانگونه که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری نیز در فروردین ماه سال گذشته درباره اجرای طرح توسط کارشناسان، مهندسان و کارگران ایرانی سخن گفته بود، اجرای این طرح از طریق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خواهد بود.
3 رویکرد آبی وزارت نیرو
مجید نامجو، وزیر نیرو در روزهای اخیر در مراسم کلنگ زنی سد بختیاری که با حضور رئیس جمهور در لرستان انجام شدیکی از مهم ترین اولویت های وزارت نیرو در سال جاری را پیگیری اجرای طرح بزرگ انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران اعلام کرد و گفت: این طرح جزو یکی از بزرگترین اولویت های مطرح در حوزه آبرسانی و تامین آب مطرح است.
وزیر نیرو خاطر نشان کرد: رویکرد نخست ما پایان پروژه‌های دولت‌های گذشته مانند اجرای طرح‌ های گتوند و سیاه بیشه بوده است، رویکرد دوم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بلندمدت مانند سد بختیاری است که در دولت‌ های آینده به بهره‌ برداری می رسد.
نامجو با بیان رویکرد سوم وزارت نیرو در سال جاری، تاکید کرد: بحث‌ انتقال آب از دریاهای شمال و جنوب به فلات مرکزی ایران به عنوان یکی دیگر از مهم ترین مباحث مطرح وزارت نیرو پیگیری می شود.
با توجه به بهره برداری از سدهای گتوند و سیاه بیشه در سال گذشته، به نظر می رسد وزارت نیرو در ماه های پایانی فعالیت دولت دهم طرح بزرگ انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور را در دستور کار خود قرار دهد، با این حال بعید به نظر می رسد تا پایان فعالیت دولت و تا قبل از نیمه اول سال جاری بتوان شاهد بهره برداری بخشی از این طرح بزرگ در کشور بود.

خبرگزار ی مهر - کد خبر:2025979
۱۷ فروردین ۱۳۹۲
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

حجم سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد و هیچ ذخیره برفی در بالادست زاینده‌رود وجود ندارد.




منصور شیشه‌فروش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان از سال‌های گذشته با خشک‌سالی‌های پی در پی مواجه شده و حجم سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد، اظهار کرد: در حال حاضر منابع آبی در اصفهان محدود است و حجم سد زاینده‌رود نسبت به بلندمدت 75 درصد کاهش دارد.
وی با اشاره به اینکه دستور‌العملی در استان برای صرفه‌جویی در مدیریت مصرف آب و برق تهیه شده و به تمام ادارات استان ابلاغ شده است، اضافه کرد: براساس این دستور‌العمل تمام ادارات باید در مصارف اداری، خانگی، تجاری و فضای سبز از راهکار‌های بهینه مصرف آب و صرفه‌جویی در مصرف آب استفاده کنند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان نصب وسایل کاهنده در مصرف آب را در آبخوری‌ها و شیر‌های آب ضروری دانست و تصریح کرد: هم‌چنین آبیاری فضای سبز نیز در زمان شب صورت گیرد و کشت چمن نیز باید از سیستم ادارات حذف شود.
وی با بیان اینکه آب و فاضلاب نیز باید با مشترکان پرمصرف برخورد کند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 80 شهرک صنعتی در سطح استان وجود دارد که به تمام این واحد‌ها ابلاغ شده است که صنعت‌های آب‌بر باید در تمام بخش‌های خود در راستای مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

شیشه‌فروش با تاکید بر اینکه آبیاری فضای سبز این واحد‌ها نیز باید به صورت بارانی باشد، تاکید کرد: اصفهانی‌ها در تیرماه جاری با موجی از گرما مواجه شدند اما در حال حاضر دمای هوای اصفهان تا حدودی کاهش یافته و با خنکی هوا در این روزهای به صورت موقت رو به‌ رو هستیم.
وی افزود: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی اصفهانی‌ها در اواسط مردادماه جاری نیز با افزایش دمای هوا مواجه می‌شوند و مردم اصفهان باید در مرداد و شهریور ماه جاری با صرفه‌جویی در مصرف آب از جیره‌بندی شدن آب شرب جلوگیری کنند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش دارد و این موضوع به این دلیل است که هیچ ذخیره برفی در بالادست زاینده‌رود وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ذخیره برفی مناسبی در بالادست زاینده‌رود وجود داشته است، اظهار کرد: اما در سال جاری اصفهان با کاهش بارندگی مواجه شده و هم‌اکنون ذخیره برفی در بالادست زاینده‌رود به صفر رسیده است.
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
هوای کویر آب آشامیدنی می شود . تهران – محققان با ساخت یک بیلبورد (تابلو اعلانات) ویژه، موفق به تبدیل هوای کویر به آب آشامیدنی شدند.به گزارش ˈساینسˈ، پایتخت کشور پرو ˈلیماˈ نام دارد که یکی از بزرگترین پایتخت های جهان است.

بخشی از این شهر برزگ در کویر قرار گرفته است و در بیشتر ماه های سال در این شهر حتی یک قطره باران هم نمی بارد و ساکنان آن با مشکلات جدی مواجه هستند.
یکی از مهمترین مشکلات اهالی این شهر تامین آب آشامیدنی است که در حال حاضر بیشتر از چاه ها تامین می شود و سلامت شهروندان را تهدید می کند.
رطوبت هوا در این منطقه حدود 98 درصد است.
مجموع تمام این عوامل باعث شده است که محققان دانشگاه مهندسی و صنعتی (UTEC) در این کشور موفق به ابداع یک روش جدید برای تولید آب آشامیدنی شوند.
این تابلو اعلانات رطوبت موجود در هوا را جذب و آن را به آب آشامیدنی گوارا تبدیل می کند.
این تابلو متشکل از بخش های متفاوتی مانند فیلتر هوا، متراکم کننده و فیلتر کربن است.
آب جمع آوری شده در این تابلو از طریق لوله ای که به شیر ختم می شود مورد استفاده قرار می گیرد.
این بیلبورد قادر به تولید 98 لیتر آب در روز است.
منبع ایرنا
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
آغاز ثبت نام هفته بین المللی آب 2013 آمستردام
به گزارش شبکه خبری آب ایران، هفته بین المللی آب آمستردام در روزهای سیزدهم تا هفدهم آبان ماه امسال(چهارم تا هشتم نوامبر 2013) با شعار "راه حل های جامع آب برای یک اقتصاد سبز" در آمستردام هلند برگزار می شود.

آخرین مهلت ارسال خلاصه مقالات به این کنفرانس، 25 اردیبهشت ماه امسال است که بعد از پذیرش آن، نویسندگان باید مقالات کامل خود را تا تاریخ دهم شهریور ماه بفرستند.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه ثبت نام به سایت http://www.internationalwaterweek.com/2013/03/11/call-for-papers-now-open-2مراجعه کنند.
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
افزایش شوری دریا با آب شیرین کن ها
تهران - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پساب آب شیرین کن ها بین 10 تا 20 درصد شوری آب دریاها و بین 7 تا 8 درجه دمای آب را افزایش می دهند .

ˈ عبدالرضا کرباسی ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: کاهش اکسیژن محلول در آب در اطراف آب شیرین کن ها یکی دیگر از مضرات آنهاست. همچنین در ساخت تاسیسات آب شیرین کن از آلیاژ نیکل و مس استفاده شده است از این رو این عناصر وارد آب وموجب مرگ و میر آبزیان می شوند.
وی خاطرنشان کرد : همچنین این دستگاهها برای فعالیت به انرژی زیاد نیاز دارند که تولید این انرژی انتشار گازهای گلخانه ای را به همراه دارد.
کرباسی گفت: درحال حاضر 11 هزار دستگاه آب شیرین کن در سراسر دنیا وجود دارد که روزانه 20 هزار میلیون متر مکعب آب شیرین می کنند. 65 درصد این دستگاه ها در غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده اند.
وی افزود: 11 درصد آب شیرین کن ها در امریکای شمالی و سهم افریقای شمالی و اروپا هر کدام 7درصد است. ظرفیت این آب شیرین کن ها بین 20 هزار تا 500 هزار متر مکعب در روز است .
کرباسی ادامه داد: در حال حاضر 199 دستگاه آب شیرین کن در منطقه خلیج فارس قرار دارد که به زودی 38 آب شیرین کن دیگر نیز به آنها اضافه می شود و به 237 دستگاه افزایش می یابند. ظرفیت این دستگاه ها 5 هزار میلیون متر مکعب آب در سال است .
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت کنونی کشورهای اطراف خلیج فارس و دریای خزر در زمینه دارا بودن دستگاه های آب شیرین کن گفت: امارات متحده 35 درصد ، عربستان 34 درصد ، کویت 14 درصد ، بحرین 5 درصد و عمان 4 درصد از آب شیرین کن ها استفاده می کنند.در حال حاضر هیچ کدام از کشورهای اطراف دریای خزر دستگاه آب شیرین کن ندارند .
وی گفت: نحوه امحای پساب این دستگاهها به قوانین و پیشرفته بودن کشوری که از آن دستگاه استفاده می کند، بستگی دارد. برخی ازاین کشورها متاسفانه پساب ها را در دریا می ریزند و برخی دیگر پساب ها را در خشکی و در گودال حفر شده ای می ریزند تا پساب ها خشک شود و بعد نمک آن را به صنایعی که به آن نیاز دارند ، می دهند.
کرباسی تاکید کرد: به طور کلی وجود چنین دستگاه هایی در محیط های آبی حساس و نیمه بسته مانند خلیج فارس و تمام بسته مانند خزر تا حدی مشکل ساز است بنابراین باید در زمان فعالیت آنها تمام استانداردهای زیست محیطی رعایت شود.
منبع:ایرنا
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
توقف تامین آب کشاورزی از زاینده رود

وزیر نیرو با بیان این که براساس توافق با کشاورزان، تامین آب کشاورزی از زایندرود از روز جمعه (۲۱ تیرماه) متوقف می شود، گفت: بخش عمده ای از فعالیت های کشاورزی وابسته به آب رودخانه زاینده رود تا این زمان پایان یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از ایرنا، «مجید نامجو» روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به نیاز آب شرب استان های چهارمحال و بختیاری، یزد و اصفهان و توافق انجام شده با کشاورزان، آب رودخانه زاینده رود از ۲۱ تیرماه قطع می شود.
وی ادامه داد: تا آن زمان بیش از ۸۰ درصد از کشاورزان می توانند محصولات خود را برداشت کنند و اگر کشاورزی از این طریق آسیب ببیند باید برای پرداخت خسارات به آنها فکری کرد.


ایرنا - کد خبر: 80732311
۱۹ تیر ۱۳۹۲
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
کاهش مصرف آب شهروندان تهرانی

حجم کل مصرف آب در شهر تهران از ابتدای سال جاری تاکنون به 312 میلیون و 729 هزار مترمکعب رسیده است.
میزان مصرف آب شهروندان تهرانی دیروز (‌جمعه 21 تیرماه جاری) به سه میلیون و 156 هزار مترمکعب رسید که در مقایسه با روز مشابه پارسال 0.05 درصد کاهش یافت.
این میزان مصرف در روز گذشته در مقایسه با روز پیش از آن (پنجشنبه) 1.62 درصد افزایش نشان می‌دهد.
حجم کل مصرف آب در شهر تهران از ابتدای سال جاری تاکنون به 312 میلیون و 729 هزار مترمکعب رسیده است.
جمع مصرف آب در دوره مشابه سال گذشته 313 میلیون و 419 هزار مترمکعب گزارش شده بود.


پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو
۲۲ تیر ۱۳۹۲
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
موجودی آب سدها


حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در سال آبی جاری (مهرماه 91) با 9 درصد افزایش به نسبت مدت مشابه سال آبی گذشته به 25.7 میلیارد مترمکعب رسید که نشان دهنده پر بودن 53.7 درصدی مخازن کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از خبرگزاری مهر، هم اکنون 53.7 درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده ضمن اینکه مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در حال حاضر 47 میلیارد مترمکعب گزارش شده است. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور تا پایان هفته گذشته 25 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب بود.

همچنین حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 91) تا پایان هفته گذشته با 9 درصد افزایش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته به 25 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 23 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب گزارش شده بود. از سویی، ورودی آب به مخازن سدهای کشور نیز در دوره مورد بررسی 31 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 0.4 درصد افزایش نشان می دهد.

حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 91) تاکنون، 23 میلیارد و 700 میلیون مترمکعب گزارش شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته به میزان 26 میلیارد و 300 میلیون مترمکعب بوده است.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته 10 درصد کاهش نشان می دهد. به صورت کلی، هم اکنون 53.7 درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر است.



خبرگزاری مهر - کد خبر: 2093573
۱۹ تیر ۱۳۹۲
 

karajia

عضو جدید
[h=2]دوره آموزشی طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار، در شهریور ماه 1392[/h]قابل توجه تمامی اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز و دیگر استانها

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز دوره آموزشی طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار، در شهریور ماه 1392 برگزار می کند. اساتید بنام و باتجربه کرجی از اساتید این دوره میباشند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر وآگاهی از مزایای این دوره با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان البرز به شماره 34207934-026 تماس حاصل فرمایید.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
محققان ایرانی از رطوبت هوا، آب شرب با کیفیت تولید کردند

محققان ایرانی از رطوبت هوا، آب شرب با کیفیت تولید کردند

[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92042917355
شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶



محققان یک شرکت فناورانه در تهران موفق به تولید آب شرب سالم با کیفیت بالا از رطوبت هوا و نیز آب مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله پزشکی و کشاورزی شدند.


امین جباری، دانش آموخته دکتری مکانیک دانشگاه تهران و مدیر اجرایی این شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این دستگاه، سیستمی است که با استفاده از آن می‌توان بدون ورودی ، آبی با کیفیت بالا را از رطوبت هوا تولید کرد.


وی افزود: ابعاد دستگاه تولید آب از رطوبت هوا متناسب با ظرفیت تولید آن است و ظرفیت تولید دستگاه نیز از 20 لیتر آب برای مصارف خانگی تا 20 هزار لیتر در روز برای مصارف صنعتی است.

به گفته جباری، نمونه‌ صنعتی این دستگاه حدود 4 متر طول، 2 متر عرض و 2 متر و 80 سانتی‌متر ارتفاع دارد. منبع تغذیه آن نیز برق است و در سیکلی که برایش تعریف شده از هوای فشرده، آب تولید می‌کند.


جباری خاطر نشان کرد: این دستگاه با بهره‌گیری از علم مکانیک، سیالات و الکترونیک کار می‌کند و در مناطقی مانند جنوب و شمال کشور‌مان که دارای رطوبت بیش از 50 درصد است، راندمان بالایی دارد و بسیار مقرون به صرفه است.


این دانش آموخته دکتری مکانیک دانشگاه تهران در خصوص آب تولیدی اظهار کرد: آب تولیدی باید برای باکتری‌زدایی، فیلتراسیون شود. برای این کار پیش از ذخیره، آب میکروب‌زدایی و آلاینده‌های احتمالی موجود در رطوبت هوا، از طریق سیستم‌های فیلتراسیون، زدوده و سپس عناصری متناسب با کاربرد آب تولیدی به آن اضافه می‌شود. در نهایت آب خروجی از دستگاه قابل شرب خواهد بود.


جباری با بیان این‌که "تنها نمونه خارجی دستگاه تولید آب از رطوبت در آمریکا ساخته شده است" گفت: راندمان نمونه خارجی نسبت به نمونه ساخته شده با فناوری ابداعی متخصصان کشورمان بسیار پایین‌تر است و مقرون به صرفه نیست.

وی همچنین تاکید کرد که این دستگاه دارای تاییدیه‌های لازم از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. هم چنین تاییدیه‌های لازم را از وزارت بهداشت و آزمایشگاه‌های معتبر دریافت کرده است.


این دانش آموخته دکتری مکانیک دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: نمونه اولیه‌ی این دستگاه با 16 ساعت کار در طول یک شبانه‌روز قادر به تولید هزار و 500 لیتر آب است، هم‌چنین نمونه صنعتی با توان تولید 600 لیتر در روز ساخته شده است.


انتهای پیام
 

armx

عضو جدید
آغاز ثبت نام هشتمین آزمون سراسری طراحی و اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار

آغاز ثبت نام هشتمین آزمون سراسری طراحی و اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار

هشتمین-آزمون-آب&#1.jpg
آغاز ثبت نام هشتمین آزمون سراسری طراحی و اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار
تاریخ : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲


معاون آموزشی، فنی و پژوهشی از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در هشتمین آزمون سراسری طراحی و اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام به سازمان استانها مراجعه نمایند.
مرتضی سخن سنج با بیان اینکه آزمون به صورت منطقه ای برگزار می شود، اعلام داشت: مراکز استانهای محل آزمون پس از ‏مشخص شدن تعداد متقاضیان تعیین و از طریق سازمان نظام مهندسی استانها و سایت سازمان ‏مرکزی باطلاع متقاضیان خواهد رسید.‏
وی در خصوص وضعیت داوطلبانی که در آزمونهای قبلی در یکی از دو بخش طراحی و یا اجرا قبول‎ شده اند، اظهار داشت: برای داوطلبانی که فقط در آزمونهای ششم (برگزار شده در دی ماه ۹۰) و یا هفتم (برگزار ‏شده در آذر ماه ۹۱) در یکی از دو بخش اجراء و یا طراحی قبول شده اند در صورت شرکت در ‏هشتمین آزمون و قبولی در بخش دیگر، گواهینامه قبولی در آزمون “طراحی و اجرای سیستمهای ‏آبیاری تحت فشار” صادر خواهدشد. بنابراین سایر داوطلبان باید در هر دو بخش اجرا و طراحی ‏ثبت نام و در آزمون شرکت نمایند. ‏
گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام پایان وقت اداری روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه می باشد.
مدارک لازم:
• فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی در رشته آبیاری که با مهر و امضای سازمان نظام مهندسی ‏استان برابر با اصل گردیده باشد.‏ ( رشته های تحصیلی مورد قبول طبق جدول شماره یک پیوست )
• ‏فتوکپی شناسنامه، کارت ملی و کارت نظام مهندسی
• ‏دو قطعه عکس ۴×۳‏ ( پشت نویسی شده )
• ‏اصل فیش واریزی بمبلغ ۵۵۰٫۰۰۰ ریال (پنجاه و پنج هزار تومان) به حساب جاری مهر گستر ‏بانک کشاورزی بشماره ۴۷۷۸۲۱۷۹۶ بنام سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ‏کشور ( نزد بانک کشاورزی تهران شعبه بلوار کشاورز کد مهر ۱۱۱۷ )‏
 

behnaz68

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
مشاهده پیوست 164158
آغاز ثبت نام هشتمین آزمون سراسری طراحی و اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار
تاریخ : ۱۴ مرداد ۱۳۹۲


معاون آموزشی، فنی و پژوهشی از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در هشتمین آزمون سراسری طراحی و اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک لازم جهت ثبت نام به سازمان استانها مراجعه نمایند.
مرتضی سخن سنج با بیان اینکه آزمون به صورت منطقه ای برگزار می شود، اعلام داشت: مراکز استانهای محل آزمون پس از ‏مشخص شدن تعداد متقاضیان تعیین و از طریق سازمان نظام مهندسی استانها و سایت سازمان ‏مرکزی باطلاع متقاضیان خواهد رسید.‏
وی در خصوص وضعیت داوطلبانی که در آزمونهای قبلی در یکی از دو بخش طراحی و یا اجرا قبول‎ شده اند، اظهار داشت: برای داوطلبانی که فقط در آزمونهای ششم (برگزار شده در دی ماه ۹۰) و یا هفتم (برگزار ‏شده در آذر ماه ۹۱) در یکی از دو بخش اجراء و یا طراحی قبول شده اند در صورت شرکت در ‏هشتمین آزمون و قبولی در بخش دیگر، گواهینامه قبولی در آزمون “طراحی و اجرای سیستمهای ‏آبیاری تحت فشار” صادر خواهدشد. بنابراین سایر داوطلبان باید در هر دو بخش اجرا و طراحی ‏ثبت نام و در آزمون شرکت نمایند. ‏
گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام پایان وقت اداری روز یکشنبه ۳۱ شهریور ماه می باشد.
مدارک لازم:
• فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی در رشته آبیاری که با مهر و امضای سازمان نظام مهندسی ‏استان برابر با اصل گردیده باشد.‏ ( رشته های تحصیلی مورد قبول طبق جدول شماره یک پیوست )
• ‏فتوکپی شناسنامه، کارت ملی و کارت نظام مهندسی
• ‏دو قطعه عکس ۴×۳‏ ( پشت نویسی شده )
• ‏اصل فیش واریزی بمبلغ ۵۵۰٫۰۰۰ ریال (پنجاه و پنج هزار تومان) به حساب جاری مهر گستر ‏بانک کشاورزی بشماره ۴۷۷۸۲۱۷۹۶ بنام سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ‏کشور ( نزد بانک کشاورزی تهران شعبه بلوار کشاورز کد مهر ۱۱۱۷ )‏


ببخشید این آزمون مشخص هست چه زمانی برگزار میشه؟؟ آذر؟ دی؟
 
  • Like
واکنش ها: n30e

m_kia

عضو جدید
تغيير رسمي عنوان رشته مهندسي كشاورزي-اب به علوم و مهندسي اب(حذف كامل عنوان كشاورزي)

تغيير رسمي عنوان رشته مهندسي كشاورزي-اب به علوم و مهندسي اب(حذف كامل عنوان كشاورزي)

با تلاش و جديت كميته مهندسي اب در وزارت علوم به سرژرستي دكتر ايوب زاده عنوان رشته مهندسي كشاورزي- اب به علوم و مهندسي اب تغيير كرد كه اين تغيير قرار بود در سال اينده اعمال گردد ولي با ژيگيري انجام شده توسط كميته مربوطه در اصلاحيه دفترچه امسال نيز اعمال گرديد لينك سايت سازمان سنجش در ادامه قرارداده شده است

عنوان رشته مهندسي كشاورزي ـ آب (رديف رشته 152) در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني به «علوم و مهندسي آب» اصلاح مي‌گردد

http://sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=1&id=1047

قدم بعدي خروج رشته از گروه كشاورزي است. ضمنا سرفصلهاي رشته باز نگري و درسهاي نامرتبط كشاورزي حذف شذه است و واحدهاي مختلف علوم اب جايگزين شده است كه به دليل سنگين بودن فايل سرفصل در اينجا قرار نگرفته است
در مقاطع ارشد و دكتري بازنگري در حال انجام است كه قرار است گرايشهاي جديدي به اين مقاطع افزوده گردد
 

rahman talebi

عضو جدید
سلام بر دوستان مهندسی آب شاید پیش خودتون بگید من از فلان دانشگاه فارغ التحصیل شدم حقم این نیست یا چیزای دیگه مثلا پارتی .هر انسانی باید تمام تلاششو انجام
بده تا به هدفش برسه یک مهندس آبیاری باید رشتشو دوست داشته باشه دوم کشاورزی و آب را درک و لمس کنه سوم اعتماد به نفس بالا داشته باشه چهارم تخصص جمع کنه.
تا هیچ وقت مهندس التماس کار رو پیش جاهل نکنه. مهندس یا راه را خواهد یافت یا راه را خواهد ساخت
 

parandi2

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام بر دوستان مهندسی آب شاید پیش خودتون بگید من از فلان دانشگاه فارغ التحصیل شدم حقم این نیست یا چیزای دیگه مثلا پارتی .هر انسانی باید تمام تلاششو انجام
بده تا به هدفش برسه یک مهندس آبیاری باید رشتشو دوست داشته باشه دوم کشاورزی و آب را درک و لمس کنه سوم اعتماد به نفس بالا داشته باشه چهارم تخصص جمع کنه.
تا هیچ وقت مهندس التماس کار رو پیش جاهل نکنه. مهندس یا راه را خواهد یافت یا راه را خواهد ساخت
البته راه هم بدون پول نمی شه ساخت. پارتیم نباشه اصلا تو مناقصه راهت نمی دهند. این ضرب المثل مال ایران نیس داااا
 

Similar threads

بالا