خبرهای خوش برای طرفداران سیستم عامل اندروید

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ماه سپتامبر برای طرفداران شرکت اپل، خبرهای خوبی به همراه داشت؛ خبرهایی چون معرفی آیفوه ۶ ، آیفون ۶ پلاس و همچنین رونمایی از ساعت اپل برای اولین بار. اما ماه اکتبر قرار است خبرهای خوشی برای طرفداران اندروید داشته باشد. در این ماه اندروید L برای اولین بار ارائه خواهد شد...




ماه سپتامبر برای طرفداران شرکت اپل، خبرهای خوبی به همراه داشت؛ خبرهایی چون معرفی آیفوه 6 ، آیفون 6 پلاس و همچنین رونمایی از ساعت اپل برای اولین بار. اما ماه اکتبر قرار است خبرهای خوشی برای طرفداران اندروید داشته باشد. در این ماه اندروید L برای اولین بار ارائه خواهد شد. در ادامه فهرستی از خبرهای خوشی که طرفداران اندروید منتظرش هستند، وجود دارد.

اندروید L
مهم‌ترین خبری که طرفداران اندروید مشتاقانه منتظر آن هستند، انتشار اندروید L است. ظاهر اندورید L قرار است کاملاً تغییر کند. این تغییر به واسطه به‌کارگیری طراحی متریال خواهد بود که زبان طراحی جدیدی است و تغییرات مهمی در واسط کاربری اندروید ایجاد خواهد کرد. مهم‌ترین و بارزترین تغییری که طراحی متریال ایجاد می‌کند، به‌کارگیری انیمیشن‌های مبتنی بر فیزیک است که باعث می‌شود اندروید واکنش‌پذیرتر به نظر برسد.
با این حال، طراحی متریال تنها ظاهر واسط کاربری گوشی را بهتر نمی‌کند، بلکه آن را کاربردی‌تر می‌نماید. طراحی متریال، انتخاب برنامه‌های کاربردی را در اندروید L راحت‌تر و آسان‌تر کرده و از گزینه‌ای به نام Recents بهره خواهد برد. این گزینه از واسطی با سبکی کارتی بهره می‌برد تا شما بتوانید بین تمام برنامه‌هایی که اخیراً بر روی گوشی استفاده کرده‌اید یا تب‌هایی که در گوگل کروم باز کرده‌اید، حرکت کنید.
از جمله ویژگی‌های خوبی که در اندروید L وجود دارد، بخش گزارشات یا همان نوتیفیکیشن‌هایی است که می‌توان بر روی آن کار کرد، همانند نوتیفیکیشن‌هایی که در IOS8 وجود دارد. همچنین ویژگی‌هایی نظیر اجرای ساختار 64 بیتی و ویژگی‌هایی جهت بهبود مصرف باتری نیز وجود خواهد داشت.
با این که هنوز زمان انتشار این اندروید مشخص نیست، اما پیش‌بینی می‌شود که طی چند روز آینده، شرکت گوگل از رسانه‌ها دعوت کند تا در نشستی خبری برای معرفی این اندروید حضور یابند.


نکسوس ۶ و ۹
پیش‌بینی می‌‌شود همزمان با انتشار اندروید L، شرکت گوگل از دو دستگاه جدید نیز به عنوان نمونه‌ای برای پلت‌فرم جدیدش رونمایی نماید. بر اساس اخباری که قبلاً درز کرده بود، یکی از دستگاه‌ها یک فبلت بزرگ به نام نکسوس 6 یا نکسوس X خواهد بود که در شرکت موتورلا ساخته شده است. صفحه نمایش این فبلت 5.9 اینچ ، QHD و رزولیشنش 2560 در 1440 پیکسل خواهد بود. از مشخصات این فبلت پردازشگر چهار هسته‌ای کوآلکام 805 Snapdragon ، 3 گیگابایت رم، دوربین عقب 13 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی، باتری 3200mAh و اندروید L را می‌توان نام برد.
اما این تمام ماجرا نیست؛ شرکت گوگل قصد دارد یک تبلت به نام نکسوس 9 را نیز معرفی کند که ساخت شرکت HTC است. این تبلت صفحه نمایش 8.9 اینچی، پردازشگر 64 بیتی تگرا، مودم MDM9*25، رم 4 گیگابایتی، NFC، GPS و اندروید L بهره خواهد برد. این تبلت به همراه کیبورد مخصوص خود ارائه خواهد شد که بهترین ویژگی‌های کاور هوشمند آیپد و کاور نوع سورفیس پرو را دارد.
پیش‌بینی می‌شود هر دو دستگاه مذکور همزمان با اندروید L معرفی شوند.


گلکسی نوت ۴
از آنجا که گلکسی نوت 4 در ماه سپتامبر معرفی شد، از تمام ویژگی‌های آن آگاه هستیم. با این حال، این دستگاه تا تاریخ 17 اکتبر در آمریکا عرضه نخواهد شد. نت 4 زمخت‌ترین فبلت شرکت سامسونگ است و از صفحه نمایش 5.7 اینچی Quad HD Super AMOLED، با رزولیشن 2560 در 1440 پیکسل، پردازشگر 2.7 گیگاهرتز چهار هسته‌ای، دوربین عقب 16 مگاپیکسل با قابلیت شناسایی صورت و زوم دیجیتال 8 برابر، دوربین جلو 3.7 مگاپیکسلی، رم 3 گیگابایتی و باتری 3220mAh برخوردار است.

HTC Desire Eye/HTC One (M8) Eye
دیگر همه می‌دانند که مهم‌ترین عیب HTC One (M8) دوربین آن است. با توجه به این موضوع، شرکت HTC در روزهای آینده حداقل یک گوشی جدید معرفی خواهد کرد که دارای یک دوربین 13مگاپیکسلی است و احتمالاً بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند این شرکت محسوب می‌شود. از جمله مشخصات این دستگاه می‌توان به صفحه نمایش فول HD و 5.2 اینچی، پردازشگر 2.3 گیگاهرتزی چهارهسته‌ای Snapdragon، رم 2 گیگابایتی، باتری 2400 mAh مجزا و دوربین 13 مگاپیکسلی مذکور اشاره کرد.
 
بالا