خانه و مسکن Houses and Housing

وضعیت
موضوع بسته شده است.

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
طراحی شیـک و بهیـنه در ساخت یک آپارتـمان

طراحی شیـک و بهیـنه در ساخت یک آپارتـمان

تصاویر زیر فضای داخلی یک آپارتمان 126 متری در اوکراین را نشان می دهد که از ذره ذره ی مساحت آن به سبکی زیبا و مدرن استفاده ی بهینه شده است.
هرچند طراحی مذکور چندان هم پیچیده نیست اما مواردی چون، تاکید بر رنگ ها، بافت دکوراسیون، نورپردازی، استفاده از تجهیزات با تکنولوژی بالا و استفاده مواد با کیفیت در مبلمان، گستردگی فضای داخلی و اتاق ها را بیشتر مورد توجه قرار می دهد.



















































منبع: daneshju.ir
 
آخرین ویرایش:

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ویلایی عجیب در ساختمان ۲۶ طبقه‌ای

ویلایی عجیب در ساختمان ۲۶ طبقه‌ای

مقامات شهرداری منطقه هایدین اعلام کردند ویلای عجیب در ساختمان ۲۶ طبقه‌ای باید تخریب شود مگر اینکه اسنادی درباره قانونی بودن آن ارائه شود.

آسوشیتدپرس نوشت؛ مقامات شهرداری پکن قصد دارند یک ویلای ساخته شده در سقف یک ساختمان مسکونی 26 طبقه را تخریب کنند. این ویلا با تخته سنگ و انواع گیاهان پوشانده شده است.





دائی جون، از مقامات مدیریت شهری منطقه هایدین، اعلام کرد که مقامات طی 15 روز آتی این ویلا را تخریب خواهند کرد مگر اینکه مالک خود نسبت به این کار مبادرت ورزد و یا اسناد لازم را درباره اینکه ساخت و ساز مذکور قانونی بوده است ارائه کند.
روزنامه‌های چینی امروز (سه‌شنبه) گزارش دادند که همسایه‌های به طور مداوم درباره این ویلای عجیب که مساحتی به وسعت 800 متر را پوشانده است شکایت می‌کنند. آنها می‌گویند که این بنا باعث آسیب به لوله‌ها شده و یکپارچگی ساختار ساختمان را از بین برده است.




همسایه‌ها همچنین درباره برگزاری میهمانی‌های شبانه در این ویلا که مخل آرامش آنها شده‌اند نیز شکایت داشتند.
بنا بر گزارش‌ها این ویلا متعلق به غول گیاهان طبی است.



منبع: تسنیم
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه "ای.ای" ؛گروه معماری ام.وی.ان

خانه "ای.ای" ؛گروه معماری ام.وی.ان



محل قرار گیری این خانه در موجاکار،آلمریاست.زمین این خانه سطحی ناهموار است که خط افقی باز رو به دریا دارد.تنها سطح صاف موجود در زمین برای ساخت این بنا استفاده شده است.
کارفرمای این منزل دو مورد را مد نظر داشته است:اول کشیدن افق به داخل خانه،گویی که جزیی از خانه است.دوم خانه برای استفاده در آینده به هنگام ازدواج و داشتن دو فرزند هم آماده باشد و فضاهایی مثل گاراژ،آشپزخانه سالن خانوادگی،ناهارخوری،اتاق کار و ... در آن القا شود.
موقعیت خانه شرقی و رو به دریای مدیترانه است.در این پروژه سعی شده که خانه ویژگی های خود را به طبیعت تحمیل نکند و از زمین طبیعی استفاده شود.به خاطر خاک زمین در طبقات پایین تر امکان ساخت باغچه و رویاندن درختچه وجود دارد. ساختمان دو طبقه اصلی ارتباطی بسیار قوی با دریا داشته و نشیمن و ناهار خوری از منظره زیبای افق حداکثر بهره را دارند.بازشوی بزرگ اصلی خانه آغاز یک مصاحبت دلنشین با طبیعت است. بخش انتهایی خانه علاوه بر اتاق خواب بچه ها و اتاق مهمان،سونا و فضایی برای نقاشی و مجسمه سازی با یک حیاط دنج دور از باد دارد.فضایی تراس مانند بعد از ظهرها فضایی دلچسب برای استفاده است.
کل ساختار خانه از بتن مسلح ساخته شده است.ورودی چوبی خانه از ام.دی.اف با روکش سفید است.نازک کاری های بیرون خانه از روکش سه لایه آلومینیومی ست:لایه خارجی از تخته قابل تنظیم ،لایه داخلی شبیه حصاری شیشه ای و لایه میانی یک شبکه بندی ضد حشره است. محوطه خارجی که به افق باز نمی شود،با سنگ هایی از دل طبیعت فضاسازی شده است.زمین بیرون حالت سنگریزه های خود را حفظ کرده و با سنگ هایی که از محوطه جمع آوری شده دیوار سازی همگام با محیط انجام شده است.




























plan


section 1


section 2


section 3

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه ی هلالی از شیگرو بان

خانه ی هلالی از شیگرو بان



در منطقه ی ویلایی هاکونه در جنوب شیزوئوکا ژاپن 'خانه هلالی' توسط گروه ژاپنی شیگرو بان به پایان رسیده است . اسم آن نیز به خاطر پلان قوسی و شکل C مانند آن میباشد . ورودی ساختمان با یک جداره ی شیشه ای محصور شده است . پس از پلکانی وجود دارد که سطح زمین را به طبقه ی اول وصل میکند . توسط درب های کشویی شیشه ای ، حجم منحنی واری که کف طبقه ، دیوار ها و همچنین سقف را شکل داده ، از فضای خارجی جدا میگردد و همچنین باعث میشود ساکنین بر مناظر شمالی تسلط داشته و از آن لذت ببرند . پیکر بندی فریم ها طوری بنا شده است که محل اقامت افراد ، از دید همسایگان شرق ، غرب و جنوب مخفی بماند . دو اتاق خواب مجزا از هم در انتهای دو سمت هلال به همراه ناهار خوری و آشپزخانه ، ایجاد حجم مناسب و عملکردی ابزاری و مفید را برای ساکنین به وجود آورده اند . عمیق ترین بخش خانه ،قسمت نشیمن هست .همچنین برای پشتیبانی از سقف معلق خانه به جای ستون از شومینه و دودکش آن استفاده شده است.

نما از درون محیط جنگلی اطراف



.
نمای خارجی منحنی



.
نمای روبرو



.
پلکان ورودی



.
فضای داخلی



.
ناهار خوری به همراه آشپزخانه



.
شب هنگام




سایت پلان




پلان طبقه ی اول




برش





پلان انفجاری ساختمان

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه ای با خط افق آسمان از اسکای لب

خانه ای با خط افق آسمان از اسکای لب



شرکت معماری اسکای لب آمریکا اخیرا خانه ی 3,300 فوت مربعی را در ایالت اورگن آمریکا روی سایت شیب داری مشرف به ساحل و دامنه ی دره ی ویلانت اورگن تکمیل کرده است . ترکیب شدن دو توده ی بتنی به صورت عمود بر هم رو به سمت غرب ، چشم انداز وسیعی را در اختیار ساکنین قرار میدهد .

قسمت خصوصی ساختمان واقع در طبقه ی فوقانی ، از الوار های چوبی ساخته شده است ولی هسته ی اصلی ساختمان ،ستون های فولادی موجود در آشپزخانه { آشپز خانه به صورت مرکزی و طبقه ای میباشد } ، در طبقه ی اول میباشند . این کار موجب کاهش صدا های ورودی و خروجی میشود .

لوله کشی متفاوت در این ساختمان ، باعث صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه ی آبیاری میشود .
.
نمای خیابان


.
طبقه ی فوقانی


.
ایوان ورودی


.
ورودی


.
پلکان و آشپزخانه


.
نشیمن


.
ساخت پله


.
سایت پلان


.
برش ساختمان


.

دیاگرام

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه ای با دیوار قیفی؛ بدنه های موسیقیایی

خانه ای با دیوار قیفی؛ بدنه های موسیقیایی





این ساختمان با دیوار قیفی، یکی از جاذبه های عجیب و لذت بخش در منطقۀ دانشجویی ِ درسدن Dresden در Neustadt Kunsthofpassage قرار دارد. هنگام بارش باران ، این سیستم آبرو و ناودان های متصل به نمای رنگارنگ ِبیرونی ساختمان ، به یک آلتِ موسیقی جذاب تبدیل میشود و در حالیکه از کنار آن عبور می کنید،وقتی باران میریزد، موسیقی دوست داشتنی و گوشنوازِ آن شما را حیرت زده می کند.




خانه ای با دیوار قیفی ، خلق یک اثر زیبا


خانه ای با دیوار قیفی ، خلق یک اثر زیبا


خانه ای با دیوار قیفی ، خلق یک اثر زیبا

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
معماران بَک؛ خانه ی پدروسو در انبوه کاج ها

معماران بَک؛ خانه ی پدروسو در انبوه کاج ها




شرکت معماری آرژانتینی " معماران بَک " خانه ی پدروسو را به عنوان یک سکونتگاه کوچک مقیاس طراحی کرد. این خانه در انبوه جنگل های کاج دریای آبی بوئنس آیرس واقع شده است. این ساختار به یک تفاوت ناگهانی در توپوگرافی که 2.5 متر مابین بالاترین و پایین ترین ارتفاعات اندازه گیری شده, متصل می شود. شاخصه ی دیگر سایت طولانی ترین ضلعی می باشد, که دسترسی های زیادی دارد, و هم سطح خیابان دیده می شود. و با منطقه ای بدون درخت ها و مراتع فراوان مواجه شده است.



این سکونتگاه در تطابق با میل ساکنین یک زوج با یک فرزند تولید شد. خانه ی مطلوب آنها یک خانه ی دو خوابه است که از 100 متر مربع تجاوز نکرده است. که در ابتدا در تابستان و گهگاه در طول سال مورد استفاده قرار می گیرد. در کنار بخش خواب, این پروژه به دو حمام با حداقل مقیاس و فضایی با کاربری مشترک با آشپزخانه ای یکپارچه نیاز داشت. در این فضا بر اهمیت بسط بیرونی منحصراً تأکید شده است. که شامل یک انبار و بخش های مختلف است. و ویژگی زیادی به تکینگی این خانه می دهد.


توپوگرافی و کمیت, کمیت و قرار گیری درختان در ساخت دو تصمیم گیری کلیدی و تعریف شده در روند طراحی این خانه می باشد. در ابتدا خانه در مسیری در حفظ تمامیت جنگل موجود برآمد. از این رو به موازات جبهه ی دیگر قرار گرفت. که از یک طرف خیابان در دسترس بود. دوماً بخش عمومی را افزایش داد, و دسترسی خانه با جاده و دستیابی به حریم خصوصی و تولید یک رابطه با بالاترین نقطه را تولید کرد.
نتیجه ی این تصمیمات به عنوان فرصتی برای جایگاه اتاق خواب ها در دو طبقه به نظر می رسد. و هر کدام در نیم طبقه از فضای عمومی و عمود بر آن قرار گرفته است. بنابراین تجمع توسط دو حجم تعریف شده است. هر کدام بخشهایی را در سطوح متفاوت محصور کرده اند. در این مسیر همه ی اتاقها در ارتباط با زمین در خارج بسط یافته و در جهتی از ارتفاعات مختلف و با یک پلکان خارجی بتنی به هم متصل شده اند.


یک دسترسی به سطح اصلی خانه با شیبی از طریق پلکان اصلی پس از گذر از آستان درب و سالن ورودی کوچک ارائه می دهد. دو بخش از پله ها به نیم طبقه ی بالا در یکی از اتاق ها و یک حمام مشترک منتهی می شود. و نیم طبقه پایین می آید و نیم طبقه ی دیگر در تپه ها پوشیده می شود. اتاق خواب اصلی به حیاط منتهی می شود, و از طریق یک پلکان به اتاق خواب اصلی و تراس در بالاترین منطقه ی چوبی صعود می کند.




این خانه از سه مصالح پایه ای ساخته شده: بتن اکسپوز, شیشه و فلز. فضای بیرونی با میله های محوطه و تخته های چوبی کاج ترکیب شده است. سقف و دیگر حجم های متفاوت توسط دیوارها و بتن اکسپوز ارائه شده اند. و میله ها را با یک شیب ملایم برای ریزش آب باران معکوس می کند.





...


...


...


...


...


...


...


...


...

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
آپارتمان رون آراد ؛ توسعه نئو- باوهاوسی بافت

آپارتمان رون آراد ؛ توسعه نئو- باوهاوسی بافت




این ساختمان مسکونی توسط رون آراد برای شروع ساخت وساز در تل اویو در پایان این سال طراحی شده است. پروژه که شامل11 آپارتمان است بر روی یک قطعه زمین " ال " شکل ، شکل گرفته . هرکدام از آنها چشم اندازی به دریا و دسترسی به تراس پشت بام با استخر خواهند داشت . شکل منحنی ساختمان با بتن ساخته خواهد شده ودر رنگسایه های مختلف به پایان خواهد رسید.این بنا قسمتی از میراث جهانی یونسکو ودر حال بازسازی و احیا می باشد. رون آراد در تابستان سال 2006 برای طراحی آپارتمان های لوکس جدید دعوت شد. ساختمان هایی که در امتداد شمالی ، جائی که به خیابان ها- یارکن میرسد(گردشگاه مدیترانه تل آویو) واقع شده اند .

مداخلات معماری دراین جبهه دریایی شهربه وفور دیده میشود که درسالهای 1920 تا 1930 با ورود معماران مهاجر اروپائی به اوج خود میرسد. ازهمان مراحل اولیه پیشرفت طراحی ساختمان، مشخص شد که یکی از بزرگترین چالش ها (علی رغم لبه غربی باریک سایت) حفظ و افزایش نمای رو به دریا برای هریک از آپارتمان ها بطور جداگانه خواهد بود. به منظور تامین یک منظره بینظیر از دریا حتی در طبقات پائین تر، تصمیمی گرفته شد که هیچ دو آپارتمانی نمیتوانند در نمای جلو (غرب)شریک باشند. در واقع بنا به عنوان یک کل طراحی شده است تا هر آپارتمان بصورت جداگانه ازفریم منحصر به فرد خود و جدا نشدنی از دریا،لذت ببرد. این ترتیب چیدمان ظریفانه جرم حجمی و نسبت ساختمان با شاهکاری به ظاهر غیر ممکن به استفاده از هفت متر بیرون زدگی بخش کامل نمای جلوئی ساختمان، در هوا می باشد. دال طبقه اول به طور چشمگیری بالاتر از سطح خیابان قرار داشته و یک فضای غارمانند و آکروباتیک برای دسترسی به ورودی ساختمان از میان یک باغ بزرگ و خصوصی رو به دریا،را به وجود می آوردد.

توسعه شامل طراحی 11 واحد آپارتمان به صورت جداگانه،یک تراس پشت بام و استخر باچشم اندازی گسترده به سمت دریا ودر راستای خط آسمان تل آویو می باشد. هر آپارتمان در داخل یک پوسته تخم مرغ شکل منحنی طراحی شده که یک احساس منحصر به فرد از حفظ حریم خصوصی و امنیت ارائه می دهد. فضای آزاد راهرو بین آپارتمان ها کاملا توسط یک باغ منحنی کوچک همگانی پوشیده شده است. مراحل ساخت ساختمان با بهره گیری از نوآوری های فنی در ساخت و ساز دال کششی است،که با استفاده مجدد از قالب بتن منحنی انعطاف پذیر، توانائی یک ساختار یکپارچه را ایجاد می نماید. بتن با پالت هائی ازرنگسایه های تک رنگ رنگ آمیزی خواهد شد. قوسهای ظریف پلکان شکل بازتابی از معماری باوهاوس1930است. توسعه در راستای پذیرش سه اصل کلیدی استراتژی بین المللی قرار دارد که شامل: عبارت از حجم به جای وزن ، تعادل هماهنگ به جای تقارن و حذف تزیینات اضافی.




فضای غار مانند


نمای اصلی ساختمان (کشیدگی 7 متر بسمت جلو)


حجم کلی بنا


رون آراد


پلان L شکل ساختمان


چگونگی ایجاد سایه در روز


جبهه اصلی

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل

ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل




معماران آناستازیا بنای یک ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه را در نوا لیمای برزیل طراحی کرده اند که 650 متر مربع مساحت دارد. ویژگیهای برتر این بنای خیره کننده با مفاهیم دخالت کم در سایت سازه، استفاده بهینه از منابع طبیعی و ادغام با محیط اطراف پیوند خورده است. معماری این ویلا به سه قسمت تقسیم می گردد: زیرزمین، که در آن صاحبان و مالکان می توانند از امکانات تفریحی مانند سونا و جکوزی و انبار نوشیدنی ها لذت ببرند. همکف، که در آن فضای نشیمن مناسب، آشپزخانه، سرویس ها، تراس و استخر واقع شده است و این قسمت را به مرکز خانه تبدیل می کند و در نهایت ، طبقه اول که اتاق های خواب و سرویس های حمام و توالت در آن است. فرم خانه توسط ساختار بتن مسلح ایجاد شده است که در عین قدرت و جسارت، ویژگیهای مجسمه گونه ای نیز دارد.بافت بتن، سنگ تراش خورده و پوشش تراکوتا به رنگ قرمز مایل به قهوه ای برای پوشش در نظر گرفته شده است که نیاز به نگهداری کمی دارد.


ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل


ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل


ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل


ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل


ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل


ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل


ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل


ویلای مدرن الهام گرفته از قلعه ,معماران آناستازیا,نوا لیمای برزیل

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
زیستگاه ال پانگو؛ سیاست گذاری معماری با محیط پیرامون

زیستگاه ال پانگو؛ سیاست گذاری معماری با محیط پیرامون




خانه ی ال پانگو بر شیبی رو به یک اقیانوس ایستاده است. این خانه با یک سیرکولاسیون عمودی مرکزی که به چهار سطح و سه تراس متصل می باشد, به منظور دیدن بسیاری از چشم اندازهای اقیانوس آرام تا جایی که ممکن بوده, سازماندهی شده است. با بهره گیری از ارتفاعی که توسط شیب طبیعی سایت تولید شد.
هر سطح شامل بخش های مختلف برنامه می ریزی شده می باشد: دسترسی به این خانه در پایین ترین سطح قرار گرفت, جایی که دسترسی به پارکینگ, انبار و یک دوش سر باز فراهم آمده است. سطح بعدی بخش عمومی مانند آشپزخانه, اتاق بازی, ناهارخوری و نشیمن را در خود جای می دهد. سطح سوم با اتاق خواب ها و اتاق خانواده و چهارمین سطح با اتاق خواب اصلی شاخص شده است.

سیستم ساخت به منظور حفظ دیوارهای بتنی در نظر گرفته شد. تراس ها در سه سطح قرار گرفتند. سطح چهارم به عنوان یک سازه ی سبک وزن با چوب طراحی شد. و نهایتاً سطح اتاق نشیمن به مثابه تراس بزرگی است, که توسط مزارع احاطه شده و هم اکنون با ریل جایگزین شده است.


...


...


...


...


...


...


...


...


...


...

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه دریا استفان آنتونی

خانه دریا استفان آنتونی

نام پروژه : خانه ی دریا

معمار : استفان آنتونی

محل : جزیره بانتری – آفریقای حنوبی

اقلیم : گرم و مرطوب

عکس : Saota Group


این ویلای بسیار زیبا برای یک خانواده با دو پسر جوان طراحی شده است و هدف اصلی آن ایجاد صمیمت و در هم بودن بیشتر اعضای خانواده در ایام تعطیلات می باشد.
سایت اصلی پروژه بر روی کوه و با شیب تند ( 50 درصد ) می باشد. طرح پروژه به نوعی میباشد که زمانی که از ضلع جنوب به بنا نگاه شود ارتفاع آن از بزرگتر از عرض می باشد و اگر از شرق برعکس این قضیه را نمایان می سازد.



این خانه به شیوه ای خطی با تمام اتاق ها با منظره دریا روبرو هستند سازمان یافته است ، برای حفظ حریم خصوصی در قسمت حجم ورودی لعاب دار آن را با فولاد و چوب ایجاد کرده آن و کلیه قسمت های رو به دریا به صورت باز می باشد.


زمان ورود به فضای وردی خانه طوری طراحی شده که فضا را به دو حجم تقسیم نموده که در این بخش دو سالن( حال و پذیرایی ) ، اتاق نهار خوری و آشپزخانهدر یک طرف و پله ها در طرف دیگر قرار گرفته است.

طرز قرار گیری پله ها به گونه ای است که زمانی که از ورودی یه آن نگاه شود شکل سه بعدی را بوجود می آورد.


در طبقه دوم ساختمان که بوسیله همین پله ها به آن ختم می شود به 3 اتاق خواب کاملا دلنشین همراه با فضای استخر روباز ختم می شود.
طراحی داخلی بنا با توجه به رنگ بندی بومی منطقه و مصالح موجود از چرم کرم رنگ و چوب استفاده شده است که زیبایی خاصی به فضای داخلی آن داده است.
منبع:فارسی کد
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه ای در هیسک از معماران هیلبیرنیک بوش؛ مدرنیسم بومی

خانه ای در هیسک از معماران هیلبیرنیک بوش؛ مدرنیسم بومی




در کناره جنگل هیسک خانه ای زیبا بنا شده که ترکیب آن دو حجم مختلف را در بر گرفته است . یکی از حجم ها مانند - ال - می ماند که بصورت حجمی کشیده و متوازن که کاربری های عمومی ساختمان در آن قرار گرفته است . دیوارهای خارجی آن بر خیابان اشراف دارند . نمای بیرون ساختمان از آجرهای تیره رنگ با بند کشی های افقی ساخته شده است , لیکن نمای درونی خانه بصورت باز و روشن می باشد . فضای سالن با تراس , باغ , جنگل در ارتباط بوده و از روشنایی طیعی بهره می برد .
نمای آن قسمت از خانه که مشرف به باغ است به پوشش بتنی اراسته است که همان تخیل زندگی مدرن به همراه برج و بارو ساختن می باشد . در زیر زمین حجمی از الوارهای چوبی است که اتاق های صمیمی مانند اتاق خواب و حمام در آن قرار گرفته است . بر مبنای گفته شرکت طراح حجم های چوب شبیه درخت افتاده و متعادل می باشد .ساختار فولادی این بنا توسط چوب لوروپروتو و اف – اس – سی ( نوعی چوب درخت های جنگل های استوایی ) پوشانده شده است .


خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش


خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش


خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش


خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش


خانه ای در هیسک توسط معماران هیلبیرنیک بوش

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه بلوم از گرگ لين؛ مداخله کوچک مقیاس ولی حداکثری

خانه بلوم از گرگ لين؛ مداخله کوچک مقیاس ولی حداکثری




خانه بلوم بر روي زميني با مقياس بسيار كم، در ميان دو قطعه مجاور و با چشم اندازي به اقيانوس آرام ساخته شده است. نماي بيروني آن، همچون جعبه ايست كه از پنجره هايي كامل با لبه هاي پوشيده از فولاد ضد زنگ تشكيل شده است. خطوط ممتد پنجره ها بر روي نماهاي شرقي و غربي نيز ادامه مي يابند و با ضلع شمالي آن، پنجره هايي در گوشه ها مي سازند.
طراحي داخلي خانه با سطوحي منحني صورت گرفته است كه از سقف به ديوارها كشيده مي شوند و فضاها، مبلمان و سطوح نورگير را شكل مي دهند. اين خانه در دو و نيم طبقه همراه با پاركينگ ساخته شده است ، بصورتيكه اتاق خدمتكار و انباري ها در زيرزمين واقع شده اند. در اولين طبقه كامل، اتاق نشيمن و در سطحي بالاتر از حياط، غذاخوري و آشپزخانه قرار دارند. در فضاي باز كنار نشيمن، لوستر فايبرگلاس درخشاني به سقف متصل شده است. در ميان فاصله غذاخوري و آشپزخانه،سطوح منحني طرح، دو فضاي دفتر كار و سرويس بهداشتي را ايجاد مي كنند. در فضاي نشيمن، برآمدگي اي در ديوار براي تعريف شومينه تعريف شده است.در امتداد ديوارهاي جانبي، سه اتاق خواب در طبقه بالاتر واقع شده اند و ديوار ميان اتاق خواب اصلي و حمام آن، از انحنا هاي طرح تبعيت مي كند.
براي ساخت ديوارهاي انحنادار در تالار و شومينه از چوب با قطع ليزر عمودي استفاده شده است كه پوشانده شده و با گچ روكش شده اند.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


پلان ها


برش ساختمان

منبع:اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
الحاقیه دفتر معماری سین؛ هم نشینیِ کوچک زیباست با خانه ایی در سبک آرت نوو

الحاقیه دفتر معماری سین؛ هم نشینیِ کوچک زیباست با خانه ایی در سبک آرت نوو



اگر شما براي الحاق فضایی جدید به خانه اي كه در ان زندگي ميكنيد به الگویی نياز داريد، اين خانه بهترين گزينه براي شما است، الحاقیه توسط گروه طراحي سينSynn Architects طراحي شده و در وينا Vienna قرار دارد. اين خانه با محدوديت ها و قوانين زيادي ساخته شده كه مجبور به پيروي از انها هستيم . اين اتاق معاصر و بزرگ تازه اضافه شده خيلي راحت و در عين حال مدرن به نظر ميرسد كه ميتواند شما را عاشق سپري كردن زمان در خانه كند.اين خانه ارت نوو Art Nouveau بی نهایت زیبا با الحاق اتاق هاي بيشتري براي مالك مرمت و بهسازی شده است. سقف توسط جام شیشه ایی سترگی پوشانده شده است كه سرتاسر فضاي داخلي را از نور طبيعي پر ميكند و همينطور چشم اندازي هم به حياط خلوت دارد. الحاقيات جديد به خانه بسيار كوچک است اما می تواند حسی مدرن به طراح القا کند، سقف با یک پیش امدگی چوبی تکمیل شده است و مكان بسيار مناسبي براي تمدد اعصاب و ارامش هنگام لذت بردن از چشم اندازهاي اطراف ميباشد.
فضاي داخلي اتاق الحاق شده


فضاي داخلي اتاق الحاق شده


-


-


-

منبع:اتووود
 

baran72

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ویلایی رویایی در برزیل

ویلایی رویایی در برزیل



این عمارت لوکس 1300 مترمربعی در سائو پائولو برزیل واقع شده است.این عمارت شامل دو بلوک مجزاست که یکی از آنها برای فضای زندگی به متراژ 900 مربع در نظر گرفته شده که دارای اتاقهای جادار برای زندگی، اتاقهای خواب، اتاق ناهار خوری، آشپزخانه، اتاق فرزندان، پذیرایی برای مهمانان، یک سالن ورزشی، یک سینمای خانگی، دفتر کار، شومینه و آسانسور هستند. فضای دوم هم ویژه تفریح و سرگرمی ساخته شده که شامل مجموعه ای از امکانات رفاهی از جمله استخر و زمین فوتبال است.






























































 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
آخرين خانه ي ايستاده ؛ مجموعه عكس بن مارسين از خانه هاي فراموش شده ي منفرد

آخرين خانه ي ايستاده ؛ مجموعه عكس بن مارسين از خانه هاي فراموش شده ي منفرد






خانه هاي پروژه ي عكاسي بن مارسين با نام " آخرين خانه ي ايستاده "، عجيب، نابجا، گم و فراموش شده به نظر مي رسند. اين مجموعه همچون اداي ديني به خانه هاي انفرادي رديفي ِ فراموش شده مي باشد.



اين عكاس خودْ آموخته كه در بالتيمور فعاليت مي كند، به اين ساختمان هاي منفرد علاقه پيدا كرده كه نه تنها زيبايي شبح وارشان جذاب ست بلكه موقعيت عجيب آن ها در چشم اندازهاي شهري، جلب توجه مي كند. اين ساختمان ها اغلب سه طبقه بوده و به وضوح، جهت استقرار انفرادي ساخته و طراحي نشده اند.
مارسين خانه هاي انفرادي رديفي را تناقض گويي معماري در برخي از شهرهاي سواحل شرقي ايالات متحده، مي نامد. با حفظ شكوه سابق خود، اين آخرين خانه هاي ايستاده هنوز هم داراي سكنه مي باشند.



جزئيات و ديتيل هايي كه ممكن است در رديف هاي بيست تايي اين خانه ها ديده نشوند؛ زماني كه همه چيز از بين برود، در اين ساختمان هاي انفرادي وضوح مي يابند و اين سوال تامل برانگيز را مطرح مي كنند كه چرا به اين خانه هاي انفرادي اجازه داده شده است تا باقي بمانند.






آخرين خانه ي ايستاده




آخرين خانه ي ايستاده




آخرين خانه ي ايستاده




آخرين خانه ي ايستاده




آخرين خانه ي ايستاده




آخرين خانه ي ايستاده




آخرين خانه ي ايستاده




آخرين خانه ي ايستاده

منبع :اتووود
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
زیستگاه ال پانگو؛ سیاست گذاری معماری با محیط پیرامون

زیستگاه ال پانگو؛ سیاست گذاری معماری با محیط پیرامون




خانه ی ال پانگو بر شیبی رو به یک اقیانوس ایستاده است. این خانه با یک سیرکولاسیون عمودی مرکزی که به چهار سطح و سه تراس متصل می باشد, به منظور دیدن بسیاری از چشم اندازهای اقیانوس آرام تا جایی که ممکن بوده, سازماندهی شده است. با بهره گیری از ارتفاعی که توسط شیب طبیعی سایت تولید شد.
هر سطح شامل بخش های مختلف برنامه می ریزی شده می باشد: دسترسی به این خانه در پایین ترین سطح قرار گرفت, جایی که دسترسی به پارکینگ, انبار و یک دوش سر باز فراهم آمده است. سطح بعدی بخش عمومی مانند آشپزخانه, اتاق بازی, ناهارخوری و نشیمن را در خود جای می دهد. سطح سوم با اتاق خواب ها و اتاق خانواده و چهارمین سطح با اتاق خواب اصلی شاخص شده است.


سیستم ساخت به منظور حفظ دیوارهای بتنی در نظر گرفته شد. تراس ها در سه سطح قرار گرفتند. سطح چهارم به عنوان یک سازه ی سبک وزن با چوب طراحی شد. و نهایتاً سطح اتاق نشیمن به مثابه تراس بزرگی است, که توسط مزارع احاطه شده و هم اکنون با ریل جایگزین شده است.




...


...


...


...


...


...


...


...


...


...

منبع : اتووود
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه سازی در کانتونز

خانه سازی در کانتونز

خطوط افقی زمینه ی نما هستند. با دیوار های آجری سیاه وسفید برجسته شده است که بر نماغالب هستند. در نمای شمالی بالکنها و تراسها در نمای جنوبی قرار دارند.


معماران: آر اند ای اس
مکان: ترس کانتونز،مادرید ، اسپانیا
معمار مسئول پروژه: ریکاردو سالدیاس بارنچه
تیم طراحی: کارلوس روبیو کار واجال ،انریک آلوارز-سالا
معماران فنی: ویسنته آرناس بنیتز،پدرو والینته براوو،جاویرسائنز نیرا
سال پروژه:2012
عکاسان: عکاسی لیون
ساخت: ای . تی استراکچراس
خدمات: اینتگرال
شرکت حامی: اف سی سی کانستراکشن

این پروژه ( حمایت از ساخت و ساز) دو یا سه خواب دارد،186 خانه جعبه ای شکل ،279 فضای پارکینگ و تمامی سیستم های ضروری یک ساختمان برای عملکردی درست.
ساختمان به صورت حجم طولی پیوسته و منحصر به فرد بالای طبقه همکف قرار دارد.


این سازه به صورت یکی درمیان از طبقه همکف تا سقف، سعی بر این دارد که خود را با خطوط توپوگرافی سازگار و شهرسازی را توسعه داده و محور شرقی غربی که بلندترین خط است را دنبال کند.

شکل خطی آن به علاوه ی موقعیت آن روی محور طولی جغرافیایی سکونتی معقول، فضایی برای درخت کاری و باغچه و گردشگاهی با ابعاد بزرگ را امکان پذیر می سازد.

طبقات زیر همکف این پروژه ساختمانی به سوی باغچه گسترش می یابند تا تمام خانه ها و پارکینگ ها ابعاد لازم برای سکونت را بدست آورند.

خطوط افقی زمینه ی نما هستند. با دیوار های آجری سیاه وسفید برجسته شده است که بر نماغالب هستند. در نمای شمالی بالکنها و تراسها در نمای جنوبی قرار دارند.



دسترسی به فضا سازی خصوصی در نقطه میانی نقشه شمالی قرار دارد و نزدیک به پیاده رویی که از خیابان ترانسور سال می گذرد. مسیر گردش از میان تفرجگاه مشخص شده است که هر راهرویی را با طبقات مختلف از طریق راه پله یا رمپ هایی که برای معلولین است ارتباط می دهد.

تمام این 186 خانه از طریق 6 راهرو تقسیم می شوند، دسترسی به تمام آنها ازطریق این فضا سازی خصوصی امکان پذیر است.

داخل هر راهرو یک راه پله و یک اسانسور می باشد که طبقات را (بالا و پایین همکف) را به هم ارتباط می دهد. هر راهرو در هر طبقه شامل 4 واحد می باشد که 2 تا از آنها در جهت نمای شمالی و 2 تا در جهت نمای جنوبی می باشند.











 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه ........خانه سازی در کانتونز

ادامه ........خانه سازی در کانتونز















منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه: مریم بهزادیان
 

M I N A

دستیار مدیر مهندسی معماری
کاربر ممتاز
خانه سبز

خانه سبز

این خانه توسط معماران ژاپنی در شهر saitama ساخته شده است. ساختمان دارای دیوارهای سبزرنگ بزرگ که توسط نمای مورب ساختمان حمایت می شوند، می باشد. اشعه خورشید در برخورد با برگ ها به طور فیلتر شده وارد فضای بیرونی می شوند و همین امر باعث ایجاد سایه بر روی ورودی ساختمان و کاهش دمای هوا در روزهای گرم تابستان می شود. در طراحی این خانه طبیعت نقش بزرگی را ایفا می کند. وجود باغ های گل رز، درختان بزرگ و دیواری از جنس برگ گیاهان باعث می شود تا این خانه بدون نیاز به دستگاه های تهویه مطبوع وکولر در طول تابستان خنک بماند و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، زندگی شهری انسان را تا حد زیادی به طبیعت نزدیک کند و محیط دل پذیری برای آرامش اعضای خانواده به وجود آورد.


























مترجم : حسین مطلبی
برگرفته از سایت مرجع معماری
 

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه برجسته

خانه برجسته

تحریریه آرشیتکت : این خانه در چشم انداز جزیره در کشور سنگاپور قرار دارد، این مکان توسط زمین گلف مصنوعی از یک طرف و چشم انداز اقیانوس طبیعی از طرف دیگر محصور شده است. همچنین در قسمت راست و چپ نیز توسط دو واحد همسایه احاطه شده است. یک ترکیب رویایی از محیط اطراف، منظره و چشم انداز... .در طبقه دوم این خانه اتاق های خواب و یک بالکن وجود اردکه منظره ای رویایی نسبت به اقیانوس در اختیار شما قرار خواهد داد. در قسمت جنوبی خانه و در حیاط یک استخر زیبا و شیک وجود دارد که علاوه بر ایجاد آب نما و زیبایی در خنکی هوا نیز تاثیر دارد. این خانه دارای امکاناتی از قبیل : سیستم ضد بازتابش، آبگرمکن خورشیدی، سیستم تهویه هوا، سیستم جمع آوری آب باران و ... می باشد.

معمار : Pencil Office
مکان : Sentosa Island, Singapore
فضا : 708.8مترمربع
سال :2012





منبع : سایت مرجع معماری
 

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
اطلاعیه مورخ 1392/05/20

اطلاعیه مورخ 1392/05/20

سلام به اعضای محترم تالار معماری...
به منظور دسترسی بهتر به مطالب، جستجوی راحت تر و جلوگیری از افزایش حجم پستای تاپیک مرجع از شما دوستان تقاضا دارم زین پس تاپیک های مربوط به این مضمون را به صورت تک تاپیک در تالار معماری جهان،قرار دهید. و برای آن از برچسب [مسکونی ] استفاده نمایید.

برای نمونه:
[ مسکونی ]خانه وُلکانو؛ پَسافولریسم در تعامل با تجریدگرایی بیابان

.
.
.
سپاس از توجه و همکاری شما:gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا