خانه ای بدون نیاز به انرژی

paramisco

عضو جدید
اولین خانه بدون نیاز به انرژی در نروژ و در Froland توسط یک زوج ساخته شد. آن ها در ساخت خانیشان به دنبال چیز متفاوتی بودند بنابراین ایده ی ساخت خانه ای که نیاز بسیار کمی به انرژی داشته باشد و عملکرد خوبی داشته باشد را دنبال کردند.
چنین خانه ای باعث ذخیره پول و کمک به محیط زیست می شود.
این زوج حدود یک سال را صرف مطالعه بر روی ساختار این ساختمان و تکنولوژی گرمایش آن کردند. انرژی مورد نیاز این خانه توسط کالکتورها و پنل های خورشیدی تامین می شود و این بدین معنا است که آن ها نیازی به تامین برق از شبکه برق شهری ندارند.


کاربرد پشم سنگ در عایق کاری حرارتی

برای ساختن خانه ای بدون نیاز به انرژی، لازم است دو خانه تو در تو ساخته شوند تا ایزوله کردن ساختمان به اندازه کافی قوی و کارآمد باشد. در ابتدا خانه ی بیرونی ساخته می شود و عایق کاری حرارتی می شود تا محیط داخل را گرم و خشک نگه دارد و سپس خانه ی واقعی درون آن ساخته می شود.
از عایق حرارتی پشم سنگ در عایق کاری دیوارها، سقف و کف این ساختمان استفاده شده است. استفاده از عایق پشم سنگ باعث شده که دیگر نیازی به ساخت دو خانه تو در تو نباشد.
در عایق کاری حرارتی از ایجاد پل حرارتی اجتناب شده است و عایق ها به نحوی به هم فیت شده اند که راه نفوذی برای هوا باقی نماند. سیستم عایق کاری باعث شده که در زمان و هزینه ساخت، صرفه جویی بسیاری شود.
پشم سنگ علاوه بر عایق کاری حرارتی، ساختمان را در برابر نفوذ صدا و آلودگی صوتی نیز عایق کاری می کند.
البته بسته به شرایط آب و هوایی چنین خانه ای ممکن است به خانه ای با مصرف کم انرژی و یا خانه با مصرف فوق العاده کم انرژی تبدیل شود.
 

Similar threads

بالا