خانم ها ؛ با طناب زدن به وزن ایده آل برسید !

$marziyeh67$

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز





بدنسازی بانوان ... ! « خانم ها ؛ با طناب زدن به وزن ایده آل برسند ! »


طناب زدن یک ورزش هوازی عالی است . به طوری که یکی از حرکات اصلی برای کسب آمادگی بدنی بوکسورها را تشکیل میدهد و همانطور که می دانید در ورزش بوکس، فرد می بایست حتماً آمادگی بدنی بالایی داشته باشد . قهرمان تنیس ، جیمی .


طناب زدن یک ورزش هوازی عالی است . به طوری که یکی از حرکات اصلی برای کسب آمادگی بدنی بوکسورها را تشکیل میدهد و همانطور که می دانید در ورزش بوکس، فرد می بایست حتماً آمادگی بدنی بالایی داشته باشد .





قهرمان تنیس، جیمی کارنوس طناب زدن را به صورت یک برنامه دائمی در کنار ورزش تنیس اجرا می کرد . یکی از نکات مهم در این موقع اجرای طناب زدن، پوشیدن کفش ورزشی مناسب است .
مثل کفش ورزشی تنیس و بسکتبال . کفش دو ( دو میدانی ) به دلیل نداشتن ضخامت کافی ، محافظت چندانی ازکف پا نمی کند و در ضمن به قدرت جهش تان نیز کمک چندانی نمی کند . از طناب زدن بر روی سطوح بتونی و سایر سطوح سخت مثل کاشی و……اجتناب کنید . اگر امکان طناب زدن بر روی کف پوش و این قبیل سطوح برایتان مقدور نیست پس حتما از کف پوش های ضربه گیر در ابعاد کوچکتر بهره مند گردید .


عضلات به کار گرفته شده درهنگام طناب زدن
طناب زدن، عضلات زیادی را به تحرک وا می دارد. طناب زدن خیلی سریع نقاط ضعف را نشان می دهد . یعنی پس از اجرای اولین جلسه طناب زدن در خیلی از از بخش های بدن احساس درد و کوفتگی خواهید کرد. طناب زدن کمک شایانی به تلاش تان در جهت داشتن شکمی عضلانی خواهد کرد. در حین طناب زدن، بخش مرکزی بدن یا همان میان تنه می بایست در شرایت تعادل قرار داشته باشد تا بتواند پرش های مکرر را اجرا کنید . به همین خاطر این بخش به طور مداوم تحت فشار مستمر قرار دارد.


طناب زدن و هورمون های چربی سوز
هورمون رشد (H G H ) یک هورمون طبیعی است که بدن به منظور چربی سوزی ترشح می کند . البته شایان ذکر است که این یکی از فواید هورمون رشد محسوب می شود واین هورمون وظایف مهم دیگری نیز در بدن دارد . بالا بودن سطح هورمون رشد در بدن یکی از سریع ترین راه ها برای چربی سوزی به حساب می آید. بهترین روش برای افزایش ترشح هورمون رشد اجرای تمرینات هوازی با شدت برای ۳0 تا ۶۰ ثانیه وبلافاصله پس از آن ۱ تا ۲ دقیقه پیاده روی سریع یا دوی آرام و یا هر نوع فعالیت هوازی آرام دیگر می باشد. البته نام این نوع سیستم تمرینی، سیستم تمرینی اینتروال یا تند و کند می باشد .
 
بالا