خانم های باردار! آیا عوارض گوش دادن به موسیقی را می دانید!

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=2]گوش دادن به موسیقی در بارداری فواید زیادی دارد ولی اگر با صداهای پرتنش و شدید همراه باشد موجب آسیب رسیدن به جنین خواهد شد!
[/h]
[h=2][/h]

[h=2][/h]


گوش دادن به موسیقی در بارداری فواید زیادی دارد ولی اگر با صداهای پرتنش و شدید همراه باشد موجب آسیب رسیدن به جنین خواهد شد!
یک روان‌پزشک با بیان این‌که تحقیقات نشان می‌دهد شنیدن موسیقی با صدای بلند موجب اختلال شنوایی در کودکان می‌شود، گفت: «کاهش شنوایی در نوزادنی که مادران‌شان با صدای بلند موسیقی گوش می‌دهند شیوع بیشتری نسبت به سایر نوزادان دارد.» آزاده ملکیان با بیان این‌که در پایان هفته بیستم حاملگی قدرت شنوایی جنین تکمیل می‌شود، اظهار داشت: «جنین صداهای اطراف از جمله موسیقی را به خوبی می‌شنود و شنیدن موسیقی آرام و ملایم بخش برای مادر و جنین مفید است.»
وی با اشاره به این‌که تحقیقات نشان می‌دهند که جنین تا 12 ماهگی قادر است موسیقی و صداهایی که به صورت مکرر در دوران حاملگی مادر شنیده را تشخیص دهد، اضافه کرد: شنیدن موسیقی برای جنین آرام بخش است، اما موسیقی باید از ریتم مناسب برخوردار باشد و گوش دادن به موسیقی‌های پر تنش به مادران
باردار توصیه نمی‌شود.

این متخصص اعصاب و روان با بیان این‌که گوش دادن به موسیقی باید با صدای کم، یک یا دو بار در روز و حداکثر به مدت یک ساعت باشد، افزود: جنین زمان خواب و بیداری مشخصی دارد و گوش دادن به موسیقی نباید تداخلی با زمان خواب جنین داشته باشد و باید تشخیص مادر در زمان بیداری او باشد.
وی با اشاره به این‌که صداهای بلند بر روی شنوایی جنین و کودک اثرات منفی دارد، معتقد است گوش دادن به موسیقی‌های تند، استرس و ضربان قلب کودکان را افزایش می‌دهد.
ملکیان خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد گوش دادن به موسیقی در سن 4 تا 6 سالگی قدرت یادگیری ریاضیات را در کودک افزایش می‌دهد و موسیقی ملایم علاوه بر آرامش جنین موجب کاهش فشارهای عصبی مادر نیز می‌شود.
ایسنا
 
بالا