خارج شدن تومور حجیم از مغز یک کودک ۹ساله

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=2]در سبزوار انجام شد[/h]
[h=1]خارج شدن تومور حجیم از مغز یک کودک ۹ساله[/h]
[h=3]قدس آنلاين – سبزوار : رئیس مرکز آموزشی درمانی امداد شهید دکتر بهشتی سبزواراز خارج شدن تومور کرانیو فارنژ یوما از مغز یک کودک ۹ساله در اين شهرستان خبر داد . [/h]


دكتر نعمت شاهي در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاين در سبزوار گفت: کودک ۹ ساله با سردرد شدید ،حالت تهوع استفراغ وتاری دیدچشم راست توسط والدینش به بیمارستان مراجعه می کند ، بعد از اقدامات تشخیص درمانی توسط متخصص مغز اعصاب با تشخیص تومور مغزی در بخش جراحی اعصاب جهت عمل جراحی بستری می شود و با حضور تیم مجرب جراحی ، دکتر نوبری متخصص جراحی مغز و اعصاب و دکتر نعمت شاهی متخصص بیهوشی ،بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر نوبری متخصص جراحی مغز و اعصاب و جراح اين كودك با بیان اینکه انجام این عمل جراحی در این مقیاس درسبزوار بی‌سابقه است، نيز به خبرنگار ما مي گويد : با توکل به خداوند متعال ، مطالعات و تجربیات پزشکی ،عمل جراحی کودک ۹ساله بسیار موفقیت‌ آمیز انجام شد.
وي در تشریح مراحل عمل جراحی اظهارداشت : در این عمل با اپروچ ساب فرونتال به فضای داخل جمجمه و نیز قاعده جمجمه دسترسی پیدا کردیم و توانستیم اقدام به درمان کامل تومور سلاروپاراسلار با گسترش به ارگانها ی بسیارحیاتی مجاور نمائیم ،سپس دورا بصورت ترانسورس باز شده و پس از تخلیه مقداری مایع مغزی نخاعی و باز نمودن لایه های آراکنوئیدی دسترسی به اعصاب اپتیک دو طرف ، اعصاب الفکتوری و شریان های کاروتید و بافت تومورال امکان پذیر شد .
اين پزشك جراح تصريح كرد : قدم بعدی کم کردن حجم تومور پس از کوآگوله کردن و باز نمودن دیافراگما سلا می باشد . در این مرحله با استفاده از کوتر بای پولار اقدام به کوآگوله نمودن عروق وارد شده به تومور نمودیم و پس از آزاد نمودن از المان های عروقی و نورال به حرکت در آورده و بطور کامل تخلیه نماید ، سپس نسج سالم هیپوفیز را از تومور جدا کردیم. وی ياد آور شد : تمام مراحل جراحی به روش جراحی میکروسکوپی و میکروسرجری انجام گرفت و با این عمل می تواند از کشش نامطلوب بر هیپوفیز که خود ممکن است موجب اختلالات شدید غددی و متابولیکی گردد جلوگیری نمود.
شايان ذكر است حال عمومی بیمار پس از انجام عمل جراحی رضایتبخش توصیف شده است
 

Similar threads

بالا