حیوان خانگی خود را به کلینیک دامپزشکی ببریم یا بیمارستان دامپزشکی؟

alireza96ebr

عضو جدید
کلینیک دامپزشکی بهتره یا بیمارستان دامپزشکی؟ بین این دو چه تفاوت هایی هست؟اگر سگ، گربه، خرگوش یا هر حیوان خانگی دیگه ای دارید، انتخاب محلی برای معاینه، درمان و رسیدگی به اون در مواقعی که نیازه، تصمیمی اساسیه. هدف این مقاله اینه که با ویژگی های کلینیک دامپزشکی معمولی و بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی و تفاوت های اون ها آشنا بشین تا در مواقع مورد نیاز، بتونین برای مراجعه کردن به اون ها به راحتی تصمیم بگیرین.
[h=2]کلینیک دامپزشکی چه ویژگی هایی دارد؟[/h]
شاید مهم ترین تفاوت کلینیک دامپزشکی با بیمارستان، فضای کوچک اون باشه. یک کلینیک دامپزشکی معمولی، معمولا از یک اتاق معاینه، یک اتاق جراحی، میز پذیرش، یک پت شاپ کوچک و سالن انتظار تشکیل شده. در برخی از کلینیک های دامپزشکی حتی اتاق معاینه و جراحی یکی هستن.خدماتی که در کلینیک دامپزشکی انجام میشن معمولا محدود به معاینه و تشخیص و انجام جراحی های کوچک و معمولا انتخابی هستن.در کلینیک های دامپزشکی، تست های تشخیصی که نیاز به فضا و امکانات زیادی دارند (مانند رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، …) انجام پذیر نیستن.پس در صورتی که نیاز باشه تست های تشخیصی تخصصی روی حیوان خانگی شما انجام بشه، نیازه که به بیمارستان دامپزشکی مراجعه کنید.کلینیک های دامپزشکی ساعت کاری معینی دارن که معمولا از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب هست. بعضی از کلینیک های دامپزشکی هم فقط عصرها باز هستن (ساعت ۵ به بعد)
[h=2]چه موقع به کلینیک دامپزشکی مراجعه کنم؟[/h]
ممکنه نزدیک به محل زندگی شما چندین کلینیک دامپزشکی وجود داشته باشه. کلینیک های دامپزشکی در سطح شهر پخش هستن ولی پیدا کردن بیمارستان دامپزشکی سخت تره.
[h=3]در این موارد میتونین به کلینیک دامپزشکی مراجعه کنین:[/h]

  • [*=right]معاینه اولیه (بعد از خرید پت)
    [*=right]خوردن قرص ضد انگل یا انگل زدایی
    [*=right]کوتاه کردن موها
    [*=right]گرفتن ناخن
    [*=right]تمیز کردن گوش
    [*=right]واکسیناسیون
    [*=right]چکاپ دوره ای
    [*=right]خرید غذا و لوازم پت
    [*=right]جرم گیری دندان
    [*=right]جراحی های سبک و انتخابی (مانند عقیم سازی، جراحی های خارج از حفره شکمی، اصلاح فتق و ..)
    [*=right]ادامه دادن درمان
    [*=right]صدور شناسنامه
    [*=right]کاشت میکروچیپ
    [*=right]صدور گواهی سلامت
 

Similar threads

بالا