حیواناتی که برق تولید میکنند

Nazliiiiii

اخراجی موقت
مارماهی‌ها تنها مخلوقاتی نیستند که قادرند جریان ناگهانی و دردآور الکتریسیته را به بدن دشمنان خود منتقل کنند. برخی از موجوداتی که این توانایی را دارند اصلا جزو جانوران آبزی به شمار نمی‌آیند!


میکروب‌های اعماق اقیانوس: در اعماق اقیانوس، میکروب‌هایی زندگی می‌کنند که به نوعی «باتری زنده» محسوب می‌شوند. این میکروب‌ها قادر هستند تا الکترون‌ها را از میان فلزاتی که بر روی آنها زندگی می‌کنند عبور دهند.















گربه‌ماهی برق‌دار:
میزان برق تولید شده توسط بدن این ماهی به اندازه‌ای است که می‌تواند یک رایانه به مدت یک ساعت روشن نگه دارد. گربه‌ماهی برق‌دار از شوک حاصله برای بی‌حس کردن شکار خود استفاده می‌کند.








ماهی پوزه فیلی:
سیگنال‌هایی که از طریق اعصاب نخاعی ماهی به سمت پایین بدن آن حرکت می‌کنند، با تحریک سلول‌های الکتریکی نزدیک دم جانور یک میدان الکتریکی ایجاد می‌کند. ماهی پوزه فیلی از این میدان الکتریکی برای جهت‌یابی استفاده می‌کند.سیگنال‌هایی که از طریق اعصاب نخاعی ماهی به سمت پایین بدن آن حرکت می‌کنند، با تحریک سلول‌های الکتریکی نزدیک دم جانور یک میدان الکتریکی ایجاد می‌کند. ماهی پوزه فیلی از این میدان الکتریکی برای جهت‌یابی استفاده می‌کند











زنبور سرخ مشرقی:
در حالی‌که رنگدانه‌های قهوه‌ای موجود در اسکلت خارجی این زنبور سرخ نور خورشید را به دام می‌اندازد، بافت زردرنگ بدن زنبور این نور را به الکتریسیته تبدیل می‌کند. علت انجام این کار هنوز برای زیست‌شناسان ناشناخته است.





 
بالا