حفاظت بار دوفاز

hamlabad

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان و مهندسان عزیز

سوال من اینست که برای حفاظت یک بار دوفاز توسط یک بریکر سه پل چطور میتوان ان را سیم بندی کرد.
بسیاری جاها به صورت نشان داده شده در شکل پیوست عمل می کنند ولی به نظر می رسد در این روش حفاظت magnetic آن کار نخواهد کرد ولی حفاظت ترمال عمل خواهد کرد. راه حل بهتر برای حفاظت چنین بار دوفازی با کلید های mpcb سراغ دارید؟مشاهده پیوست 199337
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    6.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
حفاظت مغناطیسی منظورتون حفاظت اتصال کوتاه هست ؟
اتصال ورودی کلید را که دو کناکت را بههم متصل کردید بردارید. با این کار کنتاکت سوم از راست بدون اتصال میماند. حال t را به کنتاکت سوم متصل کنید.
برای درک بهتر اتصال.
کلید را یک کنتاکتور فرض کنید.
r وارد 1 و 2 به3 اتصال پیدا میکند.t را به 5 متصل کنید.حال خروجی کلید را از 4 و 6 بگیرید.
 

hamlabad

عضو جدید
سلام مهندس عزیز
بله منظور از حفاظت مغناطیسی حفاظت اتصال کوتاه است. ولی فکر کنم با این روش بستن که فرمودید داخل کلید دو جریان هم جهت با هم و یک جریان در خلاف جهت انها جاری (جهت ،منظور ازجریان از بالا به پایین کلید و برعکس ان است)میگردد که میدان تولید شده توسط این جریانها ممکن است برای تشخیص اتصال کوتاه کلید مانع ایجاد کند.دقیقا چنین مشکلی برای یکی از بارهای کارخانه پیش امد که کلید اتصال کوتاه را قطع نکرد و بالادست ان فیوز فشنگی با رنج جریان بالا تر بعد از سوختن دستگاه عملکرده بود. نظرتان چیست؟
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
مهندس عزیز نظر من اینه که اگر حفاظت ارت فالت مد نظر بود بله .ممکن بود چنین مشکلی پیش بیاید . اما حفاظت اتصال کوتاه نگاهی به جریان های رفت و برگشتی ندارد. کلید را مجددا مطابق جریان اتصال کوتاه سیستم تنظیم کنید .
و البته اینکه کلید mpcb و دو فاز م وجود دارد
 

Similar threads

بالا