حریم خطوط هوایی انتقال و توزیع نیروی برق

آبـی

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
حریم خطوط هوایی انتقال و توزیع نیروی برق
حریم درجه یک:از فاز کناری (سیم بیرونی) در هر طرف مسیر خط
حریم درجه دو:از محور خط برای هر طرف مسیر شبکه
می باشد.


در مسیر و حریم درجه یک: اقدام به هرگونه عملیات ساختمانی و ایجاد تاسیسات مسکونی و تاسیسات دامداری یا باغ و درختکاری و انبارداری تا هر ارتفاع ممنوع می باشد و فقط ایجاد زراعت فصلی و سطحی و حفر چاه و قنوات و راهسازی و شبکه آبیاری مشروط بر اینکه سبب ایجاد خسارت برای تأسیسات خطوط انتقال نگردد با رعایت ماده 8 این تصویب نامه بلامانع خواهد بود.

در مسیر حریم درجه دو: فقط ایجاد تأسیسات ساختمانی اعم از مسکونی و صنعتی و مخازن سوخت تا هر ارتفاع ممنوع می باشد.

حریم فشار ضعیف و 20 کیلو ولت
حریم شبکه فشار ضعیف برابر 5/1 متر از سیمهای جانبی برای هر طرف شبکه می باشد.

حریم کابل های زیر زمینی که در معابر و راهها گذارده می شود در هر طرف نیم متر از محور کابل و تا ارتفاع دو متر از سطح زمین خواهد بود. در موردی که کابل با سایر تاسیسات شهری از قبیل لوله کشی آب و فاضلاب و کابل و تلفن و نظایر آن تقاطع نماید.استانداردهای متداول شبکه های انتقال و توزیع نیروی برق باید رعایت شود.استانداردهای مصوب خطوط نیروی برق از طرف کلیه سازمانها دولتی بخواهند اقدام به ایجاد تاسیسات جدیدی نمایند که با خطوط نیروی برق از روی تاسیسات موجود تلگراف و تلفن و راه و راه آهن عبور می نماید حریم و استانداردهای آن موسسات و شرکتهای تابع باید رعایت شود و انجام طرح های جدید با موافقت قبلی موسسات مربوطه خواهد بود.- چنانچه در مسیر حریم و خطوط انتقال و توزیع نیروی برق و حریم کابلها و انهار آبیاری احداث ساختمان یا درختکاری و هر نوع تصرف خلاف مقررات شده یا شود سازمانهای آب و برق بر حسب مورد با اعطای مهلت مناسب با حضور نماینده دادستان متحدثات غیر مجاز را قلع و قمع و رفع تجاوز خواهند نمود.- اعطای پروانه ساختمان و انشعاب آب و برق و گاز و سایر خدمات در مسیر و حریم فوق ممنوع است.
 

opf

عضو جدید
ریم درجه بک در داخل محدوده شهری لازم الاجا میباشد و حریم درجه 2 درخارج مناطق شهری لازم الاجرا میباشد. با توجه به سطح ولتاِِِژ کابل ومحل عبر کابل به شرح ذیل میباشد.
کابل زمینی فشار ضعیف(400 ولت) 80 cm ودر محل عبور وسایل نقلیه 110 cm وکابل در داخل لوله پلی اتیلن فشار قوی قرار گیرد.
کابل زمینی فشار متوسط (20 کیلو ولت) 110 cm ودر محل عبور وسایل نقلیه 150 cm وکابل در داخل لوله پلی اتیلن فشار قوی قرار گیرد.
 

Similar threads

بالا