حذف تدریجی کتاب از مدارس آمریکا/ آی-پد جایگزین کتاب درسی می شود

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
حذف تدریجی کتاب از مدارس آمریکا/ آی-پد جایگزین کتاب درسی می شود
مدارس ایالتهای مختلف آمریکا برنامه های جدیدی را برای کنار گذاشتن کتابها و جزوه های کاغذی و خریداری تبلت آی-پد اپل برای استفاده روزانه دانش آموزان خود آغاز کرده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، بسیاری از مدارس در آمریکا سال جدید تحصیلی از دانش آموزان خود با تبلتهای آی-پد استقبال خواهند کرد، تبلتهایی که کتابها و جزوه های کاغذی را به نسخه های دیجیتال تبدیل کرده و از حجم کوله پشتی های دانش آموزان خواهند کاست.


در حالی که آی-پدها از زمان آغاز به فروش خود در میان دانشجویان محبوبیت زیادی به دست آورده است، بسیاری از مدارس متوسطه نیز در پاییز امسال کتابهای کاغذی را به کناری گذاشته و به سوی این تبلتها روی آورده اند. مقامات اپل می گویند بیش از 600 منطقه در آمریکا برنامه "یک به یک" را که بر اساس آن دست کم یک کلاس در مدرسه برای استفاده روزانه در فضای مدرسه برای تمامی دانش آموزان خود آی-پد خریداری کرده است را اجرا می کند.
مدارس در ایالتهای مختلف آمریکا به تدریج برنامه های جدیدتری را نیز برای دانش آموزان خود در نظر می گیرند، برای مثال یکی از مدارس ایالت کنتاکی خود را اولین مدرسه آمریکایی معرفی کرده است که برای تمامی هزار و 250 دانش آموز خود آی-پد خریداری خواهد کرد.


مقامات مدارس بر این باورند که خریداری آی-پد نسبت به کتابهای کاغذی سرمایه گذاری بلند مدت بهتری به شمار می رود، با این همه در برخی از دروس مدارس ناگزیرند همچنان از کتابهای کاغذی استفاده کنند. این برنامه ها به مناطق ثروتمندتر آمریکا محدود نمی شود و مناطق معمولی تر نیز نسبت به آغاز چنین برنامه هایی تمایل نشان داده اند.
آی-پدها برای هر منطقه در حدود 500 تا 600 دلار هزینه بر می دارند که این قیمت به ابزارهای جانبی که خریداری می شوند بستگی دارند. نرم افزارهایی از قبیل ماشین حسابهای ترسیم نمودار، واژه نامه و کتابهای دیجیتال در تمامی آنها وجود دارند. معلمها و دیگر مسئولان مدارس معتقدند تبلتهای سبک، کوچک و هوشمند برای دانش آموزان فواید زیادی خواهند داشت.
این تبلتها شامل برنامه های تعاملی برای حل مسائل ریاضی هستند، می توان با کمک آنها از دروس نت برداری کرده و یا نکات مهم را جدا کرد، امکان ارسال سریع برگه های امتحانی یا مشق برای معلم وجود دارد و دانش آموزان می توانند تصاویر ویدیویی و آموزشی را در هر زمینه ای به راحتی مشاهده کنند.
این ابزارها به ویژه در مدارس آموزش استثنائی بسیار محبوبیت دارند، مدارسی که در آنها به کودکان اوتیسمی و یا کودکانی با ناتوانی های یادگیری آموزش داده می شود.
بر اساس گزارش ان بی سی، با این همه برخی از متخصصان هشدار می دهند برای اجرای این برنامه ها، باید بتوان پشتیبانی از زیرساختارهای اتصال بی سیم، تعمیر و تامین هزینه های جانبی آن به عهده گرفت، به علاوه با وجود این ابزارهای کوچک و هوشمند، دانش آموزان همچنان به برنامه آموزشی جامع و معلمهای حرفه ای نیاز دارند.
 
بالا